Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik hava basıncı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    ön 39 arka38 kullandım araba havada gibi gidiyorum. Ekonomi olarak fazla bir fark yok 0,5 lt gibi fark etti. Yol sesini içeriye çok almaya başladı, eskiye değerlere dönmek daha mantıklı olacak.Ön 33 arka 30 psi.

    Yorum


    • #17
      O zaman bu durumda karlı zeminde tutunmayı artırmak ve kaymayı azaltmak için mevcut havanın daha artırılması yani 38-39lara kadar çıkarmak mantıklı mıdır?
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
        O zaman bu durumda karlı zeminde tutunmayı artırmak ve kaymayı azaltmak için mevcut havanın daha artırılması yani 38-39lara kadar çıkarmak mantıklı mıdır?
        kışın lastik basınçları soğuktan dolayı düşeceği için yüksek basınç bu hava koşullarında yarar sağlar. Bence bu değerler karlı havalarda tam olur.

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post

          yanlislik yok hocam, ne kadar sert suspansiyon o kadar iyi yol tutus, lastiklerde suspansiyon sisteminin bi parcasi. ne kadar az esnerse o kadar iyi yapisiyo yola emin ol
          lastiğin yüksek basıncıyla süspansiyon sertliğinin bir alakası olmadığını düşünüyorum. lastiğin yüksek basıncı aracın yere olan sürtünmesini azaltır. zaten bu yüzden yakıt tasarufu sağlarsınız ve az olan sürtünme yol tutuşuna negatif bir etki katar.
          Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post

            lastiğin yüksek basıncıyla süspansiyon sertliğinin bir alakası olmadığını düşünüyorum. lastiğin yüksek basıncı aracın yere olan sürtünmesini azaltır. zaten bu yüzden yakıt tasarufu sağlarsınız ve az olan sürtünme yol tutuşuna negatif bir etki katar.
            surtunmenin azalacagi konusunda hemfikiriz hocam. ancak virajlarda aracta agirlik transferleri oldugunu da unutmamak gerek. sol tarafa dondugunuzde soldan saga dogru agirlik transferi olacaktir, sag taraf bu transferi ne kadar tolere ederse yani arac saga ne kadar az yatarsa sol taraf o kadar cok yere basacaktir. https://youtu.be/NklPSPXzbVg bu videoda lastigin basincini dusurmusler, tam olarak bahsettigim durum olusmus. keske daha yuksek hava basipta deneselermis. birde yuksek hava basinci elbetteki suspansiyonlarin sertligini degistiremez, sertlik yaylarla amortisor icindeki yag hava basinciyla vs. ilgilidir ancak lastikleri suspansiyon sisteminin tamamindan bagimsiz tutmak yanlis olacaktir. soyle bir ornek vermek istiyorum. iki insignia dusunun, suspansiyonlari tamamen ayni. birinde 17 inc jant var digerinde 20 inc. lastik tabanlari ve lastik basinclarinin tamamen ayni oldugunu dusunursek, daha dogrusu surtunme kuvvetinin tamamen ayni degerde oldugunu varsayarsak bu iki arac ayni sekilde mi yol tutacaktir?
            OPC Line Sport

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post

              surtunmenin azalacagi konusunda hemfikiriz hocam. ancak virajlarda aracta agirlik transferleri oldugunu da unutmamak gerek. sol tarafa dondugunuzde soldan saga dogru agirlik transferi olacaktir, sag taraf bu transferi ne kadar tolere ederse yani arac saga ne kadar az yatarsa sol taraf o kadar cok yere basacaktir. https://youtu.be/NklPSPXzbVg bu videoda lastigin basincini dusurmusler, tam olarak bahsettigim durum olusmus. keske daha yuksek hava basipta deneselermis. birde yuksek hava basinci elbetteki suspansiyonlarin sertligini degistiremez, sertlik yaylarla amortisor icindeki yag hava basinciyla vs. ilgilidir ancak lastikleri suspansiyon sisteminin tamamindan bagimsiz tutmak yanlis olacaktir. soyle bir ornek vermek istiyorum. iki insignia dusunun, suspansiyonlari tamamen ayni. birinde 17 inc jant var digerinde 20 inc. lastik tabanlari ve lastik basinclarinin tamamen ayni oldugunu dusunursek, daha dogrusu surtunme kuvvetinin tamamen ayni degerde oldugunu varsayarsak bu iki arac ayni sekilde mi yol tutacaktir?
              aynı jant - lastik kombinasyonu için konuşulduğunda sürtünmeyi azaltan yani yol tutuşu azaltan etken lastik basıncıdır ki biz bu konuyu konuştuğumuzu sanıyordum. dediğinize gelirsek tabanlar ve basınçlar eşitse yaylanmayı sağlayan yanak genişliğine bakarız. yanak genişliği fazla olan daha iyi konfor verecekken yaylanmayı artırdığı için yol tutuşunu azaltacaktır. aynı iki aracın yaylanmasındaki fark lastik basıncından çok lastiğin yanak genişliği ile alakalıdır.
              Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

              Yorum


              • #22
                lastik yanagiyla ilgili ornegi yaylanma konusu icin verdim hocam, bakin kendiniz de diyosunuz ki yaylanma arttiginda yol tutusu azalacaktir butun lastiklerde belirli bir yere kadar olan yuksek basincta (ben 39 psi yapmistim) daha az yaylanir, tutus artar. amacim tartismak degil yanlis anlasilmasin ama dogru dogrudur yani. en kolay yoluda lastiklerinize 39 psi hava basip denemek.
                OPC Line Sport

                Yorum


                • #23
                  Uzun yola çıkarken lastik havalarını da mevcut haline göre artırmak gerekir diye öneride bulunulma sebebi bu o zaman. Uzun yolda aracın ortalama hızı daha yüksek olacağından yol tutuş artırma hedefleniyor sanırım.

                  Kendi adıma da bir soru sorayım. Trabzon şehiriçi yollar maalesef bozuk, yokuşu çok, ben kış lastiği de olsa yaz lastiği de olsa havaları ön-arka farketmeden 34-35psi civarında tutuyorum. Normal midir?
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #24
                    kapidaki etikette yazan degerlerin altinda ve ustunde olmadigi surece sorun olmamasi lazim. benim yasadigim yerde de yollar bozuk, on 37 arka 35 yaptim lastikcide. petroldekiler yanlis basabiliyo havayi. birde mutlaka lastik sogukken (1 2 km yol yapmadan) bakin havasina, yol yaptikca isinip artiyo basinc.
                    OPC Line Sport

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                      lastik yanagiyla ilgili ornegi yaylanma konusu icin verdim hocam, bakin kendiniz de diyosunuz ki yaylanma arttiginda yol tutusu azalacaktir butun lastiklerde belirli bir yere kadar olan yuksek basincta (ben 39 psi yapmistim) daha az yaylanir, tutus artar. amacim tartismak degil yanlis anlasilmasin ama dogru dogrudur yani. en kolay yoluda lastiklerinize 39 psi hava basip denemek.
                      yaylanmayı lastiğin basıncı değil lastiğin yanağı ve amortisör sağlar. düşük basınçta yaylanma olmaz, janta yük bindirirsin. doğru doğrudur evet, lastiğe yüksek basınç verdiğinde fizik ve matematiğe göre sürtünmeyi azaltıyorsun, araç daha az yere oturuyor, taban genişliğini ufak bir miktar azaltmış oluyorsun. bu da sana daha az tutunma demek. malesef bir çok kez 41 - 39 psi de teslim ettiler bana aracı, çok kullandım o basınçlarda merak etmeyin çok kez denendi.
                      Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                      Yorum


                      • #26
                        yüksek basınçlı olarak bir yıl kadar kullandım, 39 psi değerlerinde. tespitim tamamen yorumlardan bağımsız. (19 inc);

                        - 34 psi ya göre konfor farkedilir derecede azalıyor, amortisörler daha hızlı ve seri tepki veriyor, bu da içeride yolcu sarsıntısını arttırıyor.
                        - yağışlı havalarda yüksek basınçlı lastik özellikle sanki daha fazla salınım yapacak ya da kayacak hissi uyandırıyor.

                        - yol sesi yüksek basınçlı lastikte daha az oluyor, bunu da yüksek psi ile sertleşen lastiğin yola daha sert bir yapıyla sürtündüğüne bağlıyorum, normal psi ile tutunma daha fazla oluyor.

                        - bu farkı garaj zeminleri gibi parlak şap atılmış zeminlerde düşük hızlarda daha rahat anlayabiliriz. düşük psi de lastik gıcırdaması başlıyor.

                        Tour modunda 34 psi ile özellikle geniş setlerde çok konforlu geçiş sağlıyor araç.

                        benim tespitlerim bunlar. yorum sizin
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                          yüksek basınçlı olarak bir yıl kadar kullandım, 39 psi değerlerinde. tespitim tamamen yorumlardan bağımsız. (19 inc);

                          - 34 psi ya göre konfor farkedilir derecede azalıyor, amortisörler daha hızlı ve seri tepki veriyor, bu da içeride yolcu sarsıntısını arttırıyor.
                          - yağışlı havalarda yüksek basınçlı lastik özellikle sanki daha fazla salınım yapacak ya da kayacak hissi uyandırıyor.

                          - yol sesi yüksek basınçlı lastikte daha az oluyor, bunu da yüksek psi ile sertleşen lastiğin yola daha sert bir yapıyla sürtündüğüne bağlıyorum, normal psi ile tutunma daha fazla oluyor.

                          - bu farkı garaj zeminleri gibi parlak şap atılmış zeminlerde düşük hızlarda daha rahat anlayabiliriz. düşük psi de lastik gıcırdaması başlıyor.

                          Tour modunda 34 psi ile özellikle geniş setlerde çok konforlu geçiş sağlıyor araç.

                          benim tespitlerim bunlar. yorum sizin
                          Kesinlikle katılıyorum. Benimde aracım aldığımda ön 40-arka 39 psi'dı. Ben önü 34-arkayı 32 yaptım . Şimdi daha konforlu ve yol sesi hissedilir derecede az. Sadece benim merak ettiğim konu,ön 34 arka 32 hala çokmu?

                          Yorum


                          • #28
                            Eklemeyi unutmuşum,ön 34 arka 32 olarak basınçları ayarladıktan sonra yol tutuşu ve frenleme artı yönde arttı.

                            Yorum


                            • #29
                              34 - 32 önlü arkalı değerler bence normal, daha fazla da yumuşatmamak lazım, zaman zaman 3-4 kişi araca binebiliyor.
                              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                                34 - 32 önlü arkalı değerler bence normal, daha fazla da yumuşatmamak lazım, zaman zaman 3-4 kişi araca binebiliyor.
                                Aynen doğru söylüyorsun kardeşim.Bende yolcu bindiğinde lastikleri ezmeyelim diyerek basınçları 34-32 ayarlamıştım.Artı yönde konfor oldu araçta.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X