Audi S4 | Opel Insignia OPC
Rüsselsheim'lılar, spor sedanlar liginin zirvesine yerleşmek için bugüne kadarki en güçlü Opel'i ürettiler.
Insignia OPC için çıtayı oldukça yukarı çeken 333 hp'lik Audi S4 karşılık veriyor.
Sportif Opel modelleri, 1999'dan beri Opel Performance Center'ın kısaltması olan "OPC" takısını taşıyorlar. Corsa, Astra, Vectra'yla beraber aile vanları Meriva ve Zafira da, işlendiler ve daha güçlü bir hale getirildiler. Yeni Insignia OPC, premium spor sedan segmentine yönelik bir saldırının temsilcisi. Dolayısıyla mühendisler sıkı çalışmışlar. 325 hp ile Insignia OPC, bugüne kadar bir Opel'e yerleştirilmiş en güçlü motoru taşıyor.
Bu testteki rakibi olan Audi S4, 333 hp'lik V6'sı ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle Opel'le neredeyse aynı performans ve karakteri sunuyor. Yanlız Rüsselsheim'lılar tercihini turbodan yana kullanırken, Audi mühendisleri kompresörü yeğlemiş.
Gövde
Audi, Opel'den daha fazla alan, kalite ve güvenlik sunuyor.
4,7 (Audi) ve 4,83 (Opel) metre ile, bu iki rakip sportif orta sınıfın en uzun üyeleri arasında. Dolayısıyla yolcuları karşılayan yaşam alanları da daha geniş. Ne ön ne de arkada yolcular sıkışıklıktan şikayet edemezler. Ön tarafta daha havadaroluşundan ötürü Insignia'nın hafif bir avantajı bulunuyorken, Audi arka koltuklarda daha yüksek bir konfor seviyesi sunuyor. Ancak bunun sebebi daha fazla diz mesafesi değil; Insignia'nın coupe görünümlü tasarımı arka baş mesafesini kısıtlıyor. Audi'nin (480 litre) ve Opel'in (500 litre) bagaj hacimleri oldukça cömert.
S4 bu bölümde görüş açıları, zengin güvenlik donanımı, daha yüksek malzeme ve işçilik kalitesiyle bol puan topladı. Opel'de özellikle konsolun altında her yer plastik görünüyor - ve öyle de. 45.000 €'luk bir otomobilden bundan fazlasını bekliyorsunuz.
Konfor
Audi, konfor ve sportiflik arasındaki boşluğu dolduruyor.
İki rakipte de isteğe bağlı sunulan iyi şekillendirilmiş spor koltuklar, harika yanal destek, yeterli baldır desteği ve konfor sunuyor. Özellikle Opel'inkiler uzun yolculuklara son derece uygun.
S4 ve Insignia gibi modellerin müşteri kitlesi muhtemelen sessiz sedasız otomobiller peşinde değillerdir. Ancak muhakkak ki birer holigan da değiller. Audi'nin V6'sı, Opel'in daha melodik turbo V6'sına göre bastırılmış bir tona sahip ve iç mekan gürültüsü daha düşük.
Spor otomobil sınıfı üyelerinin aynı zamanda amaca uygun ayarlanmış süspansiyonları da olur. Opel'de Audi'nin aksine adaptif amortisörler bulunuyor ve üç seviyede ayarlanabiliyor. En konforlu modda bile Audi'den daha sert ve keskin hissettiriyorlar. Yol dalgalanmaları iç mekanda rahatsızlık yaratmıyor ancak kendini belli ediyor - OPC moduysa hakikaten yanlızca pistte kullanılabilir. Audi daha konforlu.
Motor ve Şanzıman
Audi daha hızlı, Opel daha ekonomik
S4'ün 333 hp üreten kompresörlü V6'sı, direkt enjeksiyon sistemine sahip ve 0,8 bar'a kadar basınç üretebiliyor. Gaz tepkileri çok hızlı ve devir bandının neredeyse tamamında yüksek çekiş sunuyor. S4, 0'dan 100 km/s'ye 4,9 sn'de çıkarken 200 km/s'ye ulaşması 17,5 sn sürüyor.
Gene V6'yla donatılmış Opel'in performansı, Audi'ye ayak uydurmaya yetmiyor. 325 hp'lik motoru onu 100 km/s'ye 5,6 sn'de taşıyor ve 22,6 sn sonunda 200 km/s'ye ulaşmış oluyor. OPC'nin turboları azami 0,9 bar basınçla çalışıyor. Motorun gaz tepkileri oldukça canlı olsa da, kendisi S4'ünki kadar esnek değil. Opel, gaz emirlerine yaklaşık bir saniyelik küçük bir gecikmeyle yanıt veriyor. Ancak spor modunda turbo gecikmesi yaşanmıyor.
İki sporcuda da bulunan altı ileri manuel şanzımanlar düzgün çalışıyor. S4'ün vites yolları daha kısa ve belirgin. Ancak Insignia'da yollar biraz uzun ve özellikle 5. ve 6. viteslere geçişler sorunlu. Şanzımanı güçlü OPC'ye adapte etmek ve daha iyi performans elde etmek için mühendisler oranları kısaltmışlar.
Opel'in çift turbo V6'sı çalışma karakteri söz konusu olduğunda Audi'nin V6'sıyla pek başa çıkamıyor, fakat yakıt tüketimi konusunda oldukça cimri. Insignia test esnasında 100 km'de ortalama 11,8 litre Super Plus benzin tüketirken, S4 aynı güzergahta 12,9 litre yakıta ihtiyaç duydu - ancak biraz daha ucuz olan Super benzine. Sonuç olarak bu bölümde beraberlik söz konusu.
Sürüş Dinamikleri
Puan savaşı kafa kafaya gerçekleşiyor
Insignia, OPC mühendislerinin üstünde çalıştığı ilk dört çeker otomobil. OPC'ye özel modifiye edilmiş FlexRide şaşiye sahip Insignia'nın aynı zamanda gövdesi de 10 mm alçaltılmış. Bu sayede OPC çok daha çevik bir hale gelmiş ve direksiyon da çok daha direkt çalışıyor. Bunlar doğal olarak yol tutuşu da etkiliyor. Opel, ESP kapalıyken bile son derece nötr tavırlar sergiliyor ve virajlara taşınan aşırı hızı nazikçe eritiyor. "Ağırlık transferine aşırı tepki vermek" diye bir kavram, onun lugatında bulunmuyor.
S4, şiddetlice önden kayıyor. Ancak doğru hızda viraja girenler, test aracımızda bulunan opsiyonel bir donanım olan spor diferansiyel sayesinde, gaza erkenden yeniden oturabilirler. Viraj dışındaki tekerleğe ihtiyaç duyulduğunda daha fazla tork gönderiliyor. Insignia bu tür bir arka diferansiyeli standart olarak sunuyor ve göz açıp kapama aralığında çalışıyor. Slalomdaysa avantaj, daha çevik ve atik görünen S4'ün yanında.
Frenler söz konusu olduğunda, Audi'ninkiler soğukken daha iyi çalışıyor. Sıcaklık arttığındaysa Opel'in Brembo'ları aracın burnunu zemine kazıyarak daha fazla puan kazanıyor. iki rakip de tüm kriterlerde neredeyse beraberler. Kurulan üstünlükler ufak tefek. Ne olursa olsun, S4'ün elde etmesi beklenen net galibiyet gerçekleşmiyor.
Çevre ve Maliyet
Insignia, Opel'in yetersiz garantisiyle yaşamak zorunda
Beklendiği gibi Opel bu bölümü galibiyetle tamamlıyor. 44.900 €'luk taban fiyatı Audi'den 6.000 € daha düşük ve kredi söz konusu olduğunda değer kaybı da 3.000 € daha az. Neredeyse tam donanımla gelen otomobilde müşteri yanlızca metalik boya seçeneğini gözden geçiriyor, ki bu da ona ek puanlar kazandırıyor. Rüsselsheim'lıya puan kazandıran diğer unsurlar daha düşük sigorta masrafları ve yakıt tüketimi.
S4, emisyon oranları konusunda OPC'ye üstünlük kuruyor. Tamir masrafları daha düşük, vergisi daha az ve garanti koşulları da belirgin biçimde daha iyi. Bu noktada Opel, koşulları Insignia için sessiz ve gizlice zorlaştırmış.
Sonuç
Opel Insignia OPC, Audi S4'e inanılmaz iyi karşı koyuyor. Bunu tahmin etmek mümkün değildi. Kullanımı kolay, tüketimi makul ve aynı zamanda gerçek bir otomobil tutkunun aradığı turbo heyecanını ve sürüş zevkini sunabilecek, yakışıklı bir Opel. Audi S4, daha iyi yol performansı ve daha keyifli konforuyla memnun ediyor. Opel galibiyeti kaçırıyor, ancak Audi'nin ensesinden ayrılmıyor.
Juergen Schramek
[Çeviren: Mehmet ÇETİN]
[Kaynak: Auto Zeitung]
Yorum