Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik hava basıncı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastik hava basıncı

    Merhaba arkadaşlar lastik hava basıncı için kapıda yazan kpa değerlerini psi çevirdiğim zaman özellikle eco modu için söylenen basıncı çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Hiç kullanmadığım bu basınç değerinin konfor ve mekanik aksam için zararı olabilirmi?


    ön arka ön arka
    Normal 230 kpa - 210 kpa - 33,35 psi / 30,45 psi
    Eco 270 kpa - 260 kpa - 39,16 psi / 37,70 psi
    Yüklü 230 kpa - 280 kpa - 33,35 psi / 40,61 psi
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Merhaba, eco değerlerinin mekanik aksama zararı olacağını düşünmüyorum ama 38 psi hava ile şehir içinde tam bir eziyet. En ufak çakıl taşını bile hissediyorsunuz, basket topu gibi sekiyor araç ancak otobanda yol tutuşuna hatırı sayılır katkısı oluyor. Ben şehir içinde ön arka 32 psi kullanıyorum.
    Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
    +DVD 800 Navi
    +19" Jant
    +Prins Vsı 1.0

    Yorum


    • #3
      Ben şehir içi ön 34 , arka 32 kullanıyorum ve araç daha iyi oldu sanki. Lastik ölçülerim 245 40 R19

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
        Merhaba, eco değerlerinin mekanik aksama zararı olacağını düşünmüyorum ama 38 psi hava ile şehir içinde tam bir eziyet. En ufak çakıl taşını bile hissediyorsunuz, basket topu gibi sekiyor araç ancak otobanda yol tutuşuna hatırı sayılır katkısı oluyor. Ben şehir içinde ön arka 32 psi kullanıyorum.
        bir yanlışlık olmasın? 38 psi ile basket topu gibi araç sekerken yol tutuşuna ne gibi bir katkı sağlayacak? yüksek psi sürtünmeyi azaltacağı için yol tutuşuna etkisi negatif olacaktır. 245-40-r19 ile sürekli olarak 32 psi kullanmaktayım, 34 üstünü tavsiye etmem
        Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

        Yorum


        • #5
          Lastik havalarını ön 34 - arka 32 yaptım. Daha sessiz ve daha iyi yol tutuşa sahip oldu. Bu arada lastik ölçüleri 245 40 R19 du.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post

            bir yanlışlık olmasın? 38 psi ile basket topu gibi araç sekerken yol tutuşuna ne gibi bir katkı sağlayacak? yüksek psi sürtünmeyi azaltacağı için yol tutuşuna etkisi negatif olacaktır. 245-40-r19 ile sürekli olarak 32 psi kullanmaktayım, 34 üstünü tavsiye etmem
            soyle bir katkisi olabilir hocam, lastik ne kadar sert olursa aracin saga sola yatmasi o derece azalacaktir, dolayisiyla yatan tarafin aksi yonu yerden daha zor kopacaktir. tabi bu sadece dusunce, birazdan lastikleri on 38 arka 36 yapip her zaman gittigim 100 km yolda deneyecegim.
            OPC Line Sport

            Yorum


            • #7
              simdi aklima soyle birsey takildi, gecen gun 35 psi lastiklerle 60 km yol yapip havasini lastikcide olcturunce 44 psi cikti. lastige mutlaka sogukken hava basiyorum ancak lastigin ustunde maksimum 51 psi yaziyo. acaba bu 51 psi dayanabilecegi son basinc mi yoksa sogukken basilabilecek son basinc mi? yoksa bugun bastigim 39 psi muhtemelen isininca 48 50 psi olacaktir, top attirmayalim. o degil stepnede yok aracta
              OPC Line Sport

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post

                bir yanlışlık olmasın? 38 psi ile basket topu gibi araç sekerken yol tutuşuna ne gibi bir katkı sağlayacak? yüksek psi sürtünmeyi azaltacağı için yol tutuşuna etkisi negatif olacaktır. 245-40-r19 ile sürekli olarak 32 psi kullanmaktayım, 34 üstünü tavsiye etmem
                Opel'in de önerdiği gibi sizin kullandığınız basınç düşük olduğu için tüketimi ve lastik yıpranmasını ve paralelde yol tutuşunu da arttıracaktır.

                Eco mod dediği bizim ülkemiz gibi tarla gibi yollara sahip ülkeler için değil Almanya gibi otobanlarda idealdir.

                Yorum


                • #9
                  on 39 arka 36 psi ile 120 km yol yaptim. hep ayni yolda 5,6 5,7 leri gosteren yakit 5,1 i gosteriyordu, gercek deger pompada belli olur tabiki. yuksek hava virajlarda kesinlikle daha iyi, bana ilginc gelen bir nokta daha ise lastik sesi azaldi aracta, farketmez die dusunuyodum ancak azaldi. bunun yaninda arac hizini daha iyi koruyo ozellikle sehiricinde belli oluyo bu durum. olumsuz yonlerine gelince yoldaki beyaz boyali cikintilari bile guzelce hissediyosunuz, ayni dozda frene basmama ragmen arac eski kondusyonunda yavaslamiyo. son olarak cukurlardan gecerken daha fazla ses duyuyosunuz. bunlar tamamen subjektif gozlemlerdir
                  OPC Line Sport

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                    simdi aklima soyle birsey takildi, gecen gun 35 psi lastiklerle 60 km yol yapip havasini lastikcide olcturunce 44 psi cikti. lastige mutlaka sogukken hava basiyorum ancak lastigin ustunde maksimum 51 psi yaziyo. acaba bu 51 psi dayanabilecegi son basinc mi yoksa sogukken basilabilecek son basinc mi? yoksa bugun bastigim 39 psi muhtemelen isininca 48 50 psi olacaktir, top attirmayalim. o degil stepnede yok aracta
                    Hocam her endüstriyel ürünün bir emniyet katsayısı vardır bu asansörde atıyorum 1,5'tur lastikte 2'dir. Özellikle son kullanıcısı insan olan ürünlerde bu katsayı artar: Yani asansörde 350 kg max yazıyorsa aslında o asansör rahatlıkla 500 kg çeker ama güvenlik olarak sınırlamışlardır ve siz 350 kgdan fazla yüklerseniz ötmeye başlar. Lastikte aynı şekilde atıyorum 80 hatta 100 psi a dayanır ama üretici garanti olması amacıyla sınırlayarak 51 psi yazar. Mesela bu örneği benim mukavemet hocam anlatmıştı. Eskiden kamyonlar atıyorum 25 ton taşıyabiliyorsa üzerlerine 30 ton yüklerlermiş çünkü o kamyonlar rahatlıkla o yükü taşıyabilecek şekilde yapılır ama güvenlik için sınırlandırılırmış. Bizim uyanık kamyon şöförleride bunu bildiğinden kamyonlarını aşırı yüklerlermiş. Bir diğer örnekte araçlarda ki limitörler, hız sınırlamalarıdır. Hani şu yazılım ile açılabilen. Fabrika bunu güvenlik önlemi olarak sınırlar, araç yapamayacağı için değil ama biz bunu yazılım ile rahatlıkla açarız.
                    Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                      on 39 arka 36 psi ile 120 km yol yaptim. hep ayni yolda 5,6 5,7 leri gosteren yakit 5,1 i gosteriyordu, gercek deger pompada belli olur tabiki. yuksek hava virajlarda kesinlikle daha iyi, bana ilginc gelen bir nokta daha ise lastik sesi azaldi aracta, farketmez die dusunuyodum ancak azaldi. bunun yaninda arac hizini daha iyi koruyo ozellikle sehiricinde belli oluyo bu durum. olumsuz yonlerine gelince yoldaki beyaz boyali cikintilari bile guzelce hissediyosunuz, ayni dozda frene basmama ragmen arac eski kondusyonunda yavaslamiyo. son olarak cukurlardan gecerken daha fazla ses duyuyosunuz. bunlar tamamen subjektif gozlemlerdir
                      Tespitlerinizin tümü doğru.

                      Lastikteki hava basıncı yüksekse, sürtünme daha az olacak, dolayısıyla ses azalacak, tüketim azalacak, hızlanma ve frenleme bir parça artacak. Ancak bu durum araç içine daha fazla gürültü olarak yansıyacak ve daha sert araç olacağı için uzun vadede sert platiklerde belki de ses yapacaktır.

                      Basınç düşükse hemen her anlamda konfor sağlar, ses ve frenleme mesafesi azalır ancak tüketim kıyasla artacaktır.

                      Ancak aracıma 33/32 hava bastığımdaki konfor ile şu an olduğu gibi 34/36 basktığımdaki konfor arasında bile çok fark var. Bunu 37/38 filan yapacak olursak ne olur hiç düşünemiyorum. 38 psi gibi bir basınçla bu aracı kullanan İstanbulda araç kısa zamanda sorun yaşamaya başlar muhtemelen. (plastiklerden ses gelmesi, fazla titreşimden vidalarda, aksamda gevşeme,vb.)

                      Yorum


                      • #12
                        Peki karlı zeminde 39 psi lastikle 32 psi lastik aynı sürüş imkanı sunacak mı?
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                          Peki karlı zeminde 39 psi lastikle 32 psi lastik aynı sürüş imkanı sunacak mı?
                          muhtemelen hayır. şöyle bir örnek verecek olursak, karlı zeminde ince yanak lastik daha iyi tutunur derler fakat bu lastik ne kadar inceyse o derece iyi tutunur demek değildir. aynı şekilde ne kadar geniş taban olursa sürtünme artacağından daha iyi tutunur demekte yanlıştır. çünkü birim alana düşen basınç azalacaktır. burada lastik tabanı için nasıl optimum bir değer varsa, lastik basıncı için de elbette vardır ve bu aracın ağırlığına, lastik hamuruna, lastik diş yapısından tutunda karın sulu ya da kuru olmasına kadar birçok faktöre bağlı olarak değişecektir. ilker-82 hocamın paylaştığı resimden yola çıkacak olursak, o ölçüdeki lastikler için normal koşullardaki hava basıncını 33 ve 30 psi olarak belirleyen opel, muhtemelen optimum hava basınçlarından yola çıkarak belirlemiştir bu değerleri. biz kullanıcılara düşende mümkün mertebe bu değerlere yakın değerleri kullanmak olacaktır. şahsen ben denemek için 39 psi hava bastığım lastikleri karlı zeminde de temmuz ağustos aylarında da bu basınçta kullanmam. normal değerlerden ne kadar uzaklaşırsak her avantajın bir dezavantajı olacağı gibi karımız oranındaki zararımız da o derece fazla olabilir. biraz yol tutuş, biraz ekonomi, biraz konfordan kayıp diyerekten 36-34 gibi değerler benim için ideal değerler olacaktır diye düşünüyorum.
                          OPC Line Sport

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                            on 39 arka 36 psi ile 120 km yol yaptim. hep ayni yolda 5,6 5,7 leri gosteren yakit 5,1 i gosteriyordu, gercek deger pompada belli olur tabiki. yuksek hava virajlarda kesinlikle daha iyi, bana ilginc gelen bir nokta daha ise lastik sesi azaldi aracta, farketmez die dusunuyodum ancak azaldi. bunun yaninda arac hizini daha iyi koruyo ozellikle sehiricinde belli oluyo bu durum. olumsuz yonlerine gelince yoldaki beyaz boyali cikintilari bile guzelce hissediyosunuz, ayni dozda frene basmama ragmen arac eski kondusyonunda yavaslamiyo. son olarak cukurlardan gecerken daha fazla ses duyuyosunuz. bunlar tamamen subjektif gozlemlerdir
                            konfor düşer fren mesafen artar yakıtın azalır az bir miktar tamam da yüksek psi virajlarda daha iyi olamaz bir yanlışlık var
                            Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: egeyildirim View Post

                              konfor düşer fren mesafen artar yakıtın azalır az bir miktar tamam da yüksek psi virajlarda daha iyi olamaz bir yanlışlık var
                              yanlislik yok hocam, ne kadar sert suspansiyon o kadar iyi yol tutus, lastiklerde suspansiyon sisteminin bi parcasi. ne kadar az esnerse o kadar iyi yapisiyo yola emin ol
                              OPC Line Sport

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X