Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik Ebat farkı ve yakıt tüketimi + konfor etkisi...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastik Ebat farkı ve yakıt tüketimi + konfor etkisi...

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 2016 Model Cosmo, doğal olarak üzerinde gereksiz büyüklükte 245/45/18 lastikler var. Kış lastiği bakarken ebatlarını değiştireyim dedim ama yeni lastik+jant maliyeti yüksek ve bir de bunları saklama derdi olunca bir takım aynı ebatta kış lastiği alıp konuyu kapattım.

    Ancak aklıma takılan konu şu; 245/45/18 yerine aynı dönüş çapına sahip 225/55/17 jant ve lastik takılırsa aracın konforu ve yakıt tüketimi ne kadar etkileniyor. Et kalınlığı daha fazla, taban daha az geniş olduğundan daha konforlu ve yakıt tüketimi de fark edecek düzeyde düşük olur diye düşünüyorum.

    Forumda tek bir araç için yaz/kış olmak üzere 245/45/18 ve 225/55/17 jant/lastik takımlarına sahip arkadaşlar var, sizlerin yorumlarını dinlemek isterim...

  • #2
    Sevgili Hakan,

    Bende yeni insignia aldım araçta 245/45/18 jant var. Yıllardır lastik aldığım ve konusunda uzman bir arkadaşıma danıştım ve önerisi üzerine şimdi Nokia 225/55/17 kış lastiği ve jant siparişi verdim. Lastikler bu hafta içinde gelecek ama açıkçası yakıt tüketimi karşılaştırması için elimde yeterli done yok. Mevcut aracı daha bir iki gündür kullanıyorum. Malum Türkiye yolları son derece problemli. Her yer çukur dolu bu nedenle 225/55/17 lastik ebadını tercih ettim. Ayrıca 18 jant ile 17 jant ve lastik değerlerinde nerdeyse % 25 e yakın fiyat farkı var. Bunuda dikkate aldım. Umarım bu bilgiler yararlı olmuştur. Selamlar, Dr. Kemal Tokuç

    Yorum


    • #3
      hocam dediğiniz ölçülerde değil ama yaz kış ayrı jant lastik kullanıyorum araçta. yazlıklar 245/40/19, kışlıklar 245/45/18. iki lastik için yakıt tasarrufu ile ilgili bir şey diyemem, birçok değişkeni var yakıtın. kışın lastik yanağının yaptıracağı tasarruftan fazlasını belki de soğuk havalar yaktıracaktır araca. konfora gelince, ilk kasisten itibaren hissediyosunuz zaten farkı. 45 yanaklar daha yumuşak bir sürüş sunuyo ama araç virajlarda kesinlikle başka bir araç gibi oluyo. sağa ve sola yatması artıyo aracın, dolayısıyla lastiğin yerden kopması da kolaylaşıyo. %5 lik bir farkın aracı bu kadar değiştirmesi şaşırtmıştı beni. bu dediklerim tabiki 245 tabanlı lastik için, 225 te işler yine değişir muhtemelen, özellikle ses anlamındaki konforu arttırır diye düşünüyorum ama bizim araçların hakkı özellikle fren mesafesini düşününce 245 taban bence.
      OPC Line Sport

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
        bu dediklerim tabiki 245 tabanlı lastik için, 225 te işler yine değişir muhtemelen, özellikle ses anlamındaki konforu arttırır diye düşünüyorum ama bizim araçların hakkı özellikle fren mesafesini düşününce 245 taban bence.
        Mevcut araçlarda standart ebat 245/45/18 olabilir ancak daha birkaç yıl önceki aynı araçlarda standart ebat 225/55/17, yani aynı araç için durduk yere ebat büyütülmüş, 225 olan bence bu araç daha uygun ve mantıklı. 3.20i ED'lerde de bu ebat standart olarak geliyor Insignia'nın hakkı da bu bence.

        Yanak kalınlığı artınca konforun artacağı muhakkak, aracı her zaman yavaş ve sakin kullandığım için 18-19 inç jant'ın benim için hiçbir artısı yok, aracı konfor için aldım, latikleri ve jantı küçültünce kontor artıyor yakıt tüketimi de azalıyorsa daha büyük keyif olmaz benim için...

        Kemal bey, yeni jant ve lastikleriniz gelice tecrübe ve görüşlerinizi bekliyorum kesinlikle.

        Yorum


        • #5
          Aracı konfor için aldım, yol tutuş 2. planda diyorsanız kesinlikle doğru bir hareket olur, ama yeni alacağınız lastik ölçüsünü mutlaka aracın kullanım kılavuzundan kontrol edin, önerilmeyen bir lastik ölçüsü kullanmayın derim.

          Yorum


          • #6
            HaniBanaDemiş danışmaya lütfen
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #7
              Açılın ben doktorum!

              Yok o başka replikti

              Ben o ilk mesajda bahsedilen yazın 245/45/18, kışın 225/55/17 kullanan kişiyim.

              Öncelikle iki ebat arasında çok fark var. Makyaj öncesi Insignia daha sert bir araçtı. Onun için 17" ideal olabilir ama makyajlı Insignia daha yumuşak bir araç. 18" ideal iken yol tutuşla ilgili pek çok durumda keşke 19" olsaymış demiştim. Kış koşulları göz önüne alındığında dar taban ve kalın yanak daha iyi olduğu için 17" kış takımı ayarlamıştım. Ancak geçirdiğim 3 kış sonucunda anladım ki kışta da 18" kullanabilirmişim. Evet 17" çok daha konforlu ama yol tutuştan çok ödün veriyor. Sadece yanlara değil, yüksek hızdaki ani frenlerde araç öne geriye de yaylanıyor. Yakıt konusunda ise değişiklik gözlemlemedim. Kış lastiğinin fazla yaktırmasıyla küçük jantın az yaktırması birbirini dengeliyor.

              alper88 makyajlı kasada 17" kullanmıştı yazlık olarak. Şimdi 19" kullanıyor. mehmet şeker abimiz ise makyajsız kasada yazın 18" kışın 17" kullanıyor. Onlardan da bilgi bekliyoruz


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                Öncelikle iki ebat arasında çok fark var. Makyaj öncesi Insignia daha sert bir araçtı. Onun için 17" ideal olabilir ama makyajlı Insignia daha yumuşak bir araç. 18" ideal iken yol tutuşla ilgili pek çok durumda keşke 19" olsaymış demiştim. Kış koşulları göz önüne alındığında dar taban ve kalın yanak daha iyi olduğu için 17" kış takımı ayarlamıştım. Ancak geçirdiğim 3 kış sonucunda anladım ki kışta da 18" kullanabilirmişim. Evet 17" çok daha konforlu ama yol tutuştan çok ödün veriyor. Sadece yanlara değil, yüksek hızdaki ani frenlerde araç öne geriye de yaylanıyor. Yakıt konusunda ise değişiklik gözlemlemedim. Kış lastiğinin fazla yaktırmasıyla küçük jantın az yaktırması birbirini dengeliyor.

                alper88 makyajlı kasada 17" kullanmıştı yazlık olarak. Şimdi 19" kullanıyor. mehmet şeker abimiz ise makyajsız kasada yazın 18" kışın 17" kullanıyor. Onlardan da bilgi bekliyoruz
                Yukarıda da yazdığım gibi aracımı konfor hedefli oldukça yumuşak kullandığım için acil durumlar hariç frenlemede 225/55/17 ile bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, aynı durum yüksek hızda girmediğim için virajlar için de geçerli. Ancak 3 kış sonrası tecrübenizin 18" lastiklere yönelmiş olması çok da yanlış karar almadığımı gösteriyor.

                Yine de mevcut yorumlar 17" jant ve lastiklerle aracın daha da konforlu olacağını gösteriyor.

                Ancak lastik farkının özellikle aynı mevsimde kullanımda azımsanmayacak bir yakıt tarassufu göstermesi gerekir diye düşünüyorum.

                Tabii alper88 ve mehmet şeker arkadaşlarımız da yorum yaparlarsa daha aydınlatıcı bir sonuca ulaşmış oluruz.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                  Yukarıda da yazdığım gibi aracımı konfor hedefli oldukça yumuşak kullandığım için acil durumlar hariç frenlemede 225/55/17 ile bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, aynı durum yüksek hızda girmediğim için virajlar için de geçerli. Ancak 3 kış sonrası tecrübenizin 18" lastiklere yönelmiş olması çok da yanlış karar almadığımı gösteriyor.

                  Yine de mevcut yorumlar 17" jant ve lastiklerle aracın daha da konforlu olacağını gösteriyor.

                  Ancak lastik farkının özellikle aynı mevsimde kullanımda azımsanmayacak bir yakıt tarassufu göstermesi gerekir diye düşünüyorum.

                  Tabii alper88 ve mehmet şeker arkadaşlarımız da yorum yaparlarsa daha aydınlatıcı bir sonuca ulaşmış oluruz.


                  Merhaba arkadaşlar evet yaz için 245/45/18 kış için 225/55/17 kullanıyorum yakıt olarak arada fark olmuyor Benim için her iki ebatında konforu fren mesafesi yol tutuşu gayet güzel aradaki tek fark kışlık lastik daha sessiz ve yumuşak yol tutuşundan çok memnunum perşembe buluşmalarına gelenler bilir sert ve yüksek hızlarda bile çok şükür bir sorun yaşamadım kullandığım lastikler yaz için Pirelli p zero kış için Michelin pilot alpin 17 için olumsuz düşüncem İnsignalarımızın üstünde emanet gibi duruyor görüntü olarak. Yakıt tasarrufu ise tamamen kullanıma bağlı benim yaz kış ortalama 8.4 çok nadir 8 e düşer.


                  Opel Insignia COSMO 34FG350 2.0 CDTI 160hp AS

                  Yorum


                  • #10
                    Yazları 20" kışları 18" jant-lastik takımları kullanan birinin yorumları eğer istenilirse, buradayım! Memnuniyetle cevaplarım. (konfor/tüketim olarak)

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
                      Yazları 20" kışları 18" jant-lastik takımları kullanan birinin yorumları eğer istenilirse, buradayım! Memnuniyetle cevaplarım. (konfor/tüketim olarak)
                      Asıl amacım 17-18 jantlar arasındaki farktı ama sizin tecrübenizi de duymak isterim açıkcası, konfor, yakıt, performans açısından farklar nelerdir yazarsanız keyifle okurum.

                      Yorum


                      • #12
                        Memnuniyetle kanaatlerimi tabii paylaşırım.
                        Yakıt konusu; Yukarıdaki doktor arkadaş haha (hanibanademiş nickli) aslında çok güzel örneklemiş; yazın büyük çaplı jantın sarfiyatı, kışın soğuk hava ve kış lastiği faktöründen dolayı sarfiyat hemen hemen aynı zaten taban genişlikleri de aynı(tabii ben Ankara'dayım bu sene çook soğuklar henüz olmadı ancak araç yine de 10 dk da zor çalışma sıcaklığına geliyor ve araç yakıyor).

                        Performans olarak; Kağıt üstünde değerler ne olur bilemem ama sanki aracın hantallığı 1 tık azaldı gibi özellikle ara hızlanmalarda muhtemelen jant ağırlıkları farkından kaynaklı (tabii bunun aman biturbo jantım çizilmesin ezilmesin diyerek gaza korkarak basmamın da etkisi olabilir)ihihi

                        Yol tutuş; Agresif bir sürücü değilim, özellikle bu aracımda artık bayağı bayağı şoför modunda kullanır oldum (zaten aracın da limiti belli) ancak gerek hissi olarak, gerek ise lastik ölçülerinin yol tutuşuna olan etkisinden dolayı çok bir fark ben hissedemedim (taban ölçüleri aynı)

                        Konfor; Insignia bence zaten sınıfında referans olabilecek en güzel konforu sağlayan bir otomobil(bu çapta jantlarla) Ben aracımı ilk aldığımda çok çok şaşırmıştım bu harika konfora. Yaklaşık 18 inç jantlarla 3 aydır aracı kullanmaktayım, muhakkak lastik yanağının 10 birim büyümesinden dolayı bir konfor artışı olduğu aşikar, ancak emin olun bu beklentilerinizin altında olacaktır. Yani çok fark etmedi bence, inanın öyle ahım şahım bir fark yok. En büyük fark görsellikte Bi de tabii artık çukura, kaldırıma, kasise daha korkusuzca girebiliyorum.

                        Şimdi tabii haklı olarak şöyle diyebilirsiniz, yaa o zaman keşke 20 inçlere kış lastiği alsaydınız madem çok fark yok. Bunun en önemli iki sebebi 1- Fiyat (1500TL*4) 2-Jantların yıpranmaması

                        İyi günler dilerim.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
                          Memnuniyetle kanaatlerimi tabii paylaşırım.
                          Yakıt konusu; Yukarıdaki doktor arkadaş haha (hanibanademiş nickli) aslında çok güzel örneklemiş; yazın büyük çaplı jantın sarfiyatı, kışın soğuk hava ve kış lastiği faktöründen dolayı sarfiyat hemen hemen aynı zaten taban genişlikleri de aynı(tabii ben Ankara'dayım bu sene çook soğuklar henüz olmadı ancak araç yine de 10 dk da zor çalışma sıcaklığına geliyor ve araç yakıyor).
                          Jant boyutu farklı ama taban ölçüsü aynı olunca yakıt sarfiyatı fark edilmeyecek kadar az etkilenmiştir. Ancak benim sorduğum 225 ile 245 tabanlar arasında da farkın hissedilmemesi taban genişliğinin İstanbul trafiği gibi çok yoğun yerlerde çok az etkili olduğunu gösteriyor.

                          Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
                          Performans olarak; Kağıt üstünde değerler ne olur bilemem ama sanki aracın hantallığı 1 tık azaldı gibi özellikle ara hızlanmalarda muhtemelen jant ağırlıkları farkından kaynaklı (tabii bunun aman biturbo jantım çizilmesin ezilmesin diyerek gaza korkarak basmamın da etkisi olabilir)ihihi
                          Araç Porche filan değilse Jant büyüdükçe ya da taban inceldikçe performans artacaktır... Dolayısıyla 18" Jant'larla performans artması normal görünüyor.

                          Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
                          Konfor; Insignia bence zaten sınıfında referans olabilecek en güzel konforu sağlayan bir otomobil(bu çapta jantlarla) Ben aracımı ilk aldığımda çok çok şaşırmıştım bu harika konfora. Yaklaşık 18 inç jantlarla 3 aydır aracı kullanmaktayım, muhakkak lastik yanağının 10 birim büyümesinden dolayı bir konfor artışı olduğu aşikar, ancak emin olun bu beklentilerinizin altında olacaktır. Yani çok fark etmedi bence, inanın öyle ahım şahım bir fark yok. En büyük fark görsellikte Bi de tabii artık çukura, kaldırıma, kasise daha korkusuzca girebiliyorum.
                          Araca binmeden önce 18" jant ve 45 yanak lastikle konfordan çok tereddüt etmiştim ancak lastik havasını 36 ve üzerine çıkarmadıkça gayet konforlu bir araç. Yine de görüntüsü güzel olmasa bile 225/55/17 ile özellikle kasislerden geçişlerde daha konforlu olacaktır diye düşünüyorum.

                          Yorum


                          • #14
                            her zaman lastik ve jant ebatlarının araç ölçüsüne ve motoruna orantılı olması gerektiğini düşünüyorum. örneğin 20 jant guzel midir? evet X5 te güzeldir. fakat insignia da ben begenmiyorum. orjinali 15 inc olan arabaya 17 takarsın ok de gecen gun gördün 19 takmışlar...... 170 cm boylu bir adamın 48 numara ayakkabı giymesi gibi. o ayakkabı nekadar guzel olursa olsun o adamda çirkin görünür.
                            compact segmette bir aracta bence mantıklı değil 18 jant. A 180 AMG lerde bütün kasisler çukurlar omurganızda...
                            insignia da 225/18 idealdir bence. arkadasların dedigi gibi 19 inc insigniayı kullandıgımda ben de şaşırmıştım cidden konfordan cok az odun vermiş. başarılı.
                            yanağın çok dar jant ın çok geniş olmasını da sevmiyorum ayrıca..tr de özellikle... her cukurda lastik yarma riskiniz var. lastigin tanesi min. 500 tl..
                            ayrıca 18 in üstü jant ve 245 taban ölçüsü yakıt ve performansta sıkıntı..

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                              Arkadaşlar merhaba,

                              Aracım 2016 Model Cosmo, doğal olarak üzerinde gereksiz büyüklükte 245/45/18 lastikler var. Kış lastiği bakarken ebatlarını değiştireyim dedim ama yeni lastik+jant maliyeti yüksek ve bir de bunları saklama derdi olunca bir takım aynı ebatta kış lastiği alıp konuyu kapattım.

                              Ancak aklıma takılan konu şu; 245/45/18 yerine aynı dönüş çapına sahip 225/55/17 jant ve lastik takılırsa aracın konforu ve yakıt tüketimi ne kadar etkileniyor. Et kalınlığı daha fazla, taban daha az geniş olduğundan daha konforlu ve yakıt tüketimi de fark edecek düzeyde düşük olur diye düşünüyorum.

                              Forumda tek bir araç için yaz/kış olmak üzere 245/45/18 ve 225/55/17 jant/lastik takımlarına sahip arkadaşlar var, sizlerin yorumlarını dinlemek isterim...
                              225/50/18 niye takmadınız jantı değiştirmeden hakkan bey?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X