Merhaba,
Foruma kendimi tanittigim mesajimda araci kullandiktan sonra ilk izlenimlerimi paylasacagimi iletmistim.
İnsignia'dan onceki aracim Mercedes C 180k AMG idi, ondan oncekide BMW 3.20d (177 hp-e90 kasa) idi. Bu uc araci da sifir km aldim, mercedes ve bmw her ikisini de yaklasik 1 yildan biraz fazla kullandim.
Oncelikle neden insignia ?
13 yillik bankacilik kariyerime kisa bir mola vermek istedim ve bu arzumu 15 gun once gerceklestirdim. Bu mola suresince maddi olarak cok acilmadan ama araba keyfimden de beni uzaklastirmayacak bir secenek aradim. Passat 1.4 tsi Dsg sanzumanli almak uzereyken kaporami geri cekip insignia aldim. Gerek dizayn gerek performans beni insignia ya itti. Bir de ustune 0 km 2011 firsat araci da cikinca karsima budur dedim. İtiraf etmeliyim bu forumun da tercihimde onemli bir rolu oldu. Ben bu kadar aktif ve yardimlasan bir forum daha once hic gormedim.
Not: Esim ve kizimla 3 kisilik bir aileyiz.
İlk izlenimler:
Artilar:
Cosmo donanimin sundugu yuksek donanim avantaji
Afl far sistemi
Dis dizayn
Arkada cift egzost cikisi (2012 modellerde yok)
Ozellikle 3. vites ve sonrasindaki viteslerde ivmelenme istahi
18 jantin yol tutusa katkisi (elbette sehir icinde biraz konfordan odun vererek)
İc mekan ferahligi (onceki araclarimla mukayese edince cok daha ferah)
Aracin toklugu ve verdigi guven hissi
Flexride sasi, ozellikle spor modunun lezzeti
Sag aynanin geri vitese alinca otomatik olarak yeri gostermesi
Eksiler:
Ses (muzik) sistemi bu donanimdaki bir araca hic yakismamis (aracin orjinalini bozmadan bir cozum arayisindayim)
İcerden bagaj kapaginin acilmamasi
Park sensorlerinin gorsel desteginin olmamasi
İlk kalkislarda aracin agirligindan dolayi biraz hantal kalmasi (garanti sorunu olmasa ben yapacagimi biliyorum ya neyse)
Ne arti ne eksi:
Yakit tuketimi, bu konuda forumda bir cok kez konu gundeme gelmis. Ben ilk depomla ortalama 14 lt yaktim, 420 km yol yaptim. (aracta 8 lt benzin kalmisti). Tamami sehir ici ve sikisik trafik. Zamanla 11 lt civarina gerileyecegini tahmin ediyorum. Bu araci alan kisi zaten bunu normal karsilamali. Zira bu standartta bir aractan bu kadar keyif alacaksin, luksu yasayacaksin, premium arac standartlarinin keyfini sureceksin, ustune bu araca premium sinif araclarin yari fiyatina sahip olacaksin, bir de yakit tuketimini konu edeceksin. İste bence bu araca haksizlik olur. Bu nedenle bence bu arac icin yakit tuketimi konu degil. Ornegin bir Passat 1.4 tsi ile yakit tuketimini karsilastirdigimda 10.000 km de, yaklasik 1.500 tl daha fazla verecegim benzine. Bence sonuna kadar helal olsun, o keyfi Passat tan alabilecek olsaydim, Passat alirdim zaten. Ben yilda max. 10.000 km yaparim.
Basit bir hesap:
Passat ozel fiyat almistim 73.500 tl ye ekstra donanimli comfortline alacaktim.
61.000 tl ye insignia cosmo + stil paketli (flexride vb.) aldim.
Varsin yilda 1.500 tl fazla benzine vereyim Cok samimi fikrim DSG sanzumani rahatligini disarda tutarsak benim kriterlerime gore insignia her disiplinde cok daha basarili.
Gelelim mercedes ve bmw ile mukayesesine:
Mercedes ic hacim olarak daha dar ve tavani basikti. Ama kabul etmek lazim bu 3 arac icinde en tok / sessiz arac oydu. Yakit tuketimi sehir ici 11-12 lt civariydi. Performansi vasatti. Dizayni basarili idi, bence insignia daha cekici.110 km sonrasinda ruzgar sesi aliyordu. Donanimi insignia ya gore cok gerideydi (amg ve cam tavanli olmasina ragmen). 93 bin tl ye aldim, 1 sene kullanip 87.000 tl ye sattim, ikinci el degeri iyiydi. Muzik sistemi kotuydu.
Bmw ic hacim olarak daha dar ve tavani basikti. Arkada oturan icin biraz sikintili oluyordu. Surus zevki cok basariliydi. 110 km den sonra cok fazla ruzgar sesi aliyordu. Biraz bozuk yollarda icerdeki plastiklerden bayagi ses geliyordu. Arkadan itis keyifli ama, ozellkle 150 km den sonra biraz huzursuz hissediyordum kendimi. Muzik sistemi cok kotuydu. Donanim seviyesi insignia ile mukayese edilemeyecek olcude gerideydi. Yakit tuketimi sehir icinde 8-9 litre mazot seviyesinde idi. Bu araci da 99 bin tl ye alip 1,5 sene sonra 90 bin tl ye sattim. İkinci el degeri iyiydi.
Ozetlersek:
Yaklasik yuzde 40 daha uygun fiyat etiketine sahip olan insignia hemen her disiplinde bu araclardan geri kalmadigi gibi, onemli artilari da oldugu bir gercek. Marka imaji konusunda insignia nin bu araclara gore suphesiz eksileri var. Ama bu da kullanicilarin, bizlerin etrafimizda samimi paylasimlari ile zamanla daha iyi yerlere gelecektir.
Aracimizi sevelim, keyifle kullanalim. İnsignia bunu fazlasiyla hak ediyor.
Not: İnsignia mi bu araclarla karsilastirma nedenim, cunku bu araclari kullandim ondan. Farkli bir dusunce olusmasin.
Sevgiler, iyi geceler.
Burak
Foruma kendimi tanittigim mesajimda araci kullandiktan sonra ilk izlenimlerimi paylasacagimi iletmistim.
İnsignia'dan onceki aracim Mercedes C 180k AMG idi, ondan oncekide BMW 3.20d (177 hp-e90 kasa) idi. Bu uc araci da sifir km aldim, mercedes ve bmw her ikisini de yaklasik 1 yildan biraz fazla kullandim.
Oncelikle neden insignia ?
13 yillik bankacilik kariyerime kisa bir mola vermek istedim ve bu arzumu 15 gun once gerceklestirdim. Bu mola suresince maddi olarak cok acilmadan ama araba keyfimden de beni uzaklastirmayacak bir secenek aradim. Passat 1.4 tsi Dsg sanzumanli almak uzereyken kaporami geri cekip insignia aldim. Gerek dizayn gerek performans beni insignia ya itti. Bir de ustune 0 km 2011 firsat araci da cikinca karsima budur dedim. İtiraf etmeliyim bu forumun da tercihimde onemli bir rolu oldu. Ben bu kadar aktif ve yardimlasan bir forum daha once hic gormedim.
Not: Esim ve kizimla 3 kisilik bir aileyiz.
İlk izlenimler:
Artilar:
Cosmo donanimin sundugu yuksek donanim avantaji
Afl far sistemi
Dis dizayn
Arkada cift egzost cikisi (2012 modellerde yok)
Ozellikle 3. vites ve sonrasindaki viteslerde ivmelenme istahi
18 jantin yol tutusa katkisi (elbette sehir icinde biraz konfordan odun vererek)
İc mekan ferahligi (onceki araclarimla mukayese edince cok daha ferah)
Aracin toklugu ve verdigi guven hissi
Flexride sasi, ozellikle spor modunun lezzeti
Sag aynanin geri vitese alinca otomatik olarak yeri gostermesi
Eksiler:
Ses (muzik) sistemi bu donanimdaki bir araca hic yakismamis (aracin orjinalini bozmadan bir cozum arayisindayim)
İcerden bagaj kapaginin acilmamasi
Park sensorlerinin gorsel desteginin olmamasi
İlk kalkislarda aracin agirligindan dolayi biraz hantal kalmasi (garanti sorunu olmasa ben yapacagimi biliyorum ya neyse)
Ne arti ne eksi:
Yakit tuketimi, bu konuda forumda bir cok kez konu gundeme gelmis. Ben ilk depomla ortalama 14 lt yaktim, 420 km yol yaptim. (aracta 8 lt benzin kalmisti). Tamami sehir ici ve sikisik trafik. Zamanla 11 lt civarina gerileyecegini tahmin ediyorum. Bu araci alan kisi zaten bunu normal karsilamali. Zira bu standartta bir aractan bu kadar keyif alacaksin, luksu yasayacaksin, premium arac standartlarinin keyfini sureceksin, ustune bu araca premium sinif araclarin yari fiyatina sahip olacaksin, bir de yakit tuketimini konu edeceksin. İste bence bu araca haksizlik olur. Bu nedenle bence bu arac icin yakit tuketimi konu degil. Ornegin bir Passat 1.4 tsi ile yakit tuketimini karsilastirdigimda 10.000 km de, yaklasik 1.500 tl daha fazla verecegim benzine. Bence sonuna kadar helal olsun, o keyfi Passat tan alabilecek olsaydim, Passat alirdim zaten. Ben yilda max. 10.000 km yaparim.
Basit bir hesap:
Passat ozel fiyat almistim 73.500 tl ye ekstra donanimli comfortline alacaktim.
61.000 tl ye insignia cosmo + stil paketli (flexride vb.) aldim.
Varsin yilda 1.500 tl fazla benzine vereyim Cok samimi fikrim DSG sanzumani rahatligini disarda tutarsak benim kriterlerime gore insignia her disiplinde cok daha basarili.
Gelelim mercedes ve bmw ile mukayesesine:
Mercedes ic hacim olarak daha dar ve tavani basikti. Ama kabul etmek lazim bu 3 arac icinde en tok / sessiz arac oydu. Yakit tuketimi sehir ici 11-12 lt civariydi. Performansi vasatti. Dizayni basarili idi, bence insignia daha cekici.110 km sonrasinda ruzgar sesi aliyordu. Donanimi insignia ya gore cok gerideydi (amg ve cam tavanli olmasina ragmen). 93 bin tl ye aldim, 1 sene kullanip 87.000 tl ye sattim, ikinci el degeri iyiydi. Muzik sistemi kotuydu.
Bmw ic hacim olarak daha dar ve tavani basikti. Arkada oturan icin biraz sikintili oluyordu. Surus zevki cok basariliydi. 110 km den sonra cok fazla ruzgar sesi aliyordu. Biraz bozuk yollarda icerdeki plastiklerden bayagi ses geliyordu. Arkadan itis keyifli ama, ozellkle 150 km den sonra biraz huzursuz hissediyordum kendimi. Muzik sistemi cok kotuydu. Donanim seviyesi insignia ile mukayese edilemeyecek olcude gerideydi. Yakit tuketimi sehir icinde 8-9 litre mazot seviyesinde idi. Bu araci da 99 bin tl ye alip 1,5 sene sonra 90 bin tl ye sattim. İkinci el degeri iyiydi.
Ozetlersek:
Yaklasik yuzde 40 daha uygun fiyat etiketine sahip olan insignia hemen her disiplinde bu araclardan geri kalmadigi gibi, onemli artilari da oldugu bir gercek. Marka imaji konusunda insignia nin bu araclara gore suphesiz eksileri var. Ama bu da kullanicilarin, bizlerin etrafimizda samimi paylasimlari ile zamanla daha iyi yerlere gelecektir.
Aracimizi sevelim, keyifle kullanalim. İnsignia bunu fazlasiyla hak ediyor.
Not: İnsignia mi bu araclarla karsilastirma nedenim, cunku bu araclari kullandim ondan. Farkli bir dusunce olusmasin.
Sevgiler, iyi geceler.
Burak
Yorum