* 2.0 BiTurbo dizel motor
195hp güç ve 400nm torku ile yeni 2.0 BiTurbo dizel motor Ocak 2012'de piyasaya çıkıyor. Opsiyonel olarak 4 çeker sistemi ile kombine edilebilen yeni motor 4,9 litre/100 km tüketim değeri ile orta sınıfın en ekonomik araçlarından biri olmaya aday. 230 km/s azami hız ve 8.7 saniyelik 0-100 km/s performansı sunan 2.0 CDTI BiTurbo'nun manuel şanzımanlı versiyonları Start/Stop sistemini de içeriyor. Insignia mühendislik ekibinin şefi Volker Scharf, geçmişte benzer güç ve tork değerlerinin ancak 3 litre civarında hacime sahip 6 silindirli dizel motorlarda elde edilebildiğini hatırlatıyor ve bu motoru hacim küçültme trendinin başarılı bir örneği olarak niteliyor.
Insignia'nın bu öncü BiTurbo sisteminde farklı boyutlardaki iki ayrı turboşarjör tek başına veya birlikte çalışabiliyor. Opel rakipleri arasında bir dizel motorda bu gelişmiş sıralı turboşarj sistemini sunan tek üretici konumunda.
Özellikle düşük devirlerde çok çabuk devirlenen küçük turboşarjör sayesinde gaz pedalı gecikmesiz tepki veriyor ve istenmeyen turbo boşluğu etkisi önlenmiş oluyor. Araç sürücüsü 1500 devirden itibaren 350 nm torkun keyfini çıkartabiliyor.
Orta devirlerde iki turboşarjör birlikte çalışıyor. Büyük turbo tarafından ön sıkıştırma uygulanan hava, ardından küçük turbo tarafından tam sıkıştırmaya tabi tutuluyor.
YÜksek devirlerde ise (3000 civarından itibaren) büyük turbo tek başına çalışarak yüksek hızlarda kesintisiz güç tevzii sağlıyor.
Opel bu motora uyguladığı ikili soğutma sistemi ile bu tür bir teknolojiyi ilk kullanan marka oldu. Motorda büyük turboşarjörün kullandığı klasik intercooler'a ek olarak, sadece küçük turboşarjöre bağlı çalışan su soğutmalı bir intercooler mevcut.
* SuperSport şasi
Bugüne kadar sadece OPC'de mevcut olan şasi komponentleri artık "SuperSport" şasi adı altında tüm 4x4 modeller için opsiyonel olarak alınabilecek. Sistem FlexRide şasi,yüksek performanslı Brembo fren sistemi ve HiPerStrut ön süspansiyon düzeneğini içeriyor.
* Adaptive Cruise Control
Yeni radar bazlı seyir kontrol sistemi, hız sabitleme fonksiyonu ile birlikte öndeki araçla önceden belirlenmiş bir mesafeyi koruma özelliğini de getiriyor. Sistemin diğer fonksiyonları ise önden çarpışma olasılığını sesli ve görsel olarak bildiren uyarı sistemi (FCA - Forward Collision Alert), ve yine önden çarpışma riski durumunda frenleme sistemi (CIB - Collision Imminent Braking)
195hp güç ve 400nm torku ile yeni 2.0 BiTurbo dizel motor Ocak 2012'de piyasaya çıkıyor. Opsiyonel olarak 4 çeker sistemi ile kombine edilebilen yeni motor 4,9 litre/100 km tüketim değeri ile orta sınıfın en ekonomik araçlarından biri olmaya aday. 230 km/s azami hız ve 8.7 saniyelik 0-100 km/s performansı sunan 2.0 CDTI BiTurbo'nun manuel şanzımanlı versiyonları Start/Stop sistemini de içeriyor. Insignia mühendislik ekibinin şefi Volker Scharf, geçmişte benzer güç ve tork değerlerinin ancak 3 litre civarında hacime sahip 6 silindirli dizel motorlarda elde edilebildiğini hatırlatıyor ve bu motoru hacim küçültme trendinin başarılı bir örneği olarak niteliyor.
Insignia'nın bu öncü BiTurbo sisteminde farklı boyutlardaki iki ayrı turboşarjör tek başına veya birlikte çalışabiliyor. Opel rakipleri arasında bir dizel motorda bu gelişmiş sıralı turboşarj sistemini sunan tek üretici konumunda.
Özellikle düşük devirlerde çok çabuk devirlenen küçük turboşarjör sayesinde gaz pedalı gecikmesiz tepki veriyor ve istenmeyen turbo boşluğu etkisi önlenmiş oluyor. Araç sürücüsü 1500 devirden itibaren 350 nm torkun keyfini çıkartabiliyor.
Orta devirlerde iki turboşarjör birlikte çalışıyor. Büyük turbo tarafından ön sıkıştırma uygulanan hava, ardından küçük turbo tarafından tam sıkıştırmaya tabi tutuluyor.
YÜksek devirlerde ise (3000 civarından itibaren) büyük turbo tek başına çalışarak yüksek hızlarda kesintisiz güç tevzii sağlıyor.
Opel bu motora uyguladığı ikili soğutma sistemi ile bu tür bir teknolojiyi ilk kullanan marka oldu. Motorda büyük turboşarjörün kullandığı klasik intercooler'a ek olarak, sadece küçük turboşarjöre bağlı çalışan su soğutmalı bir intercooler mevcut.
* SuperSport şasi
Bugüne kadar sadece OPC'de mevcut olan şasi komponentleri artık "SuperSport" şasi adı altında tüm 4x4 modeller için opsiyonel olarak alınabilecek. Sistem FlexRide şasi,yüksek performanslı Brembo fren sistemi ve HiPerStrut ön süspansiyon düzeneğini içeriyor.
* Adaptive Cruise Control
Yeni radar bazlı seyir kontrol sistemi, hız sabitleme fonksiyonu ile birlikte öndeki araçla önceden belirlenmiş bir mesafeyi koruma özelliğini de getiriyor. Sistemin diğer fonksiyonları ise önden çarpışma olasılığını sesli ve görsel olarak bildiren uyarı sistemi (FCA - Forward Collision Alert), ve yine önden çarpışma riski durumunda frenleme sistemi (CIB - Collision Imminent Braking)
Yorum