Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

    Opel'in yeni motoru SIDI teknolojisini sizlere biraz daha detaylı, başka yerde bulamayacağınız bilgilerle anlatmak istedik

    [IMG width=600]http://i1295.photobucket.com/albums/b630/odakdynamics/Technic/Opel-16-SIDI-engine-odak.jpg[/img]

    YENİ OPEL INSIGNIA
    ORTA ÖLÇEKLİ BENZİNLİ MOTORLAR


    1.6lt SIDI EcoTurbo
    A16XHT – 125kw – 170hp

    1.6lt SIDI EcoPerformans
    A16SHT – 147kw – 200hp


    MGE SIDI (Kıvılcım ateşlemeli doğrudan enjeksiyon)
    Öncelikli geliştirme hedefleri;

    - CO2 emisyonunun azaltılması
    - Çok noktadan yakıt enjeksiyonu (MPFI) şeklinde doğrudan enjeksiyon
    - Turbo kompresör
    - Gürültü, titreşim ve sertlik (NVH) değerlerinin azaltılması

    Faydalar
    - %30 ve üzeri tork artışı
    - Daha az yakıt tüketimi
    - Ses seviyesinde düşüş
    - Yeni uygulamaya girecek emisyon standartlarına (Euro 6) hazır
    - E85/E100 yakıt kullanımına hazır (henüz uygulamaya girmedi)

    20 Mpa’ya ulaşan basınçlı, merkezi SIDI:



    Genel Özet:



    Güç ve Tork değerlerinin A16LET ile karşılaştırılması:



    Mekanik Geliştirmeler:
    - NVH (Gürültü / Titreşim / Vuruntu) değerleri azaltıldı.
    - Aktarma grubu esneme direnci azami ölçüde artırıldı.
    - Sessizlik seviyesine indirilmiş gürültü ve hassas ses kalitesi


    Turbo kompresör
    - Wastegate kontrollü
    - Entegre egzoz manifoldu
    - Su soğutmalı yatak yuvası
    - Eco ve performance tipi
    - EcoTurbo ve PerformanceTurbo için farklı çark modeli



    Merkezi Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu Sistemi
    Motorda merkezi doğrudan enjeksiyon sistemi donanımı bulunuyor.
    Emme eksantrik mili tarafından tahrik edilen yüksek basınç yakıt pompası, yakıtı, yakıtın 20Mpa’ya (2900,76 psi) ulaşan bir basınçla saklandığı yakıt besleme hattına boşaltır. Yakıt, elektronik kontrollü yakıt enjektörleri tarafından doğrudan yanma odasına enjekte edilir.

  • #2
    Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

    Çok güzel bilgiler, paylaşım için teşekkürler.
    Insignia 1.6 T 170 BG AT

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

      Arada sadece yazılım farkı yok demek ki 170 ve 200 hp arasında turbo farkı da var değil mi
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

        Bilgiler için teşekkürler.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

          Orjinal yazı sahibi: kingdragon
          Arada sadece yazılım farkı yok demek ki 170 ve 200 hp arasında turbo farkı da var değil mi
          Evet çarklar farklıymış

          Orjinal yazı sahibi: OnurErdem
          Çok güzel bilgiler, paylaşım için teşekkürler.
          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Bilgiler için teşekkürler.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

            Bu 200 bg Türkiye'ye geliyor mu acaba ve 0-100 kaç sn olur?
            2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

              Opel'in "Spark Ignition" (SIDI'nin SI'si) yani "Kıvılcım ateşleme" dediği sistemin bildiğimiz bujiler olduğunu da ekleyelim.
              Benzinli motorları, "Compression Ignition" yani "Sıkıştırma ateşlemeli" dizel motorlardan ayırdetmek ve biraz da yeni bir teknoloji imiş gibi göstermek için bu havalı ismi icad etmişler

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                güzel çalışma elininze sağlık bu 200hp li modelide sanırım turbolu birde türkiyeye gelme ihtimali var mı

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                  Direkt benzin enjeksiyonu var yenilerde fakat hatırladığım kadarıyla ilk seri üretimi mitsubishi ve renault 1999-2000 yıllarında yaptılar, bir sebepten kısa süre sonra üretimden vazgeçildi. birkaç yıldır yeniden moda oldu, direkt enjeksiyon
                  ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                    Eline sağlık Çağrı. Şanzuman sistemini çok merak ediyorum.
                    Özellikle 140 HP lik motor astra ve insignia da verdiği performans ve yakıt tüketimiyle şanzumanın ne kadar önemli ve başarılı olduğunu ortaya koyuyor.

                    Varsa şanzuman- dişli kutusu ile ilgili bilgi paylaşımını da rica ederiz

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                      "Entegre egzoz manifoldu".....!!!!! Egsoz Manifoldu ve Türbin Salyangozu Tek Parça. Garanti Sonrası Turbo Değişimi Bayağı Bi Külfet Getirir....
                      Güzel Bilgiler.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                        Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                        "Entegre egzoz manifoldu".....!!!!! Egsoz Manifoldu ve Türbin Salyangozu Tek Parça. Garanti Sonrası Turbo Değişimi Bayağı Bi Külfet Getirir....
                        Güzel Bilgiler.
                        +1907

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                          Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                          "Entegre egzoz manifoldu".....!!!!! Egsoz Manifoldu ve Türbin Salyangozu Tek Parça. Garanti Sonrası Turbo Değişimi Bayağı Bi Külfet Getirir....
                          Güzel Bilgiler.
                          İyi ki artı garanti almışım


                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                            Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                            "Entegre egzoz manifoldu".....!!!!! Egsoz Manifoldu ve Türbin Salyangozu Tek Parça. Garanti Sonrası Turbo Değişimi Bayağı Bi Külfet Getirir....
                            Güzel Bilgiler.
                            Sizin arabalarda da berabermiş abi, bugün değiştirip öğrendik

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yeni Opel Insignia SIDI Teknolojisi ve Motor Özellikleri

                              arkadaşlar yukarıda sormuşlar ama bir cevap gelmemiş 200 beygirlik model Türkiye ye gelecek mi gelecekse ne zaman bilgisi olan varsa sevinirim

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X