Herkese merhabalar, geçtiğimiz günlerde Opel Türkiye'nin desteğiyle yeni Insignia Grand Sport'u detaylıca inceleme ve kullanma imkanına sahip olduk.
Test aracı 1.6 CDTI motor ve Excellence standart donanıma ek olarak sunroof, kış paketi, Park&Go paketi ve Premium tasarım paketine sahip otomobilin bugüne ait indirimsiz liste fiyatı 202.000 TL tutuyor.
Motor
1.6 CDTI 136hp önceki kasadan bildiğimiz motor, Grand Sport'un hafif kasası ile beraber iyi iş çıkarıyor. Bu ağırlık değişimi hem performansa hem yakıta olumlu şekilde yansımış. Buluşmamızda Grand Sport'u test eden eski kasa sahibi birçok üyemiz GS'in daha performanslı olduğunu söyledi.
Yakıt ise önceki kasada görünen ortalama 8-8,5 litrenin altında. Otomobili aldığımda ortalama hız 30 küsürlerde iken ortalama yakıt tüketimi 6,6 lt idi. Arabayı perşembe günü teslim alıp ve akşamına buluşmaya gitmemiz, buluşmada üyelerimizin performanslı testleri, sonraki günlerde hergün Mahmutbey trafiği, bazen sakin kullanım bazen performanslı kullanım ile karma tüketim sonucu ortalama hız 34 km/h iken elde ettiğim ortalama tüketim verisi 7,4 lt idi. Yakıt konusunda da test içermeden standart kullanıcı sürüşü ile 6-7 litre tüketimleri görmek mümkün olacaktır ki bu sınıftaki bir araç için bence makul denilebilir. Motor gürültüsü eski kasa ile aynı denilebilir ancak yalıtım artırılmış, içerideki ses biraz daha az.
Şanzıman
Ülkemize şuan gelen Insignia'larda otomatik olarak sadece 6 ileri Active Select bulunuyor, neredeyse herkesin bildiği standart Opel şanzımanı. Bunun diğerlerinden farkı, Opel her zaman yaptığı gibi yine şanzımanda iyileştirme yapmış. Eski kasaya oranla daha hızlı vites geçişi yapıyor. Direksiyon kulakçıkları eskisine oranla az bir milisaniye daha hızlı cevap veriyor. Bence yazılımsal olarak en büyük farkı ise Sport modu bulunması. Bunu Opel'in bir yerde yayınladığını görmedim hatta araçta vites göstergesinde de belirtmiyor ancak spor kullanım modu mevcut. BMW'deki gibi vitesi manuel kısmına aldığınızda dipgazda devir redline'a kadar çıkıp bir üst vitese atıyor, eğer vites değişimini kendiniz yaparsanız bu sefer Manuel moduna geçip siz vites atana kadar redline'da bekliyor. (kickdown'a kadar basarsanız sizi beklemeyip yine vites değiştiriyor.) Güzel bir gelişim olmuş.
Renk
Beyaz renk Insignia'ya ne kadar yakışsa da kullandığımız aracın siyah renkli olmasını beğendim. Gövde büyüklüğü sebebiyle oldukça ağırbaşlı ve lüks görünüyor. Siyah rengin en önemli avantajı da, OPC Line ile gelen 18" jantların küçük görünümünü bir nebze gizliyor. Exclusive sipariş seçeneği ile sınırsız renk seçeneği ve farklı parlaklık oranları ülkemiz için de kısa zamanda aktif olur umarım.
Tasarım
Yeni tasarım önden bence hoş ve Alman otomobili havasına daha yakın geliyor. Monza Concept izlerini de çok belirgin taşıyor. Günümüzün tasarım dili daha keskin hatlar içeriyor, bence bunu takip etmeleri yerinde olmuş. Özellikle gece led farların şekli çok güzel görünüyor.
Arka ise aceleye gelmiş birşeyler karalayıp geçmişler gibihaha Led stopların Astra'ya benzeyen çizgileri olmasa bence arkayı toplayamazlardı. Arka tasarım konusunda Sports Tourer bence daha başarılı. Genel olarak ise daha iyisi yapılabilirdi. Benim beğenmediğim kısım sadece arka kısmı ve OPC Line bulunmayan ön tampon tasarımı. Ön kısım için mutlaka OPC Line alınmalı.
Konfor
İlk nesil Insignia'nın makyajsız ile makyajlı kasa konforu arasında yapılan geliştirmeler sebebiyle uçurum bir fark vardı. Makyajsız çok sert ve sportif iken makyajlı kasa çok yumuşak ve konforlu olmuştu.
Grand Sport'ta her ikisinden de biraz biraz almışlar, ayarında olmuş. Konforlu bir sürüş sunarken gerektiğinde sert hareketlere de imkan tanıyor. Bu arada kullandığımız araçta Flexride şasi bulunmakta.
Flexride Şasi Sistemi
Opel'in yaptığı en başarılı işlerden biri olan bu donanımı anlatmak kesmez deneyim edinmek lazım. Standart bir yol aracında coilover takılmış gibi keskin hareketlere izin veren nadir sistemlerdendir. Hemde bunun yanında istediğinizde Mercedes konforunu da sunabiliyor. Sistemi zaten büyük çoğunluk bildiği için eskisinden ufak tefek farklarını belirtelim.
- Maalesef artık Sport modunda gösterge renkleri değişmiyor.
- Önceki makyajlı kasada Flexride çok hissedilmiyordu ama Grand Sport'ta Sport ile Tour arasındaki fark ciddi şekilde hissediliyor. Sport modu süspansiyon ve direksiyonu çok sertleştiriyor ve sabit hızda bile normale göre bir düşük vites ve motoru daha üst devirlerde tutuyor. Tour modu ilk nesil Insignia'da bile çok hissedilemiyorken yeni kasada çok yumuşuyor, parke taşlı yolda gayet yumuşak ve sessizleşiyor araba, direksiyonu da Corsa'daki "City" modu gibi hafifliyor.
- Flexride ayarlarına ortadaki ekrandan tek tuşla ulaşmak mümkün. İstediğiniz özelliği açıp kapatıyorsunuz.
- Normal moddayken sürüş tarzınıza göre otomatik olarak Sport'a mı geçsin yoksa Tour'a mı geçsin seçebiliyorsunuz. Önceki modellerde sadece sportif sürüş algılarsa Sport'a geçiyordu.
- Ekranda otomobilin 3 boyutlu yürüyen aksamının çizilmesi ve seçtiğiniz moda göre renk değiştirmesi bence göze hoş gelen bir özellik.
- Seçtiğiniz moda göre hayalet ekrandaki kadranın "Gezinti-Spor" arası otomatik geçiş yapma özelliği kaldırılmış.
- Tuşların vites önü konumlandırması güzel, ben orada tuşların bulunmasını seviyorum.
Donanım
Opel'in her zamanki donanım zenginliği yine ön planda ve hepsi kullanılabilir, işe yarayan donanımlar. Bu özelliği kullanmam diyeceğiniz bir donanım neredeyse bulunmuyor.
IntelliLux LED® Matrix Farlar zaten sınıfındaki en başarılı far olma özelliği taşırken bence F segmenti otomobillerin led farları ile yarışır kıvamda. Aydınlatma oranı, beyaz rengi, parlaklığı, far şekli dört dörtlük. Uzun far asistanı AFL+'deki gibi kusursuz çalışmasıyla birlikte Matrix özelliği oldukça hızlı, diğer araçların farlarını ve stoplarını güzel ayırt ediyor ve otomobillerin bulunduğu bölgeyi hemen kapatıyor. Bu işlemleri yaparken de duvarlarda, bariyerlerde yanıp sönen far çizgilerini izlemek çok keyifli. Selektör hızı ledler sayesinde çok hızlı, peşpeşe selektör atabiliyorsunuz. Sistemin tek kusuru, peşpeşe 2 hızlı selektör yapmanız halinde uzun far asistanı devredışı kalıyor, sistemin devredışı kalmaması için selektörü tek veya yavaş yapmanız lazım. Sistem kapandığında ise geri açmak için sinyal kolu üzerindeki "A" logosuna basmak yeterli.
Bu arada artık viraj aydınlatması da led far sebebiyle beyaz renkli
Head-up Display (HUD) konumu ve parlaklığı iyi, yerleşim olarak Fransız araçlar gibi ekstra cam üzerinde değil, diğer Almanlar gibi direkt ön cama yansıtmalı.
Verilen bilgiler içerisinde hız ve devir göstergesi, OpelEye ile son görüntülenen hız veya uyarı tabelası, şerit takibi, hız sabitleyici açık mı, açıksa kaç km sabit, dinlediğiniz müzik, navigasyonda yön tarifi, telefonla görüşme esnasında görüştüğünüz kişinin numarası yada adı gibi bilgileri gösteriyor. Yükseklik ve parlaklık ayarı mümkün, gündüz bile net olarak okunuyor.
Adaptif Hız Sabitleyici (ACC) yine önceki kasadaki gibi hızlanması, frenlemesi, öndeki aracı takip etmesiyle görevini başarılı şekilde yapıyor.
OpelEye Şerit Takip Sistemi eski nesilden farklı olarak artık direksiyonu çevirerek otomobili şerit içerisine alıyor. İlk müdahalede bulunduğunda sistem lambası turuncuya dönüyor, eğer direksiyonda karşı güç hissetmezse ekranda "Direksiyonu tutun" şeklinde görsel ve sesli uyarı başlatıyor, siz direksiyonu tutana kadar da uyarı kesilmiyor, aynı zamanda direksiyonu da çevirmeye devam ediyor. Şeritlerin silik olmaması veya çok keskin bir viraja denk gelmediğiniz sürece başarılı şekilde yol çizgilerini tanıyor.
ACC ve OpelEye şerit takip sistemini bir arada kullanarak Mahmutbey gişelerden Ispartakule gişelere arada birkaç kesinti hariç, gaz-fren ve direksiyona dokunmadan otonom şekilde gittim. Tek sorun direksiyonu tutmadığım için sürekli sesli uyarı yapmasıydı, onu da müziğin sesini açarak gözardı ettim.ihihi
Yaya Tanıma Özellikli Acil Frenleme Sistemini çok sınırlarda test etmedim ancak şöyle bir deneyim yaşadım, (direksiyonda telefon kullanımını tasvip etmiyorum ancak hepimizin günlük koşturmacası arasında illaki bir miktar kullanıyoruz) yolda telefon ile uğraşırken öndekinin fren yaptığını ilk aşamada farketmezsiniz ve geç kaldığınız için normalden biraz daha sert frenlemek zorunda kalırsınız ya, bu konumda otomobilin tepki süresi bizden çok daha hızlı çıkıyor. Gözümü telefondan yola çevirip frene basana kadar geçen sürede otomobil çoktan sesli ve görsel uyarısını yapıp frenlemeye başlıyor. Düşük hızda ufak kazaların önüne geçecek bir sistem. Zaten bu devirde ufak bir tıklama bile panjur kırılmasıyla minimum 1.000 TL'den başlıyor, acil fren bizi bu masraftan da kurtarıyor.ihihi
Yaya algılama özelliğini Mecidiyeköy'de detaylı gördüm. Kaldırımın yanında sürerken kaldırımdaki yayaları dikkate almıyor, kaldırımın ucunda karşıya geçmeyi bekleyen yaya var ise yeşil simge ile algıladığını gösteriyor, eğer yolumuza çıkacak durumdaysa veya çıktıysa turuncu simge ile sesli ve görsel uyarı yapıyor. Bu arada acil uyarıların hepsi Head-up ile ön cama da yansıtılıyor.
Bu durumlarda nasıl frenlediğini deneyimlemedim ancak aşağıdaki videoda göründüğü kadarıyla sistem gayet iyi çalışıp görevini yapıyor.
NAVI900 IntelliLink eskisinden çok farklı değil. Bununla ilgili bilinmesi gereken en önemli konu, şuan 2017 için geçerli olan donanım paketlerine göre eğer NAVI900 almazsanız otomobilin donanım paketi Excellence olsa bile hayalet göstergeler ve büyük boy orta bilgi ekranı standart olarak gelmiyor. Hayalet ekran için NAVI900 satın almanız gerekli. Bu konuya OpelTürkiye'nin bir düzenleme yapması gerekli. CarPlay bildiğimiz gibi devam ediyor.
Yeni Koltuklar konusunda ne desek nereden başlasak bilemedim. Autoshow'da incelediğimiz Exclusive donanıma ait koltuklar kesinlikle çok iyi fakat Türkiye'ye şuan 2-3 çeşit koltuk modeli geliyor. En baz koltuğu denemedik. Excellence'a ait standart koltuk çok değişik. Sürücü koltuğu baldır destekli spor koltuk iken yolcu koltuğu baldır desteksiz spor koltuk (ikisi de AGR onaylı). Sürücü tarafında sadece yükseklik ve bel desteği elektrikli, ileri-geri ve sırt yatırma manuel. Yolcu koltuğu ise tamamen manuel ve yanlış görmediysem yükseklik ayarı yok. En önemli konu ise donanım Excellence olmasına rağmen hafızalı sürücü koltuğu bulunmuyor.
Bir üst seçenek ise masajlı AGR koltuklar. Bu koltuk tabiki dört dörtlük. İmkan varsa kesinlikle bu koltuk opsiyon olarak alınmalı. Çeşitli masaj hareketlerinin yanında ısıtma ve soğutma standart. Ayrıca hafıza özelliği de bulunuyor.
Kış paketi satın alırsanız koltuklarınız kumaş olsa bile ön 2 koltuğa ısıtma, direksiyon ısıtma ve arka koltuklara telefon veya elektronik alet şarjı için 2 adet USB girişi geliyor.
Park&Go paketi ile ACC, akan trafik uyarı sistemi, gelişmiş park pilotu ve kör nokta uyarı sistemi geliyor. Gelişmiş park pilotunu test ettim, videosunu ilerleyen zamanlarda ekleyeceğim. Bu paket ile ilgili önemli konu; Excellence donanımda elektrikli katlanır yan aynalar standart olarak bulunmuyor (satış danışmanlarından alınmış bilgidir, 2017 için geçerlidir). Otomatik katlanır aynalar için Park&Go paketi satın alınması gerekliymiş.
Premium Tasarım Paketi otomobilin en pahalı opsiyonel donanımı olma özelliğini taşıyor. Sahip olduğu özellikler; Flexride Şasi, OPC Line dış gövde kiti (bodykit), OPC Line düz tabanlı ısıtmalı spor deri direksiyon, OPC Line alaşımlı pedal seti, siyah iç tavan döşemesi, otomatik vitesler için direksiyon arkası vites değiştirme kulakçıkları, navigasyon paketi ve Bose ses sistemini içeriyor. Bu pakete sadece bodykit gözüyle bakarsanız pahalı görünüyor ancak aracın havasını iç-dış çok değiştiriyor. Flexride zaten bilen biliyor. Navigasyon ise (şuanda) başlı başına 8.500 TL zaten. Spor ruhu yansıtmak adına böyle bir paket sunulması bence çok önemli ancak bu fiyata 18" kötü bir jant değil, 20" spor jantlar standart dahil edilmeliydi. Motora göre tek çıkış veya çift çıkış krom egzoz uçları da ekleniyor.
Jantlar demişken, ne yazıkki Grand Sport eski kasa kadar detaylı ve güzel jant seçeneklerine sahip değil. Şahsen 20" seçeneği hariç hiçbir jantını beğenmiyorum. 20" jantlar ise sadece 2.0 motorlara yakıştığını düşünüyorum çünkü 1.6 motorda bu jantları gördüm, jant kolları arası çok açık ve fren diskleriyle kaliper ufacık boyutlarıyla çok göze batıyor. 2.0 motorlarda Brembo fren sistemi bu jantların hakkını veriyor. Test aracımızdaki 18" jantlar için diyecek birşey yokhaha Tasarım zaten kötüyken birde jant çevresinin siyah olması jantı iyice küçük gösteriyor. Kesinlikle değiştirilmeli.
Bose Ses Sistemi yine önceki kasaya göre geliştirilmiş yada subwoofer'ın bagaj zemininde olması, daha büyük olması ve arka kısmın sedan değil liftback tarzında olması sebebiyle içeri daha iyi ses veriyor. Bass vuruşları eskisinden daha doyurucu ve daha gerçek geliyor. Yüksek seste bozulma oranı daha az. Hoparlörlerin verdiği ses de daha net. Sürekli yüksek ses dinleyerek gezdim. Bose daha bir alınası hale gelmiş.
Yalıtım
Yukarıda belirttiğim gibi daha iyi yalıtım ile dizel motor sesinin bir tık daha önüne geçilmiş ancak hb bagaj yapısı sebebiyle arka kısımda da yalıtım için bir miktar daha çalışılması gerekliymiş. Müzik açıkken zaten içeride başka birşey duymuyorsunuz ancak müziği kapatınca arka kısımdan bir yol sesi uğultusu gelmekte. Bu uğultunun ön tarafta olmamasından dolayı sebebi bagaja bağlıyoruz. Liftback değil de sedan olsaydı belki böyle bir kusur bulunmayabilirdi. Ekstra yalıtım ile bunun da önüne geçmek mümkün, markalar zaman içinde kullanıcılardan alınan geri bildirimleri değerlendirip bu şekilde güncellemeler yapmaktalar zaten, Opel de üzerine düşeni yapacaktır. Bizim bu sesi farkettiğimiz nokta ise pazar sabahı 05:30'da buluşmamıza giderken müzik kapalı, çevreden gelen çeşitli sesler yokken farkettik. Böyle bir sürüş gerçekleştirmeseydik belki farkında bile olmayacaktık.
Bunlar haricinde söyleyeceğim ufak tefek konular ise;
- Otomobilin görsellerinde sis farları hep beyaz gösterilmiş, gerçekte ise bildiğimiz sarı yanıyor. BMW 5 serisi gibi sis farlarıda led yapılabilirdi.
- İç mekan ve plaka aydınlatmalarının beyaz led yapılması ve ayna altı led eklenmesi çok yerinde olmuş. Keşke birde sinyal ekleselermiş aynaya.
- Ön konsol ve kapıdaki çizgi şeklinde ambiyans aydınlatması çok güzel olmuş, diğer markalardaki gibi renk değişikliği seçeneği eklenebilirdi.
- Ön konsola dikiş deseni ile deri görünümü verilmesi yerine Cascada'daki gibi gerçekten deri ile kaplayarak daha kaliteli iş çıkarabilirlerdi.
- Bagaj bu arabanın en utanç verici kısmı. Böyle bir otomobile neden elektrikli bagaj konulmaz kimse anlam veremiyor. Opel'in daha önce yapmadığı birşey değil. Kolaylıkla bunu ekleyebilirler. Ayrıca bagaj açma düğmesini çoğu insan bulamıyor, tarif etmeye rağmen çözemiyorlar. 3 sefer otopark girişinde sorun yaşadım. Logonun altına basın dememe rağmen bagaj kapağında ellenmedik yer bırakmamışlar, toz desenlerinden belli oluyor. Hemde otomobilin en çok toz çeken kısmı arkası olduğu için bagajı açıp kapatırken bütün toz ve çamuru ellemek zorunda kalıyorsunuz. Bu arabaya kesinlikle elektrikli bagaj ile birlikte kumandadan ve içeriden açma tuşları eklenmeli.
Aklıma gelenler şimdilik bu kadar, sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim.
Yeni bir test için 1.5 Turbo motoru veya yeni GSI'ı heyecanla bekliyoruzihihi
Sormak istedikleriniz varsa imkan oldukça cevaplayabilirim.
Insignia Grand Sport fiyat listesi için tıklayınız
Opel Türkiye resmi web sitesi http://www.opel.com.tr
Tüm görseller
Yorum