13.09.11
Opel Avrupa Başkanı Karl-Friedrich Strake ve Mark Adams Konuşmaları...
13 Eylül 2011 09.45-10.15
Günaydın bayanlar ve baylar.
Bugün bizim için güzel bir gün
Yeniden yapılanma süreci sonunda daha güçlü olarak doğduk
Ve geleceğimiz konusunda çok heyecanlıyız.
Şimdi sizinle paylaşmak istediğimiz...
Bugün 4 dünya prömiyeri gerçekleştiriyoruz.
Bunların arasında devrimsel bir konsept otomobil var.
Ama başlamadan önce GM Avrupa Başkanı Nick Reilly'ye ve Avrupa İş Konseyi Başkanı Klaus Franz'a hoşgeldiniz demek istiyorum.
İş performansımıza bakıldığında, planlarımızı gerçekleştirmekte başarılı olduğumuzu söylemekten dolayı çok memnunum.
Yeniden yapılanma süreci öncesinde amaçladığımız fiyatları düşürme politikamız devam ediyor. Bununla beraber daha fazlasını hedefliyoruz. Gelecek yıl karlılığımızı arttırma eğiliminde olacağız. Bu konuda yeni modellerimiz bize yardımcı olacak.
Ama bugün:
-Meriva ve Astra Sports Tourer, segmentlerinde liderler
-Corsa devamlı olarak pazar payını arttırıyor
-Insignia segmentinde liderliğini sürdürüyor
Satış sonuçlarımız bu başarıyı yansıtıyor:
Bu yılın ilk sekiz ayında, geçen yılın aynı dönemine oranla, satışlar 60.000 otomobil ya da %8 yükseldi.
Bu süre boyunca, pazar payımız %6.2'nin üstüne çıktı.
Tüm Avrupa'da Ağustos boyunca, Opel 819.000 otomobil sattı.
Tüm bu artılar tek bir mesajı işaret ediyor: Opel, pazarda güçlü bir oyuncu. 2014'e kadar 11 milyar Euro yatırım yapmış olacağız ve 30'dan fazla yeni model üreteceğiz.
Yenilikçi ve çevre dostu teknoloji, yeni otomobillerimizi yaratırken temel prensipimiz olacak.
Demek istediğim şu ki:
-aerodimanik tasarıma odaklanma
-teknolojiden faydalanarak ağırlığı azaltma
-yepyeni fabrika ve transfer imkanları
-alternatif yakıt teknolojileriyle e-mobiliteyi gerçekleştirme
Gerçek şu ki, günlük kullanıma uygun ilk elektrikli otomobili ürettik ve lider olduk. İnanıyoruz ki e-mobilite, kimsenin öngöremediği kadar ileriye gidecek. Yine de, 2020'ye kadar, satılan otomobillerin %90'ını geleneksel motorlar oluşturacak. Öyleyse, benzinli ve dizel motorlarımızı iyileştirici yeniliklere devam etmeye mecburuz.
Bu nedenle Ar&Ge departmanımıza, verimlilik ve emisyonlar konusunu geliştirmek için geniş bir bütçe ayırıyoruz.
Bu ecoFLEX modeller çok tercih ediliyor.
Bizim Avrupa'daki satışlarımızın yarısını oluşturuyorlar.
Öyleyse geleceğe bir bakalım...
Ve aslında, birçok yönüyle gelecek burada.
Ampera, baylar ve bayanlar, bir devrim.
Günlük kullanıma uygun ilk elektrikli otomobilimiz.
Geniş oranda beğeni ve ödül kazanan devrimsel E-REV teknolojimiz temeliyle üretildi.
Anahtar özellikleri:
-40-80 km elektrikli sürüş
-Toplamda 500 km üzerinde sürüş menzili
-genişletilmiş menzil modunda emisyonu sadece 27 gram karbondioksit ve 100 km'de 1.2 lt benzin.
Müşterilerimiz Ampera'yı büyük bir heyecanla karşıladı.
Bugün Avrupa çapında 6.000'den fazla müşteri, bu devrimsel otomobil için sipariş verdi.
İlk yıl için satış hedefimiz 10.000 birimlik
Ama tek başına Ampera yeterli değil.
İhtiyacımız olan, müşterilerimizin evlerinde çevresel farkındalık yaratmak.
Başlangıç olarak, Almanya'daki her bir Ampera müşterisine tüm elektriği, dönüştürülebilir enerji kaynaklarından alma şansı tanıyoruz.
Bunu gerçekleştirmek için, yeşil elektrik şirketleriyle işbirliği anlaşmaları gerçekleştiriyoruz.
Evet- Ampera devrimsel !
Ama biz burada durmak istemiyoruz.
Farkındayız ki, potensiyel elektrikli pazarında geleceğin otomobilleri şöyle olmalı;
-geniş kitle tarafından ulaşılabilir
-özellikle şehir içi kullanımda pratik
-Çekici ve eğlenceli olmasıyla yeni tüketicileri çeken
Şimdi, bayanlar ve baylar, geleceğin bireysel seyahat tasarımını size tanıtmak istiyorum.
Bu, tamamen yeni "RaK e"nin dünya prömiyeri !
Fritz von Opel'in 1920'de ürettiği ünlü RAK roketinden esinlenme.
Elektrikli otomobil pazarında yeni bir segment yaratabilir.
Her iki otomobil de Opel'in öncü ruhunu taşıyor.
Daha fazla ayrıntı için tasarım başkanımız Mark Adams'ı dinleyelim.
Mark Adams, GME Tasarım Başkanı
Teşekkürler Karl. Herkese günaydın.
Karl'ın da söylediği gibi RAK e konusunda çok heyecanlıyız. Bu öncü ruh, bu otomobille çok iyi şekil buldu.
Mobilitenin sınırlarını nasıl zorladığımızı gösteriyor.
RAK e yalnız havalı, eğlenceli ve seksi değil...
Aynı zamanda yaratıcı ve pratik.
İnanıyoruz ki e-mobilitede yeni bir kategori açacak.
Ben onu tekerlekli bir uzay aracına benzetiyorum. Sanırım siz de neden öyle olduğunu görebilirsiniz.
Yaptığımız herşeyden farklı olsa da hala Opel tasarım felsefesini taşıyor- "heykelsi sanatı ile Alman hassasiyeti".
Aerodinamiği ve hafifliği çok önemli ve bu otomobil "savaşçı jet" gövdesi ile motorlu bisikletin mekanik güzelliğini kombine ediyor.
Akıcı ve pürüzsüz heykelsi biçimi ile Opel'in tasarım dilini yansıtıyor.
Ayrıca, belirgin hatları konsepte genç bir nefes getiriyor.
Ağırlığı yalnızca 380 kg.
Ve tüm parçaları tamamen geri dönüştürülebilir malzemelerden yapıldı.
Güçlendirilmiş çelik çerçeve ve hafif materyallerden oluşuyor.
Üretildiği materyel, bu otomobili ulaşılır kılıyor.
Bu otomobili açmak için tek ihtiyacınız olan, bir cep telefonu uygulaması.
En çok 45 km/s hıza çıkabilen versiyonunu, Avrupa yasalarına göre 16 yaşındakiler de kullanabiliyor.
Bu bize, tamamen genç bir pazar yaratmayı sağlıyor.
Bu otomobili, 16 yaşındakiler de yasal olarak kullanabilsin diye geliştirdik ama otomobilin çok daha geniş bir hayran kitlesi var.
İki kişi için bol alan var.
Öyleyse RAK e'nin sürüş performansı nasıldır?
İşte istatistikler:
-Maksimum 120 km/s hıza ulaşıyor
-hiç karbon salınımı yapmadan 100 kilometre yol gidiyor.
-Bu, otobanda kullanılmasına imkan tanıyor.
49 hp'lik elektrikli motor, 58 Nm tork üretiyor.
Lityum-iyon batarya 3 saatte tam dolu hale geliyor.
Bu da, i-tunes'tan 1 şarkı indirmeye denk gelen 1 Euroluk bir fatura demek !
Özetle: 100 km sürmek sadece 1 Euro ! - Bunu bir scooter bile yapamaz.
Ve evdeki bir güneş paneli ile, bu tamamen ücretsiz hale gelebilir.
Bu devrimsel otomobil şehir içi e-mobilitenin sınırlarını zorluyor ve Opel'in ufuğun ötesine odaklandığını gösteriyor.
Karl-Friedrich Strake
Teşekkürler Mark.
Senin de belirttiğin gibi geleceğe iyimserlikle bakıyoruz.
Alternatif yakıt teknolojileri geliştirmede en ön sıralarda yer almak istiyoruz.
Ve gördüğünüz gibi sadece konuşmuyoruz, geleceği yaşıyoruz.
RAK e konseptimiz
ecoFLEX teknolojimiz
ve Ampera, elektrikli otomobilimiz bunun kanıtları.
Ama bugün kesinlikle büyüyen marketi ve pazar payını düşünmek zorundayız.
O zaman daha fazla vakit kaybetmeyelim...
İkinci dünya prömiyerimiz, yeni kompakt van, Yeni Combo
Yeni Combo kullanıcı dostudur,
Ferahtır,
Ulaşılabilirdir,
Ve teknik olarak sizi düşünür. Bunlara bir de rakamlarla bakalım:
Yeni Combonun 4.600 litrelik hacmi ve yakıt ekonomisi sınıfının lideridir.
Şimdi, üçüncü dünya prömiyerimize geçelim.
Zafira Tourer !
Seri üretim versiyonunu ilk kez görüyorsunuz.
Müşterilerimiz bize biraz daha incelik istediklerini söylediler.
Biz de dinledik ve yeni Tourer konsepti ile geldik.
20 yıl önce ilk Zafira'yı ürettiğimizde Opel, monocab segmentinde trend belirleyici oldu. Zafira'yı bir sonraki aşamaya getirmek ve müşterilerimize eşsiz bir esneklik sağlamak istedik.
Sonuç, ortalama bir aile otomobili değil.
Yeni Flex7 oturma sistemi sayesinde "tekerlekli bir salon" ile karşınızdayız.
Ama otomobiller, rüyaların yapıldığı maddedendir.
Sonraki dünya prömiyerimiz her otomobil aşığının rüyasıdır:
bazıları ona ateşli hatch diyor.
Katılıyorum. Ateşli görünüyor ve tekerleklerin arkasındaysanız sıcağı hissediyorsunuz.
Astra GTC, bayanlar ve baylar, markamıza gençlik ve tutku katıyor.
Astra GTC tamamen duygularla ilgili
Bu otomobil, sadece otomobil severler için
Ama Astra GTC sadece dış görünüşüyle cezbedici değil.
İçinde akıllı bir mühendislik var: yüksek performanslı ön süspansiyon kıvrak ve keskin bir sürüş hissi veriyor. Biz ona HiPerStrut diyoruz.
Bu, sadece bazı spor otomobillerde sunulan ayrıcalıklı özellik, Astra GTC'de standart !
Burada Opel olarak eminiz ki, Astra GTC, Opel'in tasarım felsefesinin en duygusal parçası.
Böyle çetin bir çalışma, yaratıcı deha ve somut yatırımların ürününü sizlere gösterdiğimiz için tüm Opel ailesi olarak çok gururluyuz.
Tüm bu çabaların karşılığı alındı:
Yeni ürünlerden oluşan bir serimiz var: kullanışlı Yeni Combo'dan sofistike Zafira Tourer'a, heyecan verici Astra GTC'den devrimsel Ampera'ya !
Ve ek olarak, e-mobilitede yeni bir etap açan geleceğin otomobili RAK e,
Size yapabileceğimizi söylemiştik. Bugün, gösteriyoruz. Ve yapmaya devam edeceğimize söz veriyoruz.
Vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz ve şimdi Liderlik Takımı, sorularınızı cevaplamak için benimle birlikte sahnede olacak.
[img width=1024]http://www.opelmedyaturkiye.com/assets/upload/asset/image_00004077_1_kj2dgjkok62nu.jpg[/img]
Opel Avrupa Başkanı Karl-Friedrich Strake ve Mark Adams Konuşmaları...
13 Eylül 2011 09.45-10.15
Günaydın bayanlar ve baylar.
Bugün bizim için güzel bir gün
Yeniden yapılanma süreci sonunda daha güçlü olarak doğduk
Ve geleceğimiz konusunda çok heyecanlıyız.
Şimdi sizinle paylaşmak istediğimiz...
Bugün 4 dünya prömiyeri gerçekleştiriyoruz.
Bunların arasında devrimsel bir konsept otomobil var.
Ama başlamadan önce GM Avrupa Başkanı Nick Reilly'ye ve Avrupa İş Konseyi Başkanı Klaus Franz'a hoşgeldiniz demek istiyorum.
İş performansımıza bakıldığında, planlarımızı gerçekleştirmekte başarılı olduğumuzu söylemekten dolayı çok memnunum.
Yeniden yapılanma süreci öncesinde amaçladığımız fiyatları düşürme politikamız devam ediyor. Bununla beraber daha fazlasını hedefliyoruz. Gelecek yıl karlılığımızı arttırma eğiliminde olacağız. Bu konuda yeni modellerimiz bize yardımcı olacak.
Ama bugün:
-Meriva ve Astra Sports Tourer, segmentlerinde liderler
-Corsa devamlı olarak pazar payını arttırıyor
-Insignia segmentinde liderliğini sürdürüyor
Satış sonuçlarımız bu başarıyı yansıtıyor:
Bu yılın ilk sekiz ayında, geçen yılın aynı dönemine oranla, satışlar 60.000 otomobil ya da %8 yükseldi.
Bu süre boyunca, pazar payımız %6.2'nin üstüne çıktı.
Tüm Avrupa'da Ağustos boyunca, Opel 819.000 otomobil sattı.
Tüm bu artılar tek bir mesajı işaret ediyor: Opel, pazarda güçlü bir oyuncu. 2014'e kadar 11 milyar Euro yatırım yapmış olacağız ve 30'dan fazla yeni model üreteceğiz.
Yenilikçi ve çevre dostu teknoloji, yeni otomobillerimizi yaratırken temel prensipimiz olacak.
Demek istediğim şu ki:
-aerodimanik tasarıma odaklanma
-teknolojiden faydalanarak ağırlığı azaltma
-yepyeni fabrika ve transfer imkanları
-alternatif yakıt teknolojileriyle e-mobiliteyi gerçekleştirme
Gerçek şu ki, günlük kullanıma uygun ilk elektrikli otomobili ürettik ve lider olduk. İnanıyoruz ki e-mobilite, kimsenin öngöremediği kadar ileriye gidecek. Yine de, 2020'ye kadar, satılan otomobillerin %90'ını geleneksel motorlar oluşturacak. Öyleyse, benzinli ve dizel motorlarımızı iyileştirici yeniliklere devam etmeye mecburuz.
Bu nedenle Ar&Ge departmanımıza, verimlilik ve emisyonlar konusunu geliştirmek için geniş bir bütçe ayırıyoruz.
Bu ecoFLEX modeller çok tercih ediliyor.
Bizim Avrupa'daki satışlarımızın yarısını oluşturuyorlar.
Öyleyse geleceğe bir bakalım...
Ve aslında, birçok yönüyle gelecek burada.
Ampera, baylar ve bayanlar, bir devrim.
Günlük kullanıma uygun ilk elektrikli otomobilimiz.
Geniş oranda beğeni ve ödül kazanan devrimsel E-REV teknolojimiz temeliyle üretildi.
Anahtar özellikleri:
-40-80 km elektrikli sürüş
-Toplamda 500 km üzerinde sürüş menzili
-genişletilmiş menzil modunda emisyonu sadece 27 gram karbondioksit ve 100 km'de 1.2 lt benzin.
Müşterilerimiz Ampera'yı büyük bir heyecanla karşıladı.
Bugün Avrupa çapında 6.000'den fazla müşteri, bu devrimsel otomobil için sipariş verdi.
İlk yıl için satış hedefimiz 10.000 birimlik
Ama tek başına Ampera yeterli değil.
İhtiyacımız olan, müşterilerimizin evlerinde çevresel farkındalık yaratmak.
Başlangıç olarak, Almanya'daki her bir Ampera müşterisine tüm elektriği, dönüştürülebilir enerji kaynaklarından alma şansı tanıyoruz.
Bunu gerçekleştirmek için, yeşil elektrik şirketleriyle işbirliği anlaşmaları gerçekleştiriyoruz.
Evet- Ampera devrimsel !
Ama biz burada durmak istemiyoruz.
Farkındayız ki, potensiyel elektrikli pazarında geleceğin otomobilleri şöyle olmalı;
-geniş kitle tarafından ulaşılabilir
-özellikle şehir içi kullanımda pratik
-Çekici ve eğlenceli olmasıyla yeni tüketicileri çeken
Şimdi, bayanlar ve baylar, geleceğin bireysel seyahat tasarımını size tanıtmak istiyorum.
Bu, tamamen yeni "RaK e"nin dünya prömiyeri !
Fritz von Opel'in 1920'de ürettiği ünlü RAK roketinden esinlenme.
Elektrikli otomobil pazarında yeni bir segment yaratabilir.
Her iki otomobil de Opel'in öncü ruhunu taşıyor.
Daha fazla ayrıntı için tasarım başkanımız Mark Adams'ı dinleyelim.
Mark Adams, GME Tasarım Başkanı
Teşekkürler Karl. Herkese günaydın.
Karl'ın da söylediği gibi RAK e konusunda çok heyecanlıyız. Bu öncü ruh, bu otomobille çok iyi şekil buldu.
Mobilitenin sınırlarını nasıl zorladığımızı gösteriyor.
RAK e yalnız havalı, eğlenceli ve seksi değil...
Aynı zamanda yaratıcı ve pratik.
İnanıyoruz ki e-mobilitede yeni bir kategori açacak.
Ben onu tekerlekli bir uzay aracına benzetiyorum. Sanırım siz de neden öyle olduğunu görebilirsiniz.
Yaptığımız herşeyden farklı olsa da hala Opel tasarım felsefesini taşıyor- "heykelsi sanatı ile Alman hassasiyeti".
Aerodinamiği ve hafifliği çok önemli ve bu otomobil "savaşçı jet" gövdesi ile motorlu bisikletin mekanik güzelliğini kombine ediyor.
Akıcı ve pürüzsüz heykelsi biçimi ile Opel'in tasarım dilini yansıtıyor.
Ayrıca, belirgin hatları konsepte genç bir nefes getiriyor.
Ağırlığı yalnızca 380 kg.
Ve tüm parçaları tamamen geri dönüştürülebilir malzemelerden yapıldı.
Güçlendirilmiş çelik çerçeve ve hafif materyallerden oluşuyor.
Üretildiği materyel, bu otomobili ulaşılır kılıyor.
Bu otomobili açmak için tek ihtiyacınız olan, bir cep telefonu uygulaması.
En çok 45 km/s hıza çıkabilen versiyonunu, Avrupa yasalarına göre 16 yaşındakiler de kullanabiliyor.
Bu bize, tamamen genç bir pazar yaratmayı sağlıyor.
Bu otomobili, 16 yaşındakiler de yasal olarak kullanabilsin diye geliştirdik ama otomobilin çok daha geniş bir hayran kitlesi var.
İki kişi için bol alan var.
Öyleyse RAK e'nin sürüş performansı nasıldır?
İşte istatistikler:
-Maksimum 120 km/s hıza ulaşıyor
-hiç karbon salınımı yapmadan 100 kilometre yol gidiyor.
-Bu, otobanda kullanılmasına imkan tanıyor.
49 hp'lik elektrikli motor, 58 Nm tork üretiyor.
Lityum-iyon batarya 3 saatte tam dolu hale geliyor.
Bu da, i-tunes'tan 1 şarkı indirmeye denk gelen 1 Euroluk bir fatura demek !
Özetle: 100 km sürmek sadece 1 Euro ! - Bunu bir scooter bile yapamaz.
Ve evdeki bir güneş paneli ile, bu tamamen ücretsiz hale gelebilir.
Bu devrimsel otomobil şehir içi e-mobilitenin sınırlarını zorluyor ve Opel'in ufuğun ötesine odaklandığını gösteriyor.
Karl-Friedrich Strake
Teşekkürler Mark.
Senin de belirttiğin gibi geleceğe iyimserlikle bakıyoruz.
Alternatif yakıt teknolojileri geliştirmede en ön sıralarda yer almak istiyoruz.
Ve gördüğünüz gibi sadece konuşmuyoruz, geleceği yaşıyoruz.
RAK e konseptimiz
ecoFLEX teknolojimiz
ve Ampera, elektrikli otomobilimiz bunun kanıtları.
Ama bugün kesinlikle büyüyen marketi ve pazar payını düşünmek zorundayız.
O zaman daha fazla vakit kaybetmeyelim...
İkinci dünya prömiyerimiz, yeni kompakt van, Yeni Combo
Yeni Combo kullanıcı dostudur,
Ferahtır,
Ulaşılabilirdir,
Ve teknik olarak sizi düşünür. Bunlara bir de rakamlarla bakalım:
Yeni Combonun 4.600 litrelik hacmi ve yakıt ekonomisi sınıfının lideridir.
Şimdi, üçüncü dünya prömiyerimize geçelim.
Zafira Tourer !
Seri üretim versiyonunu ilk kez görüyorsunuz.
Müşterilerimiz bize biraz daha incelik istediklerini söylediler.
Biz de dinledik ve yeni Tourer konsepti ile geldik.
20 yıl önce ilk Zafira'yı ürettiğimizde Opel, monocab segmentinde trend belirleyici oldu. Zafira'yı bir sonraki aşamaya getirmek ve müşterilerimize eşsiz bir esneklik sağlamak istedik.
Sonuç, ortalama bir aile otomobili değil.
Yeni Flex7 oturma sistemi sayesinde "tekerlekli bir salon" ile karşınızdayız.
Ama otomobiller, rüyaların yapıldığı maddedendir.
Sonraki dünya prömiyerimiz her otomobil aşığının rüyasıdır:
bazıları ona ateşli hatch diyor.
Katılıyorum. Ateşli görünüyor ve tekerleklerin arkasındaysanız sıcağı hissediyorsunuz.
Astra GTC, bayanlar ve baylar, markamıza gençlik ve tutku katıyor.
Astra GTC tamamen duygularla ilgili
Bu otomobil, sadece otomobil severler için
Ama Astra GTC sadece dış görünüşüyle cezbedici değil.
İçinde akıllı bir mühendislik var: yüksek performanslı ön süspansiyon kıvrak ve keskin bir sürüş hissi veriyor. Biz ona HiPerStrut diyoruz.
Bu, sadece bazı spor otomobillerde sunulan ayrıcalıklı özellik, Astra GTC'de standart !
Burada Opel olarak eminiz ki, Astra GTC, Opel'in tasarım felsefesinin en duygusal parçası.
Böyle çetin bir çalışma, yaratıcı deha ve somut yatırımların ürününü sizlere gösterdiğimiz için tüm Opel ailesi olarak çok gururluyuz.
Tüm bu çabaların karşılığı alındı:
Yeni ürünlerden oluşan bir serimiz var: kullanışlı Yeni Combo'dan sofistike Zafira Tourer'a, heyecan verici Astra GTC'den devrimsel Ampera'ya !
Ve ek olarak, e-mobilitede yeni bir etap açan geleceğin otomobili RAK e,
Size yapabileceğimizi söylemiştik. Bugün, gösteriyoruz. Ve yapmaya devam edeceğimize söz veriyoruz.
Vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz ve şimdi Liderlik Takımı, sorularınızı cevaplamak için benimle birlikte sahnede olacak.
[img width=1024]http://www.opelmedyaturkiye.com/assets/upload/asset/image_00004077_1_kj2dgjkok62nu.jpg[/img]