Ynt: Bir merhaba da benden
Gidip geldiğiniz yollarda bolca dur kalk yani fren yaparak ve gaza basark mı gidiliyor. Ayrıca yokuşlu inişlimidir ?
Eğer oyle ise bu yakıt tükemtimi normal.
Şimdi yakıt tüketimi ile ilgili son edindiğim bilgiler şu şekilde.
Önemli olan mümkün olduğunca yuksek viteste ve düşük hızda sürebilmeniz dir. Dönüşlere girmeden önce bol fren yapıp dönüşten çıkarken köklemek yerine dönüşte girerken hızınızı optimum ayarlayıp dönüş çıkışında da mümkün olduğunca yine yüksek viteste yavaşça hızlanmak.
Ozaman Krank mili daha az devir yapacağından doğal olarak daha az yakıt tüketir. İkinci kural yokuş çıkarken, mümkün olduğunca hızınızı ondan önce yükseltip ivmeli giriş yapmak. Sonra da kavşaklarda ve ışıklarada tam gazla gidip son anda kırmızı yandı diye yada kavşak kalabalık diye ani duruş ve kalkışlar yapmamak bu durumda %10 ile %15 arasında yakıt tüketimi azalır. Ayırca kışın arabayı çalıştırıp bir müddet bekledikten sonra istop edip bekletmek de motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olur. Ama radyatör daha yavaş ısnır bu da yolculuğun bir kısmını soğukta geçirmeniz demek . Son aklıma gelen de gereksiz bir şekilde yoğun trafikte motoru rolantide çalıştırmak bu da yakıtı sarfiyatını arttırır byağıca.
Bilginize.
Gidip geldiğiniz yollarda bolca dur kalk yani fren yaparak ve gaza basark mı gidiliyor. Ayrıca yokuşlu inişlimidir ?
Eğer oyle ise bu yakıt tükemtimi normal.
Şimdi yakıt tüketimi ile ilgili son edindiğim bilgiler şu şekilde.
Önemli olan mümkün olduğunca yuksek viteste ve düşük hızda sürebilmeniz dir. Dönüşlere girmeden önce bol fren yapıp dönüşten çıkarken köklemek yerine dönüşte girerken hızınızı optimum ayarlayıp dönüş çıkışında da mümkün olduğunca yine yüksek viteste yavaşça hızlanmak.
Ozaman Krank mili daha az devir yapacağından doğal olarak daha az yakıt tüketir. İkinci kural yokuş çıkarken, mümkün olduğunca hızınızı ondan önce yükseltip ivmeli giriş yapmak. Sonra da kavşaklarda ve ışıklarada tam gazla gidip son anda kırmızı yandı diye yada kavşak kalabalık diye ani duruş ve kalkışlar yapmamak bu durumda %10 ile %15 arasında yakıt tüketimi azalır. Ayırca kışın arabayı çalıştırıp bir müddet bekledikten sonra istop edip bekletmek de motorun daha çabuk ısınmasına yardımcı olur. Ama radyatör daha yavaş ısnır bu da yolculuğun bir kısmını soğukta geçirmeniz demek . Son aklıma gelen de gereksiz bir şekilde yoğun trafikte motoru rolantide çalıştırmak bu da yakıtı sarfiyatını arttırır byağıca.
Bilginize.
Yorum