Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2013-2014-2015 Opel İnsignia 1.6t 170hp Hakkında Bilgi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ben aracımı satalı yaklaşık 1 yıl oldu farklı donanımların hepsi aklımda değil. Forumdan ve yetkili servisten araştırmanız lazım.
    İki araç arasında tercihim tabi ki cosmo olur.
    Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: abcsefa View Post
      Merhabalar. Yeni bir araç almayı düşünüyorum 3. nesil Mazda 3 1.5 benzinli manuel, yeni Kıa Cerato 1.6 Dizel otomatik full donanım, Qashqai 1.2 turbo benzinli, manuel DIG-T mi alsam derken 2014-2015 Opel İnsignia 1.6t otomatik cosmoyı dün internet üzerinden biraz inceledim ve neden olmasınki d segmenti kaliteli araç diye düşündüm. Bütçem 75 bin civarı muhtemelen alırsam cosmo paket alacağım.
      1- Opel İnsignia, diğer üç modele göre daha mantıklı bir alternatif mi?
      2-Kullananlar Opel İnsignia'dan memnun mu?
      3-Kullananların bu model ve motor-şanzımana eleştirileri var mı?
      4-Aracın ikinci eli yedek parça temin durumu nasıl?
      5-Masraflı ya da masraf çıkaran bir araç mı, aracın kronik bir arızası var mı?
      6-Yakıt tüketiminden memnun musunuz?
      7-Özellikle yokuşlardaki performansı nasıl?
      Sizlerle bu konuyu istişare etmek ve ona göre karar vermek isterim. Şimdiden hepinize teşekkür ederim
      Cevaplar verilmiş ama ben de kendi açımdan cevaplamak istedim.

      Ben hem 2013 1.6T 170ps SIDI, hem de 2011 2.0 CDTI Insignia kullanıyorum. (biri eşimin) Insignia öncesinde farklı marka ve modellerde (Ford-VW-Peugeot-Renault) araçlarım oldu. Bu bağlamda cevap vermeye çalışırsam:

      1. "Mantık" subjektif bir olgu, bana mantıklı gelen size mantılkı gelmeyebilir. Objektif bir şekilde anlatmaya çalışırsak Insignia bahsi geçen diğer araçlardan daha üst segment, dolayısıyla daha konforlu, daha güvenli, daha performanslı ve daha kaliteli bir araç. Ancak maliyetleri diğer araçlardan yüksek olabilir. Burada iş subjektif hale geliyor. Ben Insignia seçerdim.
      2. Insignia'dan genel olarak memnunum, fiyatına kıyasla çok memnunum. 2. elde Insignia fiyatına diğer markaların çoğunda ancak C segmenti araçlar alabiliyorsunuz.
      3. Motor bence çok başarılı, şanzıman ise gücü gerçekten törpülüyor. Fakat geçişleri sarsıntısız ve tork konvertörlü olduğu için uzun ömürlü olması bekleniyor. 2.0 CDTI aracımız 105.000 km'de ve şanzımanda ara ara vuruntu vs oluyor ama henüz yolda kalmadık. 2013 model olan SIDI'ın şanzımanı güncellenmiş versiyon ve belirgin biçimde daha sarsıntısız, daha hızlı vites değiştiriyor.
      4. İkinci eli çok parlak değil ama bu durum 2.el alacağınız için problem yaratmaz, alırken ucuza alır, satarken de ucuza satarsınız. Yedek parça konusu da az bulunan bir araç olmadığı için sıkıntılı değil.
      5. Kronik arızalardan ziyade elektronik aksamındaki saçma sapan arızaları ile meşhur bir araç. Sorunsuz bir araç asla değil ama büyük masraflar açan bir araç da değil. Bu konu aracın zayıf yanlarından birisi.
      6. Yakıt tüketiminden çok memnunum diyebilirim. Değerleri söylemek yanıltıcı olur ama boş ağırlığı 1550 kg olan, 170ps ve tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç için çok az tüketiyor diyebilirim. Burada SIDI motorun gücü ve torku alt devirlerden itibaren sunarak, uzun süre koruması çok etkili, bu sayede sürekli düşük devirde kullanabiliyorsunuz. Güç her an ayağınızın altında, yüksek devir çevirmeye gerek kalmıyor. Hatta gaza yüklenmezseniz kalkış hariç motor sesi bile duymuyorsunuz araçta, elektrikli araç gibi sessizce hızlanıyor.
      7. 170ps ve 250(280 nm) torku olan bir araçla yokuşlarda endişelenmenize gerek yok.

      Manuel mi otomatik mi seçimi tamamen size kalmış. Bu konuda manuel alırsanız hissedilir bir performans artışı olacağını bilin. Ancak benim gibi 20 yıldır araç kullanıyor, her gün işe gidiş geliş 45 km yol yapıyorsanız ve artık vites değiştirmekten bıkmışsanız elbette bir miktar güçten feragat edilerek otomatik alınabilir. Bizim 2 aracımız da otomatik ve ben tekrar manuel'e dönmeyi düşünmüyorum. Aracı hafta sonları zevk için kullanırsam o zaman manuel alabilirim.

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia View Post
        Ben aracımı satalı yaklaşık 1 yıl oldu farklı donanımların hepsi aklımda değil. Forumdan ve yetkili servisten araştırmanız lazım.
        İki araç arasında tercihim tabi ki cosmo olur.
        Anladım teşekkürler

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

          Cevaplar verilmiş ama ben de kendi açımdan cevaplamak istedim.

          Ben hem 2013 1.6T 170ps SIDI, hem de 2011 2.0 CDTI Insignia kullanıyorum. (biri eşimin) Insignia öncesinde farklı marka ve modellerde (Ford-VW-Peugeot-Renault) araçlarım oldu. Bu bağlamda cevap vermeye çalışırsam:

          1. "Mantık" subjektif bir olgu, bana mantıklı gelen size mantılkı gelmeyebilir. Objektif bir şekilde anlatmaya çalışırsak Insignia bahsi geçen diğer araçlardan daha üst segment, dolayısıyla daha konforlu, daha güvenli, daha performanslı ve daha kaliteli bir araç. Ancak maliyetleri diğer araçlardan yüksek olabilir. Burada iş subjektif hale geliyor. Ben Insignia seçerdim.
          2. Insignia'dan genel olarak memnunum, fiyatına kıyasla çok memnunum. 2. elde Insignia fiyatına diğer markaların çoğunda ancak C segmenti araçlar alabiliyorsunuz.
          3. Motor bence çok başarılı, şanzıman ise gücü gerçekten törpülüyor. Fakat geçişleri sarsıntısız ve tork konvertörlü olduğu için uzun ömürlü olması bekleniyor. 2.0 CDTI aracımız 105.000 km'de ve şanzımanda ara ara vuruntu vs oluyor ama henüz yolda kalmadık. 2013 model olan SIDI'ın şanzımanı güncellenmiş versiyon ve belirgin biçimde daha sarsıntısız, daha hızlı vites değiştiriyor.
          4. İkinci eli çok parlak değil ama bu durum 2.el alacağınız için problem yaratmaz, alırken ucuza alır, satarken de ucuza satarsınız. Yedek parça konusu da az bulunan bir araç olmadığı için sıkıntılı değil.
          5. Kronik arızalardan ziyade elektronik aksamındaki saçma sapan arızaları ile meşhur bir araç. Sorunsuz bir araç asla değil ama büyük masraflar açan bir araç da değil. Bu konu aracın zayıf yanlarından birisi.
          6. Yakıt tüketiminden çok memnunum diyebilirim. Değerleri söylemek yanıltıcı olur ama boş ağırlığı 1550 kg olan, 170ps ve tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç için çok az tüketiyor diyebilirim. Burada SIDI motorun gücü ve torku alt devirlerden itibaren sunarak, uzun süre koruması çok etkili, bu sayede sürekli düşük devirde kullanabiliyorsunuz. Güç her an ayağınızın altında, yüksek devir çevirmeye gerek kalmıyor. Hatta gaza yüklenmezseniz kalkış hariç motor sesi bile duymuyorsunuz araçta, elektrikli araç gibi sessizce hızlanıyor.
          7. 170ps ve 250(280 nm) torku olan bir araçla yokuşlarda endişelenmenize gerek yok.

          Manuel mi otomatik mi seçimi tamamen size kalmış. Bu konuda manuel alırsanız hissedilir bir performans artışı olacağını bilin. Ancak benim gibi 20 yıldır araç kullanıyor, her gün işe gidiş geliş 45 km yol yapıyorsanız ve artık vites değiştirmekten bıkmışsanız elbette bir miktar güçten feragat edilerek otomatik alınabilir. Bizim 2 aracımız da otomatik ve ben tekrar manuel'e dönmeyi düşünmüyorum. Aracı hafta sonları zevk için kullanırsam o zaman manuel alabilirim.
          Çok teşekkür ederim Ufuk bey değerli bilgilendirmeniz için. Peki sizin 2013-2014 cosmo mu, 2015 edition elegance mi konusunda seçiminiz ne olurdu?

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: abcsefa View Post
            Ne gibi donanım farkları var örneğin?
            2015 cosmo paket bütçemi aşıyor maalesef. 2014 cosmo mu 2015 edition elegance mi desem tercihiniz ne olurdu?
            2013-2014 arasında benim bildiğim kadarıyla geri görüş kamerası ve lastik basınç sensörü farkı var. Ayrıca yanılmıyorsam 2015 sonrasında intellilink android auto destekliyor. Benim düşüncem bütçenizi arttırıp alabiliyorsanız tabii ki 2015-16 almanız yönünde ama bütçeniz bu kadarsa bence az km'li temiz '13 alabilirsiniz.

            Cosmo ile edition elegance arasında afl var, 18" lastik, elektrikli hafızalı ön koltuk, dokunmatik ekran farkı (6" vs 8" olması lazım), dijital gösterge (bizim milletin nedense hayalet ekran deme gereği duyduğu gösterge) gibi farklar var. Eğer stil paketli edition elegance alırsanız yanılmıyorsam afl far, büyük dokunmatik ekran va 18" lastik farkı ortadan kalkıyor.

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

              2013-2014 arasında benim bildiğim kadarıyla geri görüş kamerası ve lastik basınç sensörü farkı var. Ayrıca yanılmıyorsam 2015 sonrasında intellilink android auto destekliyor. Benim düşüncem bütçenizi arttırıp alabiliyorsanız tabii ki 2015-16 almanız yönünde ama bütçeniz bu kadarsa bence az km'li temiz '13 alabilirsiniz.

              Cosmo ile edition elegance arasında afl var, 18" lastik, elektrikli hafızalı ön koltuk, dokunmatik ekran farkı (6" vs 8" olması lazım), dijital gösterge (bizim milletin nedense hayalet ekran deme gereği duyduğu gösterge) gibi farklar var. Eğer stil paketli edition elegance alırsanız yanılmıyorsam afl far, büyük dokunmatik ekran va 18" lastik farkı ortadan kalkıyor.
              Bu durumda 2013-2014 insignia cosmo 1.6t otomatik alacağım gibi duruyor. 2015 cosmo bütçemi aşıyor maalesef. 2015 edition elegance ise cosmoya göre paket olarak boş kalıyor. Anladığım kadarıyla 2015 model olanda farklı bir iyileştirmede yok. O halde en makulü düşük km 2013-2014 model cosmo paket insignia

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: abcsefa View Post
                Çok teşekkür ederim Ufuk bey değerli bilgilendirmeniz için. Peki sizin 2013-2014 cosmo mu, 2015 edition elegance mi konusunda seçiminiz ne olurdu?
                Rica ederim. Cosmo mu Edition Elegance mı konusunda forumdaki arkadaşların çoğu "Cosmo olmazsa olmaz" düşüncesindeler. Piyasa da biraz bu yönde. Ben "araç iyi olsun da, donanımları 1-2 kalem eksik" olsun diyenlerdenim. Hele hele stil paketli Edition Elegance bence alınabilir. Fakat satarken Cosmo'lar daha kolay satılıyor, o yüzden sizi yanlış yönlendirmek de istemem.

                Benim 2. elde tercihim olabildiğince düşük km'li ve temiz araç olması, Cosmo mu Ed. Elg. mı sorusu benim için 2. sırada... Ben SIDI aracımı geçen Nisan ayında aldım, 15.000 km'nin altında, kapalı garajda saklanan bir araç buldum ve inanın bugüne kadar sıfır aldığım araçlardan farksızdı. Hatta Ankara'ya gelirken aracın "sıfır" kokusu rahatsız etti diyebilirim. Şahsen 60.000 km'deki Cosmo yerine 15.000 km'deki stil paketli Ed. Elg.'ı tercih ederim.

                Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                  Rica ederim. Cosmo mu Edition Elegance mı konusunda forumdaki arkadaşların çoğu "Cosmo olmazsa olmaz" düşüncesindeler. Piyasa da biraz bu yönde. Ben "araç iyi olsun da, donanımları 1-2 kalem eksik" olsun diyenlerdenim. Hele hele stil paketli Edition Elegance bence alınabilir. Fakat satarken Cosmo'lar daha kolay satılıyor, o yüzden sizi yanlış yönlendirmek de istemem.

                  Benim 2. elde tercihim olabildiğince düşük km'li ve temiz araç olması, Cosmo mu Ed. Elg. mı sorusu benim için 2. sırada... Ben SIDI aracımı geçen Nisan ayında aldım, 15.000 km'nin altında, kapalı garajda saklanan bir araç buldum ve inanın bugüne kadar sıfır aldığım araçlardan farksızdı. Hatta Ankara'ya gelirken aracın "sıfır" kokusu rahatsız etti diyebilirim. Şahsen 60.000 km'deki Cosmo yerine 15.000 km'deki stil paketli Ed. Elg.'ı tercih ederim.

                  Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.
                  Çok güzel ifade ettiniz teşekkür ederim tekrardan iyi günler. Sağlıcakla kalın

                  Yorum


                  • #24
                    2014 cosmo ile 2015 edition eleganceyi epey.com'da kıyasladım tabi stil paket değildi elegance olan. Stil paket olduğunu düşünürsek aradaki farklar:
                    1-2014 cosmo oto. şanzıman sistemi: active select, 2015 edition elegance oto. şanzıman sistemi: standart otomatik
                    2-2015 elegancede 12v priz girişi var cosmoda yok.
                    3-2015 elegancede eller serbest görüşme var, 2014 cosmoda yok.
                    4-Cosmoda elektrikli koltuk varken elegancede manuel koltuk.
                    5-Cosmoda hava yastığı sayısı 4 iken elegancede 6.
                    6-Cosmo yokuş kalkış sistemi HLA iken, Elegance yokuş kalkış sistemi HSA.
                    Buna göre 2015 elegancenin artıları: 12v priz, eller serbest görüşme, 6 hava yastığı.
                    2013-2014 cosmonun artıları: koltuklar elektrikli, büyük hayalet ekran.
                    Şanzıman ve yokuş kalkış sistemleri hakkında ayrım yapamayacağım bilgim yok ancak 2015 modelde daha gelişmiş sistem kullanmaları akla daha uygun geliyor.
                    Ön eğlence sistemi stil paket olunca her iki pakettede 8 inç. oluyor. Jantların 17 ya da 18 inç olması benim için çokta önemli değil çünkü 18 inç jantın konforu düşürmesi ve lastiğinin alırken daha maliyetli olması da ayrı bir eksi. Tek artısı gösterişli durması. Bu tespitler göz önüne alındığında 2014 cosmo ile 2015 edition elegance arasında seçim yapacak olsam edition elegance paket daha düşük km'li ve uygunsa edition eleganceyi tercih ederim. Şu an neden herkesin cosmo dediğini anlayabilmiş değilim açıkçası. Çünkü stil paketli 2015 edition elegance ile kıyaslandığında 3 yerde edition elegance önde. Cosmonun en büyük artısı elektrikli koltuklar bu da ne kadar işime yarar tartışılır ve büyük hayalet ekran.Tespit edemediğim başka farklılıklar varsa lütfen belirtin. (Lütfen 2015'de insignianın ön ızgarada ufak bir makyaj geçirdiğini, yukarıda saydığım belirli özellikleri insigniaya eklediğini ve 2013-2014 edition elegance stil paketi kastetmediğimi ıskalamadan yorum yapınız)

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: abcsefa View Post
                      2014 cosmo ile 2015 edition eleganceyi epey.com'da kıyasladım tabi stil paket değildi elegance olan. Stil paket olduğunu düşünürsek aradaki farklar:
                      1-2014 cosmo oto. şanzıman sistemi: active select, 2015 edition elegance oto. şanzıman sistemi: standart otomatik
                      2-2015 elegancede 12v priz girişi var cosmoda yok.
                      3-2015 elegancede eller serbest görüşme var, 2014 cosmoda yok.
                      4-Cosmoda elektrikli koltuk varken elegancede manuel koltuk.
                      5-Cosmoda hava yastığı sayısı 4 iken elegancede 6.
                      6-Cosmo yokuş kalkış sistemi HLA iken, Elegance yokuş kalkış sistemi HSA.
                      Buna göre 2015 elegancenin artıları: 12v priz, eller serbest görüşme, 6 hava yastığı.
                      2013-2014 cosmonun artıları: koltuklar elektrikli, büyük hayalet ekran.
                      Şanzıman ve yokuş kalkış sistemleri hakkında ayrım yapamayacağım bilgim yok ancak 2015 modelde daha gelişmiş sistem kullanmaları akla daha uygun geliyor.
                      Ön eğlence sistemi stil paket olunca her iki pakettede 8 inç. oluyor. Jantların 17 ya da 18 inç olması benim için çokta önemli değil çünkü 18 inç jantın konforu düşürmesi ve lastiğinin alırken daha maliyetli olması da ayrı bir eksi. Tek artısı gösterişli durması. Bu tespitler göz önüne alındığında 2014 cosmo ile 2015 edition elegance arasında seçim yapacak olsam edition elegance paket daha düşük km'li ve uygunsa edition eleganceyi tercih ederim. Şu an neden herkesin cosmo dediğini anlayabilmiş değilim açıkçası. Çünkü stil paketli 2015 edition elegance ile kıyaslandığında 3 yerde edition elegance önde. Cosmonun en büyük artısı elektrikli koltuklar bu da ne kadar işime yarar tartışılır ve büyük hayalet ekran.Tespit edemediğim başka farklılıklar varsa lütfen belirtin. (Lütfen 2015'de insignianın ön ızgarada ufak bir makyaj geçirdiğini, yukarıda saydığım belirli özellikleri insigniaya eklediğini ve 2013-2014 edition elegance stil paketi kastetmediğimi ıskalamadan yorum yapınız)
                      Ufak bir eklemeyi unutmuşum 2014 cosmoda afl özelliği çıkmadı karşılaştırma sayfasında, burada yorum yapan arkadaşlar 2015 edition elegance stil pakette afl olduğunu söylediler. Bu konuda bilgisi olan bu konuyu netleştirse güzel olur.

                      Yorum


                      • #26
                        Bulduğunuz site adı gibi epey yanlış yazmış, hiç kaale almayın.

                        Ben size 2013 makyajlının belgesini vereyim:



                        Bildiğim kadarıyla 2015 ile birlikte geri görüş kamerası geldi, sd kart ve 1 usb girişi gitti. Telefon projeksiyonu olayında hangi yıl itibariyle kesinlik var belirsiz gibi. Görsel olarak da dediğim gibi ızgara kromu farkı var. Daha fazlasını bilmiyorum. Bir de ek bilgi: 2013'den itibaren her donanımda mercekli far olduğu için E.Elegance'ta stil pakette bile AFL yok sadece Cosmo ve üstündeki donanımlarda var.


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #27
                          kıyaslama yaptığınız site tamamen sallamasyon bilgiler vermiş.
                          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                            Bulduğunuz site adı gibi epey yanlış yazmış, hiç kaale almayın.

                            Ben size 2013 makyajlının belgesini vereyim:



                            Bildiğim kadarıyla 2015 ile birlikte geri görüş kamerası geldi, sd kart ve 1 usb girişi gitti. Telefon projeksiyonu olayında hangi yıl itibariyle kesinlik var belirsiz gibi. Görsel olarak da dediğim gibi ızgara kromu farkı var. Daha fazlasını bilmiyorum. Bir de ek bilgi: 2013'den itibaren her donanımda mercekli far olduğu için E.Elegance'ta stil pakette bile AFL yok sadece Cosmo ve üstündeki donanımlarda var.
                            çok teşekkür ederim değerli bilgilendirmeniz için. Tüm 2013 ve sonrası makyajlı cosmolarda afl var bu linkten anladığım kadarıyla.

                            Yorum


                            • #29
                              Cosmo'ların tüm model yıllarında AFL standart. AFL'siz Cosmo hiç olmadı diye biliyorum. Arkadaşların da söylediği gibi epey.com iyice saçmalamış. Zaten o tür sitelere kesinlikle itibar etmeyin, ben daha önce de bazı elektronik ürünlerde son derece yanlış bilgiler verdiklerini biliyorum. Ayrıca o tür siteler niteliğe değil, niceliğe bakarlar. Örnek vermek gerekirse 1 tb hdd'i 512 gb ssd'den üstün gösterebilirler. Fikir çok güzel ama pratikte çok sakıncalı siteler.

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                                Cosmo'ların tüm model yıllarında AFL standart. AFL'siz Cosmo hiç olmadı diye biliyorum. Arkadaşların da söylediği gibi epey.com iyice saçmalamış. Zaten o tür sitelere kesinlikle itibar etmeyin, ben daha önce de bazı elektronik ürünlerde son derece yanlış bilgiler verdiklerini biliyorum. Ayrıca o tür siteler niteliğe değil, niceliğe bakarlar. Örnek vermek gerekirse 1 tb hdd'i 512 gb ssd'den üstün gösterebilirler. Fikir çok güzel ama pratikte çok sakıncalı siteler.
                                Sağolun teşekkürler

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X