Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik Ebat farkı ve yakıt tüketimi + konfor etkisi...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Kimse 225 55 17 ebatının aslında 245 45 18den %0.23 daha büyük olduğunu hesaplamamış
    büyük lastik iyidir. Gerçek hıza daha yakın olursunuz. Bir turda daha fazla yol gidersiniz vs.
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post

      225/50/18 niye takmadınız jantı değiştirmeden hakkan bey?
      245/45/18 ile dönüş çapı aynı olan tek lastik 225/55/17'dir dedi servis ve bunun dışında bir lastik önermedi. Şimdi gider lastiği takarım arabaya bir şey olur mesela bagaj açılmaz, kitlenir, vb. servise gidersin lastiklerin önerilen ölçülerde değil garanti dışı derler başıma iş açılır dedim ihihi

      Şaka bir yana, 18" için dönüş çapı değişecek diye 225 takmadım kaldı ki kimse de önermedi zaten.

      Önceki mesajınızda büyük jant ve lastik için yakıt sıkıntı demişsiniz ama internette ve bu forum'da da bu konuyla ilgili büyük lastik aleyhine elle tutulur bir kanıt bulamadım. Herkes öyle diyor ama bunu gerçekten ispat edecek bir uygulama, kanıt yok. Yani bu araçla 245/45/18 kullanarak 8 litre, 225/55/17 kullanarak 7 litre yakıyorum diyen çıkmadı, herkes hemen hemen aynı diyor. Durum böyle olunca lastikleri neden küçülteyim ki.

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

        245/45/18 ile dönüş çapı aynı olan tek lastik 225/55/17'dir dedi servis ve bunun dışında bir lastik önermedi. Şimdi gider lastiği takarım arabaya bir şey olur mesela bagaj açılmaz, kitlenir, vb. servise gidersin lastiklerin önerilen ölçülerde değil garanti dışı derler başıma iş açılır dedim ihihi

        Şaka bir yana, 18" için dönüş çapı değişecek diye 225 takmadım kaldı ki kimse de önermedi zaten.

        Önceki mesajınızda büyük jant ve lastik için yakıt sıkıntı demişsiniz ama internette ve bu forum'da da bu konuyla ilgili büyük lastik aleyhine elle tutulur bir kanıt bulamadım. Herkes öyle diyor ama bunu gerçekten ispat edecek bir uygulama, kanıt yok. Yani bu araçla 245/45/18 kullanarak 8 litre, 225/55/17 kullanarak 7 litre yakıyorum diyen çıkmadı, herkes hemen hemen aynı diyor. Durum böyle olunca lastikleri neden küçülteyim ki.
        Aslında 245 45 18 ebatı 225 55 17den %0.23 daha küçük
        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

          Yukarıda da yazdığım gibi aracımı konfor hedefli oldukça yumuşak kullandığım için acil durumlar hariç frenlemede 225/55/17 ile bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, aynı durum yüksek hızda girmediğim için virajlar için de geçerli. Ancak 3 kış sonrası tecrübenizin 18" lastiklere yönelmiş olması çok da yanlış karar almadığımı gösteriyor.

          Yine de mevcut yorumlar 17" jant ve lastiklerle aracın daha da konforlu olacağını gösteriyor.

          Ancak lastik farkının özellikle aynı mevsimde kullanımda azımsanmayacak bir yakıt tarassufu göstermesi gerekir diye düşünüyorum.

          Tabii alper88 ve mehmet şeker arkadaşlarımız da yorum yaparlarsa daha aydınlatıcı bir sonuca ulaşmış oluruz.
          17" ebatları araca konfor sağlıyor özellikle aracı değiştirip 19" ebata geçince bunu anladım fakat yol tutuş önemliyse her zaman büyük ebat lastik olmalıdır zira 17" jantlarla leylek gibi sallandığımı bilirim. Aracınızı yüksek hızlarda kullanmıyorsanız hele bir de kış şartları malum 17" kullanın. Yakıt konusunda ise bir şey diyemem o tamamen birçok etmenin bir araya gelmesiyle oluşan bir durum.

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

            245/45/18 ile dönüş çapı aynı olan tek lastik 225/55/17'dir dedi servis ve bunun dışında bir lastik önermedi. Şimdi gider lastiği takarım arabaya bir şey olur mesela bagaj açılmaz, kitlenir, vb. servise gidersin lastiklerin önerilen ölçülerde değil garanti dışı derler başıma iş açılır dedim ihihi

            Şaka bir yana, 18" için dönüş çapı değişecek diye 225 takmadım kaldı ki kimse de önermedi zaten.

            Önceki mesajınızda büyük jant ve lastik için yakıt sıkıntı demişsiniz ama internette ve bu forum'da da bu konuyla ilgili büyük lastik aleyhine elle tutulur bir kanıt bulamadım. Herkes öyle diyor ama bunu gerçekten ispat edecek bir uygulama, kanıt yok. Yani bu araçla 245/45/18 kullanarak 8 litre, 225/55/17 kullanarak 7 litre yakıyorum diyen çıkmadı, herkes hemen hemen aynı diyor. Durum böyle olunca lastikleri neden küçülteyim ki.
            245/45 te yanak 11,03 cm
            225/50 te yanak 11,25 cm
            fark bukadar. yanak 2 mm buyuk. tabi serviste herseyi kitabına uygun yapmak isterler.
            225/55/17 de de yanak 1,2 cm buyuk jant 2,5 cm küçük.
            tabi belli olmuyor bilgisayar uyarı verebilir farklı bir ebatta onu bilmiyorum .
            zaten 1 litre asla farketmez.belki yarımdan da az 0,2 veya 0,3 farkeder. o da hesaplanamaz zaten.örneklem cok geniş olusturmak gerekir onda da standart sapmalar değişir zaten yine hesaplanamaz yaz olur kış olur araba eskir vs..
            ama teknik olarak cok net ve basit. sürtünme arttıkça tüketim artar. bu zaten fizik kanunlarında cok net ispatlanmıştır. 245 te 225 oranla her lastik 2cm daha fazla sürtünüyor ki bu 4 lastik için ciddi bir fark olusturuyor. yarış bisikletlerinde incecik lastik vardır mesela daha az enerjiyle daha hızlı gidilebilsin diye.. dağ bisikletlerinde daha geniş lastik vardı yere daha iyi tutunsun diye.
            ancak benim 225 liği savunmamın ana sebebi tuketim değil zaten. bence motor cok guclu olmadığı için yoruyor motoru daha fazla ve hızı kesiyor.. yakıtı 0,2 litre düsürür bir de

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
              Kimse 225 55 17 ebatının aslında 245 45 18den %0.23 daha büyük olduğunu hesaplamamış
              büyük lastik iyidir. Gerçek hıza daha yakın olursunuz. Bir turda daha fazla yol gidersiniz vs.
              yanak büyük ancak jant 2bucuk cm kücük. o yuzden tekerlek boyutu aynı

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post

                yanak büyük ancak jant 2bucuk cm kücük. o yuzden tekerlek boyutu aynı
                Kısmen aynıdır.
                245 45 18 677.7mm çapa sahiptir
                225 55 17 679.3mm çapa sahiptir. Bu 1.6mmlik fark çemberin çevresi formülünden yola çıkarak yaklaşık 10mm fark demektir.

                Yani 245 45 18 lastik bir turda 225 55 17 ebatlı lastikten her turda 10mm az yol almaktadır Yani her turda 1 cm. 100 turda 100cm fark oluşur. Bu da 1 metre demektir.

                Küçük bir fark gibi dursa da yüzde hesabında %0.23 civarında bir fark yapıyor.
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                  Kısmen aynıdır.
                  245 45 18 677.7mm çapa sahiptir
                  225 55 17 679.3mm çapa sahiptir. Bu 1.6mmlik fark çemberin çevresi formülünden yola çıkarak yaklaşık 10mm fark demektir.

                  Yani 245 45 18 lastik bir turda 225 55 17 ebatlı lastikten her turda 10mm az yol almaktadır Yani her turda 1 cm. 100 turda 100cm fark oluşur. Bu da 1 metre demektir.

                  Küçük bir fark gibi dursa da yüzde hesabında %0.23 civarında bir fark yapıyor.
                  ebat hesaplarınız dogru. 1 mm genellikle görmezden gelinir. ancak illa teknik hesap yapacaksak , sadece tekerlek çapıyla yapamayız. aynı güc ve aynı yakıt ile daha fazla yol alamazsınız. ve bir cok farklı parametre var. 17 inc jantta ki lastikte esneklik daha fazla olacak. taban alanı farkı cok cok onemli...bir cok..

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post

                    ebat hesaplarınız dogru. 1 mm genellikle görmezden gelinir. ancak illa teknik hesap yapacaksak , sadece tekerlek çapıyla yapamayız. aynı güc ve aynı yakıt ile daha fazla yol alamazsınız. ve bir cok farklı parametre var. 17 inc jantta ki lastikte esneklik daha fazla olacak. taban alanı farkı cok cok onemli...bir cok..
                    Valla hocam aracın Km sayacını bile etkiliyor. Araçlarımızın kalibrasyonu sanırsam 245 45 18'e göre yapılmış ve her km'de %0,20 dolayında az sayıyor.

                    Yol kenarındaki Km kontrol tabelaları 5000m arayla dizilir. 0+000'da km sıfırlanır 5+000'da ölçüm tamamlanır. Bunu biliyorsunuz. Benim bu iki tabela arasındaki ölçümüm her seferinde 4850 4900 m civarında.

                    Ayrıca Passat ve FLuence araçlarımın 561 km ölçtüğü sabit mesafedeki uzaklığı 225 55 17 ebatındaki lastiklerimle 551 km ölçüyor. Her seferinde. Anlam veremedim.

                    Ben bu farkı lastik çapına bağlıyorum. Hatta kışlıklarım 215 55 17. 561kmlik mesafeyi bu lastiklerimle 570 km civarında saydı.

                    İlginç ama tecrübelerim bu şekilde.
                    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post
                      ama teknik olarak cok net ve basit. sürtünme arttıkça tüketim artar. bu zaten fizik kanunlarında cok net ispatlanmıştır. 245 te 225 oranla her lastik 2cm daha fazla sürtünüyor ki bu 4 lastik için ciddi bir fark olusturuyor. yarış bisikletlerinde incecik lastik vardır mesela daha az enerjiyle daha hızlı gidilebilsin diye.. dağ bisikletlerinde daha geniş lastik vardı yere daha iyi tutunsun diye.ancak benim 225 liği savunmamın ana sebebi tuketim değil zaten. bence motor cok guclu olmadığı için yoruyor motoru daha fazla ve hızı kesiyor.. yakıtı 0,2 litre düsürür bir de
                      Bence motorun gücü gayet yeterli ama daha güçlü araç kullanmış olanlar farklı yorumlayabilir tabii. 245/45/18 ile 225/55/17 arasındaki frenleme ve hızlanmayı da AYNI şartlarda test etsek ne güzel olurdu. Nette böyle testler hiç göremedim. Sırf merakım yüzünden bu ebatlarda jant ve lastik alıp test edesim geliyor. Bir sabah erkenden bir rota üzerinde git-gel-dur-kalk testler yapıp evin hemen yanındaki lastikçide lastikleri değiştirip aynı testleri tekrarlasam konu çok net ortaya çıkar. Bence yakıt tüketimi de araç daha çabuk hızlanacağı için dolaylı sebeplerle söylenenden, beklenenden daha fazla fark edecektir.

                      Yorum


                      • #26
                        Başka bir forum'da, bir Insignia sahibinin yazdığı yazı dikkatimi çekti paylaşmak istedim. Forumdaki arkadaşlar lastik ebadı değiştirmekle tüketim farkı hissetmedik demiş ama aşağıdaki mesajın sahibi 1 litre fark oldu demiş. 1 litre bana fazla geldi ama belki de çok soğuk bir şehirde araç kullanıyor ve böyle yazıyorsa doğrudur diye düşünüyorum.

                        Kışın 245 45 18 lerden 225 55 17" lastik setine geçmiştim, lastikler Michelin CrossClimate, jantlar 17" Opel jantı.

                        Bu jant/lastik küçültme değişimi ile zaten 1 litre civarı düşüş olmuştu, şuan havalar da ısındığından ş.içi ortalamam 8 civarlarında geziyor, ş.dışı 90-100km sabit hızlar çok aşılmazsa 5.5- 6.5 arası bir tüketim elde ediliyor.

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                          Başka bir forum'da, bir Insignia sahibinin yazdığı yazı dikkatimi çekti paylaşmak istedim. Forumdaki arkadaşlar lastik ebadı değiştirmekle tüketim farkı hissetmedik demiş ama aşağıdaki mesajın sahibi 1 litre fark oldu demiş. 1 litre bana fazla geldi ama belki de çok soğuk bir şehirde araç kullanıyor ve böyle yazıyorsa doğrudur diye düşünüyorum.

                          Kışın 245 45 18 lerden 225 55 17" lastik setine geçmiştim, lastikler Michelin CrossClimate, jantlar 17" Opel jantı.

                          Bu jant/lastik küçültme değişimi ile zaten 1 litre civarı düşüş olmuştu, şuan havalar da ısındığından ş.içi ortalamam 8 civarlarında geziyor, ş.dışı 90-100km sabit hızlar çok aşılmazsa 5.5- 6.5 arası bir tüketim elde ediliyor.
                          Hakan bey yorumlarda yakıtın kullanıma bağlı olduğunu yazdık benim kullanımıma göre değişmiyor ve bundan şikayetçi değilim altımda bir canavar olacak ve ben şehir dışı 90 100 ortalamayla gideceğim inanılır gibi değil ( burası beni bağlar) güçlü araba alıp yakıtı düşünen insanları anlayamıyorum.


                          Opel Insignia COSMO 34FG350 2.0 CDTI 160hp AS

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                            Başka bir forum'da, bir Insignia sahibinin yazdığı yazı dikkatimi çekti paylaşmak istedim. Forumdaki arkadaşlar lastik ebadı değiştirmekle tüketim farkı hissetmedik demiş ama aşağıdaki mesajın sahibi 1 litre fark oldu demiş. 1 litre bana fazla geldi ama belki de çok soğuk bir şehirde araç kullanıyor ve böyle yazıyorsa doğrudur diye düşünüyorum.

                            Kışın 245 45 18 lerden 225 55 17" lastik setine geçmiştim, lastikler Michelin CrossClimate, jantlar 17" Opel jantı.

                            Bu jant/lastik küçültme değişimi ile zaten 1 litre civarı düşüş olmuştu, şuan havalar da ısındığından ş.içi ortalamam 8 civarlarında geziyor, ş.dışı 90-100km sabit hızlar çok aşılmazsa 5.5- 6.5 arası bir tüketim elde ediliyor.
                            hakan bey bu değerler çok çok çok çok çok göreceli ve duruma göre değişir. hiç kimse 1 lt yarım litre falan diyemez.300-500-1000 km de de hesaplanamaz zaten. geniş örneklem gerekli. az bir miktar düşürür demeyi tercih ediyorum ben. çok yogun trafikte 1 lt düşürür , yokuş aşağı giderken 0,1..... 100 lerce farklı parametre var.
                            bana sorulan yakıt tüketimi değerlerinde çokça "istanbul trafiğinde kaç yakar" diye sorular gelirdi.beklenti şu ki genelde kısaca herkes o seiklde gecistirir soruyu : abi normalde 7 ama istanbulda 8. ) komik.. abi istanbul trafiginde boğaz köprüsünü 2 saatte geçiyorlar arabayı stop ettirmezsen 50 lt yakar ne 7 si ne 8i....
                            1 litre söylemi en küçük tam sayı olduğundandır kolay geliyor... bence biraz düşürür diyelim hepsinden dogru olur..

                            Yorum


                            • #29
                              Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                              Bence motorun gücü gayet yeterli ama daha güçlü araç kullanmış olanlar farklı yorumlayabilir tabii. 245/45/18 ile 225/55/17 arasındaki frenleme ve hızlanmayı da AYNI şartlarda test etsek ne güzel olurdu. Nette böyle testler hiç göremedim. Sırf merakım yüzünden bu ebatlarda jant ve lastik alıp test edesim geliyor. Bir sabah erkenden bir rota üzerinde git-gel-dur-kalk testler yapıp evin hemen yanındaki lastikçide lastikleri değiştirip aynı testleri tekrarlasam konu çok net ortaya çıkar. Bence yakıt tüketimi de araç daha çabuk hızlanacağı için dolaylı sebeplerle söylenenden, beklenenden daha fazla fark edecektir.
                              245 taban lı lastiğe sahip olup da en güçsüz olan araba insigniadır diye tahmin ediyorum. daha güçsüzü aklına gelen varsa soylesin ben de merak ettim bu sorunun cevabını.
                              şirket arabam az yakmasıyla ünlü ford focus , 205 mm lastikli , düz vites 1.300 kg aracımla 5,2 lt yakıyorum.
                              kendi arabam çok yakmasıyla ünlü insignia , 245 mm lastikli , tam otomatik, 1.600 kg aracımla 6 lt yakıyorum.
                              aradaki farkı düşünün, ne kadar düşürebileceğinizi..

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post

                                245 taban lı lastiğe sahip olup da en güçsüz olan araba insigniadır diye tahmin ediyorum. daha güçsüzü aklına gelen varsa soylesin ben de merak ettim bu sorunun cevabını.
                                şirket arabam az yakmasıyla ünlü ford focus , 205 mm lastikli , düz vites 1.300 kg aracımla 5,2 lt yakıyorum.
                                kendi arabam çok yakmasıyla ünlü insignia , 245 mm lastikli , tam otomatik, 1.600 kg aracımla 6 lt yakıyorum.
                                aradaki farkı düşünün, ne kadar düşürebileceğinizi..
                                Demek ki Insignia'nın şanzıman ve motoru çok uyumlu ve ekonomik

                                SuperB beygir olarak daha düşük ama lastikleri 235, bence kıyaslanırsa hemen hemen aynı hesaba gelir. İnsanlar geniş taban lastik ve büyük jant'a çok meraklı olunca yeni nesilde çok genil taban lastik haklı olarak standart oldu.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X