Arkadaşlar merhaba,
2016 Insignia Cosmo aracım var 2. el aldım ve alalı çok olmadı bu yüzden kitapçığını okumuş olsam da bazı konuları tam çözemedim sizlerle paylaşmak istedim. Her biri için ayrı başlık açmak yerine tümünü tek başlık altına topladım, yorumu-tecrübesi olan ilgili maddel için yazarsa memnun olurum.
1. Aracın 2 kumandası var ve aracı bunlarla kilitlerken mevcut ayarları hafızaya alıyor tekrar araca binerken o ayarlar devrede oluyor diyor ama benim araçta mevcut ayarları hafızaya almıyor ya da alıyorsa da farklı kumanda ile araç yanına gidince koltuk/ayna ayarları değişmiyor. Mevcut ayarları hafızaya alması için özel birşey yapmak mı gerekiyor.
2. Geçenlerde araçla alışverişten döndüm poşetler yüzünden ellerim doldu arka koltuktaki poşeti alacak yerim kalmadı ama kapısını da açmıştım. Kapının açık olduğunu unutarak anahtar cebimde araçtan uzaklaşırken otomatik kilitlenme sesi gelmediğini fark ederek anahtarla aracı kililetdim aynaları da kapandı. Ancak en tuhafı araç kapının açık olduğu konusunda ne sesli ne de ışıklı bir uyarı vermedi ! Çook daha ucuz araçlarda bile kapılardan biri açıksa araç kililenmez veya uyarır. Insignia'da böyle birşey yaşayan oldu mu, bu seviyede bir aracın kapı açık uyarısı olmaması nasıl .mümkün olur.
3. Cosmo araçta 245/45/18 gibi oldukça büyük ebatta lastikler var. Kitapçığına bakınca bu lastiklere 230/210 psi'den başlamak üzere 300 küsürlere kadar çok farklı hava basılabiliyor. Ancak konforu arttırmak adına kapıda yazan ve önerilen 230/210 psi hava basıyorum. Eco mod olarak önerilen oranda hava bastığımda araç sertleşiyor (tümsek ve çukur sesleri daha çok geliyor, araç dah açok sallanıyor). Bu sertleşmenin uzun vadede konsoldan, sağdan-soldan ses gelmesi gibi yan etkileri olur mu, uzun zamandır Insignia kullananların yorumlarını merak ediyorum.
4. Aracı alırken Opel servisinde ekspertiz yaptırdım, araç 16.000 KM idi, servis 5000 km sonra ön balatalar değişmeli diyor, Böyle bir aracın 21.000 KM'de fren balatası değişir mi, bu mantıklı mı. (aracın eski sahibi çocuğu olan orta yaşlı birisi yani araç öyle spor kullanılmış genç arabası gibi değil ki olsa bile 21.000 KM çok az değil mi)
5. Özellikle şehirler arası yollarda, Euro Dizel yakıt fiyatları İstanbul'dakinden çok daha uygun oluyor. Bu rakamlara Opet, Shell veya BP gibi firmalarda değil genellikle adını çok bilmediğimiz benzin istanyonlarında rastlanıyor. Eski aracımın (Peugeot 308) deposunu buralardan doldurur ve haftalarca kullanırdım zerre kadar sorun yaşamadım. Insignia'nın bu konuda hassasiyeti var mıdır, böyle yerlerden yakıt alsak sıkıntı çıkarır mı, tecrübesi ya da yorumu olan var mıdır.
6. Aracın özellikle yol ve lastik ses izolasyonunu arttırmak için maliyeti yüksek olmayan, kendimin yapabileceği ya da yaptırabileceğim önerebileceğiniz bir çözüm var mıdır.
2016 Insignia Cosmo aracım var 2. el aldım ve alalı çok olmadı bu yüzden kitapçığını okumuş olsam da bazı konuları tam çözemedim sizlerle paylaşmak istedim. Her biri için ayrı başlık açmak yerine tümünü tek başlık altına topladım, yorumu-tecrübesi olan ilgili maddel için yazarsa memnun olurum.
1. Aracın 2 kumandası var ve aracı bunlarla kilitlerken mevcut ayarları hafızaya alıyor tekrar araca binerken o ayarlar devrede oluyor diyor ama benim araçta mevcut ayarları hafızaya almıyor ya da alıyorsa da farklı kumanda ile araç yanına gidince koltuk/ayna ayarları değişmiyor. Mevcut ayarları hafızaya alması için özel birşey yapmak mı gerekiyor.
2. Geçenlerde araçla alışverişten döndüm poşetler yüzünden ellerim doldu arka koltuktaki poşeti alacak yerim kalmadı ama kapısını da açmıştım. Kapının açık olduğunu unutarak anahtar cebimde araçtan uzaklaşırken otomatik kilitlenme sesi gelmediğini fark ederek anahtarla aracı kililetdim aynaları da kapandı. Ancak en tuhafı araç kapının açık olduğu konusunda ne sesli ne de ışıklı bir uyarı vermedi ! Çook daha ucuz araçlarda bile kapılardan biri açıksa araç kililenmez veya uyarır. Insignia'da böyle birşey yaşayan oldu mu, bu seviyede bir aracın kapı açık uyarısı olmaması nasıl .mümkün olur.
3. Cosmo araçta 245/45/18 gibi oldukça büyük ebatta lastikler var. Kitapçığına bakınca bu lastiklere 230/210 psi'den başlamak üzere 300 küsürlere kadar çok farklı hava basılabiliyor. Ancak konforu arttırmak adına kapıda yazan ve önerilen 230/210 psi hava basıyorum. Eco mod olarak önerilen oranda hava bastığımda araç sertleşiyor (tümsek ve çukur sesleri daha çok geliyor, araç dah açok sallanıyor). Bu sertleşmenin uzun vadede konsoldan, sağdan-soldan ses gelmesi gibi yan etkileri olur mu, uzun zamandır Insignia kullananların yorumlarını merak ediyorum.
4. Aracı alırken Opel servisinde ekspertiz yaptırdım, araç 16.000 KM idi, servis 5000 km sonra ön balatalar değişmeli diyor, Böyle bir aracın 21.000 KM'de fren balatası değişir mi, bu mantıklı mı. (aracın eski sahibi çocuğu olan orta yaşlı birisi yani araç öyle spor kullanılmış genç arabası gibi değil ki olsa bile 21.000 KM çok az değil mi)
5. Özellikle şehirler arası yollarda, Euro Dizel yakıt fiyatları İstanbul'dakinden çok daha uygun oluyor. Bu rakamlara Opet, Shell veya BP gibi firmalarda değil genellikle adını çok bilmediğimiz benzin istanyonlarında rastlanıyor. Eski aracımın (Peugeot 308) deposunu buralardan doldurur ve haftalarca kullanırdım zerre kadar sorun yaşamadım. Insignia'nın bu konuda hassasiyeti var mıdır, böyle yerlerden yakıt alsak sıkıntı çıkarır mı, tecrübesi ya da yorumu olan var mıdır.
6. Aracın özellikle yol ve lastik ses izolasyonunu arttırmak için maliyeti yüksek olmayan, kendimin yapabileceği ya da yaptırabileceğim önerebileceğiniz bir çözüm var mıdır.
Yorum