Arkadaşlar çok tartışılan bi konuyu forumumuza taşımak istiyorum.Bir aracın hp si mi yoksa tork u mu daha önemli.Yokuş çıkarken torkun öneminden bahsedilir ve dizellerin üstünlüğü konuşulur insignia 1.6 115 hp 155nm tork a sahip 1.6 T 180 hp 230 nm torka sahip ama 1.6 T 1.6 dan çok üstün yokuşa tırmanma konusunda.Ardaki 75 nm mi bu farkı yaratıyor yoksa 65 hp mi?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
hp-tork
Collapse
X
-
Ynt: hp-tork
Aradaki farkı turbo beslemesi yaratıyor.Çünkü 2200-5900 devir arasında 230 nm tork sağlıyor turbo.Atmosferik 115 hp lik motorda 4000 rpm de 155 nm tork alınır bu devirin altında ve üstünde tork düşer atmosferik motoru daha devirli kullanmak gerekir özellikle yokuşlarda.Aradaki farkı hem hp hem tork yaratır.Çünkü aynı devirde turbo motor daha fazla güç üretir.Güç=yapılan iş(yokuş çıkma=mxgxh)/zaman
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: hp-tork
öncelikle cevap için teşekkür ederim.2 sorum daha olucak.Turbonun 2200-5900 arası devreye girdiği bu devirler dışında 1.6 atmosferik bir araçtan farkı olmadığı söyleniyor.Ben dik bir yokuşta 3 viteste giderken deviri 1000 e kadar düşürdüm sonra tekrar gaza bastım turbo sesi geldi devir 2000 üstüne doğru çok hızlı bi şekilde arttı peki bu nasıl oluyor.Bir de turbonun yokuşta kalkşa 115 hp liklere göre avantajı var mı?İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri
Yorum
-
Ynt: hp-tork
1000 devirde turbo devrede olmaz dolayısıyla atmosferik motor gibi davranır motor taaki 2200 devire kadar.Ancak 2200 devirden sonra turbo farkını gösterir ve motor daha seri devirlenir.Sizin yokuşta 3. viteste 1000 devire kadar düşüp tekrar gaza basmanız motorun bu devirde aracı götüremeyeceği anlamına gelmez.Aracın hızı uygun ve motor bu devirden aracı çekebilcek durumda olduğu zaman araç yürür.Sizin duyduğunuz 1000 devirdeki ses turbo sesi değil başka bir sestir.VW Tsi motor da bile turbo 1500 devirde devreye giriyor çift turbo olduğu için.Bu devirde gelen ses başka bir ses.Turbonun gücünü hissetmek istersen yokuşta yada düz yolda 2200 deviri geçmen lazım.
Orjinal yazı sahibi: alperen_54öncelikle cevap için teşekkür ederim.2 sorum daha olucak.Turbonun 2200-5900 arası devreye girdiği bu devirler dışında 1.6 atmosferik bir araçtan farkı olmadığı söyleniyor.Ben dik bir yokuşta 3 viteste giderken deviri 1000 e kadar düşürdüm sonra tekrar gaza bastım turbo sesi geldi devir 2000 üstüne doğru çok hızlı bi şekilde arttı peki bu nasıl oluyor.Bir de turbonun yokuşta kalkşa 115 hp liklere göre avantajı var mı?
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: hp-tork
Taner bey;
Ben şöyle bir şey biliyorum bizim araçlardaki turbonun Aktif turbo olduğu yani 2200 devirde değil bütün devirlerde aktif olduğu ama 2200 devirden sonra hp ve tork hissedilir olarak gözüküyor sonuçta 1000-1200 devirdeykende turbo devrede bu yüzden 115 hb araçlara göre rampada kalkışı daha rahat diye biliyorum
Sizin yorumunuz nedir acaba ?
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: hp-tork
Turbonun kanatçıklarını harekete geçirmek için egsoz borusundan belli bir debinin üstünde gaz akışı olması gerek.Çünkü turbo kanatçıkları çok hassas yataklanmıştır ve çok yüksek devirlere kadar çıkabilir.Bu kanatçıklar yataklandığı yerde belli bir sürtünme direncine sahiptir.Bu sürtünme direncini yendiği anda kanatçıklar dönmeye başlar.O yüzden 1000 -1200 rpm de bu kanatçıkların döndüğünü sanmıyorum.Zaten ilk kalkışlarda motor ortalama 2500-3000 devirde olduğu için turbo gücü devreye girmiş oluyor dolayısıyla daha rahat kalkıyor.Siz deneme açısından ilk kalkışı 1000-1200 rpm de yapın
Orjinal yazı sahibi: FacomXTaner bey;
Ben şöyle bir şey biliyorum bizim araçlardaki turbonun Aktif turbo olduğu yani 2200 devirde değil bütün devirlerde aktif olduğu ama 2200 devirden sonra hp ve tork hissedilir olarak gözüküyor sonuçta 1000-1200 devirdeykende turbo devrede bu yüzden 115 hb araçlara göre rampada kalkışı daha rahat diye biliyorum
Sizin yorumunuz nedir acaba ?
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: hp-tork
Evet tsi lar twincharget motorlar.Alt devirde kompresör devrede üst devirlerde turbo.Bu da turbonun yüksek devirlerde devreye girdiğini gösterir.
Orjinal yazı sahibi: mertkvw tsi lar cift turbo değildir, supercharged ve turbodur yani twincharged dır, alt devirlerde SC üstlerde TC dur, 3500dd e kadar sc diye biliyorum hatta sonra turbo girdiğinden dolayı 1.4 lerden muazzam güçler alıyorlar
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: hp-tork
Tork gücün belirleyicisidir, Ama aslolan güçtür, yani HP,beygir, Kw herneyse. birim zamanda üretilen tork sayısı gücü verir.Çünkü tork , 4 zamandan sadece ateşleme zamanında üretiliyor.
Bir çekiçle çivi çakmaya benzetebiliriz. iri ama hantal bir adam bir çiviyi on vuruşta çakıyor ve bu bir dakikasını alıyor; normal ama çevik birisi 20 vuruşta çakıyor ama bu işi yarım dakikada yapıyorsa normal adam daha çok iş yapıyor demektir. Burda vuruş gücü tork, vuruş sayısı ise devir sayısı demektir.birim zamanda yapılan iş de gücü verir.
düşük devirlerde dizel motorlar benzinliye göre daha fazla tork oluşturduğundan düşük devirlerde dizeller güçlü olur. Ama benzinli motorların yüksek devirlerde torkları arttığından , yüksek devirlerde benzinli motorlar güçlü olur.
Eğer tork ve beygir Grafikleri incelenirse, ikisininde çok değişken olduğu görülür. http://www.opel.com.tr/microsites/insignia_TR/
özellikle düşük devirlerde (1000) 1,6 atmosferik benzinli araçlarda 85Kw yerine 13Kw,
2,0 cdti dizelde 96 yerine 15 kw gibi çok düşük değerler oluşur.
Devir 2000 olduğunda benzinli 30Kw, dizel 65 kw (dizelin gücü burda 2 katı)
6000 devirde benzinli 85kw iken dizel muhtemelen 30kw belki daha aşağılara düşüyor. (dizelin gücü burda 1/3'den daha az)
yani dizelde vites büyültmeniz gerekirken benzinlide hala küçük vitesle gidebilirsiniz ve yola aktardığınız güç daha fazla olur. bu yüzden yarış araçları benzinli olur ve 4000 devirin altında pek sürülmez. Formula araçları 19000 devirlerde vites değiştiriyor ve değişimden sonra 17000'e düşüyor.
Ağır vasıtalarda dizel motor seçilmesinin sebebi ise düşük devirlerde yüksek tork ve yüksek güç üretmesi. belki birde yakıt maliyeti.
Turboya gelince turbo ile aracınıza daha fazla hava gönderirisiniz. Yani atmosferik 1,6 motor 1,6 lt hava alırken (ve ona göre yakıt) 1,6 turbo motor yaklaşık 3 veya 3,2litre havayı alır 1600cc lik silindirin içine sıkıştırır. yani aracımızın motoru bir şekilde 3000cc olmuş "GİBİ" olur ve 3 litre hava ile motor daha fazla benzini yakabilir. böylece güç artar.1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri
Yorum
Yorum