Opel 2013 yılından başlayarak 2016 yılına kadar tüm mevcut motor çeşitlerini yenileyecek.
GM Avrupa mühendislik departmanının patronu Rita Forst, Euro 6 emisyon normlarına uygun motorlar için büyük yatırım yapıldığını söylüyor.
Opel'in üzerinde çalıştığı üç ayrı yeni motor ailesinin içinde MDE (Medium Diesel Engine- Orta boy dizel motor) kilit öneme sahip. 2013 yılında piyasaya sunulacak olan 1.6 litre hacmindeki bu turbodizelin 100 ila 140 hp arasında güç üreten versiyonları olacak ve bu motorlar mevcut 1.7'nin ve 95'lik 1.3'ün yerini alacak.
SGE (Small Gasoline Engine - Küçük boy benzinli motor) ailesi 1.0 litre ile 1.4 litre arasındaki motor hacimlerini kapsayacak, MGE (Medium Gasoline Engine - Orta boy benzinli motor) ise 1.6 litre hacminde olacak. Benzinli motorların tamamı direkt enjeksiyon özelliğini taşıyacak.
Küçük benzinli ailesinin 1.0 litrelik en küçük üyesi olan üç silindirli de bir diğer kilit öneme sahip olan motor. Opel'in A-B sınıfı arasında konumlandıracağı ve Mini-Fiat 500 gibi geniş kişiselleştirme seçenekleri sunan araçlara rakip olması beklenen "Junior" kod adlı yeni aracında kullanacağı bu motorun emisyon değerinin 100 g/km'nin altında olması hedefleniyor. Söz konusu motorun, aracın 2012 sonbaharında Paris fuarında yapılacak lansmanından yaklaşık 1 yıl sonra piyasaya sunulması bekleniyor.
Yeni motorların tamamı Macaristan'daki Szentgotthard fabrikasında üretilecek. Fabrika 420 milyon Euro değerinde yatırımla yenilenerek yıllık 500,000 motor kapasitesine ulaştı.
Bu 3 yeni motor ailesi dışında, Opel mevcut 2.0 dizele ikinci bir turbo ekleyerek gücünü arttıracak. Çift turbolu motorun en güçlü versiyonunun 200 hp güç üreteceği bildiriliyor.
Mevcut 2.0 Turbo benzinlide ise çeşitli komponentlerde iyileştirmeler yapılarak güç, verimlilik ve emisyon değerleri geliştirilecek. Bu motorun da Euro 6 normlarına hazır olarak 2015 sonlarında piyasaya sunulması bekleniyor.
GM Avrupa mühendislik departmanının patronu Rita Forst, Euro 6 emisyon normlarına uygun motorlar için büyük yatırım yapıldığını söylüyor.
Opel'in üzerinde çalıştığı üç ayrı yeni motor ailesinin içinde MDE (Medium Diesel Engine- Orta boy dizel motor) kilit öneme sahip. 2013 yılında piyasaya sunulacak olan 1.6 litre hacmindeki bu turbodizelin 100 ila 140 hp arasında güç üreten versiyonları olacak ve bu motorlar mevcut 1.7'nin ve 95'lik 1.3'ün yerini alacak.
SGE (Small Gasoline Engine - Küçük boy benzinli motor) ailesi 1.0 litre ile 1.4 litre arasındaki motor hacimlerini kapsayacak, MGE (Medium Gasoline Engine - Orta boy benzinli motor) ise 1.6 litre hacminde olacak. Benzinli motorların tamamı direkt enjeksiyon özelliğini taşıyacak.
Küçük benzinli ailesinin 1.0 litrelik en küçük üyesi olan üç silindirli de bir diğer kilit öneme sahip olan motor. Opel'in A-B sınıfı arasında konumlandıracağı ve Mini-Fiat 500 gibi geniş kişiselleştirme seçenekleri sunan araçlara rakip olması beklenen "Junior" kod adlı yeni aracında kullanacağı bu motorun emisyon değerinin 100 g/km'nin altında olması hedefleniyor. Söz konusu motorun, aracın 2012 sonbaharında Paris fuarında yapılacak lansmanından yaklaşık 1 yıl sonra piyasaya sunulması bekleniyor.
Yeni motorların tamamı Macaristan'daki Szentgotthard fabrikasında üretilecek. Fabrika 420 milyon Euro değerinde yatırımla yenilenerek yıllık 500,000 motor kapasitesine ulaştı.
Bu 3 yeni motor ailesi dışında, Opel mevcut 2.0 dizele ikinci bir turbo ekleyerek gücünü arttıracak. Çift turbolu motorun en güçlü versiyonunun 200 hp güç üreteceği bildiriliyor.
Mevcut 2.0 Turbo benzinlide ise çeşitli komponentlerde iyileştirmeler yapılarak güç, verimlilik ve emisyon değerleri geliştirilecek. Bu motorun da Euro 6 normlarına hazır olarak 2015 sonlarında piyasaya sunulması bekleniyor.
Yorum