Aracım 15000km Allah'a şükür daha sıkıntı yaşamadım.DGS,EDC,Geartronic,Active select yanlış bilmiyorsam hepsinin patentleri aynı sadece yazılımsal değişiklikler var.Ama vw sitelerine ve şikayetlerine bakarsanız 1.6tdi motorlarda oldukça sıkıntı yaşanıyormuş çünkü kullanılan şansımanın son dayanım torku 250N iken araç 240N güç üretiyor ve şansımanı zorluyormuş.Ayrıca yeni sistemleride kuru tipli şanzıman olduğu için oldukça fazla tıkırtı çıkarıyormuş.İnsignia'yı almadan önce jetta düşündüğüm içinde tek endişem şanzımandı Allah'tan nasip olmadı.Sorunuza cevap olurmu bilmem ama hem EDC li araç kullandım hem DSGli vites değişimleri inanılmaz keyifli yani active select bana biraz hız konusunda hantal gibi geldi.
Aracım 15000km Allah'a şükür daha sıkıntı yaşamadım.DGS,EDC,Geartronic,Active select yanlış bilmiyorsam hepsinin patentleri aynı sadece yazılımsal değişiklikler var.Ama vw sitelerine ve şikayetlerine bakarsanız 1.6tdi motorlarda oldukça sıkıntı yaşanıyormuş çünkü kullanılan şansımanın son dayanım torku 250N iken araç 240N güç üretiyor ve şansımanı zorluyormuş.Ayrıca yeni sistemleride kuru tipli şanzıman olduğu için oldukça fazla tıkırtı çıkarıyormuş.İnsignia'yı almadan önce jetta düşündüğüm içinde tek endişem şanzımandı Allah'tan nasip olmadı.Sorunuza cevap olurmu bilmem ama hem EDC li araç kullandım hem DSGli vites değişimleri inanılmaz keyifli yani active select bana biraz hız konusunda hantal gibi geldi.
teşekkurler.
dsg, edc ve alfa'larda olan tct çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar. active select ise klasik olması lazım. (civic'lerdeki gibi.)
benim asıl merak ettiğim active selectin kendine has özellikleri var mıdır?
mesela 6 ileri easytronicler de fiat şanzımanı ama kendine has özellikleri vardı. sport modu, marşa basınca otomatik boşa alması vb. gibi. active selectde de mutlaka vardır bişeyler diye düşünüyorum. opel boş geçmez çünkü.
Aracım 15000km Allah'a şükür daha sıkıntı yaşamadım.DGS,EDC,Geartronic,Active select yanlış bilmiyorsam hepsinin patentleri aynı sadece yazılımsal değişiklikler var.Ama vw sitelerine ve şikayetlerine bakarsanız 1.6tdi motorlarda oldukça sıkıntı yaşanıyormuş çünkü kullanılan şansımanın son dayanım torku 250N iken araç 240N güç üretiyor ve şansımanı zorluyormuş.Ayrıca yeni sistemleride kuru tipli şanzıman olduğu için oldukça fazla tıkırtı çıkarıyormuş.İnsignia'yı almadan önce jetta düşündüğüm içinde tek endişem şanzımandı Allah'tan nasip olmadı.Sorunuza cevap olurmu bilmem ama hem EDC li araç kullandım hem DSGli vites değişimleri inanılmaz keyifli yani active select bana biraz hız konusunda hantal gibi geldi.
teşekkurler.
dsg, edc ve alfa'larda olan tct çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar. active select ise klasik olması lazım. (civic'lerdeki gibi.)
benim asıl merak ettiğim active selectin kendine has özellikleri var mıdır?
mesela 6 ileri easytronicler de fiat şanzımanı ama kendine has özellikleri vardı. sport modu, marşa basınca otomatik boşa alması vb. gibi. active selectde de mutlaka vardır bişeyler diye düşünüyorum. opel boş geçmez çünkü.
Vallahi benim için en büyük artısı bu tip şanzımanların problem yaşatmaması çünkü yüksek tork değerlerine rahatlıkla dayanabiliyorlar ve bakım maliyetlri çift kavramalılara göre oldukça ucuz çünkü 60.000km sadece yağını değiştirip devam edebiliyorsunuz ama çift kavramalılarda eğer şikayetleri okursanız şanzımanı eve alıp giden çok olmuştur çünkü yedek parcaları pahalıdır ve tamiratı zor olduğu için çoğu zaman komple değiştirilmek zorundadır.Kısaca Opelin boş geçmediği en önemli şey 2 sene sonra garanti bittiğimde acaba şanzımanıma bir şey olurmu korkusundan beni kurtardığı onun dışında fazla dallandırmaya gerek yok klasik tork konvertörlü şanzımandır kendileri
Net bir cevabı var mıdır bilmiyorum. Fakat şu an klasik otomatik şansuman kullanan örneğin BMW 3,35d gibi bir araçta yanlış hatırlamıyorsam 560nm tork olması lazım. Active select'te o değerlerde sıkıntı yaşamaz görüşündeyim.
bizim araçların vites kutusu kodu ya 6t40 yada 6t45 olacak 6t40 375 nm ye kadar 6t45 425 nm ye kadar dayana biliyormuş
kaynak http://www.gmpowertrain.com/Powertra...MHC%20auto.doc
buarada 6t30 da var ama maksimum motor tork oranı düşük araçlara olduğundan 1.6 t için bunu kullandıklarını sanmam.
Aracım 15000km Allah'a şükür daha sıkıntı yaşamadım.DGS,EDC,Geartronic,Active select yanlış bilmiyorsam hepsinin patentleri aynı sadece yazılımsal değişiklikler var.Ama vw sitelerine ve şikayetlerine bakarsanız 1.6tdi motorlarda oldukça sıkıntı yaşanıyormuş çünkü kullanılan şansımanın son dayanım torku 250N iken araç 240N güç üretiyor ve şansımanı zorluyormuş.Ayrıca yeni sistemleride kuru tipli şanzıman olduğu için oldukça fazla tıkırtı çıkarıyormuş.İnsignia'yı almadan önce jetta düşündüğüm içinde tek endişem şanzımandı Allah'tan nasip olmadı.Sorunuza cevap olurmu bilmem ama hem EDC li araç kullandım hem DSGli vites değişimleri inanılmaz keyifli yani active select bana biraz hız konusunda hantal gibi geldi.
teşekkurler.
dsg, edc ve alfa'larda olan tct çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar. active select ise klasik olması lazım. (civic'lerdeki gibi.)
benim asıl merak ettiğim active selectin kendine has özellikleri var mıdır?
mesela 6 ileri easytronicler de fiat şanzımanı ama kendine has özellikleri vardı. sport modu, marşa basınca otomatik boşa alması vb. gibi. active selectde de mutlaka vardır bişeyler diye düşünüyorum. opel boş geçmez çünkü.
active select şanzıman manuel modda diğer triptronic şanzımanlar gibi belli bir devire gelince müdahale etmezseniz vites atma özelliği yok yani manuelde devir kesiciye girip aracı bağırta biliyorsunuz.birde aracın şanzımanı öğrenebiliyor mesela manuelde kullandığınız sitili otomatik modda tekrar edebiliyor.mesela benim 0-100 denemelerimde ilk iki viteste çok düşük devirde vites atmıştı 5500 devir civarı sonra ben manuel modda dipgaz kalkışı yaptım 2-3 kere manuelde 6250 devir civarı vites attım tekrar otomatik modda dipgaz kalkış yaptığımda araç 6250 devirde vites atmaya başladı.
Yorum