Öncelikle herkese merhabalar.
İnsigniama sonunda kavuştum diyebilmenin mutluluğuyla sanırım bu arabayı almamda kesinlikle etkisi olan bu forum dostlarına olan borcumu kendimece ödemenin zamanı geldide geçiyor bile.
Uzun zamandır araçlarla ilgilenen artık bir hobiden öteye geçmiş olan otomobil sevdamın son noktası insignia ile ilgili ilk izlenimlerime başlıyorum.
Öncelikle aracımı söylemek gerekirse 1,4 Turbo 140 Beygir. Beyaz Edition + Elegance + Yeni Nesil Stil Paket
Aracın dış tasarımı mükemmel. Yuvarlak çizgilerinin olması sürtünmeye karşı olumlu hatları beni çok etkiledi. Estetik kaygısı göz edilerek tasarlandığı ise aşikar. Aracın ön kısmı aslında pek de kısa bir motor kaputu görünümü sergilemiyor ancak rakamsal değerlerini düşününce ön kaputun çok iyi tasarlandığını daha iyi anlayabiliyoruz. Gündüz farlarının etkinliği ve görsel tatmini son derece yüksek. AFL sistemi oldukça konforlu ve sürüş açısından insanı cezbediyor ve tabiki xenon farlarla olan uyum harika bir görünüm sağlıyor. Aracın her iki yanından uzanan ve arka stoplara kadar devam eden çizgileri tam bir spor otomobil izlenimi veriyor. Aracın arka kısmı ise bu çizgilerin ışığında yer yer keskin yer yer yuvarlak hatlarla süslenerek tasarım on numara bir hal almış. Stil paketin bir artısı da 18" jantları. Araca bambaşka bir hava kattığını söylemek gerekir. Gelelim iç tasarımına , beni aracımda iç kısmı klasik siyah döşeme. Aracın iç tasarımına kapıları değerlendirerek başlamak en doğrusu sanırım. Aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı çok dolgun bir his veriyor. Güvenlik içinde yolculuğun ilk sinyallerini buradan anlayabiliyorsunuz. Aracın işçiliği genel anlamda çok başarılı denilebilir. Malzeme kalitesi bariz iyi. Ön göğüs kısmı iyi tasarlanmış. Görsel açıdan navigasyonsuz hali bile tatminkar düzeyde. Işıklandırmalar gayet başarılı. Koltuklar kaliteli bir tasarıma sahip ne spor araba kadar çok sarıyor nede klasik bir sedan gibi sizi bir boşluğa atıyor. Kumaş kalitesi iyi sayılabilir. Ancak kol dayama bölümü çok tatmin etmedi.Tıpkı torpido gözünde ısıtma ve soğutma olmadığı gibi. (Ki olsa da dar bir alana sahip). İç kısımda arka diz mesafesi gayet başarılı. (Boyum 185 cm). Ancak arka koltuklarda tek sıkıntı orta şaft tüneli yüksek sayılabilecek bir düzeyde. Bu da konfor kaybına yol açabiliyor. Yan aynalar çok sportif ancak görüş açısını biraz kısaltabiliyor. Tıpkı dikiz aynasında olduğu gibi. Arka camın küçük olması ve orta koltuk başlığı görüşü kısıtlıyor. Aracın ses sistemini beğenmeyen bir çok yazı okudum. Ancak bir infiniti ses sistemini eleştirir gibi yazılar okumakta saçma geliyor. Ses sistemi gayet yeterli ve iyi. (birçok d sınıf aracı kullanmış birisi olarak yorumum.) Aracın performasına gelecek olursak. 1.4 motor hacmi kimisine bu arabayı kaldırırmı diye fikirler getiriyor belkide ancak hiç düşündükleri gibi olmadığını hatta 1.6 bir çok motordan yer yer daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Bir defa turbosunu kesinlikle hissedebiliyorsunuz. Aracın yokuşlarda geriye salma özelliği yok. Sesi biraz bana yüksek geldi, ancak spor arabaya yakın hafif bir tatlı tokluğu var diyebilirim. Aracın ses izolasyonu başarılı ancak yerden yol sesini biraz fazla alıyor.Süspansiyon sistemi başarılı. Genel görüşüm gayet başarılı bir araç olduğundan yana.
Yorumumun belkide ikinci kısmı bir çok araç seçecekler için yol gösterecek diye düşünüyorum
Aracın artıları kadar eksileride muhakkak mevcut.
1- Aracın deposu yaklaşık 70 litre ve doldurmak için biraz cebiniz dolu olacak (Bu çok yaktığı anlamına gelmiyor, ki ortalamam ilk 100 km de 8.3 litre.)
2- Ön konsol ile ön yolcu ve sürücü koltukarı arasındaki iç hacim biraz dar.
3- Arka şaft tüneli insanın canını sıkabiliyor.
4- Yan aynalar ve dikiz aynasındaki görüş alanı dar.
5- Orta kol dayama alanı tasarım hatasına sahip (benim şahsi fikrim)
6- Yedek lastik bir hayal kırıklığı (olması gereken ebatlara sahip değil)
Gelelim son kısıma yani Bir Avensis Elegant Extra sahibi olarak İnsignia kıyaslamama (Kendimce)
Totoyanın artıları
Daha konforlu bir araç
Motoru daha sessiz çalışıyor.
Arka şaft tüneli nerdeyse yok
Ferah ve geniş bir ön hacim söz konusu
Standart anahtarsız çalıştırma ve navigasyon
Süspansiyonları
Opelin artıları
Daha estetik
Daha iyi performanslı bir motor (kıyaslanamaz)
Daha güzel bir orta konsol ve göğüs yapısı
AFL ve jant farkları
Spor araba havası
Yol tutuşu
her ikisininde benzerlikleri , yakıt tüketimi , geniş bagaj hacmi , izolasyonları vs. vs.
Umarım araç alırken bir kişiye bile olsa yardımım dokunmuştur . Sevgilerle.
İnsigniama sonunda kavuştum diyebilmenin mutluluğuyla sanırım bu arabayı almamda kesinlikle etkisi olan bu forum dostlarına olan borcumu kendimece ödemenin zamanı geldide geçiyor bile.
Uzun zamandır araçlarla ilgilenen artık bir hobiden öteye geçmiş olan otomobil sevdamın son noktası insignia ile ilgili ilk izlenimlerime başlıyorum.
Öncelikle aracımı söylemek gerekirse 1,4 Turbo 140 Beygir. Beyaz Edition + Elegance + Yeni Nesil Stil Paket
Aracın dış tasarımı mükemmel. Yuvarlak çizgilerinin olması sürtünmeye karşı olumlu hatları beni çok etkiledi. Estetik kaygısı göz edilerek tasarlandığı ise aşikar. Aracın ön kısmı aslında pek de kısa bir motor kaputu görünümü sergilemiyor ancak rakamsal değerlerini düşününce ön kaputun çok iyi tasarlandığını daha iyi anlayabiliyoruz. Gündüz farlarının etkinliği ve görsel tatmini son derece yüksek. AFL sistemi oldukça konforlu ve sürüş açısından insanı cezbediyor ve tabiki xenon farlarla olan uyum harika bir görünüm sağlıyor. Aracın her iki yanından uzanan ve arka stoplara kadar devam eden çizgileri tam bir spor otomobil izlenimi veriyor. Aracın arka kısmı ise bu çizgilerin ışığında yer yer keskin yer yer yuvarlak hatlarla süslenerek tasarım on numara bir hal almış. Stil paketin bir artısı da 18" jantları. Araca bambaşka bir hava kattığını söylemek gerekir. Gelelim iç tasarımına , beni aracımda iç kısmı klasik siyah döşeme. Aracın iç tasarımına kapıları değerlendirerek başlamak en doğrusu sanırım. Aracın tüm kapıları ve bagaj kapağı çok dolgun bir his veriyor. Güvenlik içinde yolculuğun ilk sinyallerini buradan anlayabiliyorsunuz. Aracın işçiliği genel anlamda çok başarılı denilebilir. Malzeme kalitesi bariz iyi. Ön göğüs kısmı iyi tasarlanmış. Görsel açıdan navigasyonsuz hali bile tatminkar düzeyde. Işıklandırmalar gayet başarılı. Koltuklar kaliteli bir tasarıma sahip ne spor araba kadar çok sarıyor nede klasik bir sedan gibi sizi bir boşluğa atıyor. Kumaş kalitesi iyi sayılabilir. Ancak kol dayama bölümü çok tatmin etmedi.Tıpkı torpido gözünde ısıtma ve soğutma olmadığı gibi. (Ki olsa da dar bir alana sahip). İç kısımda arka diz mesafesi gayet başarılı. (Boyum 185 cm). Ancak arka koltuklarda tek sıkıntı orta şaft tüneli yüksek sayılabilecek bir düzeyde. Bu da konfor kaybına yol açabiliyor. Yan aynalar çok sportif ancak görüş açısını biraz kısaltabiliyor. Tıpkı dikiz aynasında olduğu gibi. Arka camın küçük olması ve orta koltuk başlığı görüşü kısıtlıyor. Aracın ses sistemini beğenmeyen bir çok yazı okudum. Ancak bir infiniti ses sistemini eleştirir gibi yazılar okumakta saçma geliyor. Ses sistemi gayet yeterli ve iyi. (birçok d sınıf aracı kullanmış birisi olarak yorumum.) Aracın performasına gelecek olursak. 1.4 motor hacmi kimisine bu arabayı kaldırırmı diye fikirler getiriyor belkide ancak hiç düşündükleri gibi olmadığını hatta 1.6 bir çok motordan yer yer daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Bir defa turbosunu kesinlikle hissedebiliyorsunuz. Aracın yokuşlarda geriye salma özelliği yok. Sesi biraz bana yüksek geldi, ancak spor arabaya yakın hafif bir tatlı tokluğu var diyebilirim. Aracın ses izolasyonu başarılı ancak yerden yol sesini biraz fazla alıyor.Süspansiyon sistemi başarılı. Genel görüşüm gayet başarılı bir araç olduğundan yana.
Yorumumun belkide ikinci kısmı bir çok araç seçecekler için yol gösterecek diye düşünüyorum
Aracın artıları kadar eksileride muhakkak mevcut.
1- Aracın deposu yaklaşık 70 litre ve doldurmak için biraz cebiniz dolu olacak (Bu çok yaktığı anlamına gelmiyor, ki ortalamam ilk 100 km de 8.3 litre.)
2- Ön konsol ile ön yolcu ve sürücü koltukarı arasındaki iç hacim biraz dar.
3- Arka şaft tüneli insanın canını sıkabiliyor.
4- Yan aynalar ve dikiz aynasındaki görüş alanı dar.
5- Orta kol dayama alanı tasarım hatasına sahip (benim şahsi fikrim)
6- Yedek lastik bir hayal kırıklığı (olması gereken ebatlara sahip değil)
Gelelim son kısıma yani Bir Avensis Elegant Extra sahibi olarak İnsignia kıyaslamama (Kendimce)
Totoyanın artıları
Daha konforlu bir araç
Motoru daha sessiz çalışıyor.
Arka şaft tüneli nerdeyse yok
Ferah ve geniş bir ön hacim söz konusu
Standart anahtarsız çalıştırma ve navigasyon
Süspansiyonları
Opelin artıları
Daha estetik
Daha iyi performanslı bir motor (kıyaslanamaz)
Daha güzel bir orta konsol ve göğüs yapısı
AFL ve jant farkları
Spor araba havası
Yol tutuşu
her ikisininde benzerlikleri , yakıt tüketimi , geniş bagaj hacmi , izolasyonları vs. vs.
Umarım araç alırken bir kişiye bile olsa yardımım dokunmuştur . Sevgilerle.
Yorum