Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Tanışma ve titreme sorunum

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

    Selamlar

    Açılan konulara çözüm bulunduğu zaman paylaşılmamasından hoşlanmadığım için son durumu sizlerle paylaşmak istedim.

    Öncelikle sorun çözüldü. Yazık ki gereksiz girişimlerimiz sonucu gereksiz para harcadık. Balanscının gazına geldik Disk ve fren balatasını değiştirdik. disk delphi marka balata walco gibi bir şey. balata içime sinmemişti ama 1 haftadır bir sıkıntı çekmedim. yumuşak ve sessiz. frene basınca olan titreme tamamen kayboldu ancak 100-130 arası titreme aynen devam. en azından fren esnasındaki titreme hallolduğu için sıkıntı etmedim. döndük geldik yine salıncak burçlarına. yetkili servis 500 tl isteyince parçacıları araştırmaya başladım. 50 tl ye buldum ve parçayı incelediğimde güven verdi. ancak parçacı ve tamirci kanıma girdi komple tabla al dedi. Wonga marka. üzerinde 3 burçta var. dedimki 50 ye sadece burç değiştireceğime 150 ye komple olsun. aldık taktık 2 adet. yol testi sonucu arasıra yine titreşim oluşuyor ancak burçlar yeni olduğu için çabuk sönümlüyor. anladım ki sonucun kaynağını çözemedik. bence gereksiz bir müdahale oldu. zira çıkan parçayı iş yerimde tamirat yapan torna ustamla inceledik ve majör bir şey bulamadık. geriye kaldı akis ihtimali. tamirci söktü. ilk düşüncesi yağlar geri takarız sorun çözülürdü. ne yazık ki sökünce özellikle şanzıman tarafındaki kafanın inanılmaz bozulduğunu gördük. yağlar su gibi olmuştu. prensip olarak akis tamiri yaptırmadım şimdiye kadar hep orjinaliyle değiştirdim ama bunun fiyatının çok pahalı olduğunu duyunca ve akis tamir ustası kaynak yapmayacağını elinde bir çok masuralı bilya olduğunu, yeni bir boy büyük bir bilya uyduracağını ve laleyi ona göre tornalayacağını söyleyince ikna oldum. 2 saat sonra akisler geldi. elimle kontrol ettim. şıkır şıkır vuran akis son derece sıkı olmuştu. hatta bana göre olması gerekenden biraz fazla sıkı. neyse, taktık akisleri ve her şey değişti. titreme sıfır. olay çözüldüğü için çok mutluyum. yeniden araba kullanmaktan zevk aldmaya başladım. Umarım bu tip sorun yaşayanlara bir tecrübe olur.

    ancak hala anlamadığım akislerin gaz verdiğimde titreme yaratmayıp sabit yüksek hızda nasıl olduda titreme yarattığı.

    bir konu daha var paylaşmak istediğim. vites geçişlerinde hafif bir geçmeyi hissettirme sorunu vardı. akisleri beklerken şanzıman yağını değiştirdik. spontene olduğu için ve kullanma kılavuzunda uygulanması gereken yağı bulamadığım için ustanın kararına uymak zorunda kaldım ve yaklaşık 5 lt shell spırax s4 atf hdx koyduk. Doğru yağ mı bilmiyorum ancak sonuçta vitelerde ciddi bir rahatlama oldu. konuyla ilgili bilgisi olan bir arkadaş varsa yorumunu bekliyorum.
    MY 2011 insignia 2.0 cdti 160 hp dvd800

    Yorum


    • #17
      Ynt: Tanışma ve titreme sorunum ***ÇÖZÜLDÜ***

      konu başlığını değiştirdim ama beceremedim . Çözüldü ibaresini sonradan koyma şansım yok mu?

      birde titreme sorununu hallettik ama DVD800 güncelleme için bir dönüş olmadı. 1 ay sonra ankaraya gideceğim. orada yardımcı olacak yetkili serviste tanıdığı olan var mı?
      MY 2011 insignia 2.0 cdti 160 hp dvd800

      Yorum


      • #18
        Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

        geri dönüş için çok teşekkür ederiz.

        sorunun çözülmesine sevindim geçmiş olsun. baya baya yormuş sizi.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #19
          Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

          Orjinal yazı sahibi: Bahadır Soyulmaz
          konu başlığını değiştirdim ama beceremedim . Çözüldü ibaresini sonradan koyma şansım yok mu?

          birde titreme sorununu hallettik ama DVD800 güncelleme için bir dönüş olmadı. 1 ay sonra ankaraya gideceğim. orada yardımcı olacak yetkili serviste tanıdığı olan var mı?
          Er yada geç sorununuzun çözülmesi iyi olmuş. Merak ettiğim şanzıman yağını değiştirmeniz aracın karakterini yumuşattı mı? Vites geçişlerini özellikle 2 den 3 atarken sert bir kavrama olmasını yumuşattı mi. Merak ediyorum. Hava soğudukça 1 ve 3. Vites zor geçiyor araç ısındıkça yumuşuyor vites geçişleri. Şanzıman yağı ise değiştirmeyi düşünüyorum.
          İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

          Yorum


          • #20
            Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

            Yeni bir bilgi daha öğrendik. Teşekkürler.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #21
              Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

              Şanzıman yağı değişmeden önce vites artarken ve özellikle düşerken bir sarsıntı oluyordu. yağ değişince geçişler ciddi şekilde yumuşadı. burada şunu not etmek isterim: akislerdeki boşluk sorunuda bu geçişlerdeki darbeyi muhtemelen artırıyordu. hem akisler hemde yağ değişince çok büyük düzelme oldu ama aynı anda iki müdahele yaptığım için %100 yağdan dolayı geçişler rahatladı diyemem. ben aslen bu yağ mevzusunda bmw servisleriyle çok tartışmıştım. ömür boyu yağ diye bir kavram yaratmışlardı. 520 bmwde yağ değişincede aynı gelişmeyi gözlemlediğim için bu arabamda da bu işe girdim. tek içime sinmeyen doğru yağ mı sorusuna cevap verememem.

              çıkan yağ çok kötü durumdaydı. daha öncede söylemiştim meslek gereği biraz anlarım bu yağ işinden. rengi değişmişti ki bu çok önemli değil, yarın gitsem yeni koyduğumda bozulmuş olabilir ama asıl mevzu kokusuydu. yanık kokusu benzeri bir koku olduysa bence yağ değişmeli. 140 tl tuttu. çıkan yağı parmaklarımın arasında sıkıştırınca çok ufak pütürtüler hissettim. bunlar metalik balataların aşınan parçalarıydı ve tork konvertörünün düşmanı olan bir artıktır. o kadar çok değildi belki bir zarar vermezdi ama bu olayın belkisi başa geldimi 4000-5000 tl arası masraf açar.


              MY 2011 insignia 2.0 cdti 160 hp dvd800

              Yorum


              • #22
                Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

                Orjinal yazı sahibi: adnanadnan
                Bahadır bey,

                Öncelikle hayırlı olsun aracınız allah kaza bela vermesin keyifli sürüşler. Titreme sorununuz rot ve aks aksamından kaynaklanıyor gibi geldi bana benimde bir aracımda aynı sıkıntı vardı 90km hızı geçince titreme yapıyordu. Lastik değişimi ve balans ayarında çözüm bulamadıysanız akslara ve rot başlarına da baktırın derim. Ben şuan C kasa Vectra kullanıcısıyım ama Insignia alma arefesindeyim bütün modelleri yakından takip ediyorum. 2.0CDTI hakkında konfor ve ortalama yakıt tüketimi hakkında deneyimlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.
                Bahadır Bey,

                Sorununuzun çözülmesine ve sonucunu bizler ile paylaşmanıza sevindim. Tahmin ettiğim gibi sorununuz akslardan kaynaklanıyormuş belirli bir hızdan sonra titreme yapmasının nedenini ben merkezkaç kuvvetinin etkisine bağlıyorum. Kazasız belasız keyifli sürüşler.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: Bahadır Soyulmaz View Post
                  Ynt: Tanışma ve titreme sorunum

                  Selamlar

                  Açılan konulara çözüm bulunduğu zaman paylaşılmamasından hoşlanmadığım için son durumu sizlerle paylaşmak istedim.

                  Öncelikle sorun çözüldü. Yazık ki gereksiz girişimlerimiz sonucu gereksiz para harcadık. Balanscının gazına geldik Disk ve fren balatasını değiştirdik. disk delphi marka balata walco gibi bir şey. balata içime sinmemişti ama 1 haftadır bir sıkıntı çekmedim. yumuşak ve sessiz. frene basınca olan titreme tamamen kayboldu ancak 100-130 arası titreme aynen devam. en azından fren esnasındaki titreme hallolduğu için sıkıntı etmedim. döndük geldik yine salıncak burçlarına. yetkili servis 500 tl isteyince parçacıları araştırmaya başladım. 50 tl ye buldum ve parçayı incelediğimde güven verdi. ancak parçacı ve tamirci kanıma girdi komple tabla al dedi. Wonga marka. üzerinde 3 burçta var. dedimki 50 ye sadece burç değiştireceğime 150 ye komple olsun. aldık taktık 2 adet. yol testi sonucu arasıra yine titreşim oluşuyor ancak burçlar yeni olduğu için çabuk sönümlüyor. anladım ki sonucun kaynağını çözemedik. bence gereksiz bir müdahale oldu. zira çıkan parçayı iş yerimde tamirat yapan torna ustamla inceledik ve majör bir şey bulamadık. geriye kaldı akis ihtimali. tamirci söktü. ilk düşüncesi yağlar geri takarız sorun çözülürdü. ne yazık ki sökünce özellikle şanzıman tarafındaki kafanın inanılmaz bozulduğunu gördük. yağlar su gibi olmuştu. prensip olarak akis tamiri yaptırmadım şimdiye kadar hep orjinaliyle değiştirdim ama bunun fiyatının çok pahalı olduğunu duyunca ve akis tamir ustası kaynak yapmayacağını elinde bir çok masuralı bilya olduğunu, yeni bir boy büyük bir bilya uyduracağını ve laleyi ona göre tornalayacağını söyleyince ikna oldum. 2 saat sonra akisler geldi. elimle kontrol ettim. şıkır şıkır vuran akis son derece sıkı olmuştu. hatta bana göre olması gerekenden biraz fazla sıkı. neyse, taktık akisleri ve her şey değişti. titreme sıfır. olay çözüldüğü için çok mutluyum. yeniden araba kullanmaktan zevk aldmaya başladım. Umarım bu tip sorun yaşayanlara bir tecrübe olur.

                  ancak hala anlamadığım akislerin gaz verdiğimde titreme yaratmayıp sabit yüksek hızda nasıl olduda titreme yarattığı.

                  bir konu daha var paylaşmak istediğim. vites geçişlerinde hafif bir geçmeyi hissettirme sorunu vardı. akisleri beklerken şanzıman yağını değiştirdik. spontene olduğu için ve kullanma kılavuzunda uygulanması gereken yağı bulamadığım için ustanın kararına uymak zorunda kaldım ve yaklaşık 5 lt shell spırax s4 atf hdx koyduk. Doğru yağ mı bilmiyorum ancak sonuçta vitelerde ciddi bir rahatlama oldu. konuyla ilgili bilgisi olan bir arkadaş varsa yorumunu bekliyorum.
                  Bendede sabit 120 km hizla gidince direksiyonda cok hafif titreme oluyor ama her yolda olmuyor . Yinede cigu yolda oluyor birde bu aralar yeni degistigim frenlerle alakali mi bilmem ama 130 km gibi hizlarda fren yapinca direksiyon tittiyor . Bilgiler icin tesekkürler .

                  Yorum


                  • #24
                    Diskte yada poryada sorun var diski torena ile duzelttireceksiniz yada garanti denetimi degistireceksiniz
                    Son düzenleme: FacomX; 17.06.2017, 21:19.



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X