Sevgili arkadaşlar insigniam ile ilk uzun yol deneyimimin ilk aşaması bitti. Şuan Niğde'deyim. birkaç izlenimimi paylaşmak istedim.
Öncelikle daha önce paylaşımlarımda belirttiğim gibi ben çok standart bir kullanıcıyımdır ve hemen hemen hiç yol ya da hız sınırlarını zorlamam. araçla ilgili izlenimlerim bu şartlarda geçerlidir. yola çıktığımda araçta 3 yatişkin, 2 çocuk vardı ve bagaj ağzına kadar doluydu. (iki tane kızınız olunca bagaj istemesenizde doluveriyor )
1. Araç genel olarak rahat iç mekan uzun yolculuklarda ihtiyaca cevap veriyor ama 1.4 olmasının dezavantajını ara hızlanmalarda hissettiriyor. özellikle performanslı bir dizel kullanmışsanız vites değişimleri biraz sıkıyor. Araç gitmiyor demiyorum dikkat; sadece doğru vitesi bulmanız ve o viteste kullanmanız gerek. ama gereken yapılıp vites toparlanınca araç çekişini ayağınızın altında hissedebiliyorsunuz.
2. Bana biraz ses alıyor içine gibi geldi. özellikle yol sesi. ama lastik kaynaklı mı? onu anlayamadım.
3. Gelelim yakıt durumuna: aracı İstanbuldan çıkışta herzaman yaptığım gibi Mehmetcik tesislerinde bulunan opette fulledim. daha sonra otoban hızı olarak hız sabitleyici ile hızımı 120-125 (duruma göre) sabitleyip Ankara'ya kadar o şekilde geldim. Ankara şehir içi yine hız sabitleyici ile 72-73 km, daha sonra Ankara çıkış Niğde'ye kadar yine hız sabitleyici ile 94-95 km. Şu anda ortalama 6,1 litre. Ama şunu sevinerek söylemeliyim ki araç özellikle 95 li sabit hızlarda kokluyor. (bu anlatıma ortalama hızı ve yakıt sarfiyatını etkileyen şu unsurları eklemem gerekir sanırım: öncelikle ben hayatımda otobanda trafiğe hiç takılmadım, önce bir trafik kazasında yarım saat sonra da yol yapım çalışmasında 1,5 saat kaybettim. ve bu arada gördüm ki start-stop sistemi kendini iptal edebiliyor. zaten araç garipleşiyor gibi geldi bana öyle zırt pırt durup kalkınca. mesela rolanti çalışma durumunda 0,5 litre olan gösterge 0,9 hatta 1,0 'a tırmandı. ve araç kendi kendine stop etmeyi bıraktı. yani dostlar o trafikte takıldığımız 1,5 saatin çoğunda araç rolantide çalışır durumdaydı. eğer böyle olmasa sanırım daha düşük ortalama tutturulabilirdi. o hızla Ankaraya geldiğimde deponun yarısının bir üst çizgisindeydi. şu an yarım deponun bir alt çizgisinde.yani Ankara'dan Niğde'ye sadece iki çizgi yakıt yaktı. yol bilgisayarına göre 400 km'lik yakıt mevcut şu anda. gidişataa bakarak ben bu depoda bulunan yakıt ile 500 km gider diye düşünüyorum.
kısacası arkadaşlarım ben yakıt konusunda tereddütlüydüm ama gördümki: eğer araç sakin kullanılırsa konforuna göre hiç yakmıyor. hatta bazen çok az yakıyor diye güya tercih edilen clio ile örnek vermek ggerekirse kesinlikle daha az yakıyor. üstelik bu ağırlıkta bu konforda bir araç.
Öncelikle daha önce paylaşımlarımda belirttiğim gibi ben çok standart bir kullanıcıyımdır ve hemen hemen hiç yol ya da hız sınırlarını zorlamam. araçla ilgili izlenimlerim bu şartlarda geçerlidir. yola çıktığımda araçta 3 yatişkin, 2 çocuk vardı ve bagaj ağzına kadar doluydu. (iki tane kızınız olunca bagaj istemesenizde doluveriyor )
1. Araç genel olarak rahat iç mekan uzun yolculuklarda ihtiyaca cevap veriyor ama 1.4 olmasının dezavantajını ara hızlanmalarda hissettiriyor. özellikle performanslı bir dizel kullanmışsanız vites değişimleri biraz sıkıyor. Araç gitmiyor demiyorum dikkat; sadece doğru vitesi bulmanız ve o viteste kullanmanız gerek. ama gereken yapılıp vites toparlanınca araç çekişini ayağınızın altında hissedebiliyorsunuz.
2. Bana biraz ses alıyor içine gibi geldi. özellikle yol sesi. ama lastik kaynaklı mı? onu anlayamadım.
3. Gelelim yakıt durumuna: aracı İstanbuldan çıkışta herzaman yaptığım gibi Mehmetcik tesislerinde bulunan opette fulledim. daha sonra otoban hızı olarak hız sabitleyici ile hızımı 120-125 (duruma göre) sabitleyip Ankara'ya kadar o şekilde geldim. Ankara şehir içi yine hız sabitleyici ile 72-73 km, daha sonra Ankara çıkış Niğde'ye kadar yine hız sabitleyici ile 94-95 km. Şu anda ortalama 6,1 litre. Ama şunu sevinerek söylemeliyim ki araç özellikle 95 li sabit hızlarda kokluyor. (bu anlatıma ortalama hızı ve yakıt sarfiyatını etkileyen şu unsurları eklemem gerekir sanırım: öncelikle ben hayatımda otobanda trafiğe hiç takılmadım, önce bir trafik kazasında yarım saat sonra da yol yapım çalışmasında 1,5 saat kaybettim. ve bu arada gördüm ki start-stop sistemi kendini iptal edebiliyor. zaten araç garipleşiyor gibi geldi bana öyle zırt pırt durup kalkınca. mesela rolanti çalışma durumunda 0,5 litre olan gösterge 0,9 hatta 1,0 'a tırmandı. ve araç kendi kendine stop etmeyi bıraktı. yani dostlar o trafikte takıldığımız 1,5 saatin çoğunda araç rolantide çalışır durumdaydı. eğer böyle olmasa sanırım daha düşük ortalama tutturulabilirdi. o hızla Ankaraya geldiğimde deponun yarısının bir üst çizgisindeydi. şu an yarım deponun bir alt çizgisinde.yani Ankara'dan Niğde'ye sadece iki çizgi yakıt yaktı. yol bilgisayarına göre 400 km'lik yakıt mevcut şu anda. gidişataa bakarak ben bu depoda bulunan yakıt ile 500 km gider diye düşünüyorum.
kısacası arkadaşlarım ben yakıt konusunda tereddütlüydüm ama gördümki: eğer araç sakin kullanılırsa konforuna göre hiç yakmıyor. hatta bazen çok az yakıyor diye güya tercih edilen clio ile örnek vermek ggerekirse kesinlikle daha az yakıyor. üstelik bu ağırlıkta bu konforda bir araç.
Yorum