Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Samsun opel servisinin acizliği

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Samsun opel servisinin acizliği

    Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
    Orjinal yazı sahibi: Sensation
    yazilim konusuna genel olarak soguk bakmiyorum ama zaten skstrlmis olan 1.6 180 hp motora yazilima sicak bakamiyorum
    ben de işin aslı bu konuda Uğur kardeşime katılıyorum, yani ülkemiz şartlarında tabii büyük hacimli araçlara binmek zor, amam uygulamaları büyük motorlu araçlara yapsak çok daha iyi olur kanısındayım, mesela 2.0 t 220 bg, benim düşünceme göre 300 bg gücü kaldırabilecek bir makine, ya da performans için vergisini biraz daha yüksek vereceksin opc alacaksın, 2.8 motor yıllık 3500 tl gibi bir vergisi var, yani 1.6 motora bence de çok yüklenmek akıl karı gibi değil, eli mahkum bir yerden sonra (ki Erhan abi bunu yapacak) motor hacmini büyütmek gerekiyor...
    haklısın ömer abi ama elimizde şu an 1.6 motor var bunu büyütmek gibi bir şansımız olmadığı içinde elimizdekinden faydalanmaya çalışcaz.Bence sınırları bildiğimiz sürece yazılımın bir sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum.Opelin kendisi yapmış bakınız.1.6 motora 200 beygir koymuş adamlar 180 fazla bir rakam değil bence teknoloji gelişiyor sonuçta daha neler çıkar büyük düşünmek lazım (http://www.otomobil.com.tr/opel-1-6-...-ecotec-motor/)

    Yorum


    • #32
      Ynt: Samsun opel servisinin acizliği

      Orjinal yazı sahibi: berkay55
      Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
      Orjinal yazı sahibi: Sensation
      yazilim konusuna genel olarak soguk bakmiyorum ama zaten skstrlmis olan 1.6 180 hp motora yazilima sicak bakamiyorum
      ben de işin aslı bu konuda Uğur kardeşime katılıyorum, yani ülkemiz şartlarında tabii büyük hacimli araçlara binmek zor, amam uygulamaları büyük motorlu araçlara yapsak çok daha iyi olur kanısındayım, mesela 2.0 t 220 bg, benim düşünceme göre 300 bg gücü kaldırabilecek bir makine, ya da performans için vergisini biraz daha yüksek vereceksin opc alacaksın, 2.8 motor yıllık 3500 tl gibi bir vergisi var, yani 1.6 motora bence de çok yüklenmek akıl karı gibi değil, eli mahkum bir yerden sonra (ki Erhan abi bunu yapacak) motor hacmini büyütmek gerekiyor...
      haklısın ömer abi ama elimizde şu an 1.6 motor var bunu büyütmek gibi bir şansımız olmadığı içinde elimizdekinden faydalanmaya çalışcaz.Bence sınırları bildiğimiz sürece yazılımın bir sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum.Opelin kendisi yapmış bakınız.1.6 motora 200 beygir koymuş adamlar 180 fazla bir rakam değil bence teknoloji gelişiyor sonuçta daha neler çıkar büyük düşünmek lazım (http://www.otomobil.com.tr/opel-1-6-...-ecotec-motor/)
      yok 200hp olan güncel motorla aynı değil motorun emme ve ateşleme sistemlerinde değişiklikler var güncel 2.0 250hp olan(türkiyeye gelmiyor) ve yeni astra opc deki motorlarda kullanılan sistem mevcut...

      Yorum


      • #33
        Ynt: Samsun opel servisinin acizliği

        Orjinal yazı sahibi: Onat89
        Orjinal yazı sahibi: berkay55
        Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
        Orjinal yazı sahibi: Sensation
        yazilim konusuna genel olarak soguk bakmiyorum ama zaten skstrlmis olan 1.6 180 hp motora yazilima sicak bakamiyorum
        ben de işin aslı bu konuda Uğur kardeşime katılıyorum, yani ülkemiz şartlarında tabii büyük hacimli araçlara binmek zor, amam uygulamaları büyük motorlu araçlara yapsak çok daha iyi olur kanısındayım, mesela 2.0 t 220 bg, benim düşünceme göre 300 bg gücü kaldırabilecek bir makine, ya da performans için vergisini biraz daha yüksek vereceksin opc alacaksın, 2.8 motor yıllık 3500 tl gibi bir vergisi var, yani 1.6 motora bence de çok yüklenmek akıl karı gibi değil, eli mahkum bir yerden sonra (ki Erhan abi bunu yapacak) motor hacmini büyütmek gerekiyor...
        haklısın ömer abi ama elimizde şu an 1.6 motor var bunu büyütmek gibi bir şansımız olmadığı içinde elimizdekinden faydalanmaya çalışcaz.Bence sınırları bildiğimiz sürece yazılımın bir sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum.Opelin kendisi yapmış bakınız.1.6 motora 200 beygir koymuş adamlar 180 fazla bir rakam değil bence teknoloji gelişiyor sonuçta daha neler çıkar büyük düşünmek lazım (http://www.otomobil.com.tr/opel-1-6-...-ecotec-motor/)
        yok 200hp olan güncel motorla aynı değil motorun emme ve ateşleme sistemlerinde değişiklikler var güncel 2.0 250hp olan(türkiyeye gelmiyor) ve yeni astra opc deki motorlarda kullanılan sistem mevcut...
        doğrudur zaten 1.6 200 hp lik motor bizim motorlarla alnı olmayacaktır.Ama şunu söylemek istiyorum 1.6 motora 180 zaten fazla düşüncesi çok yanlış.Polo gti de 1.4 motorda 180 bg var bu nasıl oluyor peki ? Teknoloji geliştikçe ve ülkemizdeki vergi oranları böyle artmaya devam ettikçe biz 1.6 300 hp ve daha üstünüde görürüz

        Yorum


        • #34
          Ynt: Samsun opel servisinin acizliği

          Orjinal yazı sahibi: berkay55
          Orjinal yazı sahibi: Onat89
          Orjinal yazı sahibi: berkay55
          Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
          Orjinal yazı sahibi: Sensation
          yazilim konusuna genel olarak soguk bakmiyorum ama zaten skstrlmis olan 1.6 180 hp motora yazilima sicak bakamiyorum
          ben de işin aslı bu konuda Uğur kardeşime katılıyorum, yani ülkemiz şartlarında tabii büyük hacimli araçlara binmek zor, amam uygulamaları büyük motorlu araçlara yapsak çok daha iyi olur kanısındayım, mesela 2.0 t 220 bg, benim düşünceme göre 300 bg gücü kaldırabilecek bir makine, ya da performans için vergisini biraz daha yüksek vereceksin opc alacaksın, 2.8 motor yıllık 3500 tl gibi bir vergisi var, yani 1.6 motora bence de çok yüklenmek akıl karı gibi değil, eli mahkum bir yerden sonra (ki Erhan abi bunu yapacak) motor hacmini büyütmek gerekiyor...
          haklısın ömer abi ama elimizde şu an 1.6 motor var bunu büyütmek gibi bir şansımız olmadığı içinde elimizdekinden faydalanmaya çalışcaz.Bence sınırları bildiğimiz sürece yazılımın bir sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum.Opelin kendisi yapmış bakınız.1.6 motora 200 beygir koymuş adamlar 180 fazla bir rakam değil bence teknoloji gelişiyor sonuçta daha neler çıkar büyük düşünmek lazım (http://www.otomobil.com.tr/opel-1-6-...-ecotec-motor/)
          yok 200hp olan güncel motorla aynı değil motorun emme ve ateşleme sistemlerinde değişiklikler var güncel 2.0 250hp olan(türkiyeye gelmiyor) ve yeni astra opc deki motorlarda kullanılan sistem mevcut...
          doğrudur zaten 1.6 200 hp lik motor bizim motorlarla alnı olmayacaktır.Ama şunu söylemek istiyorum 1.6 motora 180 zaten fazla düşüncesi çok yanlış.Polo gti de 1.4 motorda 180 bg var bu nasıl oluyor peki ? Teknoloji geliştikçe ve ülkemizdeki vergi oranları böyle artmaya devam ettikçe biz 1.6 300 hp ve daha üstünüde görürüz
          bir makina mühendisi olarak diyebilirimki orjinal hesapları yapıldığı sürece 1.6 400 hp motor bile üretilebilir ancak tekerlerden yaptığınız balansların benzerleri motorda krank mili piston ve biyel kolunda da yapılıyor. tamam motorlarda her ihtimale karşı mukavemet hesaplarında emniyet olarak biraz biraz daha mukavil malzeme kullanıyorlar tamam bu araç 240 hp ye kadar dayanır ama motorda herşey mukavemet değil. bunun balansı işi titreşim hesabı, biyelde atalet kuvvetlerinin gelmesi gereken noktaların hesabı, volanın tork dengeleme hesabı vs. vs. daha bir çok hesabı var yani yanlış anlamayın ama motor 180 ps de bırakılıyorsa bir nedeni var. bunu anlamanız biraz zor hesaplarını benim diyen mühendis bile aylarca hesaplayarak dengeliyor. zaten sıralı motor dünyadaki en dandik motor türüdür. titreşimini gidermek çok uğraş ister siz bu hesapları değiştirince yakıt tüketimi araçta titremeden kaynaklı ses aşınma bunlar normal şeyler... umarım yardımcı olabilmişimdir.

          Yorum


          • #35
            Ynt: Samsun opel servisinin acizliği

            Orjinal yazı sahibi: Onat89
            Orjinal yazı sahibi: berkay55
            Orjinal yazı sahibi: Onat89
            Orjinal yazı sahibi: berkay55
            Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
            Orjinal yazı sahibi: Sensation
            yazilim konusuna genel olarak soguk bakmiyorum ama zaten skstrlmis olan 1.6 180 hp motora yazilima sicak bakamiyorum
            ben de işin aslı bu konuda Uğur kardeşime katılıyorum, yani ülkemiz şartlarında tabii büyük hacimli araçlara binmek zor, amam uygulamaları büyük motorlu araçlara yapsak çok daha iyi olur kanısındayım, mesela 2.0 t 220 bg, benim düşünceme göre 300 bg gücü kaldırabilecek bir makine, ya da performans için vergisini biraz daha yüksek vereceksin opc alacaksın, 2.8 motor yıllık 3500 tl gibi bir vergisi var, yani 1.6 motora bence de çok yüklenmek akıl karı gibi değil, eli mahkum bir yerden sonra (ki Erhan abi bunu yapacak) motor hacmini büyütmek gerekiyor...
            haklısın ömer abi ama elimizde şu an 1.6 motor var bunu büyütmek gibi bir şansımız olmadığı içinde elimizdekinden faydalanmaya çalışcaz.Bence sınırları bildiğimiz sürece yazılımın bir sıkıntısı olmaz diye düşünüyorum.Opelin kendisi yapmış bakınız.1.6 motora 200 beygir koymuş adamlar 180 fazla bir rakam değil bence teknoloji gelişiyor sonuçta daha neler çıkar büyük düşünmek lazım (http://www.otomobil.com.tr/opel-1-6-...-ecotec-motor/)
            yok 200hp olan güncel motorla aynı değil motorun emme ve ateşleme sistemlerinde değişiklikler var güncel 2.0 250hp olan(türkiyeye gelmiyor) ve yeni astra opc deki motorlarda kullanılan sistem mevcut...
            doğrudur zaten 1.6 200 hp lik motor bizim motorlarla alnı olmayacaktır.Ama şunu söylemek istiyorum 1.6 motora 180 zaten fazla düşüncesi çok yanlış.Polo gti de 1.4 motorda 180 bg var bu nasıl oluyor peki ? Teknoloji geliştikçe ve ülkemizdeki vergi oranları böyle artmaya devam ettikçe biz 1.6 300 hp ve daha üstünüde görürüz
            bir makina mühendisi olarak diyebilirimki orjinal hesapları yapıldığı sürece 1.6 400 hp motor bile üretilebilir ancak tekerlerden yaptığınız balansların benzerleri motorda krank mili piston ve biyel kolunda da yapılıyor. tamam motorlarda her ihtimale karşı mukavemet hesaplarında emniyet olarak biraz biraz daha mukavil malzeme kullanıyorlar tamam bu araç 240 hp ye kadar dayanır ama motorda herşey mukavemet değil. bunun balansı işi titreşim hesabı, biyelde atalet kuvvetlerinin gelmesi gereken noktaların hesabı, volanın tork dengeleme hesabı vs. vs. daha bir çok hesabı var yani yanlış anlamayın ama motor 180 ps de bırakılıyorsa bir nedeni var. bunu anlamanız biraz zor hesaplarını benim diyen mühendis bile aylarca hesaplayarak dengeliyor. zaten sıralı motor dünyadaki en dandik motor türüdür. titreşimini gidermek çok uğraş ister siz bu hesapları değiştirince yakıt tüketimi araçta titremeden kaynaklı ses aşınma bunlar normal şeyler... umarım yardımcı olabilmişimdir.
            konuya ayrıntılı bir şekilde değinmişsiniz saolun bilgilendirmeniz için.en başta demişsiniz 1.6 motor 400 hp gücünde de yapılabilir diye.Bende bundan bahsediyorum işte.Bizim motorlardaki yükseltmeden bahsetmiyorum 1.6 motora 180 bg gücün kaç katı güç sığdırılabileceğinden bahsediyorum.Teknoloji çok çabuk gelişiyor o nedenle olmayacak birşey yoktur bana göre . Yarın öbür gün bir üretici 1.4 motora 250 bg koyduk deseler ben şaşırmam her an herşey çıkabilir.1.6 motora 180 bg sıkıştırılmış zaten diyoruz işte buna karşıyım ben.Yeni teknolojilerle 1.6 motora çok daha fazla güç yüklenebilir.Ama şu anki turbo motorlarımıza derseniz bunu doğru olur.

            Yorum

            İşleniyor...
            X