Arstechnica'yı bilenler bilir, çok ciddi bir sitedir.
Tüm detaylarını okuma şansı bulamadım ancak genel olarak "tüm araçlara uygulanabilen, dinamik ve değişken silindir kontrolü ile yakıt tüketimini %7-15 arasında düşürebilen bir ünite" olarak tanımlanmış. Maliyeti de 350$ olarak verilmiş. Bilinen "silindir kapatma" teknolojilerden daha etkin ve dinamik (hangi silindiri kapatacağına sistem karar veriyor) olduğundan, düzensiz aşınma problemi yokmuş ve motor sıcaklığını optimize ediyormuş.
Genel olarak %10 tüketim düşüşü sağlasa mükemmel bir eklenti olur.
Kısa ve öz :
Dynamic Skip Fire isn't quite as magic a bullet for improving fuel efficiency—Delphi says it should improve things by between 7 and 15 percent. But it could be incorporated into the design of any modern engine pretty easily for only about $350 per engine.
t's a cylinder deactivation method, but one that's a lot more advanced than the version you might have encountered in recent vehicles from General Motors, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, or even Ferrari.
Link :
Tüm detaylarını okuma şansı bulamadım ancak genel olarak "tüm araçlara uygulanabilen, dinamik ve değişken silindir kontrolü ile yakıt tüketimini %7-15 arasında düşürebilen bir ünite" olarak tanımlanmış. Maliyeti de 350$ olarak verilmiş. Bilinen "silindir kapatma" teknolojilerden daha etkin ve dinamik (hangi silindiri kapatacağına sistem karar veriyor) olduğundan, düzensiz aşınma problemi yokmuş ve motor sıcaklığını optimize ediyormuş.
Genel olarak %10 tüketim düşüşü sağlasa mükemmel bir eklenti olur.
Kısa ve öz :
Dynamic Skip Fire isn't quite as magic a bullet for improving fuel efficiency—Delphi says it should improve things by between 7 and 15 percent. But it could be incorporated into the design of any modern engine pretty easily for only about $350 per engine.
t's a cylinder deactivation method, but one that's a lot more advanced than the version you might have encountered in recent vehicles from General Motors, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, or even Ferrari.
Link :
Yorum