turbo 2000-2500 devirde güç sağlamaya başlıyor, bu devirler altında kullanmak turboyu devre dışı bırakır, ki pek faydalı birşey değil diye biliyorum. 2500 devir geçmeyen araçtan hayır beklemem ben
ben 2200 deviri yakalayıp gidiyorum 6da cruise controlde. o da yaklaşık 100e denk geliyor hız olarak. maksimum tork 2200de başlıyor 5500e kadar devam ediyor. o yüzden yokuş çıkarken bile çekmeme gibi bir sorunu olmuyor. 5. viteste çıksam aynı yokuşu belki daha az yakarak çıkacak ama konfor benim için yakıttan daha önemli uzun yolda o yüzden hızımı kesecek bir araç olmadığı sürece yolda, takarım 6ya açarım cruise controlümü bakarım keyfime
siz nasıl bir strateji izliyorsunuz uzun yolda? aslında vitesi küçültüp reset tuşuna basınca eski hızına geri dönüyor. çok zor bişey değil ama debriyaja bas vitesi değiştir falan uzun iş :P
Yorum