özel!!! Sektörün sıfır riskle iş yapması yada ekmeğine bal kaymak sürülmesi, vergilerinin silinmesi ama özel sektörün ve memurun işcinin sindirilmesine karşıyım.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Yerli otomobil
Collapse
X
-
Birileri Sn. Cumhurbaşkanına Türkiye'de firmaların maliyet yapıları içerisinde finansman giderlerinin payının ortalama % 3 civarında olduğunu anlatsın. Enflasyonun nedenini faizlere bağlayarak Merkez Bankası ve bankalara müdahale edeceğiz, faizleri ve sonuçta enflasyonu düşüreceğiz diye her konuşmasında döviz kurlarını yükselterek enflasyon üzerinde olumsuz baskılara neden olmaktadır.
Aşağıda TC Merkez Bankası uzmanlarının yapmış olduğu Çalışma Tebliği No:15/03 "Firma Maliyet Yapısı ve Maliyet Kaynaklı Enflasyon Baskıları" adlı Ocak 2015 te H.Burcu Gürcihan Yüncüler-Fethi Öğünç'ün çalışmalarının linkini veriyorum.
http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/conne...9-fbe3dbed92b7
Çalışmada Sayfa 3 Tablo1 de yer alan verilere göre: Firmaların Maliyet Yapıları içerisinde Finansman Giderinin Payı:
İmalat Sektöründe: % 2,5
Enerjide: % 4,5
Madencilikte: % 2,5
Hizmetlerde: % 5,1
İnşaatta: % 1,7
Tarım Dışı Ekonomide: % 3,6.
Yorum
-
Aslında mademki faizler yüksek, o zaman bir KHK ile faizleri örneğin % 10 gibi bir seviyeye sabitleyebilir (1980 öncesi Türkiye'de döviz kurları ve faizler Merkez Bankası tarafından sabitleniyordu, onun gibi.). Peki enflasyon % 12 iken faizler % 10 da olursa ne olur? Olacağı şu, Hazine bütçe açıkları için borçlanmak istediğinde bankalar enflasyonun altında bir faizle devlete borç vermeyeceklerdir. Dolayısıyla Hazine borçlanamayacaktır. Diğer taraftan ben vatandaş olarak paramı vadeli mevduat olarak banka sistemine yatırmayacağım. Bir başka yönden herkes bankalardan enflasyonun altında kredi almak için hücum edecek ve talep enflasyonunu patlatacaktır. Tabi bankalar mevduat bulamadıkları için kredi de veremeyecektir. Ayrıca şu anda dünyada en yüksek 2. faizi verdiğimizden dolayı Türkiye'ye gelen sıcak para (ilk 9 ayda 23,5 milyar dolar) Türkiye'ye gelmekten vazgeçecek hatta Türkiye'den çıkacaktır. Zaten Aralıkta ABD FED'in faiz artırımı nedeniyle dövizin Türkiye'ye gelişi azalacaktır. Bütün bunlar Dövizin yükselmesine neden olabilecektir. Dövi kurlarındaki artış ülke ekonomisini yavaş yavaş daha olumsuz noktalara götürebilecektir. Son 3 ayda Türkiye'nin dış borcu 404 milyar dolardan 432,5 milyar dolara çıkmıştır. Bunun 87 milyar doları devletin geri kalanı özel sektöründür. Bu durumda döviz kurundaki her artış özel sektörün belini daha da bükecektir. Ayrıca son zamanlarda bütçedeki övündüğümüz mali disiplin ortadan kalkmış bütçede açık gittikçe büyümüştür. Kısacası her şey olumsuza dönmektedir. Bu günkü bir haber bankalardan konut kredisi alanların borçlarını ödeyemedikleri 10000 in üzerindeki dairenin ipotek nedeniyle bankalara geçtiğidir. Bu durum emlak piyasasını çok olumsuz etkilemektedir. Bankalar ve markalı konutlar fiyatlarında düşüşler görülmektedir. Yakın zamanda inşaat firmalarından iflaslar olabilir. Forum otomobil forumu, Ancak Otomobilde ekonominin ürettiği mallardan biri olunca kendimi tutamadım. Belki biraz fazla karamsar bir hava vermiş olabilirim. Bunları affınıza sığınarak yazdım. Saygılar sunarım.
Yorum
-
Konu çok farklı yerlere gitmiş ancak özetle şunu söylemek isterim ne olursa olsun benim 1 vatandaşım 1 almandan daha fazla kazanacak ve evine ekmek götürecekse ben yerli malını tercih ederim. Kaldı ki Almanların bize ticaret alanında yaptıklarını görüyoruz. Haklısınız yerli malı adı altında yurt dışına bağımlı bir otomobil olacaksa fırtına obüsleri gibi Almanya ihraç etmemize engel olmaya çalışacaksa. Sonu gelmeyecek bir seçim kandırmacası ise zaten 2021-22 ye kadar rengini belli eder. Yine söylüyorum ben YERLİ OTOMOBİLE talibim...
Yorum
Yorum