Merhaba arkadaslar, aranıza katılmaktan çok memnun oldum. Ilk olarak yasadigim bir problemden bahsetmek istedim. Internette yaptigim arastirmalarda cok fazla net bilgiye ulasamadim. Aracimda gecenlerde on farin icinde bugulanma vardi. Yogun yagislar sonrasinda aracim AFL far arizasi, sol kisa far arizasi ve far yukseklik ayar hatasi ekranda cikmisti. Gosterdigim bir yerde xenon beyninin icine su doldugunu tesbit ettik. Maalesef ayni parcadan bulamadigimiz icin soketlerde ufak bir modifikasyonla baska bir beyin takildi. Araci orada test ettim uzun far ve kısa far calisiyordu. Ama arac yolda iken far ayarini adaptive olarak degistirme durumu oldugunda yine AFL servis gerekli uyarisi cikiyor ve o andan sonra uzun far hic yanmiyor. Araci stop edip calistirdigimda yaniyor ve yine bi sure sonra devre disi kaliyor. Bu gibi durum yasaya eminim vardir. Henuz orijinal parcayla denemedigim icin durumu bilmiyorum. Bazı forumlarda komple far degisildigi yazilmis. Su an farda herhangi bir bugulanma yok. Bi kac gune parca xenon beyni gelecek ve asıl durumu gorecegim. Sizlere sorum hangi durumda far degismesi yasadiniz? Ayrıca aracımın onu yere fazla yakin gibi. Flexride sistem var aracta. Arac yere yakin oldugu icin direk difrensiyel kutusu tehlikede. Servislerde gozlemledigim bir cok ayni aracta difensiyelde darbe izi var. Herkes bi sekilde surtmus yada bazilari difrensiyeli catlatmis. Aracimin on yuksekligini yayları degistirio yukseltmem ve karter muhafaza plakası gibi birsey yaptirmam mumkunmu? AFL arızasinida bu yuzden yasadim galiba. Yogun yagisli bi gunde su birikintisinden gecerken o su komple motor ve diger kısıma girdi. Ayni durumlari yasayan ve cozum bulan arkadaslardan bilgi alabilirmiyiz?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Insignia Adaptive Far AFL Arızası
Collapse
X
-
Merhabalar , öncelikle geçmiş olsun. AFL farların benim gördüğüm kadarı ile çoğunda terleme , buğulanma gibi sebeplerle dediğiniz sıkıntıları mevcut. Benimde daha önce bahse konu sıkınıtılardan ötürü gündüz ledlerini kontrol eden elektronik kartı değişti. Genellikle soğuk havalarda , motorunda ısınması ile birlikte far içinde buğu,terleme oluyor. Afl farın arkasında ve üstünde yuvarlak kapaklar mevcut , ben genellikle arka kapakları açık geziyorum. Terleme olması durumunda bu kapakları açın farın içinin daha hızlı kuruduğunu göreceksiniz. AFL farın diğer farlar gibi kolay açılmaması herkesce bilinir , bence en iyi çözüm çatlağı olmayan bir çıkma far almanız. Çıkma farlar 600-700 TL arası bulunabiliyor. İstanbuldamısınız bilmiyorum ama Bostancı sanayi de epeyce çıkmacı var.
Bahsettiğiniz diğer konu olan diferansiyel durumu ise karter muhafaza ile bir nebze olsun güvene alabilirsiniz , onlarında genelde vida yerleri pek uymadığından muhafazanın araca uygun tekrar delinerek takılması gerekiyor , iyi bir usta sorunu çözecektir. Bende flex + 19" jant ile biniyorum , aracım ST ve 2.0 olduğu için ağırlık sebebi ile sedana göre daha bir yerde duruyor. Dikkatli olmak , yavaş/temkinli gitmek en güzeli. Sabırsız vatandaşlarımız sürekli arkanızdan sellektör yapıp sinir bozsada bir zaman sonra alışacaksınız , Kazasız sürüşler....
-
Öncelikle geçmiş olsun
Sokette yapılan küçük değişiklik büyük bir ihtimalle araç beyni ile afl beyni arasındaki haberleşme kablosunu devre dışı kaldığından yapa bilir orjinal yada çıkma ürünle sorununuz çözülür.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
Yorum