Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 T Superts Tourer LGP İÇİN CİDDİ YARDIM LÜTFEN...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 T Superts Tourer LGP İÇİN CİDDİ YARDIM LÜTFEN...

    Öncelikle Herkese Merhaba ,

    1.6 T Sport Tourer kullanıcısıyım,aracım 2010 model
    Aracımı gerçekten çok seviyorum şehir içi fiziksel özelliklerinden dolayı bazen ne kadar yorsa da vazgeçemiyorum.Bu yorma olayı cüsse ve yakıt sarfiyatı diyebilirim.
    Aslında aracı çok iyi bilmeme rağmen benzin olayına girdim almadan önce çokta araştırmıştım.Yakıt sarfiyatı konusunda ideal bilgiler veren de oldu çok yakıyor diyende.

    Herkesin bakış açısı farklı tabi ama neticesinde araçta ortada,
    Herkesin kullanımı farklı olabilir ama böyle bir aracı şehir içinde deli gbi kullanmak deli adamın işi olur diye düşünüyorum sarfiyat olarak değil keyif ve sürüş dinamikleri olarak.
    Ben genel olarak şehir içi sakin kullanıyorum fakat bazı pazarlar yollar boş olunca sol şeritten kaptırmak zevkte vermiyor değil.

    İşin aslına gelirsek,genel olarak ortalama değerlerim yol bilgisayarında lt'de 10'dan aşağıya inmiyor.10.6 ortalamam diyebilirim aslında fena bir değer sayılmaz
    Bunu lt'de 13 diyende var 16'da bana mantıklı gelmiyor makul kullanımlarda olması gereken değer 10 ila 11 arasıdır.


    Şimdi...Ben LPG olayına girmek istiyorum fakat hayatım boyunca hep bir ön yargı ile baktım LGP olayına ve taktırmam dedim hep.
    Fakat malum durumlar biraz ortada,şayet taktırsam uzun vaade de maddi açıdan gerçekten kayde değer bir artım olur mu ve belki de en önemlisi LPG taktırdak sonra ki yaşananları yaşar mıyım ??
    Çelik Subap olayı hep dikkatimi çekti sanırım LPG ile beraberinde Subapların çelik'e geçmesi gerekiyomuş erime olayından dolayı.

    Bu konu hakkında ki engin bilgisi olan arkadaşların bilgilerine gerçekten ihtiyacım var
    Hem varsa riskleri ve mantık açısından bakıldığında ne kadar sağlık lıdır ??

    İyi bir Servis bilipte memnun kalan arkadaşlardan yönelnedirme rica edeceğim.

    Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum

    Teşekkürler

  • #2
    Selamlar,

    Insignialarda Lpg olayı geçmişte hep sorun çıkardı sonradan üyelerimizden olan Ahmet kardeşimiz ve bir kaç üye bu olaya kafa patlattı ve sorunu çözdüler LPG bölümünde ahmetin yazılarını okursanız sizi yönlendirecektir.

    Esas sorun lpg montajı ve ayarları yetkili servisler tam manası ile yapamadıkları için arçta olumsuzluklar çıkıyor LPG ayarını düzgün yapılırsa uzun süreli kullanımlar mümkün



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Hocam yılda kaç km yol yapıyorsunuz? LPG taktırmanın size yıllık ne kadar getirisi olacak? LPG montaj ve çelik sübap maliyetini kaç yılda amorti edeceksiniz? Bu hesapları yaptınız mı? Bir de ben LPG'de devlet için fırsat görüyorum; her an vergi artışına gidilebilir; bu durumda amorti süreniz daha da uzayabilir.

      Eğer yıllık km'niz çok fazla değilse benzinde kalmak bana daha mantıklı geliyor. Ama yılda 20.000 ve üzeri km yapıyorsanız LPG iyi bir çözüm olabilir.

      Yorum


      • #4
        Önceki konularda biraz zaman harcarsanız neye dikkat etmeniz ve kafanızdaki sorunlara ilişkin net cevaplar bulacaksınız.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          kaba bir hesap yaptım
          ortalama yıllık maks. 9.600 km hadi 10bin diyelim

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
            Önceki konularda biraz zaman harcarsanız neye dikkat etmeniz ve kafanızdaki sorunlara ilişkin net cevaplar bulacaksınız.
            Zaman harcadık elbet bizim site olsun başka yerler olsun okumaya çalıştım fakat konu başlığı açarak kayde değer insanlardan bilgi almak istedim bir bakımada
            o bür türlü herkes bşy yazıyor çünkü

            Yorum


            • #7
              Merhaba bu konuda dilim döndüğünce cevap yazayım, daha ayrıntı bili isterseniz mesaj atın telimi vereyim oradan kafanızdakı tüm soruları yanıtlamaya çalışayım.
              Öncelikle bende sizin gibi gerek bu forumu gerekse başka forumları, çekilmiş videoları vs vs inceledim.

              Dikkat edilecek hususlar;
              Ortalama
              1- Öncelikle bence direk kompresyon testi yaptırın.Aracınızın subapları hakkında bilgi edinin. Ben ölçtürmüştüm 7 yaşında araç için normal idi (Ortalama 10,5).Bu durumda subap değiştirme işine girmeme gerek yoktu.

              2- LPG konusunda kendini kanıtlamış, işinin Know/How konusuna hakim bir mühendislik firması

              3- Araç için uygun kit ve Nozzle seçimi. Nozzleların montajı! Nozzle larda manıfolda mumkun oldugunda yakın ve her nozzle ve manifold arası kullanılan hortum boyu eşit olmalı (Çünkü milisaniyelerde işeme yapacak 2 3cm o kadar fark ettiriyorki

              4- En önemli nokta AFR ayarı. Yolda yapılmalı open/close loop değerleri benzinde ne ise LPG ona göre ayarlanmalı

              Ben bu konuda forumumuzdan Ahmet NALBANTOĞLU ile iletişime geçerek bana danışmanlık yapmasını rica ettim. Ahmet bey ve Candan Mühendislik ile çalıştık. Kit olarak atiker grand kullanıldı.
              Sonuç olarak oldukça memnunum 6500km oldu.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Cajalon View Post

                Zaman harcadık elbet bizim site olsun başka yerler olsun okumaya çalıştım fakat konu başlığı açarak kayde değer insanlardan bilgi almak istedim bir bakımada
                o bür türlü herkes bşy yazıyor çünkü
                Lpg konusunda önceleri ciddi sıkıntılar oldu ama. Düzgün montaj ve AFR ayarı ile sorunsuz kullanılıyor. AFR ayarından sonra sübap değişimine gerek kalacağını zannetmiyorum.
                34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                Yorum


                • #9
                  LPG konusunda istanbulda yaşıyorsanız ümraniye sanayide candan mühendislik var adamlar işinin ustası bence gidip görüşebilirsiniz.

                  Lakin 10.000 KM size göre çok gelebilir ama bence çok az bir km Ayda 3.000 km yapan bizim gibiler ne yapsın rolleyes
                  Sola Sinyal Devamlı Açık!

                  Yorum


                  • #10
                    Yılda 10 bin km için bu riske inanın değmez. Ben 15 bin km. için bile düşünmüyorum, hele de yaşadıklarımdan sonra..
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Bende de aynı araçtan var. Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Sizin birazda Kullanıcı yorumuna ihtiyacınız var sanırsam, deneyimlerimi sizinle kısaca paylaşıyim. Benim 3 insigniam bu, daha önce cesaret edip lpg taktıramadım çünkü soru işaretleri çok fazlaydı. Az yaksın derken sanayiden çıkamamak gibi bir ihtimal de vardı. Sağolsun ahmet nalbantoğlu yardımcı oldu aklımdaki soruları giderdi, bi arayıp konuşursanız yardımcı olucaktır. Montaj yaklaşık 4 saat gibi bir sürede tamamlanıyor. Ardından yolda afr ayarı yapılıyor. 14 bin km oldu lpg varmı yokmu sadece istasyonda gaz alırken aklıma geliyor yada içerideki lpg göstergesini gördüğümde. Hiç bir şekilde bir sorun sıkıntı yaşamadım benzinden farkı yok hissimce ama aynı ayarda bi benzinli ile yan yana yürüyünce fark anlaşılır gibime geliyor ama bunu yapma ihtiiyacıda duymadım çünkü hiç bir güç kaybı gitmemezlik vs hissetmedim. Yakıt tüketimi olarak 40 lt depo ile max. 515 min.275 km gördüm. Çoğu zaman sakin kullanırım hesap ettiğimde 1.5 dizeller gibi yakıyor. Aracımdan şuanda allah kaza bela vermesin çok memnunum. Çok km yapmıyosunuz siz bilirsiniz dediğim gibi bi araştırın içinize ve hesabınıza uyarsa düşünürsünüz. Az km yapsanız dahi benzine verilen para göze çok görünüyor anlıyorum sizi. Durum kısaca bundan ibaret. Bir yardımım olursa özelden numaranızı yazın yardımcı olmaya çalışırım. Herkese iyi forumlar.
                      2016 Mercedes cla 180 cdi amg

                      Yorum


                      • #12
                        Hadi hesap yapalım.
                        Aracınızın ortalama yakıt tüketimi 10l/100km olsun. yılda ortalama 10l/100km*10.000km ile yaklaşık 1000l benzin tüketirsiniz.
                        1000l benzin bugünün pompa fiyatı ile 6050tl yapar.

                        LPG ile aynı mesafede tüketiminiz 1200l olacaktır. 1200*3,25 =3900tl

                        yılda 2000tl tasarrruf yapmış olacaksınız.Şimdi buna değip değmeyeceğine siz karar verin. Ben yılda 15k-20k civarında yol yapmaktayım. Aylık yapmış olduğum tasarruf ile LPG'nin taksidini ödüyorum.

                        Benim ortalama km başına masrafım 0,32tl civarında. Buda haftasonları istanbulda hanımla AVM gezmek yerine şehir dışına kaçmama neden oluyor.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X