Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 turbo benzin yol bilgisayarından 2 lt fazla yakıyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 turbo benzin yol bilgisayarından 2 lt fazla yakıyor

    Benzinde 2 lpg de 3 lt fazla yakıyor yol bilgisayarından neden olabilir bilen varmı

  • #2
    Bu ölçüm datalarını belirtirmisiniz.Bu farkı kaç km yol katettikden sonra değerlendirdiniz? Misal 100km araç kullanıp sonra depouyu fulleyerek mi?

    Araçlardaki yol bilgisayarları markalarda farklılık göstererek son yapılan birkaç onluk km.deki ortalamayı baz alır (Örnek Bu volvoda son kat edilen 30km ortalamasıdır). Opel için bir değere rastlamadım el kitabında ama oda son 30-40 km baz alıyordur. Söz gelimi siz 100km yolun 60km'lik kısmında agresif sürüş yapıp 11lt ortalama yapıp,son 40km 'yi soft kullanıp 7lt ortalamaya düşürebilrsiniz.Yol bilgisayarı size son yapılan 30-40km ortalamasını verdiğinden siz ortalama tüketimi 7lt olarak algılamamalısınız. Bu değer size aynı sürüş tarzında devam ederseniz tüketilebilecek ortalamayı verir. Yani bu değer anlık değerlerin katedilen mesafe ve son yapılan yolculuk mesafesi artı süresinin oranıdır.

    Yol bilgisayarından zaten net bir tüketim miktarı beklenemez bunun için yakıt pompasından sonra bir flow metre ve kütükden depoya dönen bir hattada flowmetre koyulması gerekir ki siz net tüketimi görebilin.

    Yorum


    • #3
      Teşekkür ederim ama birincisi en son 100 km yol yaptım ve aynı sürüş tarzında 11 lt gösterdi yol bilgisayarı depoyu tekrar fulledim13 lt aldı depo aynı pompadan aldım bugüne kadar bütün araçlarımda yol bilgisayarı noktasına kadar tutuyordu zaten yol bilgisayarı o yüzden var siz nasıl sürerseniz yani ne yakıt geçerse onu lt olarak gösterir sonu başı olmaz lpg için deseniz anlarım ama benzinde neyse odur dediğiniz gibi olsa bile dediğim gibi aynı tarz kullandım 100 km benim anlamaya çalıştığım herhangi bir sensör vs sorunmu var ki en son map. Maf ve oksijen sensörlerini temizledim ama başka neden yapar acaba ilginize tekrar teşekkür ederim

      Yorum


      • #4
        Sayın Tekno74, benim verdiğim bilgiyi yurtdışı forumlardanda aratabilirsiniz. Yol bilgisayarı hiçbir zaman 100% doğru bilgiyi vermez. Çünkü yakıt pompasından gönderilen ve yine yakıt tankına geri dönen sıvının ölçümü yapılmaz. Bu işi flowmeter (akışmetre) ölçer ki araçlarda böyle bir cihaz yok Pompadan gönderilen yakıtın hepsi yanma odasına girmez, kullanılan kullanılır fazlası geri döner. Yol bilgisayarındaki anlık tüketimde bire bir değildir.Sadece o anlık değerlerin algoritmasıdır. Sizin aracınız misal fabrikadan 17 jant ile çıkmışsa ve siz gidip 18 jant takmışsanız yine verileriniz tutmaz,Keza lastik yanak ölçünüz fabrikadan çıkan ölçüler değilse yuvarlanma mesafesinden dolayı yine ölçümler tutmaz. Dediğim gibi o veriler birkaç parametrenin oluşturduğu ortalamadır.

        100km boyunca aynı tarzda araç kullanmışsınız.Buda bir veri ama çarpanın diğer tarafında 100km boyunca asla aynı olmayan yol (iniş-çıkış), rüzgar, asfalt yapısı,havadaki nem,dış sıcaklık vb. gibi değişkenler var.

        Yorum


        • #5
          Teknik olarak haklı olabilirsiniz, benim ortalama ölçümünün nasıl yapıldığına dair bir bilgim yok.

          Fakat bugüne kadar kullandığım tüm araçlarımda pompa verisi ile yol bilgisayarı verisi neredeyse 1-1 uyumlu iken; şu an eşimle birlikte dönüşümlü kullandığımız 2 Insignia'da da pompa ile yol bilg. arasında ciddi bir sapma var. Bu konu daha önce de tartışılmıştı ve hemen herkes Insignia'ların yol bilgisayarlarının 1-1.5 lt kadar hatalı gösterdiği konusunda ortak fikir bildirmişti. Bir şekilde yol bilgisayarı hep düşük gösteriyor bizim araçlarda.


          NOT : 1-1 uyumlu sözüm yanlış anlaşılmasın; elbette %100 bir doğruluktan bahsetmiyorum ama bir depoda 1-2 litre gibi çok ufak sapmalar olurdu.

          Yorum


          • #6
            Benim önceki 1.4t insignia aracımda ve şu anki makyajlı kasa 1.6t aracımda da bu fark +0,5-2 lt arasında değişti hep. Aynı güzergah, aynı sürüş şekli. Sanırım bu insignia larda olan bir durum. Takmamak lazım kafaya..
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Bu konu forumda epeyce konuşuldu. Bizim araçlarda sabit hızla ve ivmelenmenin olmadığı sürüşlerde yakıt fişi hesabı ile yol bilgisayarı hesabı tam tutuyor. Ancak günlük koşullarda bu pek mümkün olmadığından hesaplar farklı çıkıyor. Agresif sürüş koşulları arttıkça fark %20'lere kadar çıkabiliyor. Bunu bir mühendis arkadaşımız akışmetrelerin kalibrasyonunun değişen ortam koşullarına karşı hassas olduğunu açıklayarak anlatmıştı. Alıştık artık biz de zaten


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum

              İşleniyor...
              X