Merhabalar herkese, bundan 2 yıl önce 1.6 180hp e.elegance insignia ile başladı insignia sevdam. Sonrasında aldığım 2011 c180 bana araba gibi gelmemişti o canavardan sonra. Bu süre zarfında farklı marka ve modellere bindim fakat aklım hep Insignia'daydı. Geçen ay içinde tekrar Insignia'ya döndüm. İyi ki de dönmüşüm Yeni aracım 2013 SIDI A/T + sunroof + park&go + 19" gtc (yıldız) jant + sprint booster + çift egzoz çıkışlı bir aygır.
Performansına söyleyecek bir şey yok zaten herkes biliyor. Performanslı araç kullanan biri olmamama rağmen sprint booster'ın bu araç için olmazsa olmazı olduğunu söyleyebilirim.
Tek sıkıntım aracın yakıt tüketimi, aslında 10lt/100km civarı bir ortalamam var fakat günlük 100km (Darıca - Göztepe) yolum olduğu için bu yakıt çok büyük problem oluşturdu. Bunun çözümü için de uzun araştırmalar sonucunda Lpg taktırdım. İlk başta sıvı sistem lpg takmak niyetindeydim fakat Prins'in artık kit üretimini durdurması, Marjet'in artık SIDI motorlara (yaşadıkları problemlerden dolayı) uygulama yapmıyor oluşu beni mecburen karma sistemlere itti. Şuan aracımda Prins'in direkt enjeksiyonlu araçlar için yeni çıkardığı VSI2-DI kiti takılı. 5500tl fiyata taktırdım.
Hala sistem araca uymuş değil zaman zaman araç hiç bir uyarı ve ikaz vermeden turboyu devreden çıkartıyor. Stop & start sonrası düzeliyor. Yani anlayacağınız "limp mode" durumu söz konusu. Yakın zamanda bu durumun düzeleceğini temenni ediyorum.
Yakıt tüketimine gelince, 28 kuruş/KM LPG sarfiyatı var. LPG ilk takılırken %3-%5 arasında benzin sarfiyatı olacağı söylenmişti fakat sistem tam oturmadığından kaynaklı sanırım benzini biraz fazla tüketiyor. Bu da 6 kuruş/KM şeklinde. Yani karma tüketim 34-36 kr/Km bence mantıklı bir rakam fakat şu turbo olayı canımı çok sıkıyor. Bir an önce düzelirse uzun zaman sorunsuz bineceğim bir araca sahibim diyebilirim.
Aracı, otoparkta özellikle tek araçlık yerlere park etmeye çalışıyorum ki başına olumsuz bir şey gelmesin. Aracı park ettikten sonra şöyle bir dönüp bakıyorum, her defasında çok iyi bir karar vermişim diyorum. İşyerinde aracı pencereden görebileceğim bir yere koyuyorum, çünkü araca bakmak mutluluk veriyor bana Sanırım Insignia sevdası böyle bir şey.
Herkese selamlar.
Performansına söyleyecek bir şey yok zaten herkes biliyor. Performanslı araç kullanan biri olmamama rağmen sprint booster'ın bu araç için olmazsa olmazı olduğunu söyleyebilirim.
Tek sıkıntım aracın yakıt tüketimi, aslında 10lt/100km civarı bir ortalamam var fakat günlük 100km (Darıca - Göztepe) yolum olduğu için bu yakıt çok büyük problem oluşturdu. Bunun çözümü için de uzun araştırmalar sonucunda Lpg taktırdım. İlk başta sıvı sistem lpg takmak niyetindeydim fakat Prins'in artık kit üretimini durdurması, Marjet'in artık SIDI motorlara (yaşadıkları problemlerden dolayı) uygulama yapmıyor oluşu beni mecburen karma sistemlere itti. Şuan aracımda Prins'in direkt enjeksiyonlu araçlar için yeni çıkardığı VSI2-DI kiti takılı. 5500tl fiyata taktırdım.
Hala sistem araca uymuş değil zaman zaman araç hiç bir uyarı ve ikaz vermeden turboyu devreden çıkartıyor. Stop & start sonrası düzeliyor. Yani anlayacağınız "limp mode" durumu söz konusu. Yakın zamanda bu durumun düzeleceğini temenni ediyorum.
Yakıt tüketimine gelince, 28 kuruş/KM LPG sarfiyatı var. LPG ilk takılırken %3-%5 arasında benzin sarfiyatı olacağı söylenmişti fakat sistem tam oturmadığından kaynaklı sanırım benzini biraz fazla tüketiyor. Bu da 6 kuruş/KM şeklinde. Yani karma tüketim 34-36 kr/Km bence mantıklı bir rakam fakat şu turbo olayı canımı çok sıkıyor. Bir an önce düzelirse uzun zaman sorunsuz bineceğim bir araca sahibim diyebilirim.
Aracı, otoparkta özellikle tek araçlık yerlere park etmeye çalışıyorum ki başına olumsuz bir şey gelmesin. Aracı park ettikten sonra şöyle bir dönüp bakıyorum, her defasında çok iyi bir karar vermişim diyorum. İşyerinde aracı pencereden görebileceğim bir yere koyuyorum, çünkü araca bakmak mutluluk veriyor bana Sanırım Insignia sevdası böyle bir şey.
Herkese selamlar.
Yorum