Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor kaput amortisörü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor kaput amortisörü

    Kaputu açınca kendiliğinden yukarı doğru çıkması gerekirken duruyor, elle itip açmam gerekiyor. Amortisörden açarken tsss diye ses geliyor ama bu durum var. Tamir veya düzeltilmesi mümkün müdür yoksa yenisi mi alınmalı?
    Hepsiburada ve n11 de 60-70₺ arası satılıyor ama orjinal mi bilmiyorum, almışken orjinal parça olsun, önerisi olan var mı?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Soğukta bu şekilde takılma yapabilir, sıcakta geri eski haline döner. Kaputu açtığınızda tutuyorsa ve kapamaya çalıştığınızda direnç gösteriyorsa yapmanız gereken bir şey yok çünkü sağlamdır. Boşuna para harcamış olursunuz. Ne zaman ki kaputu tutmamaya başlar o zaman değiştirebilirsiniz.
    Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

    Yorum


    • #3
      Kaputu açtığımda tutuyor, kapamaya çalıştığımda da direnç gösteriyor. Ancak işte max. açıklığa gelmesi için elle itiliyor. Soğuk havayla ilgisi varsa en az 4-5 ay geçmesi gerek. Acelesi yok, bekleriz veya daha kötüleşir ise o zaman değiştiririm bu durumda, tamiri yok demekki. Cevap için teşekkürler.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Amortisor icerisindeki gazin basinci azalmis, icerisine gaz basilabiliyor. Daha once basima gelmisti. Birde tavsiyem mengeleyle biraz sıkıstiralim duzelir diyen olursa sakin yaptirmayinpatlama riski var

        Yorum


        • #5
          Bende de aynı durum var. Ben arasına toz girmiştir falan diye düşünmüştüm. Bozulana kadar kullanırım. Daha sırada akü masrafı var.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
            Amortisor icerisindeki gazin basinci azalmis, icerisine gaz basilabiliyor. Daha once basima gelmisti. Birde tavsiyem mengeleyle biraz sıkıstiralim duzelir diyen olursa sakin yaptirmayinpatlama riski var
            Bunu serviste yaptırabilir miyiz? Masrafı veya sıkıntısı olacak, sanayide gez dur dükkan ara tarzı bir durum olacaksa amortisör satın almak daha mantıklı. Yanlış anlaşılmasın, virüs muhabbetinden öyle dedim.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
              Bende de aynı durum var. Ben arasına toz girmiştir falan diye düşünmüştüm. Bozulana kadar kullanırım. Daha sırada akü masrafı var.
              Bizim araçlara 60 ah 540- 550 cca akü uygun. 400-600 ₺ arası değişken fiyatları var.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Malesef serviste yapmazlar. Mobilya icin amortisor uretenler oluyor onlar yapabiliyor.

                Yorum


                • #9
                  Aku icin varta tavsiye ederim gercekten uzun omurlu, yalniz piyasada sahte yada bayat olanlar var piyasanin oldukca altinda satiyorlar, dikkat edin.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                    Kaputu açtığımda tutuyor, kapamaya çalıştığımda da direnç gösteriyor. Ancak işte max. açıklığa gelmesi için elle itiliyor. Soğuk havayla ilgisi varsa en az 4-5 ay geçmesi gerek. Acelesi yok, bekleriz veya daha kötüleşir ise o zaman değiştiririm bu durumda, tamiri yok demekki. Cevap için teşekkürler.
                    Rica ederim. Yukarıda Sn001'in de belirttiği gibi sistem gazlı bir sistemdir ve zamanla kaçak yapabilmektedir. Sonuçta her şey gibi amortisörlerinde bir ömrü vardır.

                    Amortisörün çalışma yapısı aslında çok basittir. Amortisör içine basılan nitrojen gazı vardır. Bir çok farklı şekilde çalışabilir fakat en basit olanı araçların bagaj ve kaputlarında kullanılanıdır. Siz kaputu açtığınızda basınçlı halde duran hava pistonu itmeye başlar. Burada amaç kaputu açmayı kolaylaştırmaktır. Kaput tamamen açıldığında ise yine içinde ki hava kapalı halden daha az basınçtadır (çünkü hacim arttı) fakat hala kaputun ağırlığını taşıyacak kapasitededir. Yani hava bir nevi yay görevi görür ve kaputun kapanmasına direnç gösterir. İçine hava basılabilen tiplerde var basılamayan mühürlü tiplerde vardır. Bizim araçlarda ki basılabilen tiplerden olabilir.

                    Sonuç olarak bu sistem kaput otomatik olarak açılsın diye değil kaput kendi kendine kapanmasın diye kullanılan bir sistemdir. Yani içinde ki gaz kaputu kendi kendine açmaya yetecek kadar basınçlı olmayabilir. Amaç kaputu açmayı kolaylaştırmaktır.

                    Elle kapanmaya direnç göstermesi ve kaputu tutması demek amortisörünüz görevini şu an da %100 yaptığını göstermektedir.

                    Kışın etkisinin azalması da aslında havanın soğukta basıncının düşmesi ve büzüşmesinden dolayıdır. Sıcakta ise basıncı artar ve genleşir. Bu sebeple kışın takılmalar olması normaldir. Ek olarak piston kolu açılıp kapanırken sürtünmeye tabii olur. Bu yüzden amortisöre elle destek verilmesi gerekebilir.

                    Yukarıda Sn001'in mengene uyarısına da tamamen katılıyorum. Teknik olarak detaylandırırsak bunu yapan ustalar sadece piston kolunun etrafında ki gömleği daraltarak kolun daha çok sürtünmesini sağlarlar ve bu sürtünmeden dolayı piston açılırken de kapanırken de sürtünmeye tabii olur. Yani temek anlamda havanın görevini mekanik olarak taklit ettirmeye çalışırken. Hem tehlikelidir hem de verimsizdir. Tehlikelidir çünkü piston o sürtünmeden kurtulursa kaput herhangi bir dirence tabii olmadan kapanır. Eğer altında biri olursa ciddi yaralanmalar görülebilir.
                    Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
                      Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ediyorum.

                      Bu durumda tamir onarım için uygun dükkan aramak yerine yenisini almak daha mantıklı. Ancak kaputu tutmada sorun olmadığı için de şimdilik değiştirmeye gerek yok. Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                        Bizim araçlara 60 ah 540- 550 cca akü uygun. 400-600 ₺ arası değişken fiyatları var.
                        Araçta şu an 95 Ah akü var. 60'lık sanki biraz az gelecektir


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                          Araçta şu an 95 Ah akü var. 60'lık sanki biraz az gelecektir
                          Bizim araçların standart akü değerleri benim yazığım gibi, 60 ah akü 540-550cca değeri ile. Sizin araçtaki bu 95ah lik akü orjinal gm mi? Fabrikasyon mu takılı, siz sonradan bu değere mi yükselttiniz? Bende 74 ah lik varta 680cca başka bir akü daha var yedekte, o bile zor sığıyor yuvaya, 95 liğin ebatları daha büyükse nasıl takılı? Araçta bas, anfi gibi bir uygulama olsa dahi 74ah.lik bir akü yeterli gelecektir. 95lik akü dinamoyu zorlar diye düşünüyorum çünkü fabrikasyon dinamolar aküye göre montajlanıyor diye biliyorum..
                          Yoksa sizin araç manuel ve start/stop özelliği mi var ?
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                            Yoksa sizin araç manuel ve start/stop özelliği mi var ?
                            Aynen öyle


                            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                            Yorum


                            • #15
                              O zaman Allah kolaylık versin. 95 ah ise yine aynısı olmak zorunda. Önceki insignia 1.4t aracımda da gm 95ah akü vardı. Start/stop özelliği çalışmaz olduğu zamanlarda serviste ve iyi bir elektrikçide baktırmıştım. Durumu iyi, uzun yolda kullanırsam tekrar özelliğin geri geleceği söylenmişti, dedikleri de oldu. Uzun yolda çalışmaya başladı. Ondan sonra eheim in evde şarj eden cihazından aldım. Şimdi 2 akü var, biri yedekte. Bizim otomatiklerde bulunan 60 ah.lik aküyü şarj etmek için eve götürdüğümde geçici olarak 74 lüğü takıyorum. Birkaç saat içinde sarj tamamlanıyor. Kısa mesafe çok kullanan biri için akünün ömrünün sağlıklı kalması şart. Size de böyle bir cihaz öneririm. En azından aküyü son gücüne kadar kullanma şansınız olur. 95 lik start stop aküler baya pahalı çünkü..
                              şimdi baktım 1500-2000 ₺ arası değişken fiyatları var.
                              Son düzenleme: Kara Murat; 23.12.2020, 22:58.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X