Merhaba ARABAdaşlar,
Maaşlı standart bir çalışan olarak hayalim olan bu arabayı Rabbim nasip etti çok şükür. Geçen ay 2009 Elegance 1600 motor 180 beygir navigasyon paketli turbo aldım. Çok yaktığı için uzun araştırmalar sonucunda BRC marka tüp taktırdım. Bu sitedeki tüp takan, tüpe hararetle takma diyen, Prins en iyisi diyen arkadaşların yorumlarını da dikkatlice okuyarak bu kararı aldım.
Magnezyum alaşımlı manifolt yüksek devirlerde daha çabuk ömrünü tükettiği için Prins yağlama sistemi ile bu yüksek devirlerdeki ısınmayı yağ püskürterek önlemeye çalışıyor bu da motorda kuruma sebebiyet veriyor. BRC deki VSR sistemi 3500 devirin üzerinde %20 benzin püskürterek aynı soğumayı sağladığı belirtildi.
Basit bir matematik hesabı yaptım. Prins 4.200 TL, BRC 2700 TL arada 1500 TL var. Manifoldların çelik olanlar ile yenilenmesi gerekse bile bu aradaki 1500 TL ile yenilerim ama motordaki kurumu 1500 TL ile temizleyemezdim diye düşündüm. Bir de bugüne kadar kullandığım Polo, Meriva ve Laguna araçlarında BRC nin hiç sorun çıkarmaması bu kararı almamın nedenlerinden biridir.
Sizlere sorum şu: Benzinde de tüpte de sollama yaparken gaza birden yüklendiğimde özellikle motor soğukken araç titreme sarsıntı yapıyor. Ama motor ısındığında tekrar aynı şekilde gaza yüklendiğimde bu titremeyi yapmıyor. Buna bazıları Turbo devreye girdiği için yapıyor diyor. Bu normal mi?
Şimdiden herkese teşekkürler...
Maaşlı standart bir çalışan olarak hayalim olan bu arabayı Rabbim nasip etti çok şükür. Geçen ay 2009 Elegance 1600 motor 180 beygir navigasyon paketli turbo aldım. Çok yaktığı için uzun araştırmalar sonucunda BRC marka tüp taktırdım. Bu sitedeki tüp takan, tüpe hararetle takma diyen, Prins en iyisi diyen arkadaşların yorumlarını da dikkatlice okuyarak bu kararı aldım.
Magnezyum alaşımlı manifolt yüksek devirlerde daha çabuk ömrünü tükettiği için Prins yağlama sistemi ile bu yüksek devirlerdeki ısınmayı yağ püskürterek önlemeye çalışıyor bu da motorda kuruma sebebiyet veriyor. BRC deki VSR sistemi 3500 devirin üzerinde %20 benzin püskürterek aynı soğumayı sağladığı belirtildi.
Basit bir matematik hesabı yaptım. Prins 4.200 TL, BRC 2700 TL arada 1500 TL var. Manifoldların çelik olanlar ile yenilenmesi gerekse bile bu aradaki 1500 TL ile yenilerim ama motordaki kurumu 1500 TL ile temizleyemezdim diye düşündüm. Bir de bugüne kadar kullandığım Polo, Meriva ve Laguna araçlarında BRC nin hiç sorun çıkarmaması bu kararı almamın nedenlerinden biridir.
Sizlere sorum şu: Benzinde de tüpte de sollama yaparken gaza birden yüklendiğimde özellikle motor soğukken araç titreme sarsıntı yapıyor. Ama motor ısındığında tekrar aynı şekilde gaza yüklendiğimde bu titremeyi yapmıyor. Buna bazıları Turbo devreye girdiği için yapıyor diyor. Bu normal mi?
Şimdiden herkese teşekkürler...
Yorum