Magna'ya satılan Opel, yeni patronuyla Audi'ye kafa tutacak
Opel'in General Motors tarafından Magna liderliğindeki konsorsiyuma satışı için Avrupa kurullarından beklenen onay henüz çıkmadı. Ancak Alman şirketinde bütün hazırlıklar yeni 'patron'a göre yapılmaya başlandı bile.
Frankfurt'ta görüştüğümüz Opel Başkan Yardımcısı Mark Adams, konsorsiyumla görüşmelerin devam ettiğini ve kısa süre içinde sonuca ulaşılacağını söyledi. Magna yöneticileriyle bizzat görüştüğünü belirten Adams, "Görüşme çok olumlu geçti. Özellikle araç geliştirme ve tasarım aşamasında mevcut durumun devam edeceğini, buna ek olarak her türlü desteği vereceklerini söylediler. Bu da Opel'in geleceği açısından çok önemli. Magna'nın desteğini alıp çok daha iyi noktalara geliriz." dedi.
Magna'nın desteğiyle Opel markasının daha da parlak hale geleceğini söyleyen Adams, bugün üretim kalitesi konusunda Volkswagen çıtasına ulaşıldığını ve bir sonraki hedefin Audi olduğunu dile getirdi. D sınıfında yeni bir araç üzerinde çalıştıklarını hatırlatan Adams, "Belli bir aşamaya geldik. Ama biz bu sınıfta bir araç yaparsak özellikle Fransız rakiplerimiz gibi yapmak istemiyoruz. Daha premium bir araç geliştirip markanın gücünü artırmak istiyoruz. Tam destek alırsak, Audi ayarında bir model yaparız. Bunun da sinyallerini veriyoruz. Yani Opel'in bundan sonraki hedefi premium lige çıkmak." diye konuştu.
Adams, Opel'in Magna konsorsiyumuna geçmesiyle birlikte aralarında Türkiye'nin de bulunduğu, bizzat GM'nin yönettiği 8 ülkede şirketleri yeniden yapılandırmaya tabi tutacaklarını sözlerine ekledi. Bilindiği gibi Türkiye'de Opel, Chevrolet ve Saab markaları General Motors Türkiye çatısı altında yer alıyordu. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Opel'de patronun Magna olması halinde kendisinin Opel'de kalacağını ve GM'de kalan Chevrolet'nin başına genel müdür olarak Murat Aydın'ın (şimdiki satış ve pazarlama müdürü atanacağını söyledi. Keklik, Saab'ı alan İsveçli Koenigsegg şirketinin de Türkiye için farklı bir planı olabileceğini dile getirdi.
Türkiye'de üç markanın tek çatı altında olduğu son yılda Chevrolet'yi yüzde 1,2'lik pazar payı artışıyla yeniden en çok satılan 10 marka ligine dahil ettiklerini belirten Keklik, Opel'de ise yarım puan pazar kaybettiklerini dile getirdi. ÖTV indirimi döneminde diğer Alman markaları gibi ürün yetiştirme sıkıntısı çektiklerini hatırlatan Keklik, "Almanya'da da teşvik olması bizi zora soktu. Özellikle İnsignia'da ürün alabilsek iki katı satardık. Talep vardı. Bir de tabii 1.6 litrelik motorumuzda otomatik şanzıman yok. Bunlar dezavantaj oldu." dedi. Keklik, Opel olarak yılı 23-25 binlik bir satışla kapatacaklarını vurguladı.
Alıntıdır
- Zaman
Opel'in General Motors tarafından Magna liderliğindeki konsorsiyuma satışı için Avrupa kurullarından beklenen onay henüz çıkmadı. Ancak Alman şirketinde bütün hazırlıklar yeni 'patron'a göre yapılmaya başlandı bile.
Frankfurt'ta görüştüğümüz Opel Başkan Yardımcısı Mark Adams, konsorsiyumla görüşmelerin devam ettiğini ve kısa süre içinde sonuca ulaşılacağını söyledi. Magna yöneticileriyle bizzat görüştüğünü belirten Adams, "Görüşme çok olumlu geçti. Özellikle araç geliştirme ve tasarım aşamasında mevcut durumun devam edeceğini, buna ek olarak her türlü desteği vereceklerini söylediler. Bu da Opel'in geleceği açısından çok önemli. Magna'nın desteğini alıp çok daha iyi noktalara geliriz." dedi.
Magna'nın desteğiyle Opel markasının daha da parlak hale geleceğini söyleyen Adams, bugün üretim kalitesi konusunda Volkswagen çıtasına ulaşıldığını ve bir sonraki hedefin Audi olduğunu dile getirdi. D sınıfında yeni bir araç üzerinde çalıştıklarını hatırlatan Adams, "Belli bir aşamaya geldik. Ama biz bu sınıfta bir araç yaparsak özellikle Fransız rakiplerimiz gibi yapmak istemiyoruz. Daha premium bir araç geliştirip markanın gücünü artırmak istiyoruz. Tam destek alırsak, Audi ayarında bir model yaparız. Bunun da sinyallerini veriyoruz. Yani Opel'in bundan sonraki hedefi premium lige çıkmak." diye konuştu.
Adams, Opel'in Magna konsorsiyumuna geçmesiyle birlikte aralarında Türkiye'nin de bulunduğu, bizzat GM'nin yönettiği 8 ülkede şirketleri yeniden yapılandırmaya tabi tutacaklarını sözlerine ekledi. Bilindiği gibi Türkiye'de Opel, Chevrolet ve Saab markaları General Motors Türkiye çatısı altında yer alıyordu. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Opel'de patronun Magna olması halinde kendisinin Opel'de kalacağını ve GM'de kalan Chevrolet'nin başına genel müdür olarak Murat Aydın'ın (şimdiki satış ve pazarlama müdürü atanacağını söyledi. Keklik, Saab'ı alan İsveçli Koenigsegg şirketinin de Türkiye için farklı bir planı olabileceğini dile getirdi.
Türkiye'de üç markanın tek çatı altında olduğu son yılda Chevrolet'yi yüzde 1,2'lik pazar payı artışıyla yeniden en çok satılan 10 marka ligine dahil ettiklerini belirten Keklik, Opel'de ise yarım puan pazar kaybettiklerini dile getirdi. ÖTV indirimi döneminde diğer Alman markaları gibi ürün yetiştirme sıkıntısı çektiklerini hatırlatan Keklik, "Almanya'da da teşvik olması bizi zora soktu. Özellikle İnsignia'da ürün alabilsek iki katı satardık. Talep vardı. Bir de tabii 1.6 litrelik motorumuzda otomatik şanzıman yok. Bunlar dezavantaj oldu." dedi. Keklik, Opel olarak yılı 23-25 binlik bir satışla kapatacaklarını vurguladı.
Alıntıdır
- Zaman
Yorum