Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
View Post
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Insignia Grand Sport kullanıcıları buraya
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Orjinal yazı sahibi: babayimben View Post2018 excellence dizel otomatik aracımla aranıza katıldım.
İlave olarak sadece kış paketi var dedi arkadaş, sanırım doğru.
Bu arada bir şey danışsam,
Sürücü koltuğunu yukarı aşağı indiren tuş takımı yerinden çıkmış, bastıkça içeri kaçıyor, var mı daha önceden başına gelen?
arabanın fotoğraflarını bekleriz, donanım neler varmış inceleyelimInsigniaTEAM
Yorum
-
Selamün Aleyküm
Araç hakkında görüşlerimi yazmak istedim, belki niyeti olan olur da faydalanır.
Motor-performans-yakıt
Motoru beğendim, çok ölü değil. Şanzıman ile uyumu güzel.
Gayet sessiz çalışıyor. Kokpitte cam açmazsanız aletin dizel olduğunu unutabilirsiniz.
Ben BMW 535d'den bu araca geçtim, halen alışamadım ama 150'ye kadar da fena gitmiyor alet, hakkını vermeliyim. Ondan sonra nefesi kesiliyor ama bunu da söylemeliyim.
Yakıt tüketimi başarılı, şu an hiç dikkat etmeden kullanıyorum ortalamam 6.3. Gaza az daha dikkatli basarsam 5.2, 5.3leri de gördüm. Sıkışık trafikte 7 - 7.5 de gördüm. Bir akşam acil işim vardı 3. köprüden hızlı dönmek zorunda kaldım, (160-180 bandı) Halkalıya geldiğimde ortalama 8 gösteriyordu. (100 km) Uzun yol İst-Ankara git gel 6 litre yaktım. (120 altına düşmedim pek)
Şanzıman
Otomatik modu başarılı, manuel mod olmamış.
GM şanzıman varmış araçta, ben aisin var sanıyordum. Tork konvertörlü ama geçişler pek hissedilmiyor, hızı benim için yeterli, vites düşürme taleplerine yeterince çabuk tepki veriyor.
Evet yeterince dedim ama günlük kullanımda yeterli, az gazlamalı süreyim dersek tek seçenek manuel. Otomatik moda ilave bir spor modu da olsa daha iyi olurdu.
Manuel vitesler (benim kullanımıma göre) ters yapılmış, yukarı itince yükseliyor, aşağı çekince vites düşürüyor.
Vites konum göstergesi hem çok küçük, hem de sürekli vites yükseltmemi istiyor, yani 3.viteste gidiyorum diyelim, resimdeki "P" kısmında sürekli 4 ve yukarı ok çıkıyor, hem kaçıncı viteste gittiğimi göremiyorum, bir de üstüne sürekli vites arttır diye taciz ediliyorum Bunu beğenmedim.
Sürüş, yol tutuş
Yol tutuşu beğendim, pek yatmıyor alet tatlı sert bir süspansiyon var. Yan rüzgarlarda bir sorun yaşamadım, aynı yollardan gidiyorum e60 kullanırken belalım olan yan rüzgarlar şu an pek rahatsız etmiyor. Aerodinamik tasarımın da etkisi var bence.
Bu hafif sert süspansiyon ve üzerine bir de fabrikada takılan 18 jant ile güzel yol tutmasının karşılığı olarak konfor eksimiz var. Şehir içinde, ufak tefek çukurlu yerlerde böbrek taşınız düşebilir. Mesela bazı yerlerde yavaşlatma amacı ile kalın boya ile yola dik şeritler çekerler, bu tırtıkların üzerinden geçerken zıplayarak gittiğimi sanıyorum bazen.
Sürüş konusundaki dertlerden birisi dönüş çapı. Şimdiye kadar kullandığım en zor dönen araç, İstanbul gibi bir yerde başınıza iş açabilir. Park sensörüne de tam güvenilemiyor çünkü biraz gecikmeli çalışıyor maalesef, yarım saniye kadar uyarıları geç veriyor. Buna alışmazsanız, park ederken, manevra yaparken ufak tefek dokunmalar olabilir dikkat etmeli.
Dış tasarım
Evet göreceli bir şey bu dış tasarım ama hakikaten güzel araba, seviyorum yani, yazmasam olmaz.
Dış tasarım deyince farlardan bahsetmemek olmaz. Tek başına bu arabayı aldırır bu Intellilux farlar. Viraj dönerken döndüğün tarafa dönmesi, tabela görünce şak diye tabelanın tamamını aydınlatması, uzunları yakarken karşıdan araba gelince onun geldiği kısımdaki farları kısması ama uzunları yakmaya devam etmesi, çok enteresan gerçekten, çok beğendim.
Eğlence sistemi
Android auto ve apple car play kullanımı çok rahat. Bunları bağlamasanız bile sistemin kendisi de yeterli. Dokunmatik ekran başarılı, hassasiyeti bana yeterli geldi.
Ayrıca tam eğlence sistemi kapsamında olmasa da aracı kişiselleştirme seçenekleri çok güzel. Mesela ayarladım ben sabah belli bir sıcaklığın altındaysa otomatik olarak koltuk ısıtma, arka cam rezistans devreye giriyor. Artı mesela anahtarı içeride unutup gidersem 3 kere korna ötüyor. Bu tip şeylerin açılıp kapatılabilmesi hoşuma gitti.
Kokpit ve iç tasarım
Kokpitte bir kaç ufak trim sesi var. Harici çok sessiz. 100'den sonra rüzgar sesi başlıyor, 140'den sonra rahat kaçırmaya başlıyor. Kabul edilebilir değerler.
Direksiyon ısıtma çok harika bir donanımmış, bu zamana kadar boşuna donmuş ellerimiz
Eksilere gelirsem, araçta bence bazı iç tasarımsal sıkıntılar var. Bazı tasarımları yaparken çok sürücü veya hatta insan bazlı düşünülmemiş gibi. Yanlış anlaşılmasın bunlar bir çok araçta vardır ama gözüme batan bu araçta olmamasını beklediklerimi yazmak istedim.
Örnekleri veriyorum şimdi;
1- Bagaj kapağı kapatma kolunu sadece sağ tarafa yapmışlar; çok saçma ya iki tarafa yap ya da ortaya yap bunu kardeşim.
2- Kapı içi göz tasarımı daha çok görsellik için yapılmış gibi. Resimdeki kapı içi gözünün ön kısmında ayrı bir yer görünüyor ya, orası bir saçma onun ön tarafına hiç bir şey sığmıyor, ikincisi bu kapı içi gözünün arkaya doğru tasarımına bakarsanız gittikçe ne kadar daraldığını fark edersiniz. Bu göze bir de yukarıdan erişmeye çalışınca elinizi içeri sokmak imkansız değilse bile çok zor. Kocaman görünen eşya gözünün küçük bir kısmı efektif olarak kullanılabiliyor. Olmamış Opel.
3- Vites kolunun önünde ve arkasında 2 adet eşya gözü var. Normalde uzakta olan eşya gözü yakında olan bardaklık olur mantıken değil mi, hani bardaklık, sıcak içecek olur, koyması alması kolay olsun bu içecekleri diye düşünülür. Ama yok opel bardaklığı vitesin önüne, elimizin en zor uzandığı yere koymuş ki biz bunu kullanmayalım. Resim aşağıda;
Bu gözlerle ilgili bir diğer nokta da, arkadaki yani size yakın olan gözün kapağı yumuşak açılımlı çok zarif bir şey. Ama bardaklık olan yerin kapağı hem malzeme değişik hem açma kapama sorunlu.
4- Telefon açtınız diyelim, veya klima kontrollerini açtınız aşağıdaki resimdeki gibi;
Daha sonra müzik dinlemek için "ses" ekranına dönmek için herhangi bir fiziksel tuş yok. Ekran üzerinden bir tuşa basmalısınız ve bu tuş da en yukarıda gördüğünüz beyaz minicik müzik tuşu. Halbuki ben telefon açtıktan veya klimayı ayarladıktan veya herhangi bir menüde gezindikten sonra kolayca radyo veya müzik ekranın geçebilmem lazım. Kaza sebebi Allah korusun.
5- Bir mantık hatası daha, şerit takip asistanı "açıkken" üstündeki lamba yanıyor, park sensörü "açıkken" üstündeki lamba yanıyor ama autostop "kapalıyken" üstündeki lamba yanıyor. Bir karar ver opel, lamba yanıyor açık mı demek kapalı mı?
Herkese selamlar, saygılar.
- Beğenmeler 5
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: babayimben View PostSelamün Aleyküm
Araç hakkında görüşlerimi yazmak istedim, belki niyeti olan olur da faydalanır.
5- Bir mantık hatası daha, şerit takip asistanı "açıkken" üstündeki lamba yanıyor, park sensörü
"açıkken" üstündeki lamba yanıyor ama autostop "kapalıyken" üstündeki lamba yanıyor.
Bir karar ver opel, lamba yanıyor açık mı demek kapalı mı?
Herkese selamlar, saygılar.
(sport-tour) ile Park&Go tuşu ihtiyari olarak kullanıldıkları için ışıkları sönük. Bu genel mantığa göre autostop her zaman
otomatik aktif ise -ki öyle- ışığının da yanması gerekir , doğru diyorsunuz.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: babayimben View PostSelamün Aleyküm
Araç hakkında görüşlerimi yazmak istedim, belki niyeti olan olur da faydalanır.
Motor-performans-yakıt
Motoru beğendim, çok ölü değil. Şanzıman ile uyumu güzel.
Gayet sessiz çalışıyor. Kokpitte cam açmazsanız aletin dizel olduğunu unutabilirsiniz.
Ben BMW 535d'den bu araca geçtim, halen alışamadım ama 150'ye kadar da fena gitmiyor alet, hakkını vermeliyim. Ondan sonra nefesi kesiliyor ama bunu da söylemeliyim.
Herkese selamlar, saygılar.
535d e60 arıyorum bende hocam , ne kadar kullandınız ? Kronik sorunları var mı ? Tavsiye eder misiniz ?
Yorum
Yorum