Opel'in yeni motoru SIDI teknolojisini sizlere biraz daha detaylı, başka yerde bulamayacağınız bilgilerle anlatmak istedik
[IMG width=600]http://i1295.photobucket.com/albums/b630/odakdynamics/Technic/Opel-16-SIDI-engine-odak.jpg[/img]
YENİ OPEL INSIGNIA
ORTA ÖLÇEKLİ BENZİNLİ MOTORLAR
1.6lt SIDI EcoTurbo
A16XHT – 125kw – 170hp
1.6lt SIDI EcoPerformans
A16SHT – 147kw – 200hp
MGE SIDI (Kıvılcım ateşlemeli doğrudan enjeksiyon)
Öncelikli geliştirme hedefleri;
- CO2 emisyonunun azaltılması
- Çok noktadan yakıt enjeksiyonu (MPFI) şeklinde doğrudan enjeksiyon
- Turbo kompresör
- Gürültü, titreşim ve sertlik (NVH) değerlerinin azaltılması
Faydalar
- %30 ve üzeri tork artışı
- Daha az yakıt tüketimi
- Ses seviyesinde düşüş
- Yeni uygulamaya girecek emisyon standartlarına (Euro 6) hazır
- E85/E100 yakıt kullanımına hazır (henüz uygulamaya girmedi)
20 Mpa’ya ulaşan basınçlı, merkezi SIDI:
Genel Özet:
Güç ve Tork değerlerinin A16LET ile karşılaştırılması:
Mekanik Geliştirmeler:
- NVH (Gürültü / Titreşim / Vuruntu) değerleri azaltıldı.
- Aktarma grubu esneme direnci azami ölçüde artırıldı.
- Sessizlik seviyesine indirilmiş gürültü ve hassas ses kalitesi
Turbo kompresör
- Wastegate kontrollü
- Entegre egzoz manifoldu
- Su soğutmalı yatak yuvası
- Eco ve performance tipi
- EcoTurbo ve PerformanceTurbo için farklı çark modeli
Merkezi Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu Sistemi
Motorda merkezi doğrudan enjeksiyon sistemi donanımı bulunuyor.
Emme eksantrik mili tarafından tahrik edilen yüksek basınç yakıt pompası, yakıtı, yakıtın 20Mpa’ya (2900,76 psi) ulaşan bir basınçla saklandığı yakıt besleme hattına boşaltır. Yakıt, elektronik kontrollü yakıt enjektörleri tarafından doğrudan yanma odasına enjekte edilir.
[IMG width=600]http://i1295.photobucket.com/albums/b630/odakdynamics/Technic/Opel-16-SIDI-engine-odak.jpg[/img]
YENİ OPEL INSIGNIA
ORTA ÖLÇEKLİ BENZİNLİ MOTORLAR
1.6lt SIDI EcoTurbo
A16XHT – 125kw – 170hp
1.6lt SIDI EcoPerformans
A16SHT – 147kw – 200hp
MGE SIDI (Kıvılcım ateşlemeli doğrudan enjeksiyon)
Öncelikli geliştirme hedefleri;
- CO2 emisyonunun azaltılması
- Çok noktadan yakıt enjeksiyonu (MPFI) şeklinde doğrudan enjeksiyon
- Turbo kompresör
- Gürültü, titreşim ve sertlik (NVH) değerlerinin azaltılması
Faydalar
- %30 ve üzeri tork artışı
- Daha az yakıt tüketimi
- Ses seviyesinde düşüş
- Yeni uygulamaya girecek emisyon standartlarına (Euro 6) hazır
- E85/E100 yakıt kullanımına hazır (henüz uygulamaya girmedi)
20 Mpa’ya ulaşan basınçlı, merkezi SIDI:
Genel Özet:
Güç ve Tork değerlerinin A16LET ile karşılaştırılması:
Mekanik Geliştirmeler:
- NVH (Gürültü / Titreşim / Vuruntu) değerleri azaltıldı.
- Aktarma grubu esneme direnci azami ölçüde artırıldı.
- Sessizlik seviyesine indirilmiş gürültü ve hassas ses kalitesi
Turbo kompresör
- Wastegate kontrollü
- Entegre egzoz manifoldu
- Su soğutmalı yatak yuvası
- Eco ve performance tipi
- EcoTurbo ve PerformanceTurbo için farklı çark modeli
Merkezi Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu Sistemi
Motorda merkezi doğrudan enjeksiyon sistemi donanımı bulunuyor.
Emme eksantrik mili tarafından tahrik edilen yüksek basınç yakıt pompası, yakıtı, yakıtın 20Mpa’ya (2900,76 psi) ulaşan bir basınçla saklandığı yakıt besleme hattına boşaltır. Yakıt, elektronik kontrollü yakıt enjektörleri tarafından doğrudan yanma odasına enjekte edilir.
Yorum