Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Start stop doğru kullanımı hakkında.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Start stop doğru kullanımı hakkında.

    Değerli Arkadaşlar Merhaba,

    Bu haftasonu ilk uzun yol deneyimimi yaşadım. Bu arada aracım 1100 km oldu. Konya ya gidip geldim. Giderken klima açık ortalama 110-120 ile 6,9 dönerken ortalama 135-140 ile 7,2 yakıt yaktım. Bahsettiğim ortalama surat genelde kullandığım surattı arac ekranındaki rakam sure dahıl oldugu için daha düşüktü. Yorumlarınızı beklerim .

    İkinci önemli konu şu ki start stop kullanımı hakkında özellikle yardımınızı ve görüşlerinizi beklerim.
    Ankara dan çıktım yaklaşık 160 km sonra bir lambada durdum. Aracta eco tuşuna basıp start stop u iptal etmediğim için doğal olarak araç lambada durunca stop etti. Aklıma şu geldi. Turbo araçlarda belli bir sure ve km kullanıldığında aracı stop etmeden önce turbonun bozulmaması için yağlamanın devam etmesi için rölantide çalışması tavsiye edilir. Gel gör ki ben yaklaşık. 1,5 saat 110 km ile gittim ve lambada çat stop edip durdum . Aklıma bu durumu sizlerle paylaşmak istedim. Siz bu tür durumlar için aracı nasıl kullanıyor ve öneriniz nedir?

    Turbo durumu yani yağlaması ile şehir içindeki start stop dezavavtajı nasıl engelleniyor bunun için aracın bir önlemi var mıdır?



  • #2
    Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

    Bildiğim kadarı ile araç tam anlamda stop etmiyor. Yağlama min. düzeyde devam ediyordur. Tabiki yanlış olmasın kullan arkadaşlar daha iyi bilirler.
    2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

    Yorum


    • #3
      Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

      Benim bildiğim motoru %100 stop etmiyor benzin verme işini elektronik olarakkontrol edebildiği için tek silindir olarak çalışmaya devam ediyor diğer silindirlerde yanma olmadığı için ekonomi sağlıyor tek silindir ise aracın ilk hareketi için gerekli gücü üretebiliyor ve araç hareket ettikten sonra diğer silindirlere ateşleme yapıyor ve sistem devam ediyor



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

        Eymen ve Fatih Bey tesekkurler.

        Maalesef start stop un tam olarak nasıl çalıştığı konusunda tam bir bilgi sahibi olamadım . Onuniçin hep soru işaretleri oluyor aklımızda ve 100/%emin olamıyoruz.

        Anladığım kadarıyla benzin hava karışımı sadece 1 silindirde mi oluyor?
        Şimdı üşenmesem gidip kaputu açıp start stopta aracın motorunu dinleyeceğim))

        Kimide diyorki bir tür kurma kolu araç stop edeceğine yakın kuruluyor ve aracı bu mekanizma marş motoru gibi çalıştırıyor.

        Dediğim gibi start stop ve turbo hakkında bpaylaşımlarınızı bekliyorum

        Yorum


        • #5
          Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

          Araç tamamen stop etmiyor sadece silindir kapatıyor, zaten çok zorladıktan sonra ışıklarda durursanız fan seslerini duyabilirsiniz. Yani Alman yapiyiiii
          2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

          Yorum


          • #6
            Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

            Fren hidroliği klima far vs için enerjiyi jeneratorden besliyor galiba zaten uzerınde 4 tonluk dızel forklıftlerde bıle 90A aku varken 95A aku konulmuş.sonuçta

            Krank dönüyor mu? Dönüyorsa oyle ya da boyle sılındırlerden biri veya birkacı çeviriyor demektir!
            Bu arada egzost manifoldunda olan turboya yağlama yapılıyor mu?

            Ben bu soruları Almanya merkezde yazabileceğim kontakt teknik merkez var mıdır?

            Yorum


            • #7
              Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

              Yağlama Durmuyor tek silindirde patlama olduğu için krankı çevirmeye devam ediyor ve pistonlar çalışıyor sadece yanma olmadığı için tek silindir çalışıyor



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                Orjinal dökümanı paylaşayım

                Enteresan bilgiler yazıyor

                http://media.opel.com/media/intl/en/...tart_stop.html



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                  Fatih Bey,
                  tesekkur ederım endişelerim bir nebze kayboldu. Araç start stopta o kadar sessiz ki bir silindir üzerinden krankın döndüğünü anlamak otururken içinde imkansız gibi

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                    teknik merkez değil ama Almanya'ya ait mail adresi şu var;
                    kunden.info.center@de.opel.com

                    autostop konumunda bence motor tamamen duruyor ama durmayan, çalışan parçalar başka şeylerdir diye düşünüyorum.
                    tekrar çalışmaya başlarken marş basar gibi biraz devir yükselterek çalışmaya başlıyor, hemde tek silindirde çalışsa bir sarsıntı, titreşim, ses yapması gerekmezmi?

                    bu arada turboyu korumayla ilgili, belli bir süre ve km kullanımdan öte kullanım devri daha önemli. start-stop koyduklarına göre onunda önlemini almışlardır sanırım
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                      Aslında bu konuyu ciddi ciddi araştırmak lazım bizim bilgilerimiz kulaktan dolma bilgiler alala



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                        Contact
                        Jean-Philippe Kempf
                        Manager Opel Product & Brand Communication Europe
                        Tel.: +49 6142/7-66 651
                        Mobile: +49 160/90 60 89 56
                        jean-philippe.kempf@de.opel.com


                        Buadrese yarın yazarım. Dediğim gibi devreye girdiğinde ve devreye girme şartları anlatılıyor ama arka planda o arada neler oluyor gercekten merak uyandırıcı. Bu arada stRt stop max 5 dak ile sınırlıymış bilgilerinize clapclap

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                          Ben servise sormustum bu konuyu bisey olmaz zaten tamamen stop etmiyor bi zarr vermez falan demisti
                          2012 İnsignia 1.4 Turbo

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                            bence motorda hareketli bir parça olmuyor sotp modunda. resmen ölü sessizlik. ama turbo yağlama konusunu elektrikli bir yağ motoruyla halletmiş olabilirler diye düşünüyorum.
                            (Satıldı..) 2012 - 1.4 Turbo - Edition Elegance - Siyah/Bej - 18" - Cyclone Navi

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Start stop doğru kullanımı hakkında.

                              Arkadaşlar;

                              Yazdıklarımda düzeltme yapıyorum

                              Start Stop özelliğinde araç durduğu zaman tamamen duruyormuş

                              Özel bir marş motoru kullanılıyormuş daha dayanıklı ve uzun ömürlü olan

                              Yağlama ile ilgili sıkıntı olmuyormuş araç rolenti moduna düştükten sonra stop ettiği için sorun olmuyormu Turbo ile ilgili sorun stop yada start modunda yüksek devire çıkılırsa sorun o zaman oluyormuş özellikle araç soğuk iken marşa basıp çalışır çalışmaz 3000-3500 devir yaparsanız o zaman turbo da sorun olurmuş

                              sistem araç rolenti modunda olduğu için sorun çıkarmıyormuş ve içindeki yağ bu iş için yeterliymiş

                              Bu bilginin kaynağı sağlam



                              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X