Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bulunamayan Arıza. İnsignia 1.6T A16LET

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Bulunamayan Arıza. İnsignia 1.6T A16LET

    Merhaba;
    Aracım 2009 model İnsignia 1.6T A16LET motor.

    Aracım 2024 Ocak ayında turbo kilitledi.
    Tamirciye orjinal turbo gönderildi. Tamirciyi arkadaş turboyu takıp bana motorun saat gibi çalışıyor arabayı alabilirsin diye. 1 saat sonrada ikinci video geldi, egsozdan fabrika bacası gibi gri dumanlar çıkarken. Tamirci arkadaş silindir kapağını açıp içini kontrol etmemiş. Yeni turboyu takmış arabaya binip deneme yaparken subaplardan biri sıkışıp pistonu delerek kartelin içindeki filtreye kadar parçalamış.

    Bunun üzerine sıfırdan motor yapıldı. Pistonlardan ikisi orjinali ile değişti. Subaplar değişti. Eksantrik milleri sağlam olduğu için herhangi bir işlem yapılmadı.

    İşlemleri bitince aracı teslim aldım ve Ankara’dan Bursa’ya gitmek üzere yola çıktım. 100 km gittim ve Araç sürekli motor gücü azaltıldı en kısa sürede servise gidin diye arıza vermeye başladı. Akü’nün eksi kutup başını söküp arızayı sıfırladım yola devam ettim. Bursa da bilgisayara bağladılar ve ilk Maf sensörü değişti ama ara ara yine arıza vermeye başladı. (P299) 1 ay sonra tekrar Ankara’ya döndüm ve o günden bugüne 1 sene 3 ay oldu aracım halen arızalı.
    Bu arıza için 2 yetkili servis 8 de dışarıda sanayide iş yapan Opel ustalarına arabayı götürüp durdum.

    Yapılan işlemler;

    12 defa Maf sensörü değişti.
    5 defa Hava akış metre değişti.
    4 defa turbonun üzerindeki (selonoid) basınç valfi
    4 defa emme manifoldunun üzerindeki (selonoid) valf değişti
    2 defa turbo değişti
    4 defa westgate değişti
    5 defa turbo söküldü
    1 defa da sıfır turbo turbocuda rektefiye yaptırıldı. ?
    İntercooler yenisi ile değişti.
    1 defa Vakum kabı 1 değişti.
    1.Konum Oksijen sensörü değişti.
    2.Konum Oksijen sensörü değişti.

    Şanzıman söküldü baskı balata kontrol edildi.
    1 defa Şanzıman krank sensörü ve okuyucusu değiştirildi.

    Hortumlarda herhangi bir yırtılma yok.
    Motora ve turbo borularına farklı zamanlarda 4-5 defa duman testi yapıldı kaçak yok.

    Manifolt’a bağlı Katalizatörün içi boşaltıldı.
    Sonrasında tüm egsoz sistemi (3 defa) söküldü. Hiç bir katalizatör ve egsoz takılı olmadan test yapıldı sonuç aynı.

    Motor piston basınçları (kompresör) testi yapıldı, 4 pistonda ayrı ayrı 165 bar civarı değer veriyor.

    Yetkili Serviste motor beyni güncellemesi yapıldı.
    Elektrik tesisatı tümü kontrol edildi.
    Motor beyni tesisatı kontrol edildi.

    3 haftadır araç arıza kodu vermiyor ama turbo neredeyse hiç yokmuş gibi. Sadece kalkış esnasında anlık devreye çok az giriyor bırakıyor.

    Motorda titreşim yok sarsıntı yok sesinde değişme yok gayet sağlıklı çalışıyor. Aracın içinde motor çalışırken neredeyse hiç hissedilmiyor.

    Araçta her hangi bir geçmiş arıza kaydı yok. Güncel arıza kaydı yok ve herhangi bir arıza vermiyor.

    Araç durduğu yerde gaz verdiğimizde turbonun üstünde ki wesgate 1-2 mm ilerliyor. (Açılıyor)
    Eskiden durduğu yerde gaz verdiğimizde 0,5 cm den
    az daha fazla açılıyordu.

    Bilgisayarda dikkatimi birşey çekti;
    Gaz pedalına sonuna kadar bastığımızda bilgisayarda konum 100 de sabit kalıyor. (Doğru çalışıyor)
    Gaz kelebeği konumu tam gaz 7000 rpm çıkarken ilk anda saniyelik 100 e çıkıyor ve hemen 20-30 civarlarına geri düşüyor. (Sorun mu var?)

    Oksijen sensör değerleri normal aralıklarda.
    1. Konum 0,170-0,770 aralığında gaz vermeye göre değişiyor.
    2.Konum oksijen sensörü 0.460 -0,470 değerinde stabil kalıyor.

    Maf sensörü basıncı rölantide 78- 92 arasında duruyor, tam gaz yaptığımda 100-140 bar arası değişiyor.
    Aracı bir kaç kez dinamo testine soktuk 102 beygir geliyor.

    Üzücü bir durum ama gittiğim ustaların gaz kelebeği konumu ile ilgili hiç bir bilgisi yok. Bende gaz kelebeğini değiştireyim deneyelim dedim ancak Gaz kelebeğinin ne orjinali nede yan sanayisi Türkiye’de yok. İkinci el bakayım dedim hurdacılardan vs ama hiç bir hurdacıda da yok. Her birisi altından daha değerli ve sıra bekleyenler var diyenleri bile oldu. Türkiye genelinde 1 hafta boyunca tüm yetkili servisleri aradık ellerinde kalan var mıdır diye. İnternetteki ilanları aradık hiç bir yerde yok.

    Tüm bu yazdıklarımla ilgili bana yardımcı olabilecek kimse - kimseler varmıdır?



  • #2
    Arıza tespit cihazında (GM mdi 2) bulunan verilerin videoları ve resimleri var.

    Yorum


    • #3
      Gaz kelebeği değiştirilmeli veya adaptasyon yapılmalı. Hiç olmazsa Boğaz/Gaz kelebeği temizlenmeli (sonrasında adaptasyon yapılabilir.)
      ECU, farklı bir beyinle denenmeli veya yazılım yeniden yüklenmeli.

      Manuel vakum pompası ile westgate açılma tepkisi kontrol edilmeli.

      Emme manifoldunun üzerindeki (selonoid) valf değişti dediniz eğer bahsettiginiz MAP sensörü değilse MAP sensörü (Manifold Basınç Sensörü) değiştirilmeli.

      Alternatör ve şarj dinamosu voltaj dalgalanması yapıyor mu, ölçülmeli. 14 V altında kalıyorsa sorun olabilir.

      Bu aşamaları test ederek aracının turbo basıncını neden üretemediğini bulabilirsin. Özellikle ECU yazılımı ve Gaz Kelebeği şüpheli duruyor, MAP sensörünü de unutmamalısın.

      Yorum

      İşleniyor...
      X