Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

    Orjinal yazı sahibi: Serdar99
    Orjinal yazı sahibi: Insignia
    Manuel candır,araba kullanmak vites değiştirmek demek benim için.
    Ağzınıza (ya da klavyenize mi demeli) sağlık

    EDIT : "ama debriyaja basarak" diye de eklemek lazım sanırım.
    Çünkü otomatiksever arkadaşlar manuel moda alıp + - yapmayı "e istersek biz de vitesleri kendimiz değiştirebiliyoruz" diye lanse edeceklerdir
    vites değiştirmek tüm aşamaları ve komponentleri ile bir bütün olarak ritüeldir debriyajsız vites değiştirmek sadece vitese almak olur, ki bunu normal manuel araçlarda bile, uygun devirde uygun gaz hamlesiyle de dişlileri çok sıyırtmadan gerçekleştirebilirsiniz. ben bizim clio da sık sık yapıyorum debriyajsız vitesi maksat zevk olsun diye. insigniada da yapıyorum ama uygun devir ve gaz kombinasyonu konusunda biraz daaha hassas davranmak gerektiğinden, daha az sıklıkla .
    2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

    Yorum


    • #47
      Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

      Onu nasıl yaptığınızı merak ettim? Normalde bazı spor motosikletlerde kaydırmalı debriyaj vardır ancak araç için pek sağlıklı bir işlem değil ki nasıl değiştiğine hala anlam veremedim. Ciddi güç sarfetmek gerekir...Bence yapmayın kavramanıza ve dişlilerinize zarar verir.
      2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

      Yorum


      • #48
        Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

        Peki bu şekilde vites değiştirirken devirde nasıl bir değişim oluyor?
        2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

        Yorum


        • #49
          Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

          genelde 3000 devir gibi ayağınızı gazdan çekince araç vitesten rahatça çıkabilir doğru aralıklardada geçebilir araçtan araca değişir bu değerler ama sağlıklı bir işlem kesinlikle değil

          Yorum


          • #50
            Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

            olay uygun devri bulma meselesi, ki bu hızlanma yada yavaşlama aşamalarında farklı devirlere tekabul eder, bu uygun devride aracın o devirdeki torku, balatası şanzıman tipi v.s belirler. Örnek verecek olursam bizim clio 1.2 araçta, 1den ikiye geçir 1500 devirde, 2 den 3 e geçir 2000 devirde, 3 ten dörde geçişte yine 2000 devir civarı çok sarsıntısız cuk diye yağ gibi geçiyor. yavaşlarken ve vites düşürürken de, mevcut vites konumundaki minimum hıza, yani araç titreme yapmaya başlamadan hemen önceki devirlerde bites değiştirildiği zaman, vites sorunsuz değişiyor.. tabii vites değiştirirken ki el hareketinizde bunda etkili, vitesi mevcut dişliden ilk ayırış ve sıradaki dişliye yerleştirme anında biraz çevik, aradaki boşlukta ilerletirken de biraz nazik davranmanız gerekiyor..bazı şanzuman tiplerinde ise vitesi boş konumuna getirdikten sonra sağa sola yavaşça bir sallayıp sıradaki vitese öyle geçiş yapmak mümkün olabiliyor, ki bizim eski 2001 model megane da öyleydi, çok uzun bir süre kullandık ve bir kere şanzıman sorunu vermedi.
            2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

            Yorum


            • #51
              Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

              Orjinal yazı sahibi: eymenkul
              Peki bu şekilde vites değiştirirken devirde nasıl bir değişim oluyor?
              mevcut tekerlek hızı sıradaki dişli oranı için hangi devre tekabul ediyorsa o devire geliyor motor kendiliğinden.. ayrıca astraowner in dediği gibi, eğer araç dişli bırakmaya yüksek devirlerde anca elverebiyorsa bu işlemi yapmak riskli ve sağlıksız oluyor.. ama clio da düşük devirlerde yapılabiliyor bu, zaten vites geçerken de en ufak bir direnme olmuyor.. insigniada ise sırasıyla 2den üç ve 4 e yükseltirken ve 4 ten üçe düşürürken sarsıntısız geçiş yapabildim,, 1 ve 2. vitesler malum bizim araçlarda şehir içinde bazen debriyajla bile 1 e düşmek zor olabiliyor, sanırım dişli oranlarından kaynaklı bir durum. duracak seviyeye geldikten sonra ancak rahatça değişebiliyor.
              2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

              Yorum


              • #52
                Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                Orjinal yazı sahibi: eymenkul
                Peki bu şekilde vites değiştirirken devirde nasıl bir değişim oluyor?
                Eymen debriyajsız vites değiştirmek vardır biraz zordur ancak mümkün... örnek olarak araçla 3. vites 70 ile giderken devir ne olursa olsun vitesi seri şekilde boşa çekebilirsin bu her hız ve devir bandında mümkün seri olmak kaydıyla iş geri vitese alabilmekte örnek olarak 70 il giderken 4e almak istersek bu tecrübe ile aracın vites hız devir ilişkisini bilmenle alakalı değişir insigniada 70 ile 4. vites yaklaşık 2000 devir yapıyor aracı 1900 2100 devir arasına boşta iken getir. orta bir süratle vitesi 4e al. araç yağ gibi vitese geçiş yapacaktır. zaten debriyajın meselesi devir dengesizliğindeki titreşimi şanzıman yerine baskı balataya absorbe ettirmektir. yani teker ve motor devri çok yakın olursa debriyajsız vites geçişi mümkündür ancak çok deneyim ister hangi viteste hangi hızda araç kaç devirdedir iyi bilmek ve doğru karar vermek gerekir değilse şanzımanı ele alma riski yüksek

                Yorum


                • #53
                  Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                  Aynen . yalnız vitesi çoğu devirde koparmak mümkün olsa da , bu işi en rahat yapabileceğin belli bir devir illaki mevcut.. bu da şanzımanın motora bağlandığı yer ile motor devrinin eşit yada eşite yakın olduğu aralıklar, tabii ki isöz konusu vites için.

                  edit: bir kavram karmaşası yaratmışım çalakalem yazarken motorun şanzımana bağlı olduğu yer ve motor zaten eşit devir yapmak durumundalar.. onun yerine vites değişimi sırasında ayrılacak ve kavuşturulacak dişliler demek doğru olacak..olay; eş devirle dönen dişlileri birbirine tutundurmak yada ayırmak için en azından pratikte debriyajı kullanmaya gerek olmamasından, debriyajın ise daha geniş bantta ve daha güvenli vites değişimi sağlamasından ibarettir..en azından ben deneme yanılmalarla olayı bu şekilde algılayabildim. zaten yanlışım varsa da onat düzeltir :P :P
                  2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                    debriyajsız vites değiştirmenin detaylarını araştırırken film buldum
                    "Little miss Sunshine"
                    VW Bus'ın debriyajı çalışmıyor, 1-2 vites yok, arabayı iterek 3.vitesten başlamaları lazım
                    imdb'den 7,9 almış ama fragmanı kadar güzel bir film değil. minibüslü sahneler güzeldi

                    http://www.youtube.com/watch?v=VWyH_twcMl0#ws
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                      Çağrı konunun üstüne buzlu su dökmüşün resmen
                      2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                        Çağrıcım buyur
                        http://www.youtube.com/watch?v=jLw0hAtOik4#ws

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                          Orjinal yazı sahibi: Onat89
                          iyi oldu bu çok sağol. her ne kadar araba otomatik olduğu için deneyemeyeceksemde öğrenmek istedim
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                            Eleman 4 e geçerken "cırt" lattı Bir de sol ayağını pencereden falan sarkıtaymış daha atraksiyonlu olurmuş :P
                            2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                              Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                              Eleman 4 e geçerken "cırt" lattı Bir de sol ayağını pencereden falan sarkıtaymış daha atraksiyonlu olurmuş :P
                              onu bilerek yaptı, vitesi hızlı atmalısın yavaş yaparsan böyle olur diyor
                              InsigniaTEAM

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: Insigniadan sonra ki göz bebeğim.. Guilietta

                                Orjinal yazı sahibi: cagri
                                Orjinal yazı sahibi: Onat89
                                iyi oldu bu çok sağol. her ne kadar araba otomatik olduğu için deneyemeyeceksemde öğrenmek istedim
                                Ben yinede debriyaj kadar sağlıklı olacağını düşünmüyorum.
                                2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X