Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Tanışma ve bir kaç soru

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Tanışma ve bir kaç soru

    Merhaba arkadaşlar, ismim Mehmet, İstanbul'da yaşıyorum. Kısmetse 2016 Insignia 1.6 CDTI Otomatik almak istiyorum. Gerçekten beğendiğim bir araç, iç dış tasarım donanım vs. Bu motor şanzımanda herhangi bir sorun yaşayan var mıdır özellikle şanzımanda, ya da bilinen kronik sorunları? Teşekkür ederim şimdiden.

  • #2
    Hoşgeldiniz

    Keyifli Paylaşımlar.




    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Teşekkür ederim sağolun.

      Yorum


      • #4
        hoşgeldiniz. Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. Sorunuzun cevabı forumda mevcut aslında araştırdıkça daha çok fikir edineceksiniz. Ama özetle en az sorun yaşanan şanzıman tipi diyebiliriz. Yok denecek kadar azdır, bakımları aksatılmayan her araç sağlıklıdır. Dsg ye göre biraz ağır gelebilir. Ama sorunsuzluk söz konusu olunca ve dizlein 320nm torku eklenince doğru tercih derim ben.
        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

        Yorum


        • #5
          önceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirim
          OPC Line Sport

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
            hoşgeldiniz. Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. Sorunuzun cevabı forumda mevcut aslında araştırdıkça daha çok fikir edineceksiniz. Ama özetle en az sorun yaşanan şanzıman tipi diyebiliriz. Yok denecek kadar azdır, bakımları aksatılmayan her araç sağlıklıdır. Dsg ye göre biraz ağır gelebilir. Ama sorunsuzluk söz konusu olunca ve dizlein 320nm torku eklenince doğru tercih derim ben.
            Anladım hocam sağolun. Sizin araç da maşallah çok güzelmiş, 'bundan daha dolusu yok' derler ya, aynı o hesap.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
              önceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirim
              Anladım hocam, yağ değişimi ile ilgili ortalama bir fiyat var mı peki?

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Alkantra View Post

                Anladım hocam sağolun. Sizin araç da maşallah çok güzelmiş, 'bundan daha dolusu yok' derler ya, aynı o hesap.
                teşekkür ederim sağolun çok şükür oldukça memnunum aracımdan.
                1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post

                  teşekkür ederim sağolun çok şükür oldukça memnunum aracımdan.
                  Benim kafamdaki de Cosmo+ÇGP2. ÇGP2 ile gelen özelliklerden memnun musunuz, verimli çalışıyorlar mı? Özellikle adaptif hız sabitleyici?

                  Yorum


                  • #10
                    en güzel paket bence flexride dan sonra. Hepsi uyumlu ve başarılı.
                    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                      en güzel paket bence flexride dan sonra. Hepsi uyumlu ve başarılı.
                      Anladım hocam, şanzıman yağı değişiminin fiyatıyla ilgili bir bilginiz var mı?

                      Yorum


                      • #12
                        henüz aracım 38bin de maalesef bir bilgim yok. zaten 2016 model araç istiyorsunuz. henüz erken şanzuman yağı değişimi için. ben 50.000km de ya da 60bin de arayış içine gireceğim inşallah.
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post
                          önceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirim
                          Bizim araçlarda D modunda ayak frene tam basılı iken 8 saniye sonra kavramayı büyük oranda boşa çıkarıyor. Bunu anlık yakıt tüketiminin düşmesinden de anlayabilirsiniz. Ayağınızı frenden çeker gibi yaptığınızda tekrar torka tam yükleniyor. Eşim kullanırken D modunda kalıyor araç ama ben kullanırken ışıklarda beklerken N'ye alıyorum o ayrı mesele.

                          Yeni nesil şanzımanlarda ki buna bizimkiler de dahil, dediğiniz kavrama kilidi var. Belli bir devirden sonra kavrama kilidi, motor çıkış devri ile şanzıman giriş devrini eşitliyor. Hareketi yağın üstünden alıyor.

                          Devri kontrol ederseniz bunu da fark edebilirsiniz. Mesela bazen hafif hızlanmalarda araç devri sabit kalıyor, hız artıyor. Burada kavrama kilidi yok fakat devirle hız aynı anda ve aynı oranda değiştiğinde kavrama kilidi iş görüyor demektir. Hızlanırken de yarım debriyaj yaparken devir yüksek kalır da tam kaldırdığımızda devir düşer ya, kavrama kilidi benzer şeyi de yaptırabiliyor araca.
                          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                            Bizim araçlarda D modunda ayak frene tam basılı iken 8 saniye sonra kavramayı büyük oranda boşa çıkarıyor. Bunu anlık yakıt tüketiminin düşmesinden de anlayabilirsiniz. Ayağınızı frenden çeker gibi yaptığınızda tekrar torka tam yükleniyor. Eşim kullanırken D modunda kalıyor araç ama ben kullanırken ışıklarda beklerken N'ye alıyorum o ayrı mesele.

                            Yeni nesil şanzımanlarda ki buna bizimkiler de dahil, dediğiniz kavrama kilidi var. Belli bir devirden sonra kavrama kilidi, motor çıkış devri ile şanzıman giriş devrini eşitliyor. Hareketi yağın üstünden alıyor.

                            Devri kontrol ederseniz bunu da fark edebilirsiniz. Mesela bazen hafif hızlanmalarda araç devri sabit kalıyor, hız artıyor. Burada kavrama kilidi yok fakat devirle hız aynı anda ve aynı oranda değiştiğinde kavrama kilidi iş görüyor demektir. Hızlanırken de yarım debriyaj yaparken devir yüksek kalır da tam kaldırdığımızda devir düşer ya, kavrama kilidi benzer şeyi de yaptırabiliyor araca.
                            Siz yazınca aklıma geldi, Insignia'da autohold fonksiyonu olmadığı için dur-kalk trafikte sürekli fren pedalına basmak yerine elektronik park frenine bir kere bassak aynı işlemi görür mü, gaza basınca da kendiliğinden freni bırakır mı(vites D konumunda)?
                            Bunun bir zararı var mıdır?

                            Bir başka sorum da 1.6 dizel otomatikte start-stop bulunmadığı için gene dur kalk trafikte yakıt tüketimini azaltmanın bir yolu var mıdır? Vitesi N'ye almak veya manuele alıp kendin değiştirmek gibi.

                            Yorum


                            • #15
                              yağ değişimi özel servislerde 300 400 liraya halledilir diye hatırlıyorum. hatta bir arkadaşımız paylaşmıştı, vites geçişleri daha pürüzsüz oldu diye. öyle çok bir fiyatı yok değişimin
                              OPC Line Sport

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X