Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsi̇gni̇a otomati̇k şanzuman vurma sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsi̇gni̇a otomati̇k şanzuman vurma sorunu

    Selamünaleyküm cümleten 2011 2.0 CDTI Insignia m var 3 ay kadar önce aldım özellikle düşük viteslerde vites düşürürken yada yükseltirken araba bi sarsıyor bazen tak diye vuruyor ve yokuş aşşagı inerken araba vites atmıyor ustaya götürdüm şanzımanda çok birşey yok yağ eskimiş olabilir ama değiştirmek dahada sıkıntı olabilir dediler bu sorunu yaşayan oldumu acaba yardım lütfen ( araba 225 bin km de )

  • #2
    bende aynı sorunu yaşıyorum.

    Yorum


    • #3
      Aynı durum benim aracım 100.000 km civarındayken olmuştu, peş peşe 2 kez ARF VI yağ ile değişim yaptırdım ve sorun çözülmüştü. Sonrasında da düzenli olarak neredeyse her yıl 1 kez değişim yaptırdım; şu anda aracım 156.000 km'de ve sorun yok. Ancak yüksek km'li araçlarda bazen yağ değişiminden sonra sorunun daha da büyüdüğü bir gerçek.

      Yorum


      • #4
        a1 kasada kullanılan şanzımanlar aisin üretimidir ve bu kasalarda tek soğutucu vardır. (Radyatör)

        radyatör gerektiğini kadar soğutma sağlanamadığı için özellikle yaz aylarında sanziman yağ sıcaklığı
        115-120 derecelere dayanıyor.

        atf sanziman yağları 80-90 derece bandında 160bin km dayanır.

        lakin sıcaklık 100 dereceyi gelince işler değişir.
        80bin km düşer

        115 derece gibi kritik sıcaklıklarda 30bin km altına iner..

        yağ bu sıcaklıkta deformasyona uğrar ve viskozitesi değişmeye başlar.

        bu nedenden ötürü a2 kasa insignialarda radyatör harici hava soğutmada bulunur
        yeri hemen intecooler üzerinden dedir
        intecooler biraz daha küçüktür hava yardimiyla yağı soğutmaya ekstradan yardımcı olur.

        bunun sonucunda a2 kasalar şanzıman sıcaklığı 80-85 derece bandında gezinir.

        uzun sürekli sıkıştırılması durumunda 100 dereceleri görüyor daha üstünü göremedim.
        a1 kasalarda normal kullanimda 115 dereceyi rahatlı görür sıkıştırılması durumunda nereye gideceğininl siz düşünün.

        zaten aşırı ısınma durumu yaşanırsa genellikle türbin hatası vermekte.

        Facebook grubunda Metehan arkadaşımızında durumu tamda bu şekildeydi.

        onun aracına ekstra soğutucu ekleyerek
        türbin hatasından kurtardik ve yag sicakliginı 90 derecenin altına düşürdük.

        A1 kasa insignia kullanıyorsanız yaşadığınız yer sicaksa kesinlikle eksta soğutucu attırın.

        atf yağ ömrü ve sıcaklık grafiğini ek olarak
        eklendi.
        Ekli Dosyalar

        Yorum

        İşleniyor...
        X