Yeni Opel Insignia Grand Sport ve Sports Tourer
Öne çıkan özellikler:
Teknolojiler, destek sistemleri ve rahatlık
Motor ve şanzıman seçenekleri
- Dünya Prömiyeri: Insignia Grand Sport ve Sports Tourer ilk defa 7 Mart 2017’de Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı
- Pazara sunuluş: Grand Sport ve Sports Tourer Haziran 2017’den itibaren satışa sunulacak Avrupa’da siparişler Şubat 2017’den beri veriliyor
- Üretim: Almanya Rüsselsheim’daki Opel fabrikası
- Segment: D
- Model ailesi: Beş kapılı Grand Sport ve Sports Tourer station wagon
- Başarıları: Birinci nesil Insignia’nın üretimi 2008’de başladı ve 2009’da Avrupa’da Yılın Otomobili seçildi. Günümüze kadar 900 bin adetlik satış rakamına ulaştı
- Konumu: D segmentinde Opel’in amiral gemisi, Premium segmentteki rakiplerine akıllı bir alternatif, 2013 Opel Monza Konseptinden esinlenen, duyuları harekete geçiren ve atletik tasarım. Çevik ve keskin sürüş, kullanışlılık, ferahlık veren geniş iç mekan ve premium sürüş destek sistemleri ve bağlantı teknolojileri. Segmentinde hiçbir model bu kadar fazla akıllı teknolojiyi bir arada sunmuyor
- Ölçüleri (milimetre)
- 4.897 / 2.093 / 1.455 (Uzunluk / yan aynalar dahil genişlik / yükseklik)
- Bagaj hacmi 490 ila 1.450 litre
- 4.986 / 2,093 / 1.483 (Uzunluk / yan aynalar dahil genişlik / yükseklik)
- Bagaj hacmi 560 ila 1.665 litre (bir önceki molden 130 litre daha fazla)
- Başlangıç fiyatı: Almanya’da Grand Sport 25 bin 940 euro, Sports Tourer 26 bin 940 euro’dan başlayan fiyatlarla
Öne çıkan özellikler:
- Tasarım ve mühendislik
- Tamamen yeni araç mimarisi
- Monza konseptinden esinlenen, kibar ve yüksek aerodinamiğe sahip büyük bir coupe’yi andıran tasarım
- Daha kısa çıkıntılar, daha uzun aks mesafesi ve bir önceki modele göre daha geniş iç mekan ile atletik olarak esnetilmiş gövde
- Çarpıcı ön ızgara ve ince farlar geniş yatay duruşu destekliyor
- Arka taraf çift kanat tasarımlı ince LED stop lambaları ile şekilleniyor
- 0.26 ile sınıfının en aerodinamik modellerinden biri
- Akıllı tasarım ve hafif materyaller sayesinde Grand Sport 175 kg, Sport Tourer ise 200 kg’a kadar daha hafif
Teknolojiler, destek sistemleri ve rahatlık
- Yeni nesil, uzun farlar için 32 LED segmente sahip, full LED IntelliLux LED® matrix farlar daha hızlı daha keskin ve daha güçlü. Uzun far mesafesi ise 400 metreye ulaşabiliyor
- Daha iyi yaya koruması için aktif kaputa sahip ilk Opel
- Daha da geliştirilmiş FlexRide adaptif şasi sistemi
- Tork vektörleme özellikli akıllı dört çeker sistemi sınıfının en sofistikesi
- Head up display hız, trafik işaretleri, hız limitleyicisinin ayarlı hızı ve navigasyon yönünü ön camda gösteriyor
- 360 derece kuşbakışı görüntü kamerası
- Otomatik acil fren sistemine sahip Adaptif Cruise Control
- Şerit takip özelliğine sahip Şerit İhlali Uyarı Sistemi
- Akan trafik uyarısı aracın sağ ve solundan 90 derecelik bölgede 20 metreye kadar çalışıyor
- Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu yeni nesil IntelliLink bilgi-eğlence sistemleri
- Isıtmalı ön cam
- Elektrikli, masaj, hafıza ve havalandırma seçenekli, AGR sertifikalı premium ergonomik koltuklar
- Insignia’da ilk defa ısıtmalı arka koltuklar
- Arka koltuklar 40:20:40 şeklinde katlanabiliyor
- Kapaksız yakıt doldurma – hızlı, kolay ve temiz
- Sport Tourer: Ayak hareketi bagaj kapağını açıp kapatıyor
- Sports Tourer: Opsiyonel olarak alınabilen 1.400’e 860 milimetre panoramik sunroof arka tarafta seyahat eden yolcuların başlarının arkasında bitiyor ve kusursuz görünüm sağlıyor
Motor ve şanzıman seçenekleri
- Yüksek satış hedeflenen motorlarda yüzde 3 ila %10 yakıt tasarrufu (WLTP verilerine göre)
- Yeni tasarlanmış, yüksek verimli turbo benzinli motorlar: 1.5 Turbo 140 hp’den 2.0 Turbo 260 hp ve 400 Nm tork’a (Grand Sport NEDC yakıt tüketimi: şehir içi 11.5-7.0 l/100 km, şehir dışı 7.1-4.7 l/100 km, ortalama 8.6-5.7 l/100 km, 197-129 g/km CO2)
- Turbo dizel: 1.6 CDTI 110 hp’den 2.0 CDTI 170 hp’ye (Grand Sport NEDC yakıt tüketimi: şehir içi 6.7-4.6 l/100 km, şehir dışı 4.3-3.6 l/100 km, ortalama 5.2-4.0 l/100 km, 136-105 g/km CO2)
- Yeni yüksek verimli altı ileri manuel şanzımanlar
- Optimize sürtünmeli, pürüzsüz geçişli sekiz ileri otomatik vites
Yorum