Etkileyici İç ve Dış tasarım En güçlü motor - 239 kW/325 bg 2.8 V6 Turbo Adaptif 4x4 ile Flexride şasi sistemi verimlilik ve zevkin en yüksek noktaya ulaşmasına imkan veriyor
Dinamik ve tutkulu sürüşün yeni ismi : Insignia OPC. 239 kW/325 hp güç ve 435 Nm muazzam bir tork sağlayan 2.8 V6 Turbo güç merkezi onu seri üretimdeki en güçlü otomobil yapıyor. Yüksek performanslı Insignia sedanlar 250 km/sa’lik (sınırlandırılmış) azami hıza ulaşırken ve 0’dan 100 km/sa hıza sadece altı saniyede ulaşıyor. 2009 Yılın Otomobili Insignia’nın OPC modeli bu sonbaharda sedan, hatchback ve Sports Tourer olmak üzere üç gövde tipinde kullanılacak.
Başarılı OPC grubunun onuncu yılını dikkate alan Opel, Insignia’yı ileri teknoloji özellikleri ile donattı. Bu standart olarak Adaptif 4x4 tüm tekerleklerden çekiş ve elektronik limitli diferansiyel dağılımı kullanılan ilk OPC versiyonudur. FlexRide şasi sistemi özellikle OPC sürücülerine daha aktif sürüş tecrübesi sağlamak için uyarlanmıştır.
Dört yönlü bel destekli ve minder uzantılı Recaro ön koltuklar uzmanlardan en çok istenen mükemmellik mührünü alan, endüstrideki ilk yüksek performanslı koltuklardır.
Araç ön tampondaki kaplan dişi şeklindeki hava girişleri, eşik panelleri, tümleşik bir arka spoyler ve özel olarak tasarlanmış 19” OPC jantları ile verdiği performans kadar sıcak görünmektedir. Saten krom boyalar ve arka tampon ile birleştirilmiş etkileyici çift egzoz borusu araca çekicilik katmaktadır.
Tasarımcılar iç mekanda koyu tavan döşemesi, eşsiz Recaro ön koltuklar, özel bir vites topuzu ve düz tabanlı performans direksiyon simidi ile sportif bir süsleme oluşturmuşlardır. Sürücü FlexRide sisteminden OPC modunu seçtiği zaman gösterge paneli kırmızı yanarak, araç en sportif durumuna getirilir.
“ecoFLEX versiyonu bizim göze çarpan çevre dostu araçlara olan bağlılığımızı gösterirken, OPC Insignia ailesine bir miktar acı biber tadı aşılamaktadır. Sürüş deneyimine heyecan katıyor,” diyor Adam Opel GmbH Genel Müdürü Hans Demant. “Bu yerli yerinde güç, kusursuzlaştırılmış verim ve sürüş zevki veren yeni bir OPC araç kuşağını başlatıyor.”
Şasi: Sportif ve güvenli, aynı zamanda konforlu sürüş
Bir OPC modeli ilk defa Adaptif 4x4 sistem ve elektronik limitli kaymalı diferansiyel (eLSD) ile donatılmıştır. Dört tekerden çekiş yönetim birimi tork dağılımının OPC'nin sportiflik felsefesine uyarlanması için yeniden yapılandırılmıştır.
Insignia OPC süspansiyon ve diğer sürüş işlevlerini sürücünün tercihlerine uyarlayan FlexRide şasi sistemi ile birlikte gelmektedir. OPC sürücüleri günlük sürüş için mükemmel performans elde etmek amacıyla varsayılan bir standart mod ve seçilmesiyle birlikte şasi süspansiyonunun sertleştiği ve çevikliğin artması amacıyla gövde hareketinin azaldığı bir Sport modu arasında seçim yaparlar. OPC modunu seçerken, sürücü üçüncü boyuta geçer: Direksiyon daha direkt hale gelir, gaz verme daha hassas yapılır ve şasi ayarları performans moduna girer. Kadran kırmızı olarak aydınlatılır.
Yüksek Performanslı Gergi Kollu (HiPerStrut) ön süspansiyon yapısı özellikle Insignia OPC için tasarlanmıştır. Azaltılmış dingil pimi eğimi ve daha kısa bir mil uzunluğu ile, McPherson gergi kolu standart Insignia’nın önemli derecede geliştirilmiş şeklidir. HiPerStrut yüksek güç nedeniyle ön kısmın sağa sola çekme miktarını düşürür, yol tutuşunu iyileştirir ve dönüş gücünü arttırır ve Insignia sürücülerine gelişmiş hassasiyet ve geri bildirim ile birlikte araçtan bekledikleri canlılık hissini verir.
Insignia OPC geniş, 355 x 32 mm, çapraz delinmiş diskli, dört pistonlu, yüksek mukavemetli alüminyum kaliperli ve yüksek performanslı fren balatalı 18” Brembo ön frenler ile donatılmıştır. Özellikle Insignia OPC için geliştirilen bir özellik olan, ortak rollü değişken diskler adı verilen sistemde ön frenleme sistemi bir dökme demir fren motoru ve bir alüminyum disk kampanasından oluşur.
Nürburgring Nordschleife’de ve kamuya açık yollarda gerçekleştirilen kapsamlı testten sonra, Rüsselsheim’deki Opel Performans Merkezi’ndeki mühendisler 19” jantlara takılan Pireli P Zero 245/40 lastiklerini seçmişlerdir. 20" dövme çelik jantlarda 255/35 ünitelerinde isteğe bağlı bir güncelleme mevcuttur.
Opel tarihindeki seri üretimi yapılan en güçlü motor
Insignia OPC sınırlandırılmış 250 km/sa’lik bir azami hıza erişebilmekte ve 6 saniyede 100 km/s’e çıkabilmektedir. Esneklik de dikkate değer: Sadece 7.1 saniyede beşinci viteste 80'den 120 km/sa'e hızlanabilmektedir.
2.8 V6 Turbo’nun 239 kW/325 hp OPC versiyonu motor yönetim ünitesinin belirli bir kalibrasyonundan faydalanır, 0,9 bara arttırılmış bir turbo basıncı ve karşı basıncı önemli oranda düşürecek şekilde yeniden işlenmiş bir egzoz sistemine sahiptir. Uzman Remus tarafından geliştirilen, bu paslanmaz çelik egzoz hattı standart olandan %20 daha hafiftir. Bir motorun değerlendirilmesinde ses çok önemli olduğu için, Opel akustik mühendisleri yeni orta ve arka susturucular geliştirmişlerdir.
İleri teknoloji ürünü 2.8 V6 Turbo motor 6 vitesli manuel vites kutusu ile birlikte gelmektedir. Optimum performansın elde edilmesi için, ayna-mahruti oranı standart V6 Turbo Spor ve Cosmo versiyonları ile karşılaştırıldığında 3.76’dan 3.90:1’e düşürülmüştür.
Alıntıdır
- www.ophell.com
- https://www.gmmediaturkey.com/news/n...asp?newsID=710
Yorum