Merhaba arkadaşlar, ismim Mehmet, İstanbul'da yaşıyorum. Kısmetse 2016 Insignia 1.6 CDTI Otomatik almak istiyorum. Gerçekten beğendiğim bir araç, iç dış tasarım donanım vs. Bu motor şanzımanda herhangi bir sorun yaşayan var mıdır özellikle şanzımanda, ya da bilinen kronik sorunları? Teşekkür ederim şimdiden.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Tanışma ve bir kaç soru
Collapse
X
-
hoşgeldiniz. Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. Sorunuzun cevabı forumda mevcut aslında araştırdıkça daha çok fikir edineceksiniz. Ama özetle en az sorun yaşanan şanzıman tipi diyebiliriz. Yok denecek kadar azdır, bakımları aksatılmayan her araç sağlıklıdır. Dsg ye göre biraz ağır gelebilir. Ama sorunsuzluk söz konusu olunca ve dizlein 320nm torku eklenince doğru tercih derim ben.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
önceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirimOPC Line Sport
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Posthoşgeldiniz. Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun. Sorunuzun cevabı forumda mevcut aslında araştırdıkça daha çok fikir edineceksiniz. Ama özetle en az sorun yaşanan şanzıman tipi diyebiliriz. Yok denecek kadar azdır, bakımları aksatılmayan her araç sağlıklıdır. Dsg ye göre biraz ağır gelebilir. Ama sorunsuzluk söz konusu olunca ve dizlein 320nm torku eklenince doğru tercih derim ben.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Postönceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirim
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Alkantra View Post
Anladım hocam sağolun. Sizin araç da maşallah çok güzelmiş, 'bundan daha dolusu yok' derler ya, aynı o hesap.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
en güzel paket bence flexride dan sonra. Hepsi uyumlu ve başarılı.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
henüz aracım 38bin de maalesef bir bilgim yok. zaten 2016 model araç istiyorsunuz. henüz erken şanzuman yağı değişimi için. ben 50.000km de ya da 60bin de arayış içine gireceğim inşallah.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Postönceki aracım manuel vitesti, atıyorum 2 saniyede kendim vites atıyosam manuelde, bu şanzıman da aynı şekilde iki saniyede vites atabiliyo. zaten hızlanma videolarını izlerseniz şanzımanın hızıyla ilgili fikir sahibi olursunuz. motorla vites kutusu arasında mekanik bir aktarım olmadığı için çok konforlu vites değiştiriyo, vites attığını çoğu zaman devirden anlıyosunuz. bu konforun olumsuz yanı ise şanzımanın ani hızlanma isteklerine biraz geç tepki vermesi. zaten tork konvertörlü şanzıman performanstan ziyade uzun ömürlü olduğundan dolayı tercih ediliyo. 60 binde bir şanzıman yağı değişiyo bildiğim kadarıyla, buna dikkat edilirse ve araç durduğu yerde viteste bırakılmazsa (yağın fazla ısınmaması için) tork konvertörlü şanzımanlar uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir. birde yeni nesil çoğu tork konvertölü şanzımanda araç hızı ile motor devri uygun olduğunda aktarım yağ ile değilde mekanik bir parçayla oluyormuş, bizim araçlarda da böyle mi bilmiyorum, bilen biri aydınlatırsa sevinirim
Yeni nesil şanzımanlarda ki buna bizimkiler de dahil, dediğiniz kavrama kilidi var. Belli bir devirden sonra kavrama kilidi, motor çıkış devri ile şanzıman giriş devrini eşitliyor. Hareketi yağın üstünden alıyor.
Devri kontrol ederseniz bunu da fark edebilirsiniz. Mesela bazen hafif hızlanmalarda araç devri sabit kalıyor, hız artıyor. Burada kavrama kilidi yok fakat devirle hız aynı anda ve aynı oranda değiştiğinde kavrama kilidi iş görüyor demektir. Hızlanırken de yarım debriyaj yaparken devir yüksek kalır da tam kaldırdığımızda devir düşer ya, kavrama kilidi benzer şeyi de yaptırabiliyor araca.1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
Bizim araçlarda D modunda ayak frene tam basılı iken 8 saniye sonra kavramayı büyük oranda boşa çıkarıyor. Bunu anlık yakıt tüketiminin düşmesinden de anlayabilirsiniz. Ayağınızı frenden çeker gibi yaptığınızda tekrar torka tam yükleniyor. Eşim kullanırken D modunda kalıyor araç ama ben kullanırken ışıklarda beklerken N'ye alıyorum o ayrı mesele.
Yeni nesil şanzımanlarda ki buna bizimkiler de dahil, dediğiniz kavrama kilidi var. Belli bir devirden sonra kavrama kilidi, motor çıkış devri ile şanzıman giriş devrini eşitliyor. Hareketi yağın üstünden alıyor.
Devri kontrol ederseniz bunu da fark edebilirsiniz. Mesela bazen hafif hızlanmalarda araç devri sabit kalıyor, hız artıyor. Burada kavrama kilidi yok fakat devirle hız aynı anda ve aynı oranda değiştiğinde kavrama kilidi iş görüyor demektir. Hızlanırken de yarım debriyaj yaparken devir yüksek kalır da tam kaldırdığımızda devir düşer ya, kavrama kilidi benzer şeyi de yaptırabiliyor araca.
Bunun bir zararı var mıdır?
Bir başka sorum da 1.6 dizel otomatikte start-stop bulunmadığı için gene dur kalk trafikte yakıt tüketimini azaltmanın bir yolu var mıdır? Vitesi N'ye almak veya manuele alıp kendin değiştirmek gibi.
Yorum
Yorum