Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia Almayı düşünüyoruz. Yardımcı olur musunuz?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia Almayı düşünüyoruz. Yardımcı olur musunuz?

    Herkese merhaba. Foruma yeni kayıt oldum. İsmim Melih Kocaeli’den yazıyorum. 2013-2016 makyajlı insignia almayı düşünüyoruz. Benzinli mi dizel mi almalıyız, hangi paket almalıyız buna karar vermeye çalışıyoruz. Eski bir 1.4 ecotsi 150bg leon fr kullanıcısıyım. 2017’de ufak bir kaza geçirmiştim ve ikame araç olarak 1.6 cdti insignia verilmişti. Hangi paketti hatırlamıyorum ama keyif almıştım. O zamandan beri içimde bir insignia alma isteği var.

    Şimdi beklentilerimizden bahsedeyim. Bu araç işe gidip gelirken günlük maksimum 30 kilometre kullanılacak. Bu yüzden dizel mi benzinli mi alsak kararsızız. LPG kesinlikle taktırmaya karşıyız. 28 yaşındayım. Leon fr kullanırken de hız meraklısı değildim hala daha hız meraklısı değilim. Konfor ve güvenlik odaklıyız. Çokta teknolojik özellikler aramıyoruz. Ama almışken de cosmo ya da elite paket mi alsak diye düşünüyoruz. Sunroof olsa da olur olmasa da olur.

    Bir diğer önemli sorum ise şu. Bütçemiz şimdilik en fazla 950k. İlanlara bakıyorum ve bütçemize göre önemli kazası olmayan araçlar 100-150k km arasında. Dolayısıyla sürekli araştırıyoruz ve özellikle triger ile ilgili sorunlar karşımıza çıkıyor ve tam olarakta bütçemize uygun araçlardaki kilometre aralığında olanlarda bu sorunlardan bahsedilmiş hep. Etrafımızda az çok arabadan anlayan kişilerde bunlardan bahsediyor, çok fazla elektronik aksamı var bu yüzden kronik sorunları da çok oluyor diyorlar. Bu yüzden çekincelerimiz var ve siz değerli forum üyelerinin deneyim ve bilgilerine danışmak istiyorum. Birde nasip olurda alırsak inşallah Kocaeli ya da Sakarya’da bildiğiniz iyi ustalar var mı?

  • #2
    2013 makyajlı benzin manuel kullanıcısıyım. Sıfır km aldım ve hala ihtiyacımı karşıladığından kullanmaya devam ediyorum. Bahsettiğiniz kmler bu araçlar için bir şey değil zaten uzun yol aracı bunlar, yol yapmaları normal. Önemli olan yıpranmamış elden ele gezmemiş içinize sinen aracı bulmanız.

    Her iki 1.6 litre motorun da kendine has ilgi isteyen konuları var. İkisinde de triger zinciri var ama dizel olanda zincire ulaşmak için motor iniyor bu yüzden masrafı daha fazla. Benzinlide motor inmese de zincirle neredeyse aynı periyotta külbütör kapağı değişiyor. Böyle bakarsak 150-200 bin km aralığındaki büyük masrafı neredeyse aynı diyebiliriz.

    Ayrıca elektronik şans işidir. Ben pek öyle elektronik arıza verip de yolda kaldığımı hatırlamıyorum (Allah korusun tabi). Çok fazla sensör olması sebebiyle veri okuma hatası verip de sürücüyü uyarırsa yapacağınız en fazla şey kenara çekip aracı kapatıp beklemek olur. Eliniz yatkınsa akü kutup başını sök tak yaparsınız yani resetlemiş olursunuz. Arabayı orjinal kullanıyorsanız, ne bileyim benzinde pislik falan yoksa böyle bir hata almazsınız bile.

    Arabanın mühendisliğine iyi para harcadıklarından parayı biraz plastik ve sarf malzemeden kısmaya çalışmışlar. Kronik sorunlar bunlar. Mesela:
    -Külbütör diyaframı plastik, bozulunca tamiri yok kapak değişiyor. Ortalama ömür 150.000 km
    -Turbo soğutma hattı plastik borusu gevriyor. Orjinal ömür 8 yıl, yan sanayi 2 yıl.
    -Genleşme kapı plastik olduğundan zamanla kılcal çatlaklar başlıyor.
    -Sürücü koltuğu yanındaki plastik parça çatlıyor.
    -Havalandırma menfezleri çatlayabiliyor.
    -Bazı sürücüler bagaj kapağı kilidi bozulduğunu söylüyor, benim başıma gelmedi henüz.
    -Sürücü kapısı kilidi elektronik temazssızlık yapıp beyni hataya düşürüyor, araç direksiyon kolon kilidi uyarısı veriyor. Çözüm kapı kilidini yağlamak (geçici). Bunun tamiri veya değşimi kalıcı diyorlar.

    Makyajla beraber epey bir parça elden geçtiğinden düzeltmedikleri bunlar kalmış benim bildiğim. Ayrıca sarf malzeme seçtiğini söylememe gerek yok. İdareten bakım yapılan araçlar su koyvermeye çok yatkınlar. Yağı bujiyi filtreyi balatayı doğru alıp kullanacaksınız ki bu araçtan keyif alasınız. Sonra işte o Insignia sorunlu diyenler de size şaşkınlıkla ve kıskançlıkla bakacak


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum

    İşleniyor...
    X