merhaba arkadaşlar aracım 2011 model 130 bg tam otomatik insignia aracımda anlamadığım bişey var daha önce başına gelen varsa yardımcı olursa çok sevinirim Aracımın soğukken vites geçişlerinden hiç sıkıntı YOk sıcakkende yolda giderken felan vites geçişlerinde en ufak sıkıntı yok ama araba 1 saat gibi yol gittikten sonr durduğum zaman sadece D ye alırken tak diye bir vurma sesi geliyor ve araç nerdeyse hareket edecek gibi kendini öne atıyor ve sallanıyor yardımcı olursanız sevinirim sadece durduğu yerde yapıyor yolda vites geçişlerinde Herhangi bi vurma sesi yada gecikme yok sadece durduğu yerde yapıyor
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
D ye Geçerken Tak Diye ses Lütfen yardım edin
Collapse
X
-
Eşimde de aynı model araç var, 2011 2.0 CDTI 130 ps. Bizim araçta da benzer sorunlar oldu, tavsiye üzerine sanayideki bir "şanzımancı" da 2 kez yağ değişimi yaptırdım ve oldukça azaldı. Daha sonra bu şanzımancının "Dexron III" yağ kullandığını ve yağ değişimini 1 kez yaptığını öğrendim. Oysa bizim araçlarda şanzıman yağı Dexron 6 olmalı ve yağ değişimi yağın sadece 3.5 litrelik kısmı (toplam 8 litre) boşaltılabildiğinden 2 kez yapılmalıymış. (Bir seferde 3.5 litre yağ boşalıyor. Bu yüzden yağ boşaltılıp 3.5 litre yağ eklendikten sonra araç biraz yürütülüp yağ karıştıktan sonra tekrar 3.5 litre boşaltıp doldurmak gerekiyor. Maalesef şanzımanın yapısı nedeniyle %100 yağ değişimi yapılamıyor.) Hafta sonu 3.5 litre Dexron 6 kondu ve aracın güç aktarımında ciddi iyileşme oldu. En kısa zamanda 1 değişim daha yaptıracağım.
Özetle, tavsiyem eğer yağ değişimi yapılmadıysa bir an önce yağ değişimi yaptırın derim.
-
Bu tür sorunlar şanzuman yazlımını güncellediğinizde de çözülebiliyor
Servisin yaptığı iş
Yazılım Güncelleme
Yağ Değişimi
En sonunda Şanzuman Repair kiti ile şanzumanı tamir etmek
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Aynı model araç var bende de. 70-80 bin km civarında şanzıman yağ değişimi yaptırdım. Orjinal yağ kullandık. Bahsettiğiniz gibi sorun yaşamadım. Fakat bazı durumlarda P'den R konumuna geçerken eğer ki yük şanzımana binmişse bahsettiğiniz şekilde araç sarsılarak diğer konuma geçiyor. Özellikle rampa olan yerlerde önce N sonra el freni en son P konumuna alarak bununda önüne geçilebilir.
Yorum
-
Aracı yokuşta yada hafif eğimli bi yerde bıraktığım zaman yükü el frenine veriyorum hatta düzde bırakırken bile alışkanlık yine el frenine veriyorum ama düzlükte yine aynı şekilde motor sıcakken D ye alınca baya sarsılıyor araç öne atıyor kendini ve tak diye bir vuruntu sesi geliyor umarım şanzıman yağından yada şanzıman güncellemedendir büyük bir sıkıntı açmaz
Yorum
-
Benimde araç 2012 130luk otomatik şanzımanda vuruntu sorunum var konu açmıştım hatta, benimki biraz daha farklı uzun bir süredir çözmeye çalışıyorum bakalım sonuca ulaştığımda bilgi vereceğim. Vites konumları arasındaki geçişlerde bendede hafif vuruntu vardı, yağ değişiminden sonra ciddi şekilde azalma olmuştu.
Yorum
-
-
Merhabalar arkadaşlar aracım Opel Mar servisinde bakıma gitti ve sorunu söyledim şanzıman yağını değiştirdiler 2-3 kere ve sonrasında programı güncellediler sorun gitti ama 1000 km sonra yine vuruntu yaparsa şanzıman beyninden kaynaklandığını ve 7-8 binlirayı bulur dediler ama %70 sıkıntının gittiğini aracı teste çıkartıp döndükten sonra bana ilettiler bu arada program artık ücretsiz değil 1 ay öncesine kadar ücretsiz olan program opelin Chevrolet ve citroen ile birleştiği için 40 Euro gibi bir ücret aldılar bilginiz olsun ilginiz için teşekkür ederim iyiki varsınız
Yorum
Yorum