Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

    ayda 1 depo. buda tam boş olursa 250 tl . :/ ( dünyanın bilğimin kadarıla en pahalı benzinin kullanıyoruz )

    Yorum


    • #17
      Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

      suan 2.sıradaymısız Tayyeap amca hemen zam yapması gerek hahahahahah

      Yorum


      • #18
        Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

        Ayda 1 depo = 260 TL (97 oktan alıyorum)
        Renault!!!

        Yorum


        • #19
          Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

          Orjinal yazı sahibi: Av.OCAL
          Ayda 1 depo = 260 TL (97 oktan alıyorum)
          Bizim araçlar için 95 daha iyi



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #20
            Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

            ecu 95 göre ayarlı 97 de zengine fakire kalır mazallah kırılır dicemde bizim forumda sanmıyorum deli gibi zorlayan olmaz o yüzden no problemo 1 depo 95 1 depo 97 alıyorum

            Yorum


            • #21
              Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

              Red line ne işe yarıyor limitleri zorlamazsan



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #22
                Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                kesicide biyere kadar abicim araba amannn kesmiyorum ne yersen ye diyebiliyor arada :d ahahah

                Yorum


                • #23
                  Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                  yapmaz öyle şeyler o akıllıdır



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                    Bu 97 oktan neden zarar verir arkadaşlar? biraz daha açıklarsanız sevinirim.
                    Renault!!!

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz ?

                      Şimdi Türkiyede Oktan eşittir Performans olarak adlandırılır ama vuruntu denilen olayı bilmezler o yüzden bağzen hem fazla para verip hemde araca çokfazla bir espirisi olmayan yalnış tercihler olabiliyor kitapçıkta önerilen 95 tir ama 97 de olabilir diyor daha yükseği önerilmiyor

                      Wikipedia da yapılan yorum

                      Oktan sayısı, teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

                      Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

                      1.Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.
                      2.Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.
                      Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]

                      Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

                      Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

                      Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

                      Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

                      Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

                      Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.




                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                        690 km ilk depoyu doldurdum.. 174 tl mazot aldı( euro dizel) sanırım lt si 3.04 gibiydi yanlış hatırlıyor olabilirim.
                        2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                        Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                        [center]

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                          Özellikle turbo motorlu araç sahipleri 97 oktan almasın.Çünkü turbo 180 hp lik motorun sıkıştırma oranı 8,8:1 . Atmosferik 115 lik motorun 10,8:1 . Yüksek oktan benzin kullanabilmek için motorun sıkıştırma oranı yüksek olmalı.Sanılanın tersine yüksek oktanlı benzin daha yanıcı daha fazla enerji veren bir yakıt değil.Özel katkılarla tutuşma noktası geciktirilmiş bir yakıttır.

                          İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
                          17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
                          35GB5825  A Rh+

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                            Orjinal yazı sahibi: taner
                            Özellikle turbo motorlu araç sahipleri 97 oktan almasın.Çünkü turbo 180 hp lik motorun sıkıştırma oranı 8,8:1 . Atmosferik 115 lik motorun 10,8:1 . Yüksek oktan benzin kullanabilmek için motorun sıkıştırma oranı yüksek olmalı.Sanılanın tersine yüksek oktanlı benzin daha yanıcı daha fazla enerji veren bir yakıt değil.Özel katkılarla tutuşma noktası geciktirilmiş bir yakıttır.
                            hmm? bu konu üzerinde tartısmıstık biz tersini düsünende var sizin yazdığınız gibi düsünende var , bende tersini biliyordum mesela

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                              abiler insignia ya tüp taktırsak performansında ve yakıtında ne kadar bir düşme olur

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: İNSİGNİA nıza ne sıklıkta yakıt alıyorsunuz?

                                Bitirme projem içten yanmalı motorlar.Tartışmak isteyen arkadaşlar varsa oktan mevzusunu her zaman.Turbolu arkadaşlar 95 oktandan şaşmayın.
                                Orjinal yazı sahibi: mertk
                                Orjinal yazı sahibi: taner
                                Özellikle turbo motorlu araç sahipleri 97 oktan almasın.Çünkü turbo 180 hp lik motorun sıkıştırma oranı 8,8:1 . Atmosferik 115 lik motorun 10,8:1 . Yüksek oktan benzin kullanabilmek için motorun sıkıştırma oranı yüksek olmalı.Sanılanın tersine yüksek oktanlı benzin daha yanıcı daha fazla enerji veren bir yakıt değil.Özel katkılarla tutuşma noktası geciktirilmiş bir yakıttır.
                                hmm? bu konu üzerinde tartısmıstık biz tersini düsünende var sizin yazdığınız gibi düsünende var , bende tersini biliyordum mesela

                                İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
                                17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
                                35GB5825  A Rh+

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X