Arkadaşlar 2011 1.6 T insignia sahibiyim aracımda sekmen arızası çıktı araç henüz 97.000 km de daha önce böyle bir durum başına gelen var mı bilgi almam lazım ciddi bir durum gibi gözüküyor bilgisi olan paylaşabilirse mutlu olurum.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsignia 1.6 T 180hp Arıza!!!
Collapse
X
-
Merhaba,
Oncelikle gecmis olsun. Sekmanlarla ilgili problem oldugu hangi durumlarla kendini belli etti ve bu teshis nasil konuldu?. Sekmanlarin asinmasi ve degismesi gerekitigi durumlar kendini yavas yavas belli eder ve uzun periyodlu bir arizadan cok motorun yipranmasi durumudur. Aracta kompresyon kaybi git gide artarak cekisten / gucten, dusme yag yakma gibi sorunlarla ortaya cikar. Ancak normal kullanımda ve ortalama bakimlarda bile en az 250-300 bin km den sonra ihtiyac olur. Opel motoru bazi sorunlari olmasina karsin motor revizyonu konusunda uzun omurludur. Aracinizin km si az oldugu icin yagsiz kalma yada hararet durumlari olmusmuydu?. Ayrica piston sekmanlarinin degismesi gerektigi motor acilip pistonlar yerinden sokulmeden tesbit edilemez. Calisan motorda ise sadece belirli testlerle ve durumlarla ( yag yakma , kompresyon testleri v.b ) teshis koyulur. Birden bire olacak bir ariza degildir. Uzun vadeli bir surectir. Sekmanlarin asinmasi ve biraz daha ileri surecte pistonlar silindirleri cizmeye baslar ve yatak sarma, kol cikarma, kilitlenme gibi durumlar olur. Yinede boyle bir ihtiyac varsa motor acilarak ust kapak taslama revizyon yapilir, subap takimlari duruma gore temizlenir yada degistirilir. Silindir honlama gibi islemler yapilir. Ayrica piston krank yataklari olcumlerden sonra ihtiyac olursa degistirilebilir. Yani tam motor revizyonu olur. 97 bindeki arac icin yagsiz kalma ve asiri hararet yapma durumu olmadan az ihtimal oldugun dusunuyorum.
- Beğenmeler 1
-
escape ilginiz için teşekkürler, ben aracı 78.000 km de aldım ve arıza yeni çıktı ortaya bakımları düzenli eksiksiz yaptırırım araçda yağ eksiltme yok bu teşhisi usta kompresyon testi sonrası söyledi ama ustanın uzmanlıgına tam bir güvenimde yok,araçta arızayı yakmadıgı zaman çok fazla bir çekiş kaybıda yok zaten araç arızayı yakıyor kutup başını sök tak yapıyorum normale dönüyor henüz daha tam arıza tespiti yapamadık ama silindir 1 gözünde ki buji yanmış onu farkettik değiştirdim dün. farklı bir ustaya tekrar aracı göstericem ama çoğunluk subablardan olacağını söyledi.
Yorum
-
Kompresyon testini maalesef herkes gerektigi gibi yapamiyor. Bujileri sökerek yapılan kompresyon testi sıcak ve soguk motorda ayrı ayrı yapılmalıdır. Kompresyon testinde degerlerin dusuk cıkması genelde supaplarda sorun oldugunu gosterir. Islak test sonucunda yaklasık bir deger cıkarılarak sorunun subaplardami piston sekmanlarindami oldugunu anlamak tahmini bir sonuc verir. Ayrıca 1 silindirdeki bujinin yanmasi dediginiz olay muhtemelen dogru atesleme veya enjeksiyon olmadıgı icin bujinin kömürlenmesi veya erimesidir. Aracınızda olan arıza kodunu öğrenip yazabilirmisiniz. Bu kodda arıza hakkında fikir verecek. Size tavsiyem ustanın gosterdigi yoldan gitmeden once aracınızın enjektorlerini kontrol ettirin. Ayrıca bir kac yere daha gosterin. Enjektor arızası genelde enjektor isemesi tabir edilen arızadır. Bu durumda enjektor surekli yakıt gonderiyor ve istemsiz yanma nedeniyle buji erimesi,subap erimesi ve pistonun deforme olmasına kadar giden bir arızadır. Bu oldugu anda genelde arac korumaya alıarak devirlenmez. Motor titreyerek calısır ve egsozdan yogun duman atar. Bununla beraber arıza lambası yakar ve bir kac arıza kodu duser. Enjektorlerin kontrolu, bujilerin ve bobinlerin degisimininden sonra buyuk ihtimalle sorununz ortadan kalkacaktır.
Gecmis olsun. Gelismeleri bekliyoruz.
Yorum
-
Segman filan sorun yok aracınızda. Ustayı değiştirin.
Segman gidik arac yüzde yüz yağ eksiltir ve yoğunluğuna göre mavi dumanı dip gaz ya da yük esnasında arkadan görürsünüz.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
Yorum