Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Torkmu Beygirmi???

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Torkmu Beygirmi???

    Selamunaleykum millet hayirli aksamlar, hayirli geceler.

    Bu mevzuya deginildimi daha once bilmiyorum ama soyle bir sorum olacak:
    araclarin serii kalkisi, bastiginda koltuga yaslamasi, yuksek performans icin asil onemli olan parametre hangisidir, tork/hp???

    Birde biraz bakindim ve yanlis anlamadiysam dizel motorlarin max torka ulasma devir araligi benzinlilere gore daha dusuk devirlerde basliyor sanirim. Bundan sebep tork konusunda dizeller benzinlilere gore dahami avantajli ve randimanli???

    Acikcasi kafam karisti. Performans icin Torkmu, Beygirmi dikkate alinmali yoksa ikiside mi? Eger oyleyse neylere dikkat etmeliyiz, inceligi ne?

    Mevzuya hakim arkadaslar konuya aciklik getirirseniz memnun olurum.
    Simdiden tesekkurler...

  • #2
    Aleyküm selam.
    Performans için beygir her zaman daha önemlidir. Tork aracın ilk tepkimesinde çok önemlidir fakat araç performansı yükleyebilmesi için yüksek devir çevirmesi lazım. Bunun için de beygir lazım. Daha açıklayıcı olmak gerekirse, tork kısa devirlerde işe yararken, beygir daha geniş devir aralıklarında etkisini gösterir.
    Dizellerde zaten max 5000-5500 devirlerde vites attığı için, torku kısa alana yayıyorlar. Bu da daha düşük devirlerde başlamasına sebep oluyor. Benzinli araçlarda ise, 7500 devire kadar çevirebildikleri için, max torku ve gücü tüm alana yaymak yerine belirli devir aralıklarına yayıyorlar. Bu da dizellerde 1750'lerde başlayıp 3500'lerde max.'a ulaşıp düşüşe geçmesine sebep olur. Benzinlilerde ise, 2750-5500 arası max tork ve beygir değerleri verilir. Eğer benzinli araca da dizeldeki gibi 1750 ile 3500 arası verilirse, araç 3500 ile 7500 devir arası tamamen boş ve işe yaramaz bir alan oluşturur. Benim aşırı teknik bilgim yok fakat, bildiğim kadarı ile bilgi vermeye çalıştım.
    https://youtu.be/Jdi-gB2vQDE bu video da sana yardımı olabilir.

    Yorum


    • #3
      Kısacası atın olsun istiyorsun beygir, katırın olsun istiyorsan tork. At hızlı gider ama fazla yük taşımaya gelmez, katır yavaş gider ama attan daha güçlüdür, aynı yükü daha rahat çeker.

      Yorum


      • #4
        Смотрите любимые видео, слушайте любимые песни, загружайте собственные ролики и делитесь ими с друзьями, близкими и целым миром.

        Yeterli olur heralde
        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
        +DVD 800 Navi
        +19" Jant
        +Prins Vsı 1.0

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: AhmetGz View Post
          ... Eğer benzinli araca da dizeldeki gibi 1750 ile 3500 arası verilirse, araç 3500 ile 7500 devir arası tamamen boş ve işe yaramaz bir alan oluşturur. ...
          Malesef bu konuda yanılıyorsunuz. Opel bu motoru çoktan yaptı. 1.6L SIDI Turbo azami torku olan 260 Nm'yi 1650-3250 devir arasında verir ve overboost ile geçici olarak 280 Nm'ye çıkartıp 4200 devire kadar taşıyabilir. Bu demek değildir ki bu devirlerin dışında araç tork üretmiyor. Sadece devir yükseldikçe tork azalmaya başlar ve bu motor 6000 devirde 170 beygir ve 200 Nm tork üretmeye devam eder.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Evet SIDI çok ilginç bir motor; benzinliden çok dizel gibi çalışıyor denebilir. Düşük devirlerde oldukça güçlü ve yüksek tork var ancak yüksek devirlerde beklenenden daha düşük bir performansı var.

            İlginç bir anekdot eklemek istiyorum; torku yüksek araç sizi daha fazla koltuğa yapıştırır ancak bu his yanıltıcı olabilir. Ben hem 1.6 SIDI 170ps benzinli hem de 2.0 CDTI 130ps dizel Insignia kullanıyorum; ikisi de otomatik. Gaza yüklendiğimde 2.0 CDTI kesinlikle daha güçlü hissettiriyor ve daha iyi hızlanıyormuş gibi hissettiriyor. Ancak km saatine baktığımda aslında SIDI motorun belirgin biçimde daha iyi hızlandığını görüyorum. Bu da tipik dizel motor karakterinden kaynaklanıyor. O yüzden 1.5-1.6 litre hacimli; 90-110 ps dizel araç kullananlar araçlarını "Ferrari" zannediyor.

            Yorum


            • #7
              Beyler paylastigim fotoda 2.0 benzinli modellere baktigimizda SİDİ modelin yukarda bahsettiginiz 1.6 SİDİ gibi bir dusuk tork deger araligi gorunmuyor farkindaysaniz. Bu kategorideki (2.0) SİDİnin gercek anlamda farki ne?
              Bu 3 modele bakinca hangisi daha serii/atik/agresif ve verimli sizce.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Yorum


              • #8
                Daha önce bir konuda bir bilgi paylaşmıştım linkini paylaşıyorum

                Arkadaslar asagida araclarin teknik ozelliklerini gosteren resimde kirmiziyla cizilmis yerlerin ne anlama geldigini aciklayabilecek konuya hakim bir arkadas yardimci olabilir mi lutfen??



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                  Evet SIDI çok ilginç bir motor; benzinliden çok dizel gibi çalışıyor denebilir. Düşük devirlerde oldukça güçlü ve yüksek tork var ancak yüksek devirlerde beklenenden daha düşük bir performansı var.

                  İlginç bir anekdot eklemek istiyorum; torku yüksek araç sizi daha fazla koltuğa yapıştırır ancak bu his yanıltıcı olabilir. Ben hem 1.6 SIDI 170ps benzinli hem de 2.0 CDTI 130ps dizel Insignia kullanıyorum; ikisi de otomatik. Gaza yüklendiğimde 2.0 CDTI kesinlikle daha güçlü hissettiriyor ve daha iyi hızlanıyormuş gibi hissettiriyor. Ancak km saatine baktığımda aslında SIDI motorun belirgin biçimde daha iyi hızlandığını görüyorum. Bu da tipik dizel motor karakterinden kaynaklanıyor. O yüzden 1.5-1.6 litre hacimli; 90-110 ps dizel araç kullananlar araçlarını "Ferrari" zannediyor.
                  Aracım düz vites olması sayesinde değişik viteslerde değişik devirlerde nasıl tepki verir diye deniyorum ve anlamaya çalışıyorum. 4500 devir civarında hakikaten torkun düşmeye başladığını hissediyorsunuz. Ancak gaza basmaya devam ederseniz 4700-4800 civarında yeni bir güç dalgası geliyor ve motor tekrar canlanıyor. Ben bunu değişken sübap zamanlamasına bağlıyorum. Sanırım bu sayede üst devirlerin ölü hissedilmemesini sağlamaya çalışmışlar.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum


                  • #10
                    Üst devirler ölü değil ama yine de alt devirdeki canlılığın yarattığı beklentiyi karşılamıyor. Ben de bazen benzer şekilde manuel mod'da denemeler yapıyorum ve kesinlikle gözleminize katılıyorum. Bir ara -tıpkı dizeller gibi- güçte azalma hissediliyor ve üst vitese geçme ihtiyacı doğuyor ama devir biraz daha yükselince yeniden güç geliyor ve sonrasında -uzun süredir aracı kullanmadım ama yanlış hatırlamıyorsam- 5500 devire kadar iyi bir ivme yakalanıyor.

                    Yorum


                    • #11
                      Tabii ki beygir gücü.Araç performanslarının reklamı yapılırken daima şu kadar HP diye geçer hiç bir zaman tork tan bahsedilmez

                      Yorum


                      • #12
                        Reklamlarda sadece beygir gücünden bahsedilmesi de büyük bir hatadır; tork da beygir gücü kadar önemlidir. Yüksek hız için beygir gücü, hızlanma için tork önemlidir. Ayrıca yokuş performansı ve ağır yük altındaki performansta da tork çok önemlidir. Bu yüzden 120 ps'lik atmosferik benzinliden benzer güçteki dizel araçlara geçenler dizel motorun performansına hayran olurlar.

                        Reklamlardaki bir başka hata da sadece0-100 hızlanmasının verilmesidir. Örneğin Insignia 1.6 SIDI 170ps'in 0-100 hızlanması 9.9 sn. Bu rakamı bazı 80-90 ps'lik araçlar bile yakalayabiliyor. Ancak kağıt üzerinde hızlanması aynı görünen bu araçlarla yola çıktığınızda SIDI çok daha performanslı olacaktır çünkü 0-100 hızlanmasında ağırlık ve şanzıman çok önemlidir. Ancak özellikle yüksek hızlarda aracın beygir gücü önem kazanır; örnek vermek gerekirse SIDI Insignia ile 80'den 120 km/s'e 6.5 sn'de çıkarken, 0-100'ü aynı olan 90 beygirlik araç bu hıza 1-2 sn daha geç çıkacaktır. Hız arttıkça bu fark daha da artar.

                        Yorum


                        • #13
                          Tork kaldırır, beygir yürütür.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X