Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2016 Insignia Cosmo hakkında birkaç konu ve soru...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2016 Insignia Cosmo hakkında birkaç konu ve soru...

    Arkadaşlar merhaba,

    2016 Insignia Cosmo aracım var 2. el aldım ve alalı çok olmadı bu yüzden kitapçığını okumuş olsam da bazı konuları tam çözemedim sizlerle paylaşmak istedim. Her biri için ayrı başlık açmak yerine tümünü tek başlık altına topladım, yorumu-tecrübesi olan ilgili maddel için yazarsa memnun olurum.

    1. Aracın 2 kumandası var ve aracı bunlarla kilitlerken mevcut ayarları hafızaya alıyor tekrar araca binerken o ayarlar devrede oluyor diyor ama benim araçta mevcut ayarları hafızaya almıyor ya da alıyorsa da farklı kumanda ile araç yanına gidince koltuk/ayna ayarları değişmiyor. Mevcut ayarları hafızaya alması için özel birşey yapmak mı gerekiyor.

    2. Geçenlerde araçla alışverişten döndüm poşetler yüzünden ellerim doldu arka koltuktaki poşeti alacak yerim kalmadı ama kapısını da açmıştım. Kapının açık olduğunu unutarak anahtar cebimde araçtan uzaklaşırken otomatik kilitlenme sesi gelmediğini fark ederek anahtarla aracı kililetdim aynaları da kapandı. Ancak en tuhafı araç kapının açık olduğu konusunda ne sesli ne de ışıklı bir uyarı vermedi ! Çook daha ucuz araçlarda bile kapılardan biri açıksa araç kililenmez veya uyarır. Insignia'da böyle birşey yaşayan oldu mu, bu seviyede bir aracın kapı açık uyarısı olmaması nasıl .mümkün olur.

    3. Cosmo araçta 245/45/18 gibi oldukça büyük ebatta lastikler var. Kitapçığına bakınca bu lastiklere 230/210 psi'den başlamak üzere 300 küsürlere kadar çok farklı hava basılabiliyor. Ancak konforu arttırmak adına kapıda yazan ve önerilen 230/210 psi hava basıyorum. Eco mod olarak önerilen oranda hava bastığımda araç sertleşiyor (tümsek ve çukur sesleri daha çok geliyor, araç dah açok sallanıyor). Bu sertleşmenin uzun vadede konsoldan, sağdan-soldan ses gelmesi gibi yan etkileri olur mu, uzun zamandır Insignia kullananların yorumlarını merak ediyorum.

    4. Aracı alırken Opel servisinde ekspertiz yaptırdım, araç 16.000 KM idi, servis 5000 km sonra ön balatalar değişmeli diyor, Böyle bir aracın 21.000 KM'de fren balatası değişir mi, bu mantıklı mı. (aracın eski sahibi çocuğu olan orta yaşlı birisi yani araç öyle spor kullanılmış genç arabası gibi değil ki olsa bile 21.000 KM çok az değil mi)

    5. Özellikle şehirler arası yollarda, Euro Dizel yakıt fiyatları İstanbul'dakinden çok daha uygun oluyor. Bu rakamlara Opet, Shell veya BP gibi firmalarda değil genellikle adını çok bilmediğimiz benzin istanyonlarında rastlanıyor. Eski aracımın (Peugeot 308) deposunu buralardan doldurur ve haftalarca kullanırdım zerre kadar sorun yaşamadım. Insignia'nın bu konuda hassasiyeti var mıdır, böyle yerlerden yakıt alsak sıkıntı çıkarır mı, tecrübesi ya da yorumu olan var mıdır.

    6. Aracın özellikle yol ve lastik ses izolasyonunu arttırmak için maliyeti yüksek olmayan, kendimin yapabileceği ya da yaptırabileceğim önerebileceğiniz bir çözüm var mıdır.

  • #2
    Kısaca Cevaplamaya Çalışayım;

    1- Araç menüsünde hafızaya alma özelliğinin aktif olduğundan emin olun. Araca çift anahtar sokmayın.

    2- Araçta kaput dahi açıksa görsel, Yazılı ve sesli uyarı verir. Kapılardan biri açıksa otomatik kilitleme yapmaz zaten. ama siz kumandayla kapattıysanız kilitler alarm devreye girer. kontak kapalıyken de kilitliyordur doğrudur yani tam hatırlamıyorum. araç içinde olursanız zaten açılan kapıyı sesli ve görsel olarak gösteriyor. Dışarıdan çıkıp gittikten sonra kapıyı hiç kitlememektense kapıları yinede kitlediği doğrudur ihtimalen.

    3- Sert lastik ekonomik sürüş içindir yağışlı havalar için risktir, konforu azaltır içeriye darbeyi daha çok iletir bu da uzun sürede trim seslerini tetiklemeye neden sayılabilir evet. Ben 19 ile uzun süre tavsiye edilen sertlikte kullandım ama sonrasında konfor için düşürdüm.

    4- benim 15.000 Km de önler değişmişti, değişmişken hepsini değiştirdim. 30.000 de de önleri değiştirdim sonrada disk değişimi gerçekleşmişti mecbur hepsini değiştireyim dedim.

    5- her araç için bilindik markalardan yakıt alınması taraftarıyım.

    6- araç altlarına izolasyon köpük malzemesi elyaf, zift kaplama gibi çalışmalar yapanlar var, ama ben bulaşmıyorum. müziğin sesi normal ölçüde açıksa rahatsız etmiyor, aslında en fazla rahatsızlığı yüksek hızlarda meydana gelen rüzgar sesi.
    Son düzenleme: selcuktuncer; 08.01.2018, 14:27.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
      6- araç altlarına izolasyon köpük malzemesi elyaf, zift kaplama gibi çalışmalar yapanlar var, ama ben bulaşmıyorum. müziğin sesi normal ölçüde açıksa rahatsız etmiyor, aslında en fazla rahatsızlığı yüksek hızlarda meydana gelen rüzgar sesi.
      Bu Insignia'ların her üretim yılı / seris farklı çıkıyor sanırım. Benim makyajlı kasada zerre kadar rüzgar sesi yok, yüksek süratte sadece yol sesi geliyor.

      Yorum


      • #4
        Öncelikle cevaplar için çok teşekkürler.

        1- Araç menüsünde hafızaya alma özelliğinin aktif olduğundan emin olun. Araca çift anahtar sokmayın.

        > Anahtar hiç takmıyorum ama hafızaya almayı kontrol edeceğim.

        2- Araçta kaput dahi açıksa görsel, Yazılı ve sesli uyarı verir. Kapılardan biri açıksa otomatik kilitleme yapmaz zaten. ama siz kumandayla kapattıysanız kilitler alarm devreye girer. kontak kapalıyken de kilitliyordur doğrudur yani tam hatırlamıyorum. araç içinde olursanız zaten açılan kapıyı sesli ve görsel olarak gösteriyor. Dışarıdan çıkıp gittikten sonra kapıyı hiç kitlememektense kapıları yinede kitlediği doğrudur ihtimalen.

        > Maalesef araçta böyle bir kontrol yok. Kapı açıkken sesli uyarı vermeliydi mesela ya da kapıyı kilitlememeliydi, bu sveiyede bir araçta açık kapıya uyarı vermemesi çok tuhaf.

        4- benim 15.000 Km de önler değişmişti, değişmişken hepsini değiştirdim. 30.000 de de önleri değiştirdim sonrada disk değişimi gerçekleşmişti mecbur hepsini değiştireyim dedim.

        > Demek ki 21.000 KM normal... Bence çok az bir mesafe ama bu araç böyle demek ki.

        5- her araç için bilindik markalardan yakıt alınması taraftarıyım.

        > Eski aracıma hep bu istasyonlardan aldım hiçbir sorun yaşamadım. Bu araçda bir depoda en az 50-60 TL 'lik fark oluyor. Tamam çok değil ama neden fazla verelim ki.

        6- araç altlarına izolasyon köpük malzemesi elyaf, zift kaplama gibi çalışmalar yapanlar var, ama ben bulaşmıyorum. müziğin sesi normal ölçüde açıksa rahatsız etmiyor, aslında en fazla rahatsızlığı yüksek hızlarda meydana gelen rüzgar sesi

        > Araçta lastik sesi var sadece ama önerdiğiniz yöntemlerde aracın her yanı sökülüyor, pek söktürme taraftarı değilim, sökülmeden sadece alttan birşey yapılabilir mi merak ettim.

        Yorum


        • #5
          Alttan pütür uygulaması yaptırılabilir. Fakat zamanla pütürde dökülmeler ve çatlaklar oluşur, bu boşluklara su dolar ve aracı çürütür diye çekindiğimden ben yaptıramadım.

          Depoda 50-60 lira fark olması için bahsettiğiniz yerlerin litrede 1 lira ucuza satması gerekiyor, emin misiniz bu kadar fark olduğuna? (Depo 70 litre, 70 lira fark için litrede 1 lira fark demek)

          Yorum


          • #6
            yanlış anlaşılmasın balataları 40 bin Km yapıp değiştirmeyenlerde var, uzun yol sakin kullanım ağırlıklı trafiksiz. Ama servisler yarıya indimi değişelim diyorlar. değişsin dedikleri balatalar daha çok km yapar tabi. ama ben 2 kez mecburi değiştirdim, garantiden disk değişimi ve titizlik kaynaklı diyelim

            Valla ben 140 150 gibi süratlerde bir rüzgar sesi duyuyorum, bence tamamen kapı ve kapı contaları ayarından vesaire kaynaklanıyor. cam ayarları dahi bir etken ama o işe sağlam kafa yorup işin ehli bir kişi usta ile sesin kesileceğine eminim. servis kapı ayarı yaptık diyor ama sonuç genelde olumsuz.

            50-60 tl asla küçümsenecek bir rakam değil, o kadar da fark oluşacağını sanmıyorum ama o motorlara tavsiye edilen yakıt standartları var, ha ucuz mazotta götürür belki ama ne biliyim risk edemiyoruz işte yani yakıt aslanın yemeği atın arpası... ama motorlar gerçekten çok seçici, her yakıta hemen tepki veriyor olumlu olumsuz. soğutma işi yaparken kaliteli komprosör motorlar italyanlar almanlar dahi kalitesiz yağda daha çok ısınıyordu piston kıran vs, sıkışan vesaire, yakıtta yağda bence araçta önemli. kullanıp memnun olanlar var mıdır vardır tabi.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Mesela benim 31.000 km'de arka balatalar bitti, önler de yakında değişecek nasılsa şimdi hepsini değiştirelim demişlerdi
              2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo Otomatik

              Yorum


              • #8
                Aracımı alalı tam olarak 360 gün oldu. 56.000 km'de aldım. Şu anda 78.500km'de.

                Ön balatalarım sıfıra yakındı aldığımda. Arkalar da 20 bin gider dedim ama 12 bin ancak gitti. Değiştirdim. Yarıya yaklaşmış. Bosch takmıştım. Yumuşak olduğu için erken aşındı diye düşünüyorum.

                Ön balataların da ömrü yarım civarında. Tahminim 40.000km gidecek bir takım balata. Maksimum 50.000

                Servis yarı ömründe değiştirelim der. Üstüne de 3 kat fazla para ister. Ön arka takım 200 250'Ye alınır. 50 liraya da taktırılır.
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                  Alttan pütür uygulaması yaptırılabilir. Fakat zamanla pütürde dökülmeler ve çatlaklar oluşur, bu boşluklara su dolar ve aracı çürütür diye çekindiğimden ben yaptıramadım.

                  Depoda 50-60 lira fark olması için bahsettiğiniz yerlerin litrede 1 lira ucuza satması gerekiyor, emin misiniz bu kadar fark olduğuna? (Depo 70 litre, 70 lira fark için litrede 1 lira fark demek)
                  Sapanca'dan itibaren anadoluya giderken BP-Shell gibi istasnyonlar hariç çok sayıda istasyonda bugün 4.50-4.60 TL gibi rakamlara dizel yakıt bilebilmek mümkün. Benzer durum İpsala yolundaki bazı istasyonlarda da var, araçla yurt dışına çıkarken oralardan alırdım hep o yüzden çok iyi biliyorum.

                  5.15-4.50 = 0,75 kuruş * 70 litre = 52,5 TL ortalama bir depodaki fark.

                  Ama olay rakam değil bu istasyonlardaki Euro Dizel yakıtlar araca zarar verebilir mi acaba verirse nasıl, bunu "bence zararlıdır" gibi görüşle değil de kabul edilebilir kanıtlarla açıklayabilecek olan var mıdır.

                  Balatalara gelince, piyasada Insignia'nın orijinal GM marka sadece ön balata takımı 450-500 TL arası, aklım şaştı doğrusu. Farklı markalarda 100 TL'ye, Bosch gibi iyi bir markada yarı fiyatına bile takım varken bu rakam oldukça fahiş geldi bana.

                  Yorum


                  • #10
                    Benim bildiğim kadarıyla akaryakıtta bayi karı %10, yani 50 kuruş civarında. Bu durumda bu kadar fiyat farkı olmasının nedeni ne olabilir?

                    Yorum


                    • #11
                      yakıt konusu:
                      ben sürekli aynı yolu yapıyorum ve herzaman tüketim konusunda dikkatliyimdir. ucuz mazottan 1 kere denedim. bariz bir sekilde 1 depoda 50-100 km eksik gittim. katkıdan dolayı fiyat değişiyor. bizim kamyonculardan biri de aynı seyi soyledi. abi nekadar ucuzsa okadar eksik yol yapıyor demişti..

                      Yorum


                      • #12
                        lastik : benim önler 35 arkalar 33. fazlası yol tutusunu azaltır ve jantlarımız buyuk olduğu için yarılma riskini arttırır.
                        balata : balata için 15-20 bin km hakikaten düşükmüş ben de bilmiyordum. normalde ortalama 2. bakımda değişmesi lazım 30-40 arası.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post
                          yakıt konusu:
                          ben sürekli aynı yolu yapıyorum ve herzaman tüketim konusunda dikkatliyimdir. ucuz mazottan 1 kere denedim. bariz bir sekilde 1 depoda 50-100 km eksik gittim. katkıdan dolayı fiyat değişiyor. bizim kamyonculardan biri de aynı seyi soyledi. abi nekadar ucuzsa okadar eksik yol yapıyor demişti..
                          Eski arabamda depoyu doldurup ölçtüm, araç bir depoyla 1150-1200 km yol gittiği için çok net bir rakam veremiyorum ama öyle fark hissettirecek eksik kullanım olmadı ama illa ki ufak da olsa fark vardır. Yapılan KM'deki fark %10 altında ise, yakıt araca zarar vermedikçe litrede 50 kuruşluk fark kabul edilebilir ve bu istasyonlardan yakıt alınabilir bence.

                          Orjinal yazı sahibi: taylansancak View Post
                          lastik : benim önler 35 arkalar 33. fazlası yol tutusunu azaltır ve jantlarımız buyuk olduğu için yarılma riskini arttırır.
                          balata : balata için 15-20 bin km hakikaten düşükmüş ben de bilmiyordum. normalde ortalama 2. bakımda değişmesi lazım 30-40 arası.
                          Sizinki konfor ve eco'nun tam ortası olmuş. Konforda önler 33 arkalar 30 diyor, eco içinse 37-38 gibi rakamlar öneriyor Opel.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                            Eski arabamda depoyu doldurup ölçtüm, araç bir depoyla 1150-1200 km yol gittiği için çok net bir rakam veremiyorum ama öyle fark hissettirecek eksik kullanım olmadı ama illa ki ufak da olsa fark vardır. Yapılan KM'deki fark %10 altında ise, yakıt araca zarar vermedikçe litrede 50 kuruşluk fark kabul edilebilir ve bu istasyonlardan yakıt alınabilir bence.



                            Sizinki konfor ve eco'nun tam ortası olmuş. Konforda önler 33 arkalar 30 diyor, eco içinse 37-38 gibi rakamlar öneriyor Opel.
                            Ben de benzer kullanıyorum.
                            Şehiriçinde 35-33
                            Uzun yolda 36-34

                            38-38 yapınca araba taş gibi oluyor ama yakıt da bayağı azalıyor.
                            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X