Öncelikle herkese merhaba,
Dün insignia'yı test etme fırsatı buldum. Montajını yaptıktan sonra youtube de yayınladım ama kendi izlenimlerimi de burada yazılı olarak aktarmak istedim.
Öncelikle bu motor segmentindeki birçok rakibine göre daha dinamik ve akıcı bir performans sunuyor. Alt devirleri olsun, üst devirleri olsun herhangi bir güç kaybı oluşturmuyor.Aracı D modunda dipgaz kullanırsanız 4300 devirde vites atarken manuel modda 5000 devire yaklaşınca kesiciye giriyor yani bir üst vitese geçmiyor.
Aracın üstünde flexride şasi bulunuyordu ve konfor ile sportif sürüş dengesi çok iyi ayarlanmış. Araçta 19" jantlar bulunmasına rağmen tour(comfort) modunda oldukça yumuşak bir sürüş sunuyor.
Araç motor sesi, yol sesi ya da lastik sesini kabine yansıtmıyor. Ayrıca sürat olarak 120 km/h' a kadar çıktım ve rüzgar sesi kabine yansımadı.
Araç iç hacim olarak ön kısımda yeterli alan sunuyor ama arka alanda tavan mesafesi 1.85m 'nin üstündeyseniz tasarımından dolayı sıkıntı oluşturabilir. Ayrıca iç dikiz aynası ve yan aynalar oval yapısından dolayı görüş kaybı oluşturuyor.
Aracın oturma pozisyonu oldukça başarılı, her noktaya hakim olabiliyorsunuz, Cosmo donanımına ek stil paketle gelen deri koltukların kavraması ise gayet yeterli bir seviyede.
Tüketim olarak çok fazla test etme fırsatı bulamadım ama istanbul'da karma tüketim 7 litre seviyelerinde seyir edeceğini tahmin ediyorum. Böyle bir araç için makul diyebilirim. Neticede insignia emsallerinden 150 kg daha ağır bir araç ve kullanılan şanzıman ise tam otomatik yani tüketim artıran bir otomatik vites. Yeni kasa ile hafifleyeceği haberlerini duyurmaya başlayan Insignia bu motorla hem daha seri hemde daha ekonomik olacaktır.
Araç ses sistemi olarak makyajsız kasaya göre bir hayli başarılı bir iş çıkartmış. Opsiyon olup yine Cosmo'ya ek stil paketi ile gelen Bose ses sistemi oldukça net bir ses çıkartıyor, sesi yükseltseniz bile netliğini bozmuyor ama bass'ı çok yükseltirseniz gümbür gümbür bir ses yerine boğuk bir ses çıkartıyor.
Son olarak aracın fiyatını söylemek istiyorum. Otomatik vites standart Cosmo'yu 108.400 TL'ye kadar satabiliyorlar ve 4 yıl garanti hediyesi var. 115 bin TL'ye Sunroof ve stil paketli güzel bir araç alınabilir.
Olumlu yönleri;
+Sessiz ve akıcı motor
+Sorunsuz şanzıman
+Rekabetçi fiyat
+Dinamik tasarım
+Zengin donanım
Olumsuz yönleri;
-Görüş açısı
-ağırlık
-Tavan mesafesi
-Sıcaklık/klima ayarının dokunmatiği zor algılıyor.
Konuyu daha fazla uzatmayıp sizi video ile başbaşa bırakmak istiyorum
https://www.youtube.com/watch?v=IFHweVx1WPc
Dün insignia'yı test etme fırsatı buldum. Montajını yaptıktan sonra youtube de yayınladım ama kendi izlenimlerimi de burada yazılı olarak aktarmak istedim.
Öncelikle bu motor segmentindeki birçok rakibine göre daha dinamik ve akıcı bir performans sunuyor. Alt devirleri olsun, üst devirleri olsun herhangi bir güç kaybı oluşturmuyor.Aracı D modunda dipgaz kullanırsanız 4300 devirde vites atarken manuel modda 5000 devire yaklaşınca kesiciye giriyor yani bir üst vitese geçmiyor.
Aracın üstünde flexride şasi bulunuyordu ve konfor ile sportif sürüş dengesi çok iyi ayarlanmış. Araçta 19" jantlar bulunmasına rağmen tour(comfort) modunda oldukça yumuşak bir sürüş sunuyor.
Araç motor sesi, yol sesi ya da lastik sesini kabine yansıtmıyor. Ayrıca sürat olarak 120 km/h' a kadar çıktım ve rüzgar sesi kabine yansımadı.
Araç iç hacim olarak ön kısımda yeterli alan sunuyor ama arka alanda tavan mesafesi 1.85m 'nin üstündeyseniz tasarımından dolayı sıkıntı oluşturabilir. Ayrıca iç dikiz aynası ve yan aynalar oval yapısından dolayı görüş kaybı oluşturuyor.
Aracın oturma pozisyonu oldukça başarılı, her noktaya hakim olabiliyorsunuz, Cosmo donanımına ek stil paketle gelen deri koltukların kavraması ise gayet yeterli bir seviyede.
Tüketim olarak çok fazla test etme fırsatı bulamadım ama istanbul'da karma tüketim 7 litre seviyelerinde seyir edeceğini tahmin ediyorum. Böyle bir araç için makul diyebilirim. Neticede insignia emsallerinden 150 kg daha ağır bir araç ve kullanılan şanzıman ise tam otomatik yani tüketim artıran bir otomatik vites. Yeni kasa ile hafifleyeceği haberlerini duyurmaya başlayan Insignia bu motorla hem daha seri hemde daha ekonomik olacaktır.
Araç ses sistemi olarak makyajsız kasaya göre bir hayli başarılı bir iş çıkartmış. Opsiyon olup yine Cosmo'ya ek stil paketi ile gelen Bose ses sistemi oldukça net bir ses çıkartıyor, sesi yükseltseniz bile netliğini bozmuyor ama bass'ı çok yükseltirseniz gümbür gümbür bir ses yerine boğuk bir ses çıkartıyor.
Son olarak aracın fiyatını söylemek istiyorum. Otomatik vites standart Cosmo'yu 108.400 TL'ye kadar satabiliyorlar ve 4 yıl garanti hediyesi var. 115 bin TL'ye Sunroof ve stil paketli güzel bir araç alınabilir.
Olumlu yönleri;
+Sessiz ve akıcı motor
+Sorunsuz şanzıman
+Rekabetçi fiyat
+Dinamik tasarım
+Zengin donanım
Olumsuz yönleri;
-Görüş açısı
-ağırlık
-Tavan mesafesi
-Sıcaklık/klima ayarının dokunmatiği zor algılıyor.
Konuyu daha fazla uzatmayıp sizi video ile başbaşa bırakmak istiyorum
https://www.youtube.com/watch?v=IFHweVx1WPc
Yorum