* İzmit'teki araç zincirleme kazaya karışmış sanırım, bir süre sahalardan uzakmış.
Cuma icin ben rezervasyon yapmıştım.. ama bu kendi aracını birakma olayı kafama yatmadı.. Dün aradılar bende 24 saate gerek yok bi ara kısa bir test sürüşü yaparız dedim
Abi aracı bırakma olayı olmasa bizim millet kiralık araba gibi kullanır onu
* İzmit'teki araç zincirleme kazaya karışmış sanırım, bir süre sahalardan uzakmış.
Cuma icin ben rezervasyon yapmıştım.. ama bu kendi aracını birakma olayı kafama yatmadı.. Dün aradılar bende 24 saate gerek yok bi ara kısa bir test sürüşü yaparız dedim
Abi aracı bırakma olayı olmasa bizim millet kiralık araba gibi kullanır onu
Haklısın valla anasını aglatırlar.. hemde beleş..))) sadece yakıt..
1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..
bende randevu aldım kısmetse 23ünde altimda olucak aklımda eski model alıp yeni kasayı beklemek vardi aklıma yatarsa seytana uyup sene basında alabilirim kararsiz kaldim bir nasip olmadı su araci kullanmak
Aracı 24 saatlik test süresi boyunca kullanan biri olarak görüşlerimi yazmak istedim.
Öncelikle D segment aracı kullanmayı çok sevmem genelde araçlarım hatchback dir. Şuan kullandığım araç Vw Golf. Box ile yaklaşık 145 hp güç alabildiğim güzergah olarak bahçelievler ikitelli arasını kullanan yoğun trafikte de olsam genelde kısa mesafeli sürüşlerde torka dayalı anlık basınçları sevdiğimden yakıtla çok ilgilenmeyen bir kullanıcıyım.
Topkapı ODAK Opel den aldığım test aracında daha önceki opel araçlarımda ki rahatsız sert koltuk yapısı yerine vucudu saran ısıtmalı hafızalı deri koltuklar karşıladı.
Sanırım yedek anahtarı ile verdikleri araçta sustalı kumandadan anahtarı çıkararak kontak aradım ama start stop tuşunu görünce anahtarı cebe atıp km ayarlarını sıfırlayarak sürüşe başladım.
öncelikle eksi yada bence negatif olacak şeyleri yazayım.
Başta D segment kullanan portföy istisnalar harici 35+ yaş noktasında olduğundan bu aracın en çok şikayet alabilecek noktası dokunmatik olarak tasarlanan koltuk ısıtma ve derece ayar bölümü. Dokunmatik hassasiyeti akıllı telefonlardaki gibi net değil. Sürüş sırasında yoldan gözü ayırmak gerekebiliyor.
Diğer bir eksik multimedia konumlandırılması güzel ama kontrol etmek için vites topuzu etrafında bir kontrol joystick arıyor insan.
Araçta hemen hemen yeni teknolojisi olan tüm araçlarda ben istemesemde start stop olmaması değişik geldi.
Ayak aydınlatma sürüş esnasında olmamasıda bence kötü duruyor.
Her ne kadar otomatik araçlar geri kaydırma yapmaz denilsede kaydırma yapar ama araçta auto hold tarzında bir ekipman olmamasıda gene bence olsa güzel olurdu dedirten bir nokta.
Motor ve tüketim olarak.
Ses sistemi kapalı iken içeri aldığı dizel sesinden çok turbo ya bağlı tizden bir ses var gibiydi. 1.6 motor turboyu biraz geç açıyor ama açtıktan sonra kaç bar basıyor bilmiyorum ama aracın ivmelenmesi gayet güzel. Genelde hep sport konumunda kullandım . Sport konumu için ekrandan direksiyon amortisör gibi sertlik ayarlarından dilediğinizi devre dışı bırakabiliyorsunuz. Benim kullanımımda hepsi aktifti. Fakat belirgin olarak amortisörlerin sertleşmesi tuşun işlevini gösterdi. Araçla 105 hp Dsg li Golf ile kalkış ve yürürkenki karşılaştırma denemelerinide yapma imkanımız oldu. Golf tabiki daha hafif 7 ileri çift kavrama artılarıydı. Zaten bu artıları kalkışta direk belli ediyordu ta ki insignia turboyu açıp aracın kuvveti ağırlığını kaldırabilene kadar. Tüketim ile ilgili olarak şehir içi trafik 8.4 ortalama var. Şanslı olduğum ve müzik dinlemek isteyip konfor almak için Tour tuşu basarak sakin gittiğimde 8.1 yakıyordu. Bastığımda ki ortalamam 12.6 idi. Araç girdiğim sert virajlarda sport tuşu kapalıyken hem ön hemde arkadan salınma eğilimi gösterdi aynı sürat ve aynı viraja sport tuşu açık sadece bir miktar arkadan kayma yaptı. Bunda aracın standart yerden yüksekliği kaynaklı olduğunu sebeb olarak düşünürken Çağrı arkadaşımla konuşmamda makyajlanan kasada eski kasaya göre değişen amortisör sisteminin etkili olduğu bilgisini paylaştı. Daha fazla konfor virajlarda daha fazla kayma gayet normal.
genel izalasyonunu beğendiğim araç 19 inç ve kullandığım araçtaki Goodyear lastiklerden kaynaklı yol sesi almaktaydı. Bose ses sistemi ise bence tamamen hayal ürünü! Yıllarca tr ses sistemi ve desibel şampiyonlukları olan bi abimize dinlettiğim ses için sanki sadece isim lisans hakkı ödenerek bir ürün yapılmış gibi. Sese müdahaleniz ksııtlı . Bas tiz ve mid. Bagaj hatchback binen ben için oturma odası tadında gayet büyük Arka kısım 1.84 boyundaki ben için fazlasıyla geniş ve rahat. Bence bir eksiklite görselde var. VW nun kullandığı tdı daki çift kırmızı gibi bu a
Şu motor ve otomatik seçeneği için halkın dışardan farkedeceği '' bu araba yeni motorlu otomatik İnsignia '' dedirtecek bir detay gerekirdi
Passatıda bilen biri olarak ;
Bu araç bu şekilde 5 yıl önce piyasada olsa Passat belkide bu kadar çok satmamış olurdu! Donanımı bu kadar çok sürüşü ''rafine'' bir ,nsignia beklemiyordum açıkcası. Aynı donanımlı bir passat bugün 140 bin tl lere çıkar. Peki neden Passat sattırıyorken İnsignia daha iyi olduğu noktaların fazla olmasına rağmen bu şekilde cevap gene Opel de. 3 hafta önce 109 bin istediğin araca 101 bin lira istediği için .
Alınırmı şimdi alınır ama belki diğerleri zam yaparken Opel indirim yapar o kısım kafa karıştırıyor
saygılar.
Eksi veya negatif yorumları heyecanla okuyup, pozitif yanlarını beklerken yazı bitti. ) Benim Şirket aracım Golf te autohold'a çok alıştım.İnsigniada otomatik bu ama yokuşta o ağırlıkta hep ürkek davranıyorum. start stop benim aramadığım bir özellik. Şehiriçinde dur kalklarda çok sinir bozucu oluyor.tam çalışıyor yandan hemen bir araba giriyor önüme. Golf taki sürüş karakterisliğimi insignia da sürdürsem 12 lt leri rahat görürüm. (Biri dizel biri benzinli birde) 70+ sonrası hızlarda golf İnsigniayı aratıyor.
Golf'un koltuğunda bel desteği olmaması bizim gibi 35+ şöförler için çooook kötü.Bayağı yoruyor.
Golf'un DSG si 38000 km oldu maşallah hiç problem çıkmadı.D konumunda gitmekten sıkılıdığım için genelde S modunda kullanıyorum.Ama gerçek bir seri olma hissi vermiyor.İnsignianın otomatiği ile DSG arasındaki yorumunuzu da öğrenmek isterim.DSG ile otomatik araca bakışım pozitif oldu.Başka segmnet ve markalar kullanan arkadaşların yorumları da çok önemli.İnşallah Opel bu forumu takip edip piyasa ve aracının yollardaki durumunu daha objektif yorumluyordur.
Oğuz bey ,
DSG üzerinde çok beklenti olan bir şanzıman haline geldi. DSG 8ms içinde vites büyüttüğünü iddia ediyor, 600ms de ise küçültüyor.
Motor yüksek devirlerde iken (Ör: 6000) bu şanzıman vitesi 8ms içinde bir üst vitese geçirip tam kavrama yapıyorsa, 1.viteste 6000devirden 2.vitese geçtiğinde 4400 devire düşüyor.
Sadece 0.008 saniye içinde motorun dakikada 1600 devir daha yavaş çalışmaya zorlanması, yani saniyede 100 tur dönerken bir anda 73 kez dönmesi inanılmaz bir deselerasyondur ve motor şanzuman uyumu bunu çok net biçimde gerçekleştiriyor ivmelenirken motora binen yük çok fazla dayanıklı malzemelere etki yapmıyor.
İnsignia için durum AT6 için durum genel tork konvertörlü sıralı düzenekteki geliştirilmiş hali. Daha önce Astra GTC de görmüştüm. Orda da güzel di ama beslenme noktası tork olduğu için daha fazla tork aldığı noktada devir /sn odaklı geçişini tamamlıyor. Aynı şanzuman eşimin kullandığı COrsa da da var ama insigniadaki ayarlanmış hali çok daha başarılı buldum.
Dsg ile bariz farkları başta kalkışta hissettiriyor ve bence diğer önemli fark ise 120 ile giderken frenleme ile 80 e düşüp tekrar hızı arttırmak için gaza bastığınızda ki esneme durumunda Dsg sizin beyninizdeki yapmak istedğinizi yaparken insignia yada benzeri şanzımanlı araçlarda komut motordan gelecek torka dayandırıyor. Buda çift kavramaya alışmış kişileri sıkabilen bir durum haline gelebiliyor.
Dsg yi insignia da ki flexride özelliğine benzetebiliriz nasıl ki flexiride yolu ve aracın durumunu okuyan bir yapay zekaya sahip Dsg de aynı işlevi şanzıman üzerinden yürütüyor. Sorun çıkarma riski varmı var. Bu riske rağmen alınırmı kesinlikle.
ben de 29 ekimde yeni aracı kullandım. izlenimlerim şöyle;
aracı 400 km de aldım 700km de bıraktım. araç cosmo ve ful paketti. genelde sport modda kullandım ama tour modunu da denedim. ortalama yakıt tüketimim 6.8 olarak gerçekleşti ki benim 1.4'ün 9.0'nın yanında çok iyi geldi bana. ( 12 yakan arkadaş ne yapmış çok merak ettim)
arabanın ivmelenmesi çok iyi. AFL sistemi harika.Ses yalıtımında çığır açılmış.Motor sesi dizel araçta sorun olmaktan çıkmış görünüyor. Ses sistemini beğenmeyenler için şunu söyleyeyim bizim gibi eski versiyonlara binenler için harika bir sistem mutlaka paket olarak alınmalı.
cosmo paketsiz fiyat 101.500 TL olarak söylendi. Yalnız yeni kasa 2017 de kesin gelecekmiş. yani bilemiyorum 1,5 yıl beklemek mi yoksa bu güce hemen sahip olmak mı?? kararsızım. buarada bayinin benim 2012 model 1.4 ediciton elegance 14.000 km de aracı takasata 50.000 TL'ye sayarız demesi de beni kahır etti. 100.000 TL verip bu aracı alıp yeni kasası çıkınca 80.000 TL'ye elde patlatmak da var.
İstanbul a geldiğiniz bir zaman haber verirseniz misafir eder 12 litreleri yakalamanın çok zor olmadığına dair sürüşün nasıl olabileceğini gösterebilirim Ayrıca kullandığımız İnsignia ile ilgili ben sizlerin 6.8 leri yakalarkenki sürüş tarzınızı inanın daha fazla merak etmekteyim nasıl bir sabırla araç kullanıyorsunuz
Yorum