Ynt: Tanışma ve titreme sorunum
Selamlar
Açılan konulara çözüm bulunduğu zaman paylaşılmamasından hoşlanmadığım için son durumu sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle sorun çözüldü. Yazık ki gereksiz girişimlerimiz sonucu gereksiz para harcadık. Balanscının gazına geldik Disk ve fren balatasını değiştirdik. disk delphi marka balata walco gibi bir şey. balata içime sinmemişti ama 1 haftadır bir sıkıntı çekmedim. yumuşak ve sessiz. frene basınca olan titreme tamamen kayboldu ancak 100-130 arası titreme aynen devam. en azından fren esnasındaki titreme hallolduğu için sıkıntı etmedim. döndük geldik yine salıncak burçlarına. yetkili servis 500 tl isteyince parçacıları araştırmaya başladım. 50 tl ye buldum ve parçayı incelediğimde güven verdi. ancak parçacı ve tamirci kanıma girdi komple tabla al dedi. Wonga marka. üzerinde 3 burçta var. dedimki 50 ye sadece burç değiştireceğime 150 ye komple olsun. aldık taktık 2 adet. yol testi sonucu arasıra yine titreşim oluşuyor ancak burçlar yeni olduğu için çabuk sönümlüyor. anladım ki sonucun kaynağını çözemedik. bence gereksiz bir müdahale oldu. zira çıkan parçayı iş yerimde tamirat yapan torna ustamla inceledik ve majör bir şey bulamadık. geriye kaldı akis ihtimali. tamirci söktü. ilk düşüncesi yağlar geri takarız sorun çözülürdü. ne yazık ki sökünce özellikle şanzıman tarafındaki kafanın inanılmaz bozulduğunu gördük. yağlar su gibi olmuştu. prensip olarak akis tamiri yaptırmadım şimdiye kadar hep orjinaliyle değiştirdim ama bunun fiyatının çok pahalı olduğunu duyunca ve akis tamir ustası kaynak yapmayacağını elinde bir çok masuralı bilya olduğunu, yeni bir boy büyük bir bilya uyduracağını ve laleyi ona göre tornalayacağını söyleyince ikna oldum. 2 saat sonra akisler geldi. elimle kontrol ettim. şıkır şıkır vuran akis son derece sıkı olmuştu. hatta bana göre olması gerekenden biraz fazla sıkı. neyse, taktık akisleri ve her şey değişti. titreme sıfır. olay çözüldüğü için çok mutluyum. yeniden araba kullanmaktan zevk aldmaya başladım. Umarım bu tip sorun yaşayanlara bir tecrübe olur.
ancak hala anlamadığım akislerin gaz verdiğimde titreme yaratmayıp sabit yüksek hızda nasıl olduda titreme yarattığı.
bir konu daha var paylaşmak istediğim. vites geçişlerinde hafif bir geçmeyi hissettirme sorunu vardı. akisleri beklerken şanzıman yağını değiştirdik. spontene olduğu için ve kullanma kılavuzunda uygulanması gereken yağı bulamadığım için ustanın kararına uymak zorunda kaldım ve yaklaşık 5 lt shell spırax s4 atf hdx koyduk. Doğru yağ mı bilmiyorum ancak sonuçta vitelerde ciddi bir rahatlama oldu. konuyla ilgili bilgisi olan bir arkadaş varsa yorumunu bekliyorum.
Selamlar
Açılan konulara çözüm bulunduğu zaman paylaşılmamasından hoşlanmadığım için son durumu sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle sorun çözüldü. Yazık ki gereksiz girişimlerimiz sonucu gereksiz para harcadık. Balanscının gazına geldik Disk ve fren balatasını değiştirdik. disk delphi marka balata walco gibi bir şey. balata içime sinmemişti ama 1 haftadır bir sıkıntı çekmedim. yumuşak ve sessiz. frene basınca olan titreme tamamen kayboldu ancak 100-130 arası titreme aynen devam. en azından fren esnasındaki titreme hallolduğu için sıkıntı etmedim. döndük geldik yine salıncak burçlarına. yetkili servis 500 tl isteyince parçacıları araştırmaya başladım. 50 tl ye buldum ve parçayı incelediğimde güven verdi. ancak parçacı ve tamirci kanıma girdi komple tabla al dedi. Wonga marka. üzerinde 3 burçta var. dedimki 50 ye sadece burç değiştireceğime 150 ye komple olsun. aldık taktık 2 adet. yol testi sonucu arasıra yine titreşim oluşuyor ancak burçlar yeni olduğu için çabuk sönümlüyor. anladım ki sonucun kaynağını çözemedik. bence gereksiz bir müdahale oldu. zira çıkan parçayı iş yerimde tamirat yapan torna ustamla inceledik ve majör bir şey bulamadık. geriye kaldı akis ihtimali. tamirci söktü. ilk düşüncesi yağlar geri takarız sorun çözülürdü. ne yazık ki sökünce özellikle şanzıman tarafındaki kafanın inanılmaz bozulduğunu gördük. yağlar su gibi olmuştu. prensip olarak akis tamiri yaptırmadım şimdiye kadar hep orjinaliyle değiştirdim ama bunun fiyatının çok pahalı olduğunu duyunca ve akis tamir ustası kaynak yapmayacağını elinde bir çok masuralı bilya olduğunu, yeni bir boy büyük bir bilya uyduracağını ve laleyi ona göre tornalayacağını söyleyince ikna oldum. 2 saat sonra akisler geldi. elimle kontrol ettim. şıkır şıkır vuran akis son derece sıkı olmuştu. hatta bana göre olması gerekenden biraz fazla sıkı. neyse, taktık akisleri ve her şey değişti. titreme sıfır. olay çözüldüğü için çok mutluyum. yeniden araba kullanmaktan zevk aldmaya başladım. Umarım bu tip sorun yaşayanlara bir tecrübe olur.
ancak hala anlamadığım akislerin gaz verdiğimde titreme yaratmayıp sabit yüksek hızda nasıl olduda titreme yarattığı.
bir konu daha var paylaşmak istediğim. vites geçişlerinde hafif bir geçmeyi hissettirme sorunu vardı. akisleri beklerken şanzıman yağını değiştirdik. spontene olduğu için ve kullanma kılavuzunda uygulanması gereken yağı bulamadığım için ustanın kararına uymak zorunda kaldım ve yaklaşık 5 lt shell spırax s4 atf hdx koyduk. Doğru yağ mı bilmiyorum ancak sonuçta vitelerde ciddi bir rahatlama oldu. konuyla ilgili bilgisi olan bir arkadaş varsa yorumunu bekliyorum.
Yorum