Herkese merhaba,
Öncelikle tüm İnsignia kullanıcıları için bu çok yararlı forumu oluşturanlar ve katkılarıyla bizlere fayda sağlayan herkesin emeğine sağlık.
İstanbul'da yaşıyorum, Makine Yüksek Mühendisiyim, 36 yaşındayım ve motor parçaları üreten bir firmada yöneticiyim.
2015 yılı Ağustos ayında Avcılar Erdemir'den 1.6 170 bg Cosmo Stil Paket aracımı aldım ve şu an aracım 50 binde.
Aracım ile ilgili 1 senedir çözemediğim bir problemim var ve tüm araştırma ve çabalarım sonuçsuz kaldı.
Aracım 45 bin kilometredeyken (1 sene önce, 2019 Ağustos ayı) ön iki lastiğimi balon yapmış olması sebebiyle değiştirdim. Çıkarttığım lastikler üzerinde gelen Goodyear Eagle F1 Assymetric 1 idi. Yerine birebir aynı ebat, hız ve yük sınıfında orjinal jantlarımın üzerine Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 taktırdım. Taktırdığım yer Goodyear bayisi ve çıkan lastiklerdeki dengesiz aşınmadan rot ayarlarımın bozuk olduğunu söyledi. Aslında bir çekme şikayetim yoktu, keşke hiç elletmeseydim... Hunter cihaz ile ayara sokuldu. Aracımı teslim ettiğinde direksiyonun yamuk olduğunu farkettim ve hemen geri gittim. Tekrar ayar yaptılar ve yine sonuç yok. Ben de bu problemin orada çözülemeyeceğini düşünerek evimin yanında bulunan ve her zaman servislerimi yaptırdığım Topkapı Odak servisine gittim. Aracımı 4. yıl bakımına bıraktım ve problemden bahsettim. Aracıma rot ayarı Odak serviste yapıldı ancak direksiyon yine düzelmedi. Servisten aldım 1-2 km yol yapıp tekrar geri gittim. Sağolsun servis teknisyeni arkadaş aracı tekrar aldı, kontrole soktu ve sonuç kağıdını tekrar aldım. Bana verilen kağıtta tüm değerler düzgün gözüküyordu (rapor ektedir) ancak direksiyonum hala düzelmemişti. 3. kez beni aşağıya indirerek gözümün önünde Hunter marka cihazda 4 tekerlek rot ayarı ve direksiyon açı sensörü sıfırlaması yapıldı. Ancak problemim giderilemedi. Ben de konu üzerine başka yerler aramaya başladım. Maslakta bulunan iyi bir rot ayarcısına götürdüm. Lastiklerin depolamada bir miktar yamulmuş olabileceğini ve üzerinde balans yapılması gerektiğini söylediler ve yaptılar. Ayrıca sağ arka kamber açısı ciddi derecede yanlışmış. Odak servisteki rot ustası 3 seferde de bunu görememiş. Aslında Odakta cihaza ilk taktıklarında gözümün önünde yapıldığı için bu tekerleğin camber değeri kırmızıda oluyordu. Ancak teknisyen makina üzerinde birşey yaparak bunu düzeltiyordu yani sanki makina yanlış okuyormuş gibi okuduğu değeri değiştiriyordu. Lastik Gözle baktığımda da düz gözüküyordu ancak ben yanlış görebiliyor olduğumu düşündüğümden sesimi çıkarmamıştım. Bu rot ayarcısında aracın kazası var mı diye sordular olmadığını söyledim (ilk sahibiyim, sıfır aldım, hiçbir parçada değişen, boya yok. Eğer Erdemire gelirken başına birşey gelmediyse ve benden saklamadılarsa) ve kamberi düzelttiler tekrar rot ayarı Hunter cihazda Insignia Standart Suspansiyon ayarına göre yapıldı. Araçtaki çekme burada çözüldü direksiyonun yamukluğu giderildi ancak direksiyon ufacık bir etkide tekrar şikayet ettiğim açıya gelmeye devam ediyordu. Bu sefer Hunter cihazın önerdiği toe,camber, caster değerlerinde mi yanlışlık var acaba diyerek Almanya Opel'e bu değerler için email attım ancak servisinizle görüşün dediler. Bu şekilde de yolum tıkanınca başka marka rot cihazı aramaya başladım ve İstanbul Gaziosmanpaşada bulunan John Bean marka rot makinası bulunan bir rotçuya gittim. Sağolsunlar çok ilgilendiler ve düzeltmek için ellerinden geleni yaptılar. İlk defa test sürüşü yapan bir yer oldu ve en az 5-6 kez ayar yapıp test sürüşü yaptılar. 1 ay kadar da problemi yapmadı. Herkes insignianın direksiyon hafifliğinden bahsederken benim direksiyonum sıkı, sert ve tok ve düz yolda araç ok gibi dümdüz gidiyor virajlarda da çok iyi tutunuyor. Ancak yerde 5 mm bir çıkıntıya bile denk gelse direksiyon hareket edip sağa doğru hep geldiği açıya gelerek sağa çekmeye başlıyor. Aracı uzun yolda sürekli direksiyona sola doğru gererek kullanmak zorunda olduğum için bileklerim ağrıyor. Bu problem tasarımsal olsa farklı tekerlekler çukura girdiğinde direksiyon farklı yönlere dönerdi. Ancak direksiyon hep sağa az bir açıyla dönüp orada kalıyor başka bir oynama yok. Sanki direksiyonun standart olması gereken pozisyon burasıymış gibi. Ancak değil. Direksiyon düz durması lazım ve direksiyon düzken araç düz gidiyor. Fren ve gazda da bu şekilde aynı hareketi yapıyor. Size gaza bastığımda nasıl döndüğünü gösteren bir video da ekliyorum. Düz asfaltta hafif bir tümsek yada düzensizlik olduğunda ya da fren yaptığımda da direksiyon bu konumu alıyor. Yani konu torque steer ya da bump steer konusu değil. Direksiyonun sağa sola oynaması yok, hep aynı yere gidip orada duruyor. Bana fikir verebilecek herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Direksiyonun gittiği açıyı gösteren video: https://youtu.be/naaU4xPYXSg
Ayar sonucu.jpeg
Öncelikle tüm İnsignia kullanıcıları için bu çok yararlı forumu oluşturanlar ve katkılarıyla bizlere fayda sağlayan herkesin emeğine sağlık.
İstanbul'da yaşıyorum, Makine Yüksek Mühendisiyim, 36 yaşındayım ve motor parçaları üreten bir firmada yöneticiyim.
2015 yılı Ağustos ayında Avcılar Erdemir'den 1.6 170 bg Cosmo Stil Paket aracımı aldım ve şu an aracım 50 binde.
Aracım ile ilgili 1 senedir çözemediğim bir problemim var ve tüm araştırma ve çabalarım sonuçsuz kaldı.
Aracım 45 bin kilometredeyken (1 sene önce, 2019 Ağustos ayı) ön iki lastiğimi balon yapmış olması sebebiyle değiştirdim. Çıkarttığım lastikler üzerinde gelen Goodyear Eagle F1 Assymetric 1 idi. Yerine birebir aynı ebat, hız ve yük sınıfında orjinal jantlarımın üzerine Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 taktırdım. Taktırdığım yer Goodyear bayisi ve çıkan lastiklerdeki dengesiz aşınmadan rot ayarlarımın bozuk olduğunu söyledi. Aslında bir çekme şikayetim yoktu, keşke hiç elletmeseydim... Hunter cihaz ile ayara sokuldu. Aracımı teslim ettiğinde direksiyonun yamuk olduğunu farkettim ve hemen geri gittim. Tekrar ayar yaptılar ve yine sonuç yok. Ben de bu problemin orada çözülemeyeceğini düşünerek evimin yanında bulunan ve her zaman servislerimi yaptırdığım Topkapı Odak servisine gittim. Aracımı 4. yıl bakımına bıraktım ve problemden bahsettim. Aracıma rot ayarı Odak serviste yapıldı ancak direksiyon yine düzelmedi. Servisten aldım 1-2 km yol yapıp tekrar geri gittim. Sağolsun servis teknisyeni arkadaş aracı tekrar aldı, kontrole soktu ve sonuç kağıdını tekrar aldım. Bana verilen kağıtta tüm değerler düzgün gözüküyordu (rapor ektedir) ancak direksiyonum hala düzelmemişti. 3. kez beni aşağıya indirerek gözümün önünde Hunter marka cihazda 4 tekerlek rot ayarı ve direksiyon açı sensörü sıfırlaması yapıldı. Ancak problemim giderilemedi. Ben de konu üzerine başka yerler aramaya başladım. Maslakta bulunan iyi bir rot ayarcısına götürdüm. Lastiklerin depolamada bir miktar yamulmuş olabileceğini ve üzerinde balans yapılması gerektiğini söylediler ve yaptılar. Ayrıca sağ arka kamber açısı ciddi derecede yanlışmış. Odak servisteki rot ustası 3 seferde de bunu görememiş. Aslında Odakta cihaza ilk taktıklarında gözümün önünde yapıldığı için bu tekerleğin camber değeri kırmızıda oluyordu. Ancak teknisyen makina üzerinde birşey yaparak bunu düzeltiyordu yani sanki makina yanlış okuyormuş gibi okuduğu değeri değiştiriyordu. Lastik Gözle baktığımda da düz gözüküyordu ancak ben yanlış görebiliyor olduğumu düşündüğümden sesimi çıkarmamıştım. Bu rot ayarcısında aracın kazası var mı diye sordular olmadığını söyledim (ilk sahibiyim, sıfır aldım, hiçbir parçada değişen, boya yok. Eğer Erdemire gelirken başına birşey gelmediyse ve benden saklamadılarsa) ve kamberi düzelttiler tekrar rot ayarı Hunter cihazda Insignia Standart Suspansiyon ayarına göre yapıldı. Araçtaki çekme burada çözüldü direksiyonun yamukluğu giderildi ancak direksiyon ufacık bir etkide tekrar şikayet ettiğim açıya gelmeye devam ediyordu. Bu sefer Hunter cihazın önerdiği toe,camber, caster değerlerinde mi yanlışlık var acaba diyerek Almanya Opel'e bu değerler için email attım ancak servisinizle görüşün dediler. Bu şekilde de yolum tıkanınca başka marka rot cihazı aramaya başladım ve İstanbul Gaziosmanpaşada bulunan John Bean marka rot makinası bulunan bir rotçuya gittim. Sağolsunlar çok ilgilendiler ve düzeltmek için ellerinden geleni yaptılar. İlk defa test sürüşü yapan bir yer oldu ve en az 5-6 kez ayar yapıp test sürüşü yaptılar. 1 ay kadar da problemi yapmadı. Herkes insignianın direksiyon hafifliğinden bahsederken benim direksiyonum sıkı, sert ve tok ve düz yolda araç ok gibi dümdüz gidiyor virajlarda da çok iyi tutunuyor. Ancak yerde 5 mm bir çıkıntıya bile denk gelse direksiyon hareket edip sağa doğru hep geldiği açıya gelerek sağa çekmeye başlıyor. Aracı uzun yolda sürekli direksiyona sola doğru gererek kullanmak zorunda olduğum için bileklerim ağrıyor. Bu problem tasarımsal olsa farklı tekerlekler çukura girdiğinde direksiyon farklı yönlere dönerdi. Ancak direksiyon hep sağa az bir açıyla dönüp orada kalıyor başka bir oynama yok. Sanki direksiyonun standart olması gereken pozisyon burasıymış gibi. Ancak değil. Direksiyon düz durması lazım ve direksiyon düzken araç düz gidiyor. Fren ve gazda da bu şekilde aynı hareketi yapıyor. Size gaza bastığımda nasıl döndüğünü gösteren bir video da ekliyorum. Düz asfaltta hafif bir tümsek yada düzensizlik olduğunda ya da fren yaptığımda da direksiyon bu konumu alıyor. Yani konu torque steer ya da bump steer konusu değil. Direksiyonun sağa sola oynaması yok, hep aynı yere gidip orada duruyor. Bana fikir verebilecek herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Direksiyonun gittiği açıyı gösteren video: https://youtu.be/naaU4xPYXSg
Ayar sonucu.jpeg
Yorum