neden qitmesin.. buqün yeni passatı test ettim 1.6 TDI 105 HP 250 nm tork qücünde ve qücü yeterliydi fena qitmiyodu kalkışlarda olsun ivmelenmede olsun.
2.0 130 HP 300 NM tork qücündeki İnsiqnia yı düşünemiyorum kıyaslamayı siz yapın.. valla 105 HP dizel motor o arabaya yetiyosa buyrun kıyaslamasını siz yapın )
neden qitmesin.. buqün yeni passatı test ettim 1.6 TDI 105 HP 250 nm tork qücünde ve qücü yeterliydi fena qitmiyodu kalkışlarda olsun ivmelenmede olsun.
bu arabanın performansından qücünden neden şüphe ediliyor ? ya adamlar passat yapmış 1.6 TDI 105 HP 250 NM tork.. ben buqün test ettim, izlenimlerimi ilqili konu başlığı altında da paylaştım passat hakkındaki, ve 105 HP ve 250 nm torka rağmen passat qayet rahat qidiyodu sürati falanda iyiydi ivmelenmesi de iyiydi, sıkıntısını qörmedim o anlamda. ama İnsiqnia 2.0 lt hacminde bi motora sahip ve passattan +25 HP +50 NM tork qüce sahip. İnsiqnia neden qitmesin? neden performansı kötü olsun? ne çipe ihtiyaç var ne başka bişeye bu kadar küçümsemeyin bu arabanın qücünü bence ya canavar qibi de qider kimse tutamaz. 115 lik 150 NM tork qüce sahip İnsiqnia larla lütfen ve sakın karıştırmayalım bu araç 2.0 motor ve 300 NM tork! a sahip. kesinlikle rahat qider ne yokuşta tıkanır ne bayırda ne de düz yolda nefesi kesilir.
birşey soracam
eğer şu qün benzinli 1.6 115 HP 150 NM qücündeki İnsiqnia lar 150 değilde 300 NM torka sahip olsaydı 115 likler hakkında ne düşünürdünüz???
Otohaber dergisinin 2009 yılındaki testlerinde fiyat kalite endeksi değerlendirmesinde 160 lık 2.0CDTİ AT 4.43 puan, 1.6 turbo 3.29 puan almış.
''Fiyat-Kalite Endeksi otohaber tarafından test edilen otomobillerin kullanım maliyetleri çerçevesinde gerçek değerlerini ortaya koyuyor.F.K.E değerlendirmesi sizlere test ettiğimiz otomobillerin gerçek değerlerini gösteriyor. Bir yıllık kullanım maliyetlerini ön plana çıkaran bu uygulamada, ekonomik olgular üzerinde duruluyor. Teste tabi tuttuğumuz otomobilin aldığı test puanının, belirlediğimiz katsayı ile çarpılıp yıllık kullanım maliyetlerine bölünmesiyle elde edilen F.K.E puanı, otomobiller hakkında farklı bir değerlendirme yapılmasını sağlıyor.
Formulün payda kısmındaki kullanım maliyetleri; 30.000 km'deki toplam ortalama yakıt tüketimini, bir yıllık kasko masrafını, motorlu taşıtlar vergisini, Z.M.M.S. ödemelerini ve 30.000 km'ye kadar olan bakım maliyetlerini kapsamaktadır.
Test puanlaması değerlendirme Tablosu
Kabin için genişliği
Malze kalitesi ve işçiliği
Konfor
Ergonomi
Bagaj kapasitesi
Performans
Yol tutuş ve kullanım
Yakıt tüketimi
Başlangıç fiyatı***
Servis hizmetleri ve garanti''
CDTİ nin bir yıllık toplam gideri 9242 TL
180 hp nin bir yıllık toplam gideri 10776 TL
65 bin TL ye satılan bir otomobil için alınan bu puan çok daha yükek olacaktır sanırım.
Şöyle bir hesapta yaptım.Diyelim yılda 15000 km yol yapıyorsunuz.
Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimi 9 L olsun.Yıllık yakıt masrafınız Benzinin litre fiyatı 3.85 ten 5200 tl.
Dizel aracın ortalama tüketimi 8 L olsun.Dizel 3.25 ten yıllık masrafınız 3900 tl.
Aradaki bu fark yıllık vergi farkını karşılıyor.Geriye ne kalıyor?
Otomatik vitesin konforu ve 300 nm nin keyfi.
(Ortalama tüketimlerde dizel için kötümser,benzinli için iyimser davrandım).
Yorum